LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL ''houd pakketten achter''

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

Iedereen weet dat het momenteel een stuk drukker is dan normaal met de post- en pakketbezorging.
Echter spant PostNL wel de kroon met het niet nakomen van de verzendovereenkomst.

Met de sinterklaas en kerst drukte hield ik er al wel rekening mee dat pakketten niet de volgende dag bezorgd werden, maar nu na al die drukte staan sommige pakketten al 1 WEEK op ''Bezorgtijd nog niet bekend'' (Wegens grote drukte is je zending vertraagd, deze zal binnen 3 werkdagen worden bezorgd).
Helaas, maar de 3 werkdagen zijn al ruimschoots voorbij en er komt maar geen statusupdate.

Dit gaat bij mij om pakketten die specifiek op 27 januari verzonden zijn.
Alle pakketten met latere verzenddatum zijn al wel netjes bij de ontvangers bezorgd.

Bij bellen naar de klantenservice sta je eerst 43 minuten in de wacht waarna de verbinding verbroken wordt.
Nogmaals bellen levert het volgende antwoord op: Mevrouw wij zien niet meer als u en hopen dat de pakketten snel weer worden ingescand. Dan pas kunnen wij een datum van bezorging aangeven.

Beetje jammer met gepersonaliseerde items veelal voor verjaardagen en kraamcadeaus die ruim op tijd besteld zijn, maar nu dus te laat worden afgeleverd.

Twitter staat vol met klachten, maar PostNL reageert lang niet overal op, en lijkt ook niet meer te weten waar te beginnen.

Zijn er meer mensen die problemen ervaren?

Is er wellicht iets te doen om te een oplossing te komen dat eerst de ''oude'' zendingen worden verwerkt alvorens de nieuwe partij vracht wordt verzonden?
@TrosRadar, wellicht een goed idee om hier tijd aan te besteden en PostNL om een reactie te vragen......

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Was het maar zo makkelijk dat er op volgorde van aanmelding alles verwerkt wordt. Er zijn 3.000 PostNL punten waarvandaan alles naar centrale locaties gebracht worden. En helaas blijkt dat sommige pakketdiensten niet tijdig hun pakjes afgeven of als de wagen simpelweg vol zit duurt het ook langer. Het komt met karren vol tegelijk binnen op depots en daar wordt echt niet gekeken naar een datum, ze pakker een kar en die gaat de lopende band op.

En ja, ook wij hebben iets verstuurd waarvan de levering uit blijft. Ik ga er maar van uit dat het verloren is geraakt.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jij bent als ontvanger geen klant van PostNL. De afzender is klant van PostNL, echter blijft de afzender verantwoordelijk voor de levering (bij bedrijven)

Echter, op dit moment is het nog steeds heel druk bij alle pakket bezorg bedrijven.
Afwachten, veel geduld hebben.

Mocht het te lang duren, dien dan een klacht in bij je afzender, probeer met hun een oplossing te zoeken.

Als je pakket helemaal niet binnen komt (zoekgeraakt) en de afzender wilt geen oplossing bieden, vermeld dan in dit topic en dan wil ik je een paar tips geven.

JacquelineDammers
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2018 15:32

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door JacquelineDammers »

Ik begrijp je Frustratie, ook wij hebben grote problemen met post nl!

Er staan van verzenddatum 25 januari dus al ruim 9 dagen geleden van ons 30 pakketjes op voorgemeld, dus zijn niet eens ooit gescand!
Dit was een week eerder ook al, die hebben ze 1 week later gescand, maar deze staan dus al 9 dagen ergens op een depot te wachten, van dinsdag , woensdag, donderdag en vrijdag zijn wel alle pakketten verstuurd, maar van die ene maandag 30 pakketten niet!!
Wel vraagt post nl een boete aan ons als de verzend labels 1 week oud zijn!
Dus wij betalen een boete omdat hun de pakketten laten staan!!!!
Zit iedere dag met boze klanten!
Hun maken miljarden winst nu, laat ze extra personeel in dienst nemen hiervan!
En wij maar boete betalen!
Die van gisteren zijn ook weer niet verzonden....dus ga ik de volgende week in met stress, boze klanten en iedereen achterna rennen!
Het mooie is,... als een klant belt naar post nl...zeggen hun gewoon dat wij de pakketten nooit verstuurd heben, terwijl post nl ze iedere dag op het bedrijf op komt halen en ze op een depot dumpt!

marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

fonsflons schreef:
03 feb 2021 14:41
Veel afhaalpunten zijn nu ook minder uren per dag open (omdat postnl het aantal uren met extra vergoeding verlaagd heeft.) Ik weet dat dit logistiek veel problemen geeft omdat de verwerking van de aangepaste openingstijden tot 2 weken kan duren bij postnl. Daardoor staan er veel ophaaldiensten voor gesloten aflever/ophaal punten.

