LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Dat staat ook in mijn openingsbericht. Namelijk andere mensen die dit ding ook hebben en er niks meer mee kunnen.

Niet het commentaar van mensen zoals jij die het apparaat niet hebben.

Consequent genoeg lijkt me.
Moneyman schreef:
10 nov 2020 12:07
OK, je bent lekker consequent :roll: Je wilt dus blijkbaar niet eens wat je zelf schrijft dat je wilt.

Laat ik het anders vragen: wat verwacht je van je posts op dit forum?

HansdenVB

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Aangezien ik klant ben bij essent maar even met ze gebeld dat ding gaat er uit daar is niks meer aan te veranderen ook niet als je 1000 mensen met dat ding vind het gaat hoe dan ook stoppen en dat gaan ze niet veranderen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

jeroenmol schreef:
10 nov 2020 12:45
Dat staat ook in mijn openingsbericht. Namelijk andere mensen die dit ding ook hebben en er niks meer mee kunnen.
Tsja, en dan? Dan heb je straks nog een paar mensen, en dan? Kom ik toch weer terug op mijn vorige vraag:
Moneyman schreef:
10 nov 2020 12:00
Wat wil je eraan doen dan? Essent dagvaarden?
jeroenmol schreef:
10 nov 2020 12:45
Niet het commentaar van mensen zoals jij die het apparaat niet hebben.
Ach, iemand die dat ding niet heeft, heeft misschien wel een objectievere kijk op de kwestie dan iemand die vol heilig vuur de strijd probeert te voeren.
jeroenmol schreef:
10 nov 2020 12:45
Consequent genoeg lijkt me.
Toch niet. Je spreekt jezelf nogal tegen. Prima hoor, maar verwijt dat niet aan de lezer.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Eindelijk iemand die dit ook vindt. Hopelijk volgen er meer. Essent zei gisteren dat de app nog gewoon zou werken en dat de bal inderdaad bij hen ligt. Ik heb ze een screenshot gestuurd dat de app echt niet meer werkt. Ze weten het zelf niet eens. Nog geen reactie ontvangen.

Hoop dat er meer mensen zoals u zich melden.
Ger Jeurissen schreef:
10 nov 2020 11:15
L.s.
Sinds gisteren is de Nsure van Essent inderdaad waardeloos geworden. Ik heb hier 1.5 jaar geleden 49 euro voor betaald. Essent heeft de thuisapp waarmee de Nsure was aftelezen verwijderd. Ik heb geen problemen gekend met de Nsure nadat deze was geinstalleerd. Bij de installatie wel wat problemen gehad, maar die waren snel opgelost. Ik ben nog klant bij Essent.

Wat kon je aflezen met de Nsure?
Je actueel stroom en gas verbruik.
2 uurs verbruik per dag, real time.
Dag verbruik.
Week verbruik
Maand verbruik
Jaar verbruik
Omdat ik een Solar Edge omvormer voor mijn zonnepanelen heb kon ik deze koppen in de Thuisapp.

Met de Nsure gaf voor mij een duidelijk inzicht in mijn energie verbruik, zowel actueel en in historie.

Essent heeft de Thuisapp vervangen door een Verbruiksmanger+.
Deze app vervangt de verbruikmanger en voegt daarbij het verbruik van energie toe op:

Dag verbruik, dit kan 3 dagen achterlopen omdat dit via de netwerkbeheerder moet worden verkregen.
Week verbruik
Maand verbruik
Jaar verbruik.

Met de app heb je dus geen actueel inzicht en ook geen 2 uurs inzicht meer t.o.v. de vroegere Thuisapp, die je moest kopen voor 49 euro of kon krijgen via een energiecontract. Het actuele inzicht en de 2 uurs monitoring waren voor mij de items waarvoor ik deze Nsure heb aangeschaft.

Het kan toch niet zo zijn dat een bedrijf iets verkoopt, dan zomaar de app waarmee je moet aflezen verwijderd?

Laten we alle krachten bundelen en iedereen die de Nsure heeft gekocht zich melden.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Dat hij eruit gaat kan, maar biedt dan een fatsoenlijke oplossing en niet een Verbruiksmanager die alleen voor klanten is en ook niet eens fatsoenlijk de waarden laat zien.

