LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

Brahms schreef:
09 nov 2020 16:58
hebra98 schreef:
09 nov 2020 16:24
Ik heb het hier via huis-en-tuin wifi...via een Raspberry Pi Zero.
Daar is niets grappigs aan, voor anderen, maar wel voor mij.
Ieder zijn of haar hobbij en pleziertjes, maar waarom zo afkeurend en onaardig hebra98 richting mensen welke andere pleziertjes hebben en hun meterstanden af en toe, lees één keer per jaar, op een papiertje schrijven ?
>>
Omdat TS daar niets aan heeft, dat lijkt me duidelijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Brahms »

hebra98 schreef:
09 nov 2020 17:04
Omdat TS daar niets aan heeft, dat lijkt me duidelijk.
Topicstarter zou eens kunnen overwegen of het papiertje met potlood niet handiger, goedkoper en sneller is, zonder afhankelijk te zijn van systemen en producten van derden.
Jammer dat dat niet bij je opkomt.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

Meeste slimme meters hebben ook slimme gebruikers.
En met een papiertje is van vorige eeuw.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
09 nov 2020 17:33
Meeste slimme meters hebben ook slimme gebruikers.
Nou, inderdaad. Dat blijkt wel :lol:
hebra98 schreef:
09 nov 2020 17:33
En met een papiertje is van vorige eeuw.
... maar soms minstens zo praktisch.

Hoe dan ook, de moraal is natuurlijk vooral dat het niet aan jou is om andermans goedbedoelde tips en suggesties aan TS (!) af te zeuren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
09 nov 2020 17:35
hebra98 schreef:
09 nov 2020 17:33
Meeste slimme meters hebben ook slimme gebruikers.
Nou, inderdaad. Dat blijkt wel :lol:
hebra98 schreef:
09 nov 2020 17:33
En met een papiertje is van vorige eeuw.
... maar soms minstens zo praktisch.

Hoe dan ook, de moraal is natuurlijk vooral dat het niet aan jou is om andermans goedbedoelde tips en suggesties aan TS (!) af te zeuren.
>>
Eigenaardig..
Denk je dat TS zelf niet weet dat hij het ook op een papiertje kan schrijven?
En hoe ziet hij dan wanneer zijn koelkast aangaat en wat deze verbruikt. Of de droger, wasmachine?
Nou ja, dat is dan wel een goed advies.. Hoe komen ze er op? Goed advies... :shock:

Maar, lost het dan het huidige probleem op met iets wat TS heeft gekocht voor 50 euro en eenzijdig door iemand buiten werking wordt gesteld zonder een alternatief voor dit apparaat?

Dat was het probleem, niet het noteren van meterstanden. Dat doet zijn energie leverancier vast ook wel met een slimme meter.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Gast,

In plaats van bijdehand mijn hele bericht te gaan ontkrachten kun je ook gewoon reageren op de vraag. Of als je geen fatsoenlijk antwoord hebt reageer dan niet!

By the way, Nsure is via of zelfs van Essent en is tot nu toe onbruikbaar zonder de Thuisapp van Essent. Dus niks gratis dienst.

Ik heb er voor betaald en wil het blijven gebruiken. Zo duidelijk genoeg voor je? Essent moet met een passende oplossing komen. Dat is de oplossing. En die hebben ze NOG NIET.
sylvesterb schreef:
09 nov 2020 15:12
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 10:46
Hierover heb ik gereclameerd met [email protected] hier absoluut niet mee eens te zijn, omwille het feit dat er voor dit product betaald is, en ik het product dus binnenkort niet meer kan gebruiken. Na een aantal mails over en weer met excuses, vraagontwijkend gedrag en uiteindelijk een slappe reden, zou er een seintje komen als de app niet meer werkt en zou Rens mijn klacht intern bespreken.
U gaat dus bij Essent reclameren dat u het niet eens bent dat ze een gratis dienst, waarvoor u niet betaald stopt zet. Dat is uiteraard hun goed recht.
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 10:46
Wat ik ook heel kwalijk vindt is dat ik nu ook de verbruikshistorie kwijt ben van 2 jaar omdat Essent zomaar eenzijdig stopt met de Nsure en de daarbijhorende Thuisapp.
Dat is het risico van gebruik maken van een gratis app, deze kunnen opeens stoppen.
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 10:46
Hebben meerdere mensen dit probleem? Wellicht kunnen we ons sterk maken en Essent tot een bevredigende oplossing dwingen, omdat er best flink betaald is door klanten voor de Nsure.
U heeft betaald (laat in het midden of het flink is) voor een stuk hardware. U heeft deze hardware gekoppeld aan een gratis app van Essent.
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 10:46
Ook mensen die niet meer klant zijn bij Essent maar gelokt zijn met een gratis Nsure bij een energiecontract gelieve te reageren.
Die zitten in een compleet andere situatie dan u. U heeft een stuk hardware gekocht bij Essent en maakte gebruik van een gratis app. Ook hebben deze consumenten het stuk hardware gratis gekregen bij hun abonnement welke veelal maar een korte looptijd van 1 a 2 jaar kent.
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 10:46
50 euro betaald of niet. Ik vind dit erg onfatsoenlijk en arrogant dat Essent hier zomaar mee stopt zonder vooraf een oplossing te bieden.
Essent stopt met de levering van een gratis app aan niet klanten van hun, dat is hun goed recht. NSure biedt andere oplossingen en u dient bij bij NSure zijn, zij zijn uw leverancier en Essent is enkel de verkoper.
Laatst gewijzigd door jeroenmol op 09 nov 2020 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry dat je verwachtingen niet waar worden gemaakt. ^^
Toch heb je hier de reden waarom Essent ermee stopt: te weinig gebruik van deze dienst.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Denk het niet. Zoek maar eens op Nsure Essent op Google. Dan kom je veel hits tegen.
Jablan schreef:
09 nov 2020 20:20
Sorry dat je verwachtingen niet waar worden gemaakt. ^^
Toch heb je hier de reden waarom Essent ermee stopt: te weinig gebruik van deze dienst.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Noteer mijn meterstanden nog op een stuk perkament met behulp van een potje inkt en een ganzenveer. Gaat eeuwen mee.

