LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste opdringerige telefoontjes

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

ariebeuker80 schreef:
28 dec 2020 09:59

Bedankt voor de laatste tip! Die ga ik de eerst volgende keer proberen.
Meestal probeer ik ook bij een gesprek zo lang mogelijk tijd te rekken, maar dan moet ik er zelf wel tijd voor hebben natuurlijk :lol:

Gewoon de hoorn/GSM naast je leggen ZONDER de verbinding te verbreken. Laat ze maar kletsen tegen je bureaublad, kost hen tijd, jou niet en geen ergernis.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nokkie schreef:
27 dec 2020 14:16
Wat je ook kunt doen bij herhaaldelijk lastig vallen is een fluitje naast de telefoon leggen. Als het betreffende nummer weer belt, opnemen niks zeggen en heel hard op het fluitje blazen. Misschien niet vriendelijk maar wel effectief!
Fluitje of roepen dat je onder bewind staat lost niet op dat je hierna nog steeds wordt gebeld, je nummer wordt gedeeld omdat je ergens je nummer hebt gedeeld en via het vinkje (Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden o.i.d.) je akkoord bent gegaan dat ze je mogen bellen.

Je telefoon 3 of 5 keer overlaten gaan voorkomt nu het telefoontje, maar je nummer staat op een lijst dus een x periode later zal je alsnog gebeld worden. Pas als je iemand hebt gesproken verdwijn je veelal van de lijst.

De beste oplossing is dus gewoon zeggen "Geen interesse en haal me van de lijst". Blijf vriendelijk, de mensen aan de andere kant doen gewoon hun werk en vergeet niet je hebt zelf toestemming geven toen je die vage vragenlijst invulde.

Als je niet onder bewind staat heeft het ook geen waarde als ze je toch wat verkopen. Ze langer bezig houden is totaal ineffectief als niet het grootste deel van de bellers dit doet.

Jouw ene telefoontje wat langer duurt dan vastgesteld wordt gecompenseerd door de vele mensen die geen interesse hebben en waarbij ze direct de verbinding kunnen verbreken. Medewerkers worden niet per telefoontje afgerekend maar per uur en het aantal calls is een gemiddelde, soms ontvangen ze wel een bonus per verkoop.

kuklos
Berichten: 9769
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
28 dec 2020 11:12
Fluitje of roepen dat je onder bewind staat lost niet op dat je hierna nog steeds wordt gebeld, je nummer wordt gedeeld omdat je ergens je nummer hebt gedeeld en via het vinkje (Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden o.i.d.) je akkoord bent gegaan dat ze je mogen bellen.
.........
De beste oplossing is dus gewoon zeggen "Geen interesse en haal me van de lijst". Blijf vriendelijk, de mensen aan de andere kant doen gewoon hun werk en vergeet niet je hebt zelf toestemming geven toen je die vage vragenlijst invulde.
Een deel van wat je schrijft klopt gewoon niet. telefoonnummers worden gewoon doorverkocht. Ook als je nog nooit een vragenlijst hebt ingevuld.

Smiley2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2020 20:36

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Smiley2020 »

Bellen met meerdere nummers onder de naam Bespaarcoach. Tot 2x toe iemand gesproken. Op het moment dat je zegt dat het advies niet helemaal klopt hangen ze je midden in de zin op. Beide keren gebeurt. Bellen ook met nummer 085-0138323. Ik neem geen enkel nummer meer op dat begint met 085. Hufterig gedrag!

ManonTriquart
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jan 2021 11:20

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door ManonTriquart »

Nummer blokkeren

Melden bij "bel-,me-,niet" register

Fluitje bij de telefoon leggen. Als diegene belt, keihard in zijn oor fluiten. Hij belt zeker niet meer.

ManonTriquart
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jan 2021 11:20

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door ManonTriquart »

Fluitje bij telefoon.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Moneyman »

ManonTriquart schreef:
04 jan 2021 20:21
Fluitje bij de telefoon leggen. Als diegene belt, keihard in zijn oor fluiten. Hij belt zeker niet meer.
Kansloos advies. Behoeft vast geen toelichting, hoop ik...

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
04 jan 2021 22:11
ManonTriquart schreef:
04 jan 2021 20:21
Fluitje bij de telefoon leggen. Als diegene belt, keihard in zijn oor fluiten. Hij belt zeker niet meer.
Kansloos advies. Behoeft vast geen toelichting, hoop ik...
Jawel, leg me dat eens uit....heel langzaam aub en graag onderbouwen met wetsartikelen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
04 jan 2021 22:22
Moneyman schreef:
04 jan 2021 22:11
Kansloos advies. Behoeft vast geen toelichting, hoop ik...
Jawel, leg me dat eens uit....heel langzaam aub en graag onderbouwen met wetsartikelen.
Mattheus 7:6.

Gesloten