LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jvz1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2018 09:24

OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door jvz1000 »

Dit is mijn mail van mij naar Otto Postorders .:

Nog steeds uitermate belachelijk dat de wat grotere maten (herenkleding) bij Otto altijd fors duurder zijn.
Je wordt bijvoorbeeld gelokt met een trui die € 29,95 kost en wanneer ik die in mijn maat (maat 60) wil bestellen kost dezelfde trui opeens € 39,95
Wellicht hebben jullie door dat dat klanten kost!?

Steeds meer zwaardere mensen in de West-Europese landen en bij Otto maken ze de wat de grotere maten behoorlijk (33% !) duurder??
Omdat daar meer stof inzit of omdat het duurder produceren is ??
Echt vreselijk absurd en onuitstaanbaar!
Ik zal daar waar ik op sociale media kom dit belachelijke fenomeen kenbaar maken.
Hopen dat veel mensen dit dan delen en dat er zo mee opgestart kan worden dat Otto hun debiele prijzenbeleid staken !!!!

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat doen wel meer zaken hoor, u bent gelukkig niet verplicht bij Otto te kopen 😉.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In een maatje 60 zit ook heel wat meer stof dan bijvoorbeeld in maat 48.

Lijkt me dus volkomen logisch dat dat meer kost.

jvz1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2018 09:24

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door jvz1000 »

Nee, niet mee eens.
misschien 5 % meer stof (kosten nihil) en wel 33% duurder??

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik heb ontdekt dat mijn maat juist ruim goedkoper is bij Otto. Gelijk maar weer eens wat bestellen bij Otto.
Het is immers weer echt truienweer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jvz1000 schreef:
29 nov 2018 09:48
Dit is mijn mail van mij naar Otto Postorders .:

Nog steeds uitermate belachelijk dat de wat grotere maten (herenkleding) bij Otto altijd fors duurder zijn.
Je wordt bijvoorbeeld gelokt met een trui die € 29,95 kost en wanneer ik die in mijn maat (maat 60) wil bestellen kost dezelfde trui opeens € 39,95
Wellicht hebben jullie door dat dat klanten kost!?

Steeds meer zwaardere mensen in de West-Europese landen en bij Otto maken ze de wat de grotere maten behoorlijk (33% !) duurder??
Omdat daar meer stof inzit of omdat het duurder produceren is ??
Echt vreselijk absurd en onuitstaanbaar!
Ik zal daar waar ik op sociale media kom dit belachelijke fenomeen kenbaar maken.
Hopen dat veel mensen dit dan delen en dat er zo mee opgestart kan worden dat Otto hun debiele prijzenbeleid staken !!!!
Denk dat ze hartelijk zullen lachen van deze e-mail bij Otto.

Natuurlijk is een grotere maat duurder. Hoewel je het zefl absurd en ontuitstaanbaar noemt is de oorzaak heel simpel, namelijk dta het duurder is om de produceren omdat het groter is en dus ook meer stofbevat.

Ik zie niet in wat hier debiel aan is, lijkt mij meer logische denken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus als ik het goed begrijp moet maatje 36-38 , het zelfde betalen als maatje 60.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door berndv »

gosewijn schreef:
29 nov 2018 11:26
Dus als ik het goed begrijp moet maatje 36-38 , het zelfde betalen als maatje 60.
herenmaat 36 :shock: die ken ik alleen van jeans, maar herenmaten en damesmaten komen niet echt heel erg overeen. Behalve dan jeansmaten.
sylvesterb schreef:
29 nov 2018 11:25
Hoewel je het zefl absurd en ontuitstaanbaar noemt is de oorzaak heel simpel, namelijk dta het duurder is om de produceren omdat het groter is en dus ook meer stofbevat.
De oplossing is overigens in sommige gevallen ook relatief simpel. Zoals TS aangeeft telt europa steeds meer mensen met overgewicht, die verhoging komt niet door mensen met stofwisselingsproblemen (die er vaak niets aan kunnen doen).

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Meer stof, meer werk om te maken, minder stuks in een doos vanwege de maat en dus hogere transportkosten, minder vraag naar de grotere maten, dus lagere bestel hoeveelheden., enz enz.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door geengast »

Ik denk dat de meerkosten bij productie wel meevallen. Het grote verschil is dat er veel meer worden gemaakt in maat 48 dan in maat 60. Als er minder worden gemaakt (machines omstellen, soms zelfs een hele lopende band omstellen) kost erg veel geld. Dus hoe minder er geproduceerd kunnen worden van een maat, hoe duurder de kostprijs.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Een product met een andere maat is gewoon een ander product. Leverancier mag zelf zijn prijzen bedenken. Ik zie het probleem niet zo. Het is in ieder geval in geen velden of wegen fout.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door henk51 »

jvz1000 schreef:
29 nov 2018 11:16
Nee, niet mee eens.
misschien 5 % meer stof (kosten nihil) en wel 33% duurder??

