Opticiens Prijzen Tombola

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
12 mar 2023 12:36
Ik geloof daar helemaal niks van. Nu je commentaar krijgt, komt er ineens een verhaaltje bij over kinderen en vallende monturen. :roll:
Je hoeft het niet te geloven, maar schreef het al eerder op 11 maart - 10.35 uur. En nee, zo groot is mijn fantasie echt niet. Gewoon zelf gezien.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Lowieze schreef:
12 mar 2023 12:08

Ik draag al zo’n 55 jaar een bril of lenzen en heb dit in al die jaren nog nooit meegemaakt. Dan zou ik de eigenaar van de winkel daar maar eens op aanspreken.
Ik vroeg welk montuur je uiteindelijk krijgt, het showmodel of een echt nieuw montuur. De verkoper gaf aan dat het dit montuur is.
Ik vroeg, is er nog een echt nieuwe op voorraad, nee, we hebben geen voorraden in de winkel.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door jonis »

BL2 schreef:
12 mar 2023 15:35
Lowieze schreef:
12 mar 2023 12:08

Ik draag al zo’n 55 jaar een bril of lenzen en heb dit in al die jaren nog nooit meegemaakt. Dan zou ik de eigenaar van de winkel daar maar eens op aanspreken.
Ik vroeg welk montuur je uiteindelijk krijgt, het showmodel of een echt nieuw montuur. De verkoper gaf aan dat het dit montuur is.
Ik vroeg, is er nog een echt nieuwe op voorraad, nee, we hebben geen voorraden in de winkel.
Daar is de opticien echt niet uniek in: geen verdere voorraden, dat kost alleen maar geld.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Help me het normaal te vinden. Noem eens een winkel waar ze alleen showmodellen welke al door vele handen zijn gegaan, uitgebreid uitgeprobeerd zijn en in dit geval, aangekoekte huidschilfers bevatten.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aangekoekte huidschilfers, daar houd ik ook niet van. Daarom stop ik elk "nieuw" montuur 10 minuten in de ultrssoonreiniger met ethanol van 50 °C. Makkelijk zat.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
12 mar 2023 19:55
Help me het normaal te vinden. Noem eens een winkel waar ze alleen showmodellen welke al door vele handen zijn gegaan, uitgebreid uitgeprobeerd zijn en in dit geval, aangekoekte huidschilfers bevatten.
U wilt dan, als u een bril past, dat hij voor u nieuw uit de verpakking wordt gehaald. Dat model bevalt u niet, dus moet de opticien hem dan maar weggooien omdat de volgende klant met uw huidschilfers geconfronteerd wordt?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door jonis »

BL2 schreef:
12 mar 2023 19:55
Help me het normaal te vinden. Noem eens een winkel waar ze alleen showmodellen welke al door vele handen zijn gegaan, uitgebreid uitgeprobeerd zijn en in dit geval, aangekoekte huidschilfers bevatten.
Decathlon, kledingzaken, schoenenwinkels....zoveel zaken: dat je dat nu pas opvalt.
Mijn partner heeft al eens wandelschoenen na een veldwandeling teruggebracht en geruild voor andere: zaten niet lekker: buitenkant had ik toch maar even schoongemaakt. Verkoopster vond ze schoon genoeg.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Wie zegt dat die gedragen schoenen weer in de winkel komen te staan ?

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/k ... n-belandt/

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat artikel gaat over webwinkels, niet over fysieke winkels.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door jonis »

BL2 schreef:
12 mar 2023 20:45
Wie zegt dat die gedragen schoenen weer in de winkel komen te staan ?

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/k ... n-belandt/
Zoals Erthanax zegt.

Wanneer ben je voor het laatst in kledingzaak geweest. Alles wat je gepast heb en niet wilt hebben wordt voor je teruggehangen/gelegd in rek. Dat mag iemand anders weer passen en kopen.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
12 mar 2023 21:14
Dat artikel gaat over webwinkels, niet over fysieke winkels.
Precies, dan zullen er bij fysieke winkels nog minder retouren weer in de winkel aangeboden worden, immers daar staat de klant er met de neus op bij aankoop. Net als ik bij de opticien, waar het ook gewoon zichtbaar was aan het montuur.....

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door jonis »

Ja...een mkb'er zal zeker z'n retourwaar in de brand gaan steken.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Erthanax »

BL2 schreef:
12 mar 2023 22:50
Erthanax schreef:
12 mar 2023 21:14
Dat artikel gaat over webwinkels, niet over fysieke winkels.
Precies, dan zullen er bij fysieke winkels nog minder retouren weer in de winkel aangeboden worden, immers daar staat de klant er met de neus op bij aankoop. Net als ik bij de opticien, waar het ook gewoon zichtbaar was aan het montuur.....
Ik sta er inderdaad met mijn neus bovenop als ik het zelf terughang, of het personeel zegt: "Geeft u maar, ik pak even een andere maat."

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
12 mar 2023 22:50
Erthanax schreef:
12 mar 2023 21:14
Dat artikel gaat over webwinkels, niet over fysieke winkels.
Precies, dan zullen er bij fysieke winkels nog minder retouren weer in de winkel aangeboden worden, immers daar staat de klant er met de neus op bij aankoop.
Dat is natuurlijk onzin. je doet nu net alsof al eerder gepaste kleding ineens onverkoopbaar zou zijn. Net als bij die bril is dat natuurlijk niet het geval, en dat is ook nogal logisch. Wat er vóór de verkoop mee gebeurt, komt in het overgrote deel van de gevallen niet in de buurt van wat er na aankoop mee gebeurt.