Dat is toch niet klantvriendelijk? En al zeker niet naar de mensen die zijn geadviseerd de Nsure te kopen in de webshop van Essent. Als ik een product koop wil ik er toch langer dan 2 jaar van kunnen genieten. Zeker met elektronica.
HansdenVB schreef:
10 nov 2020 12:55
Aangezien ik klant ben bij essent maar even met ze gebeld dat ding gaat er uit daar is niks meer aan te veranderen ook niet als je 1000 mensen met dat ding vind het gaat hoe dan ook stoppen en dat gaan ze niet veranderen.

HansdenVB

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door HansdenVB »

De verbruiksmanager is geen opvolger die bestaat al jaren en is enkel bedoeld om een paar keer per jaar te kijken of je termijnbedrag omhoog of omlaag kan. Verder zijn er genoeg apps die hetzelfde doen en niet leverancier gebonden zijn dus gewoon even zoeken wat bij je past essent gaat niks vervangen zeker niet voor niet klanten.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Ja uiteindelijk zal ik dat ook maar doen. Hopelijk dat die leverancier wel gewoon alles laat werken zoals het was.

Moraal van het hele verhaal is dat een bedrijf als Essent dit zomaar even doet en eigenlijk een dikke middelvinger opsteekt naar haar klanten die de Nsure bij een contract hebben gekregen, of mensen die het apparaatje handig vonden en dit hebben gekocht voor 50 euro.

Wat wil ik graag bereiken met deze post?

- Dat er mensen reageren die nu ook met een onbruikbare Nsure zitten.
- Dat Essent met een bevredigende oplossing gaat komen; of dat nu in de vorm van een alternatieve app is, of dat ze een redelijke korting bieden om een alternatief aan te schaffen.
- Dat het niet kan dat ze een werkend product al dan niet met want mankementen zomaar onbruikbaar maken zonder oplossing.
- Het ook een principekwestie is.
HansdenVB schreef:
10 nov 2020 13:25
De verbruiksmanager is geen opvolger die bestaat al jaren en is enkel bedoeld om een paar keer per jaar te kijken of je termijnbedrag omhoog of omlaag kan. Verder zijn er genoeg apps die hetzelfde doen en niet leverancier gebonden zijn dus gewoon even zoeken wat bij je past essent gaat niks vervangen zeker niet voor niet klanten.

HansdenVB

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Je gaat geen of erg weinig mensen vinden met een nsure want de reden om er mee te stoppen is dat er te weinig mensen dat ding gebruiken.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

jeroenmol schreef:
10 nov 2020 13:37
Wat wil ik graag bereiken met deze post?

- Dat er mensen reageren die nu ook met een onbruikbare Nsure zitten.
- Dat Essent met een bevredigende oplossing gaat komen; of dat nu in de vorm van een alternatieve app is, of dat ze een redelijke korting bieden om een alternatief aan te schaffen.
- Dat het niet kan dat ze een werkend product al dan niet met want mankementen zomaar onbruikbaar maken zonder oplossing.
- Het ook een principekwestie is.
OK, dan heb je straks misschien (whisfull thinking) 10 mensen die dezelfde mening hebben als jij. En dan? Dan kom je weer op mijn voorgaande vraag: wat wil je doen dan? Als je geen plan hebt, kom je nergens.

Overigens zijn de laatste twee van de vier punten niet iets wat je wilt bereiken, maar slechts de verklaring waarom je iets doet, maar dat terzijde.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

[Bericht verwijder]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2020 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

We gaan het zien. Topic is nog geen dag oud.
HansdenVB schreef:
10 nov 2020 13:46
Je gaat geen of erg weinig mensen vinden met een nsure want de reden om er mee te stoppen is dat er te weinig mensen dat ding gebruiken.

HansdenVB

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door HansdenVB »

jeroenmol schreef:
10 nov 2020 14:13
We gaan het zien. Topic is nog geen dag oud.
HansdenVB schreef:
10 nov 2020 13:46
Je gaat geen of erg weinig mensen vinden met een nsure want de reden om er mee te stoppen is dat er te weinig mensen dat ding gebruiken.
Met 1 topic op 1 forum betwijfel ik dat er zich vele mensen gaan melden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heb je gekeken of je de Nsure kunt vinden op je Wifi netwerk?