Makkelijk op te lossen door eenheidsprijs van 34.95 te maken dit is wat de meeste andere winkels doen.




groeten Henk

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

geengast schreef:
29 nov 2018 12:05
Ik denk dat de meerkosten bij productie wel meevallen. Het grote verschil is dat er veel meer worden gemaakt in maat 48 dan in maat 60. Als er minder worden gemaakt (machines omstellen, soms zelfs een hele lopende band omstellen) kost erg veel geld. Dus hoe minder er geproduceerd kunnen worden van een maat, hoe duurder de kostprijs.
Als een maatje 34 en 60op 1 plek gemaakt zou worden, dan zijn de meerkosten niet veel. Maar ze zijn er dus wel. Als je met elke trui 1minuut langer bezig bent is dat een enorme post op het eind van het jaar. Bij elke 60 truien verlies je een uur tov een kleinere maat.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar dan krijgen wij hier op het forum de klacht, waarom moet ik meer betalen omdat ik slank ben .

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Er zijn bedrijven waar je bij de kleine lengte maten (dames) ook meer moet betalen .

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door Miepje1 »

De mode is al jaren aan krimp onderhevig. Wat vroeger een leuke 42 of 44 was (damesmaat) ligt nu in de winkel als 48. Met als gevolg dat 42 of 44 zo klein zijn, dat het wel kinderkleding lijkt. En dan is het inderdaad zuur als je voor 48 meer moet betalen.
Maar verder lig ik er niet zo wakker van. Het is zoals het is.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door Ivo.w »

gosewijn schreef:
29 nov 2018 12:39
Maar dan krijgen wij hier op het forum de klacht, waarom moet ik meer betalen omdat ik slank ben .
Niet zozeer slank, maar wel benedengemiddeld klein. En ja ik ervaar ook dat kleding soms duurder is dan de wat meer gemiddelde maten. Als ik al de juiste maat kan vinden, heren broekmaat 28-28 of 30-28 is nauwelijks vindbaar en nette schoenen zijn ook niet makkelijk te vinden in maat 40.

Mijn vader heeft het met schoenmaat 38 nog wat lastiger. Gelukkig zijn er merken die zich wel richten op de wat meer uitzonderlijke maten of zelfs maatwerk leveren. Dat is wat duurder, door de beperkte oplages en schoenmaat 40 of 38 kost daardoor vaak stukken meer dan maat 43 of 44.

Niet zozeer de productiekosten maar wél de ontwikkelingskosten (aanpassen van ontwerp aan de maat, maken van mallen etc) zijn per product aanzienlijk hoger omdat de oplagen erg klein zijn. 5.000 euro ontwikkelingskosten van een bepaald model en maat terugverdienen op 100 paar schoenen of op 5.000 paar schoenen maakt nogal een verschil.

Daarbij komt dat er in de afwijkende maten veel minder concurrentie is. Daardoor worden winkeliers en fabrikanten minder gedwongen om de prijzen scherp te houden.

Wat mij betreft is dat geen reden tot klagen, maar gewoon een simpel gegeven. Wanneer je denkt dat het goedkoper kan, mag je altijd zelf een productie opzetten en je collectie zien te verkopen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door mahadma »

Als kleinere maten lager van prijs zouden moeten zijn, kijk eens effe naar de prijzen van baby/kinder kleding.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
29 nov 2018 12:41
Is het woord discriminatie al gevallen?
Jawel.

Ik snap dat het niet leuk is, maar wat al eerder is gezegd: een trui in maat S is een heel andere trui dan een trui in maat XXXL. Ook al zijn het model, de kleur en de stof hetzelfde.

Overigens kom ik het zelf niet tegen dat verschillende maten verschillende prijzen hebben. Alles tussen maat S en XXL heeft dezelfde prijs. Pakken en dergelijke kom je soms tot maat 58 of 60 tegen, en dan is de prijs identiek aan 46/48. Wat de topicstarter schetst zal ongetwijfeld een feit zijn, maar ik vraag me af of dit een branchebreed probleem is, of dat dit iets is dat bij een beperkt aantal bedrijven voorkomt. In het laatste geval kun je je afvragen of je wel bij Otto moet bestellen. Zeker als je je gediscrimineerd voelt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: OTTO hanteert hogere prijs voor grotere maat

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn schoenen als ze al te krijgen zijn kosten ook meer, maat 48

Gesloten