Ik was er toevallig bij toen ze bij mijn vaste afhaalpunt probeerde uit te leggen dat de bus om de pakketten op te komen halen al 3 dagen voor een dichte deur stond. De frustratie droop ervan af toen de beste man te horen kreeg dat het tot 2 weken kon duren voordat de aangepaste tijden verwerkt werden door postnl.
Gelukkig in mijn geval gaat het om PostNL in de AH, dus ruime openingstijden en altijd iemand aanwezig.
Spreek mijn vaste bezorger thuis ook wel, die zijn ''overgebleven'' pakketjes daar brengt zodat mensen ze af kunnen halen.
De pakketjes worden sowieso 1x per dag afgehaald (soms ivm drukte zelfs 2x). Dit wordt ook door desbetreffende AH bevestigd.
Dit zou dus niet tot vertraging in de bezorging moeten leiden.

Echter worden de pakketten daarna in het distributiecentrum verwerkt. Een vermoedelijke bezorgdatum van 1-2 dagen meegegeven, en daarna als dit moment niet gehaald wordt komen ze op bezorgtijd onbekend te staan. En daar blijven ze op staan.
Wat inmiddels dus al ruim een week zo is.

marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

Seinhuis schreef:
03 feb 2021 14:19
Jij bent als ontvanger geen klant van PostNL. De afzender is klant van PostNL, echter blijft de afzender verantwoordelijk voor de levering (bij bedrijven)

Echter, op dit moment is het nog steeds heel druk bij alle pakket bezorg bedrijven.
Afwachten, veel geduld hebben.

Mocht het te lang duren, dien dan een klacht in bij je afzender, probeer met hun een oplossing te zoeken.

Als je pakket helemaal niet binnen komt (zoekgeraakt) en de afzender wilt geen oplossing bieden, vermeld dan in dit topic en dan wil ik je een paar tips geven.
Helaas, ik ben de verzender van de pakketten en verstuur ze netjes naar mijn klanten.
Heb al navraag gedaan bij de Zakelijke afdeling van PostNL (aangezien ik zakelijke klant ben), maar zij kunnen mij niet verder helpen.

Frustrerende is dat er pakketten van bepaalde dagen niet verder komen, in dit geval specifiek 27 januari, en alle andere leveringen die ik heb verzonden wel netjes binnen 1-3 werkdagen worden afgeleverd.

Ik begrijp zeer zeker dat alle vervoersbedrijven het druk hebben en dat we iets langer geduld moeten hebben, maar 1 week en nog geen zicht op wanneer wel vind ik wel iets te veel van het goede

marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

Morganlefay schreef:
03 feb 2021 13:31
Blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat er ook aan geautomatiseerde verwerking een maximum zit.
Succes
Jazeker ben ik daarvan op de hoogte.
Maar zou je het niet vreemd vinden als je 1 week geleden een X aantal pakketten inlevert om verzonden te worden en deze wel ingescand worden en een vermoedelijke bezorgdatum meekrijgen.
Dat deze datum niet gehaald wordt en ze daarna op ''bezorgdatum onbekend'' blijven staan.

marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

JacquelineDammers schreef:
03 feb 2021 15:06
Ik begrijp je Frustratie, ook wij hebben grote problemen met post nl!