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Via mijn telefoon kan ik hem niet vinden. Wat kan ik dan doen als ik hem wel vindt?
hebra98 schreef:
10 nov 2020 14:28
Heb je gekeken of je de Nsure kunt vinden op je Wifi netwerk?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

U kunt het beste even inloggen in uw modem en daar kijken of de Nsure staat met een ip nummer. (herkenbaar aan het MAC adres onderop de Nsure)
Dan kunt u proberen dit IP nummer in te tikken in een browser..

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Dat ga ik proberen. Is het dan mogelijk om verbruik of historie in te zien denk je?
hebra98 schreef:
10 nov 2020 14:37
U kunt het beste even inloggen in uw modem en daar kijken of de Nsure staat met een ip nummer. (herkenbaar aan het MAC adres onderop de Nsure)
Dan kunt u proberen dit IP nummer in te tikken in een browser..

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

jeroenmol schreef:
09 nov 2020 21:39
Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Misschien economisch ja. Maar heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.
Als je het probleem op kunt lossen door morele druk op Essent uit te oefenen heb je inderdaad met de economische levensduur niets te maken. Ik verwacht echter dat je dat niet gaat lukken, met name omdat Essent niet de fabrikant is, Het is niet dat ik niet begrijp wat je wil maar ik denk dat wat je wil simpelweg niet gaat gebeuren. Dat is geen oordeel maar een verwachting.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

jeroenmol schreef:
10 nov 2020 14:46
Dat ga ik proberen. Is het dan mogelijk om verbruik of historie in te zien denk je?
hebra98 schreef:
10 nov 2020 14:37
U kunt het beste even inloggen in uw modem en daar kijken of de Nsure staat met een ip nummer. (herkenbaar aan het MAC adres onderop de Nsure)
Dan kunt u proberen dit IP nummer in te tikken in een browser..
>>
Geen garantie, maar sommige hebben een web interface.
En als deze zoiets heeft kunt u anderen hierop wijzen. Natuurlijk zal Essent u dat niet vertellen, want dan kunt u de Nsure blijven gebruiken. :evil:

En niet geschoten is altijd mis.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Revoked »

Beste Hebra. Weet je überhaupt wel hoe zo'n ding werkt? Hoe krijgen smartphones hun data in de GUI vanuit dat ding, bijvoorbeeld?
TS is verder behoorlijk digibeet. Zulke mensen hebben echte uitleg nodig ipv hints. Verder is het geven van alleen hints niet echt een toonbeeld van kennis.

jeroenmol
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 nov 2020 10:25

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door jeroenmol »

Ik vrees dat u gelijk hebt. Ik vond het gewoon leuk als dat ding zijn werk deed, en baal nu dat het zomaar uit de lucht is gehaald. Ter vergelijking mijn Windows7 pc werkt ook nog gewoon ondanks microsoft het niet meer ondersteund. Ik kan er gewoon op gamen. Erg jammer met de Nsure.

Wat Hebra98 zegt ga ik eens uitproberen. En anders helaas met tegenzin een andere dongel kopen.
DeZevendeHenk schreef:
10 nov 2020 14:49
jeroenmol schreef:
09 nov 2020 21:39
Hoe kom je daarbij na 2 jaar afgeschreven? Misschien economisch ja. Maar heeft niks te lijden in de meterkast. En jij koopt dus apparaten om ze na 2 jaar te moeten vervangen? Lekkere beredenering zeg. Apparaatje werkt gewoon maar kan er dus niet meer in omdat Essent de bijhorende app uit de lucht heeft gehaald.
Als je het probleem op kunt lossen door morele druk op Essent uit te oefenen heb je inderdaad met de economische levensduur niets te maken. Ik verwacht echter dat je dat niet gaat lukken, met name omdat Essent niet de fabrikant is, Het is niet dat ik niet begrijp wat je wil maar ik denk dat wat je wil simpelweg niet gaat gebeuren. Dat is geen oordeel maar een verwachting.

Gesloten