DeZevendeHenk
Berichten: 791
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

jeroenmol schreef:
09 nov 2020 20:33
Denk het niet. Zoek maar eens op Nsure Essent op Google. Dan kom je veel hits tegen.
Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Brahms »

DeZevendeHenk schreef:
09 nov 2020 20:51
Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Dat zeker, moet je eens kijken wat je afschrijving op je smartphone van E 800 is in de enkele jaren dat ie mee gaat, tot aan de definitief laatste update.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Misschien economisch ja. Maar heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.

Dat een smartphone na 2 jaar stuk gaat ligt ook vaak eraan hoe je ermee omgaat. Maar ook die gaan jaaaaren mee. Hooguit de accu niet, maar die kun je vervangen. Met de Nsure kan ik nu niks vervangen...

Je kunt op internet wel een andere Dongel kopen voor 40 euro met app. Maar is toch te zot om dit te moeten vervangen? Kun je van de energiebesparing steeds een nieuw apparaatje kopen. Schiet lekker op ook dan. Die app is ook geen uitgebreide ICT-applicatie. Een bedrijf als Essent kan best voor een alternatieve app gaan zorgen.

Het heeft inderdaad 50 euro gekost maar om op een zekere dag gewoon de stekker eruit te trekken vind ik niet heel netjes.

Nsure is een bedrijf in Eindhoven, maar je kunt nergens officieel software downloaden van hen. Echter heb ik wel een (onofficiële) app gevonden van Nsure genaamd "P1nsight". Echter na het downloaden ervan moet je wederom inloggen, maar kan me (nog) nergens inschrijven. Op internet zijn wel foto's te vinden van de interface van deze app. Hoop dat dit de vervanger wordt ofzo. Dan is alles weer in kannen en kruiken. Als hij het dan na een paar jaar begeeft heb ik er vrede mee.
DeZevendeHenk schreef:
09 nov 2020 20:51
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 20:33
Denk het niet. Zoek maar eens op Nsure Essent op Google. Dan kom je veel hits tegen.
Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Sira »

jeroenmol schreef:
09 nov 2020 21:39
Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Ding heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.

Dat een smartphone na 2 jaar stuk gaat ligt ook vaak eraan hoe je ermee omgaat. Maar ook die gaan jaaaaren mee. Hooguit de accu niet, maar die kun je vervangen. Met de Nsure kan ik nu niks vervangen...
DeZevendeHenk schreef:
09 nov 2020 20:51
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 20:33
Denk het niet. Zoek maar eens op Nsure Essent op Google. Dan kom je veel hits tegen.
Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Brahms heeft het nergens over het stuk gaan van een smartphone, hij heeft het over afschrijving,
Ieder gebruiksartikel wordt in de loop der tijd minder waard. Al gaat uw Nsure jaaaren mee, dan wil het nog niet zeggen dat dat ding nu nog enige waarde heeft, ook al doet hij het nog steeds. Of denkt u dat hij nog steeds hetzelfde bedrag waard is als wat u er destijds voor heeft betaald?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Echter heeft Essent een tijdje terug aangegeven te stoppen met de Nsure.
Essent had moeten waarschuwen om de gegenereerde meetgegevens op te slaan en die 50 euro uit coulance terug kunnen geven.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

Essent kan natuurlijk de app in huidige vorm laten bestaan. Dat er dan geen updates meer worden vertrekt dat is dan maar zo. Dan kunnen gebruikers deze functie blijven gebruiken, alleen zonder ondersteuning of updates en geen nieuwe aansluitingen meer.
Of ze moeten de dongle vrij toegankelijk maken, als het toestel dat toelaat.
Zo niet, dan lijkt mij dat ze het aanschafbedrag dienen te retourneren.