Er staan van verzenddatum 25 januari dus al ruim 9 dagen geleden van ons 30 pakketjes op voorgemeld, dus zijn niet eens ooit gescand!
Dit was een week eerder ook al, die hebben ze 1 week later gescand, maar deze staan dus al 9 dagen ergens op een depot te wachten, van dinsdag , woensdag, donderdag en vrijdag zijn wel alle pakketten verstuurd, maar van die ene maandag 30 pakketten niet!!
Wel vraagt post nl een boete aan ons als de verzend labels 1 week oud zijn!
Dus wij betalen een boete omdat hun de pakketten laten staan!!!!
Zit iedere dag met boze klanten!
Hun maken miljarden winst nu, laat ze extra personeel in dienst nemen hiervan!
En wij maar boete betalen!
Die van gisteren zijn ook weer niet verzonden....dus ga ik de volgende week in met stress, boze klanten en iedereen achterna rennen!
Het mooie is,... als een klant belt naar post nl...zeggen hun gewoon dat wij de pakketten nooit verstuurd heben, terwijl post nl ze iedere dag op het bedrijf op komt halen en ze op een depot dumpt!
Herkenbaar, gelukkig in ons geval geen 30 pakketten, maar nu ''maar'' 5.
Vooral het feit dat je je klanten niet tevreden houdt vind ik erg vervelend. Je werkt er keihard voor om alles netjes en op tijd te maken en verzenden en dan nog moet je veel te lang wachten.
Bij brievenbuspost ben ik er al achter dat je niet voor de lichting van maandag iets mee moet geven, dat duurt ontzettend lang voor het bezorgd wordt.
De pakketten heb ik nog geen logica in gevonden.

En ja, dat akkefietje met de bezorglabels heb ik ook al meegemaakt.
Eveneens dat er een pakketje blijkbaar net 1cm te groot is waardoor je moet bijbetalen. Anders geen problemen mee, maar nu wachten ze ook maar ff.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

DHL al geprobeerd? Die zijn er ook nog.

Ben je ontevreden over PostNL? Probeer de concurrent.

Zelf koop ik veel in Duitsland. Pakketten die door PostNL worden bezorgd, blijven eerst een week op de plek in Duitsland liggen waar PostNL ze ophaalt voor de bezorging in Nederland. Logisch want PostNL heeft het altijd zo druk.

Met DHL heb je het in twee of drie dagen in huis. Met PostNL anderhalve week en nog veel duurder ook.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dit zou marktwerking nou oplossen. Veel vraag, te weinig aanbod dus de prijzen verhogen. Maken ze eindelijk eens winst bij PostN, met een hogere prijs neemt het aanbod weer af en uiteindelijk meer aanbieders die geld ruiken en de prijs weer drukken. Economie 101.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Jablan »

DHL staat sinds jaar en dag al bekend als 'Doe Het Langzaam.'
marijke1986 schreef:
03 feb 2021 16:52
Bij brievenbuspost ben ik er al achter dat je niet voor de lichting van maandag iets mee moet geven, dat duurt ontzettend lang voor het bezorgd wordt.
De pakketten heb ik nog geen logica in gevonden.
Herkenbaar, vervelend. Bij ons is dit bekend over PostNL:
- Bij de pakketten wordt geprobeerd ook op maandag met volledige bezetting te werken. Dat is vrijwillig en bij hoog ziekteverzuim (Corona) soms onmogelijk.
- Sinds april 2020 worden kleine pakketten door de postbezorgers afgeleverd. Deze pakjes lopen vertraging op, omdat ze vanuit de pakketlogistiek naar de post gaan en dan op dagen met weinig post worden bezorgd.
- De logistiek is ingericht op het snel vervoeren, niet op het exact volgen van de pakjes. Alles gaat in rolkratten of containers en op de depots worden de barcodes niet opnieuw gescand. Is een pakje op het verkeerde depot beland (sorteerfout), raakt het 'zoek' en het herstellen van dit soort fouten duurt minstens 2 dagen.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als u leert wat meer geduld te hebben dan zullen ook uw problemen voorbij zijn. Geen enkel postbedrijf maakt er z'n business van om pakketten achter te houden. Begin eens bij elke nieuwe bestelling voor uzelf een bezorgtijd aan te houden van 14 dagen. Dan valt alles wat eerder komt opeens mee. En wat iets later komt ook.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
04 feb 2021 08:16
DHL staat sinds jaar en dag al bekend als 'Doe Het Langzaam.'
Dat ligt er maar net aan wat de afspraken zijn. Al sinds jaar en dag doen ze voor ons de zakelijke pakketten. Tussen 18 en 19u rijdt de laatste trailer weg en de volgende dag is 98% bezorgd. Elke dag om 12u vertrekt een trailer uit zuid Duitsland die er voor zorgt dat deze op tijd in Nederland zijn om ook de volgende dag te bezorgen.

En laatst privé ook, een zending die ik verwacht had op dinsdag werd de zondag daarvoor al bezorgd.

