LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onefit: aanpassing aanbod in lockdown & doorlopen incasso abonnement
Onefit: aanpassing aanbod in lockdown & doorlopen incasso abonnement
Ik heb een vraag over het wijzigen van de sport abonnementservice van Onefit naar aanleiding van de Coronamaatregelen. In december zijn de leveringsvoorwaarden van het Onefit sportabonnement tussentijds aangepast en is het aanbod van offline naar online sportlessen gegaan. Onefit heeft een mail gestuurd om abonnees te laten weten dat ze hun membership konden pauzeren, die heb ik niet gezien en ik heb niet gepauzeerd. Ik ben er vanuit gegaan dat omdat de ‘live’ lessen niet door konden gaan, het membership automatisch op pauze werd gezet. Nu kwam ik er deze week achter dat het abonnementsbedrag voor het abonnement waar ik geen gebruik van heb gemaakt 3 keer is afgeschreven sinds december. Ik heb contact opgenomen en terugbetaling verzocht maar Onefit weigert op basis van de mail uit december. Kan iemand mij adviseren over mijn rechten? Ik vermoed dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt en hoop dat ik Onefit met de juiste argumenten kan overtuigen om mensen die geen gebruik hebben gemaakt van hun abonnement terug te betalen.
Re: Onefit: aanpassing aanbod in lockdown & doorlopen incasso abonnement
Ik ga uit van het volgende
- Onefit heeft in december verstuurd waarin ze aangeeft dat je voortaan online bij ze kan sporten;
- Jij heb daarbij de mogelijkheid gehad om de overeenkomst op te zeggen;
- Dit bericht is door jou ontvangen;
Ik vind het lastig. Algemene voorwaarden kunnen op deze manier veranderen, mits dat is afgesproken. Aan de andere kant is de kern van de prestaties (fysiek sporten) geen algemene voorwaarden. Maar algemene voorwaarden kunnen weer wel de bedingen die kern van de prestaties regelen aanpassen. Denk aan ieder jaar een inflatiecorrectie. Vooralsnog denk ik dat je aan het kortste eind zal trekken bij de rechter.
- Onefit heeft in december verstuurd waarin ze aangeeft dat je voortaan online bij ze kan sporten;
- Jij heb daarbij de mogelijkheid gehad om de overeenkomst op te zeggen;
- Dit bericht is door jou ontvangen;
Ik vind het lastig. Algemene voorwaarden kunnen op deze manier veranderen, mits dat is afgesproken. Aan de andere kant is de kern van de prestaties (fysiek sporten) geen algemene voorwaarden. Maar algemene voorwaarden kunnen weer wel de bedingen die kern van de prestaties regelen aanpassen. Denk aan ieder jaar een inflatiecorrectie. Vooralsnog denk ik dat je aan het kortste eind zal trekken bij de rechter.
Re: Onefit: aanpassing aanbod in lockdown & doorlopen incasso abonnement
Jammer dat je de mail niet gelezen hebt, ik vermoed zomaar dat je daarom niet op kan zeggen, je hebt immers de gelegenheid gehad om op te zeggen bij veranderende voorwaarden....