En twee jaar is natuurlijk nooit de tijd dat dit ding is afgeschreven.
De vergelijking met telefoons is natuurlijk een eigen keus om steeds nieuw te willen hebben, niet dat het oude dan is afgeschreven.
Hij blijft immers prima werken.

Ger Jeurissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 10:39

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Ger Jeurissen »

L.s.
Sinds gisteren is de Nsure van Essent inderdaad waardeloos geworden. Ik heb hier 1.5 jaar geleden 49 euro voor betaald. Essent heeft de thuisapp waarmee de Nsure was aftelezen verwijderd. Ik heb geen problemen gekend met de Nsure nadat deze was geinstalleerd. Bij de installatie wel wat problemen gehad, maar die waren snel opgelost. Ik ben nog klant bij Essent.

Wat kon je aflezen met de Nsure?
Je actueel stroom en gas verbruik.
2 uurs verbruik per dag, real time.
Dag verbruik.
Week verbruik
Maand verbruik
Jaar verbruik
Omdat ik een Solar Edge omvormer voor mijn zonnepanelen heb kon ik deze koppen in de Thuisapp.

Met de Nsure gaf voor mij een duidelijk inzicht in mijn energie verbruik, zowel actueel en in historie.

Essent heeft de Thuisapp vervangen door een Verbruiksmanger+.
Deze app vervangt de verbruikmanger en voegt daarbij het verbruik van energie toe op:

Dag verbruik, dit kan 3 dagen achterlopen omdat dit via de netwerkbeheerder moet worden verkregen.
Week verbruik
Maand verbruik
Jaar verbruik.

Met de app heb je dus geen actueel inzicht en ook geen 2 uurs inzicht meer t.o.v. de vroegere Thuisapp, die je moest kopen voor 49 euro of kon krijgen via een energiecontract. Het actuele inzicht en de 2 uurs monitoring waren voor mij de items waarvoor ik deze Nsure heb aangeschaft.

Het kan toch niet zo zijn dat een bedrijf iets verkoopt, dan zomaar de app waarmee je moet aflezen verwijderd?

Laten we alle krachten bundelen en iedereen die de Nsure heeft gekocht zich melden.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Goed lezen is ook zo moeilijk hè? 1. Ik reageerde niet op brhama en 2. Heb ik ergens om 50 euro gevraagd? Nee, Nee en nog eens Nee.

Ga nog maar eens alles lezen en formuleer dan een antwoord op het eerste bericht.

Ik wil mijn Nsure blijven gebruiken voor de 100ste keer. Is dat nu zo lastig te begrijpen voor sommige mensen hier?
Sira schreef:
09 nov 2020 22:00
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 21:39
Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Ding heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.

Dat een smartphone na 2 jaar stuk gaat ligt ook vaak eraan hoe je ermee omgaat. Maar ook die gaan jaaaaren mee. Hooguit de accu niet, maar die kun je vervangen. Met de Nsure kan ik nu niks vervangen...
DeZevendeHenk schreef:
09 nov 2020 20:51


Nsure is volgens mij niet van Essent maar is door Essent (met korting) verkocht aan hun klanten. Het is onduidelijk of Nsure er nu klaar mee is of dat Essent het opgegeven heeft en een combinatie acht ik zeer waarschijnlijk maar de hamvraag is of u de leverancier, Essent, kunt verplichten het apparaat te blijven ondersteunen en anders compensatie te betalen. Een apparaatje van €50 lijkt mij na twee jaar wel afgeschreven.
Brahms heeft het nergens over het stuk gaan van een smartphone, hij heeft het over afschrijving,
Ieder gebruiksartikel wordt in de loop der tijd minder waard. Al gaat uw Nsure jaaaren mee, dan wil het nog niet zeggen dat dat ding nu nog enige waarde heeft, ook al doet hij het nog steeds. Of denkt u dat hij nog steeds hetzelfde bedrag waard is als wat u er destijds voor heeft betaald?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

jeroenmol schreef:
10 nov 2020 11:58
Ik wil mijn Nsure blijven gebruiken voor de 100ste keer. Is dat nu zo lastig te begrijpen voor sommige mensen hier?
Dat kan jij wel willen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Wat wil je eraan doen dan? Essent dagvaarden?

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Uhm nee, lees mijn eerste bericht gewoon nou eens goed of ga iets anders nuttigs doen.
Moneyman schreef:
10 nov 2020 12:00
jeroenmol schreef:
10 nov 2020 11:58
Ik wil mijn Nsure blijven gebruiken voor de 100ste keer. Is dat nu zo lastig te begrijpen voor sommige mensen hier?
Dat kan jij wel willen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Wat wil je eraan doen dan? Essent dagvaarden?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, je bent lekker consequent :roll: Je wilt dus blijkbaar niet eens wat je zelf schrijft dat je wilt.

Laat ik het anders vragen: wat verwacht je van je posts op dit forum?

Gesloten