>>
Omdat TS daar niets aan heeft, dat lijkt me duidelijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
>>
Nou, inderdaad. Dat blijkt wel
... maar soms minstens zo praktisch.
>>
sylvesterb schreef: ↑09 nov 2020 15:12U gaat dus bij Essent reclameren dat u het niet eens bent dat ze een gratis dienst, waarvoor u niet betaald stopt zet. Dat is uiteraard hun goed recht.jeroenmol schreef: ↑09 nov 2020 10:46Hierover heb ik gereclameerd met [email protected] hier absoluut niet mee eens te zijn, omwille het feit dat er voor dit product betaald is, en ik het product dus binnenkort niet meer kan gebruiken. Na een aantal mails over en weer met excuses, vraagontwijkend gedrag en uiteindelijk een slappe reden, zou er een seintje komen als de app niet meer werkt en zou Rens mijn klacht intern bespreken.
Dat is het risico van gebruik maken van een gratis app, deze kunnen opeens stoppen.
U heeft betaald (laat in het midden of het flink is) voor een stuk hardware. U heeft deze hardware gekoppeld aan een gratis app van Essent.
Die zitten in een compleet andere situatie dan u. U heeft een stuk hardware gekocht bij Essent en maakte gebruik van een gratis app. Ook hebben deze consumenten het stuk hardware gratis gekregen bij hun abonnement welke veelal maar een korte looptijd van 1 a 2 jaar kent.
Essent stopt met de levering van een gratis app aan niet klanten van hun, dat is hun goed recht. NSure biedt andere oplossingen en u dient bij bij NSure zijn, zij zijn uw leverancier en Essent is enkel de verkoper.
Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Dat zeker, moet je eens kijken wat je afschrijving op je smartphone van E 800 is in de enkele jaren dat ie mee gaat, tot aan de definitief laatste update.DeZevendeHenk schreef: ↑09 nov 2020 20:51Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
DeZevendeHenk schreef: ↑09 nov 2020 20:51Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Brahms heeft het nergens over het stuk gaan van een smartphone, hij heeft het over afschrijving,jeroenmol schreef: ↑09 nov 2020 21:39Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Ding heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.
Dat een smartphone na 2 jaar stuk gaat ligt ook vaak eraan hoe je ermee omgaat. Maar ook die gaan jaaaaren mee. Hooguit de accu niet, maar die kun je vervangen. Met de Nsure kan ik nu niks vervangen...
DeZevendeHenk schreef: ↑09 nov 2020 20:51Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Essent had moeten waarschuwen om de gegenereerde meetgegevens op te slaan en die 50 euro uit coulance terug kunnen geven.Echter heeft Essent een tijdje terug aangegeven te stoppen met de Nsure.
Sira schreef: ↑09 nov 2020 22:00Brahms heeft het nergens over het stuk gaan van een smartphone, hij heeft het over afschrijving,jeroenmol schreef: ↑09 nov 2020 21:39Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Ding heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.
Dat een smartphone na 2 jaar stuk gaat ligt ook vaak eraan hoe je ermee omgaat. Maar ook die gaan jaaaaren mee. Hooguit de accu niet, maar die kun je vervangen. Met de Nsure kan ik nu niks vervangen...
DeZevendeHenk schreef: ↑09 nov 2020 20:51
Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Ieder gebruiksartikel wordt in de loop der tijd minder waard. Al gaat uw Nsure jaaaren mee, dan wil het nog niet zeggen dat dat ding nu nog enige waarde heeft, ook al doet hij het nog steeds. Of denkt u dat hij nog steeds hetzelfde bedrag waard is als wat u er destijds voor heeft betaald?