Tja, dat het nu overal rommelig is is niet zo gek. Het volume ligt al maandenlang 40% boven de piekmomenten die rond de feestdagen zijn. Ik wil menig klager wel eens meemaken als zij op hun werk ineens dubbel zo hard moeten werken.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door BL2 »

Een bezorgtijd van 3 dagen is in deze hectische tijden bij de bezorgdiensten weinig realistisch. Al weken geen winkel open, en er wordt giga veel besteld en verzonden. Zelf rekening ik altijd op zo'n 3 weken.
Onlangs nog minipakketje uit het VK, 13x13x3 cm met een waarde van E 130. Prachtig te ervaren dat het na 14 dagen gewoon aankomt, zonder te zijn zoekgeraakt tussen de grote dozen, zakken en bundels en miljoenen brieven.
Er staan hier soms 4 bezorgbusjes tegelijk, zo druk is het.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door D34M0N »

marijke1986 schreef:
03 feb 2021 13:05
Zijn er meer mensen die problemen ervaren?

Is er wellicht iets te doen om te een oplossing te komen dat eerst de ''oude'' zendingen worden verwerkt alvorens de nieuwe partij vracht wordt verzonden?
@TrosRadar, wellicht een goed idee om hier tijd aan te besteden en PostNL om een reactie te vragen......
Radar is een programma voor consumentenproblemen, dit klinkt meer als een zakelijk probleem. Als je ontevreden bent over de diensten van PostNL, raad ik je aan om voortaan pakketten te versturen via een andere transporteur. Het mooie van een vrije markt economie is dat je niet aan één organisatie gebonden bent.
Verder zou ik aanraden om naar https://www.higherlevel.nl/ te gaan, daar vind je waarschijnlijk meer mensen die hetzelfde probleem ervaren.

JacquelineDammers
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2018 15:32

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door JacquelineDammers »

Als u leert wat meer geduld te hebben dan zullen ook uw problemen voorbij zijn. Geen enkel postbedrijf maakt er z'n business van om pakketten achter te houden. Begin eens bij elke nieuwe bestelling voor uzelf een bezorgtijd aan te houden van 14 dagen. Dan valt alles wat eerder komt opeens mee. En wat iets later komt ook.


Als ik 14 dagen levering aan ga houden besteld er niemand meer!
Is het bedrijf meteen kapot!
En waarom 1 dag 14 dagen vast zetten en de rest vd week wel alles leveren

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door riddert »

JacquelineDammers schreef:
04 feb 2021 15:50

En waarom 1 dag 14 dagen vast zetten en de rest vd week wel alles leveren
Daar is een hele eenvoudige reden voor. De PostNL moet een bepaald percentage op tijd leveren. Pakketten die toch al vertraging hebben, en als zodanig de boeken ingaan, daarvoor maakt het niet uit of deze nu met 1 dag, 2 dagen of 2 weken vertraagd zijn.

Daarom blijven vertraagde pakketten staan, en worden andere, later aangeleverde pakketten wel verwerkt.

marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

riddert schreef:
04 feb 2021 15:55
JacquelineDammers schreef:
04 feb 2021 15:50

En waarom 1 dag 14 dagen vast zetten en de rest vd week wel alles leveren
Daar is een hele eenvoudige reden voor. De PostNL moet een bepaald percentage op tijd leveren. Pakketten die toch al vertraging hebben, en als zodanig de boeken ingaan, daarvoor maakt het niet uit of deze nu met 1 dag, 2 dagen of 2 weken vertraagd zijn.

Daarom blijven vertraagde pakketten staan, en worden andere, later aangeleverde pakketten wel verwerkt.
Dat zou inderdaad wel een goede verklaring zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat geldt wettelijk voor post. Maar ook voor pakketten?

marijke1986
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2011 09:34

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door marijke1986 »

Bob Schurkjens schreef:
03 feb 2021 18:59
DHL al geprobeerd? Die zijn er ook nog.

Ben je ontevreden over PostNL? Probeer de concurrent.

Zelf koop ik veel in Duitsland. Pakketten die door PostNL worden bezorgd, blijven eerst een week op de plek in Duitsland liggen waar PostNL ze ophaalt voor de bezorging in Nederland. Logisch want PostNL heeft het altijd zo druk.

Met DHL heb je het in twee of drie dagen in huis. Met PostNL anderhalve week en nog veel duurder ook.
Klopt, zeker met zendingen van en naar het buitenland zijn er andere alternatieven.
Zeer goede ervaringen met DHL en vooral ook DPD even afhankelijk van waar het naartoe moet of vandaan moet komen.

Gesloten