Dit hele topic komt op mij over als het zoeken naar een probleem, waarbij je de uitzondering tot de regel verheft.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
13 mar 2023 08:29

Dit hele topic komt op mij over als het zoeken naar een probleem, waarbij je de uitzondering tot de regel verheft.
Uitzondering, was je er bij en deed je ook dezelfde waarnemingen ? Van een deurwaarder had ik een objectiever reactie verwacht.
Ik schrijf slechts hoe ik mijn bezoek aan de opticien ervaar, wat ik zie en wat het personeel zegt......
Of het een uitzondering is dat deze opticien showmodellen verkoopt als nieuw, daar kan ik niet over oordelen.
Dat kinderen met de brillen spelen, ook niet.
En dat je uit 5 breedtezicht opties kan kiezen, zonder dit uit te kunnen proberen, ook dat zal wel alleen bij deze opticien zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
13 mar 2023 10:53
Moneyman schreef:
13 mar 2023 08:29
Dit hele topic komt op mij over als het zoeken naar een probleem, waarbij je de uitzondering tot de regel verheft.
Uitzondering, was je er bij en deed je ook dezelfde waarnemingen ? Van een deurwaarder had ik een objectiever reactie verwacht.
Ik schrijf slechts hoe ik mijn bezoek aan de opticien ervaar, wat ik zie en wat het personeel zegt......
Nee, ik was er niet bij. Waarom denk ik dat ik schrijf 'dit topic komt op me over als..."?

Feit is wel dat ik je problemen niet herken, en ik ben duidelijk niet de enige. Daarom gebruikte ik even een spiegeltje, maar blijkbaar is de spiegel beslagen.

Ook prima - iedereen heeft recht op z'n eigen frustraties. Maar denk dan af en toe ook even aan dit topic terug als je op anderen reageert.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mijn opticien hebben ze ook geen voorraad. Toen ik mijn bril (voor in avond/nacht, als ik mijn lenzen uit heb) kocht, moest ik dan ook een paar weken wachten. De glazen werden gemaakt en samen met het montuur dat ik in de winkel had uitgekozen bij de opticien afgeleverd. De glazen zaten al in dat montuur.

Overigens is het helemaal niet zo vreemd dat producten die gepast worden in de winkel ook verkocht worden vanuit die winkel. Hoevaak is kleding wel niet gepast voor het bij de kassa verkocht wordt? Of ga eens schoenen kopen, pas je er vaak ook meerdere. Die schoenen die je niet koopt, die gaan weer terug en gaan misschien met de volgende mee en worden echt niet verbrand ofzo.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

loop dan eens binnen bij een Eye Love zaak, goed, goedkoop en service!

litsenj
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2016 11:26

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door litsenj »

Herkenbaar topic.

Ik ben bijna 46. Mijn ogen gaan merkbaar achteruit en ik maak daarom een afspraak bij een willekeurige opticien. Doordat deze geen kortingsafspraken heeft met mijn verzekeraar deze weer afgezegd en bij een ander een nieuwe afspraak gemaakt. Ik ben bewust niet bijverzekerd voor een bril. Nooit nodig gehad, maar de kosten voor een bril zijn voor mij ook te overzien.

Tijdens de afspraak werd het vermoeden bevestigd, ik heb zeker een bril nodig. Nette uitleg gehad over ‘de techniek van het oog’, maar ook over de mogelijke oplossingen. Het zal wel wat wennen zijn dat er iets op de neus zit, maar ijdelheid is me gelukkig vreemd. Het hoort erbij.

Dan de prijzen: de kortingen vliegen om de oren. 50% korting, gratis tweede en derde bril, gratis zonnebril op sterkte, etc. Het vertelt mij vooral dat de marges er niet om liegen, maar dat was me al eerder duidelijk door de reclamebudgetten. Er gaat werkelijk geen reclameblok voorbij en er komen een of meer opticiens voorbij. Ook BN-ers laten zich daarin gelden.

Maar wat een beetje bril dan onder streep werkelijk mag kosten ontgaat me daarmee volledig. Bedragen zijn ook niet meteen inzichtelijk, maar het gaat van € 500,- tot boven € 1.000,- (bruto). Helemaal afhankelijk van de wensen en behoefte natuurlijk. Na verrekening van diverse kortingen blijft er gelukkig wel een ander bedrag over, maar de transparantie is ver te zoeken.

Ongeveer 20 jaar geleden werd met veel tamtam marktwerking in de zorg ingevoerd. Daarmee zou de concurrentie worden bevorderd met naar verwachting een effect op de kosten. Belangrijke voorwaarde daarvoor is wel dat consumenten/patiënten vooraf voldoende inzage hebben in de prijsverschillen. Maar zelfs in de brillenbranche blijkt dit danig ingewikkeld. Je weet eigenlijk pas achteraf wat de kosten zijn en de verschillen zijn vooral niet mals.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Opticiens Prijzen Tombola

Ongelezen bericht door Methusalah »

litsenj schreef:
25 apr 2023 14:23
...maar de transparantie is ver te zoeken.
Waarom is het niet transparant? Het wordt je exact uitgelegd wat de opties kosten en welke er zijn en het is allemaal jouw keus. Transparanter dan dat wordt het echt niet. En als je dat niet wil en gaat voor het basismodel dan betaal gewoon de prijs waarmee geadverteerd wordt. Dat geld zo'n beetje voor elk product op de wereld met extra opties.

Plaats reactie