LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

Hoe krijgt een app van een webwinkel de data in de app? Daar zijn, net als met deze apparaten, vele mogelijkheden.
Hoe krijgt de Nsure de informatie uit de Slimme meter, via de P1 poort? Yep, via seriele verbinding.
Waar blijft die informatie als je niet heel de dag de app aan hebt staan? Juist, in de Nsure Dongle.
Het kan een eenvoudige koppeling zijn met de web interface welk in de Nsure Dongle zit.

Ik heb met mijn P1 Monitor ook de mogelijkheid om een APP te gebruiken, maar kan ook rechtstreeks mijn Raspberry Pi met P1Monitor oproepen in een Webpagina. Zelfde informatie maar zonder de APP.

Zoals ik aangaf, het is een mogelijkheid maar geen garantie.

Edit: En al mijn data staat op de SD card van mijn Raspberry Pi Zero.
Die ik overigens gewoon via mijn eigen Wifi kan bereiken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door grun »

Het kan inderdaad met een Raspberry Pi, zie onderstaande link. Zelf heb ik een Enelogic dongle, die ook uitstekend werkt en nog meer informatie geeft.
Vergeet niet om de netbeheerder te vragen om de P1 poort open te zetten, want standaard staat hij dicht. Dacht ik.

https://www.ct.nl/workshops/bekijk-je-e ... pberry-pi/

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door hebra98 »

grun schreef:
10 nov 2020 15:30
Het kan inderdaad met een Raspberry Pi, zie onderstaande link. Zelf heb ik een Enelogic dongle, die ook uitstekend werkt en nog meer informatie geeft.
Vergeet niet om de netbeheerder te vragen om de P1 poort open te zetten, want standaard staat hij dicht. Dacht ik.

https://www.ct.nl/workshops/bekijk-je-e ... pberry-pi/
>>
Dit klopt.
Alleen is dit gedaan met een Pi 4/(B) of 3/(B) en vermoedelijk via een netwerk (Lan) aansluiting terwijl ik het doe met een R Pi zero W
Deze heeft Wifi en kan daarom zonder kabel worden gebruikt.
Ik vind zelf een Raspberry Pi 3/4 erg overkill voor een eenvoudige functie, vandaar mijn wens voor de Zero W.
Ik heb geen netwerk ook maar ergens in de buurt van mijn meterkast.
Daarom heb ik met mijn zoon, die overigens het meeste heeft gedaan, de Pi Zero W op Wifi ingesteld met P1monitor
De Zero moet dan wel echt de "W versie" zijn, die je al voor iets van 15 euro kan kopen.
Daar komen dan nog wel onderdelen bij om het aan te sluiten en een SD kaart.

Gewoon leuk om te knutselen en werkend te krijgen (met zoon uiteraard) zoals het eigenlijk niet zou werken..

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Radar »

Nou beste mensen, houden we het weer een beetje beschaafd? We lezen mee... Ik was eigenlijk van plan dit topic direct op slot te gooien, maar omdat het een (onverwachte) inhoudelijke wending neemt, krijgt het het voordeel van de twijfel. Wel het expliciete verzoek, met name aan de TS (zie ook PM), om je in te houden. Ik haal een paar opmerkingen weg en dit topic blijft vooralsnog dus openstaan, maar we blijven het in de gaten houden. Een fijne avond. ^YB

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Revoked »

Micro-PC's hebben geen sikkepit te maken met de NSure. Het topic kan dus gewoon dicht. De vraagstelling is beantwoord: de NSure is deaud, niks tegen te doen. Gooien met termen lost dat ook niet op. Bovendien zijn er speciale fora voor dit soort problemen. Maar mensen die niet kunnen scripten /(de-)coderen zullen er weinig aan hebben.

Rene0876
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2020 12:36

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Rene0876 »

Ik had ook een klacht gestuurd dat ik een nsure van 14 maanden oud onbruikbaar gemaakt is en dat de consument recht heeft op een product die 2 jaar moet werken. Heb ondertussen heel het bedrag teruggestort gekregen zonder aarzelen, vindt ik wel netjes en nu een vergelijkbaar product aangeschaft.

Jacques Mycke
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2021 16:13

Re: Nsure energielezer onbruikbaar gemaakt door Essent

Ongelezen bericht door Jacques Mycke »

Ik heb twee jaar met de "klantenservice" van Essent over en weer gemailt en heb 3 nieuwe lezers gekregen, die niet werkten.
Ik heb na het ophouden van het product en van de app verder niets meer gehoord en geen antwoord op mijn emails gekregen.

Gesloten