'Testers gezocht' voor stofzuiger

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MMex

'Testers gezocht' voor stofzuiger

Ongelezen bericht door MMex » 26 aug 2018 12:35

Goedemiddag,

Normaal gesproken trap ik niet in dit soort dingen, meestal gaat het om reclame zodat je daarna overspoeld wordt door verkoop telefoontjes of mailtjes. Echter...het ging dit keer er om dat TESTERS zocht voor een iRobot Roomla 980. Je zou de zelfstandige stofzuiger gratis krijgen als je hem uit zou proberen en een review kon schrijven. Ik dacht dit keer, laat ik het eens proberen, ik haat stofzuigen dus.

Ok, ten eerste kwam ik het tegen op FACEBOOK. Ik klikte op de link en ik moest gegevens invullen als geboortejaar en adresgegevens, prima dat was wel te verwachten. Even later krijg ik een sms. "Hoi Marijke! Je iRobot Roomla 980 is gereserveerd! Bel snel om te bevestigen! Bel nu 0909-2200101.
Succes! (0,99/min)".
Ook daar trap ik in, ik denk ok ik hoef alleen maar te bevestigen. Maar dan..ik kom bij een of andere quiz uit. Ik beantwoord de (makkelijke) vragen er van uit gaande dat het er een stuk of 3 of 5 zijn, uiterlijk 10. Maar nee, er komt geen eind aan is. ****. Bij de 20e denk ik 'tja als ik nu stop dan is het helemaal voor niks qua kosten'. Tussendoor krijg je af en toe een stem te horen die zegt : je bent er bijna!. Nou niet dus. Na de 25e vraag ben ik het zat en hang op. Pech gehad.

Vandaag, een dag later, krijg ik nog een SMS "Jeetje Marijke, wat heb jij goed gespeeld gisteren! Je zit nu in de finaleronde voor je prijs! Bel snel 09092200101. Zet 'm op! (0,99/min)"

Nou mooi niet dus. Belachelijk dit. :x
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2018 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

sylvesterb

Re: 'Testers gezocht' voor stofzuiger

Ongelezen bericht door sylvesterb » 26 aug 2018 13:42

MMex schreef:Goedemiddag,

Normaal gesproken trap ik niet in dit soort dingen, meestal gaat het om reclame zodat je daarna overspoeld wordt door verkoop telefoontjes of mailtjes. Echter...het ging dit keer er om dat TESTERS zocht voor een iRobot Roomla 980. Je zou de zelfstandige stofzuiger gratis krijgen als je hem uit zou proberen en een review kon schrijven. Ik dacht dit keer, laat ik het eens proberen, ik haat stofzuigen dus.

Ok, ten eerste kwam ik het tegen op FACEBOOK. Ik klikte op de link en ik moest gegevens invullen als geboortejaar en adresgegevens, prima dat was wel te verwachten. Even later krijg ik een sms. "Hoi Marijke! Je iRobot Roomla 980 is gereserveerd! Bel snel om te bevestigen! Bel nu 0909-2200101.
Succes! (0,99/min)".
Ook daar trap ik in, ik denk ok ik hoef alleen maar te bevestigen. Maar dan..ik kom bij een of andere quiz uit. Ik beantwoord de (makkelijke) vragen er van uit gaande dat het er een stuk of 3 of 5 zijn, uiterlijk 10. Maar nee, er komt geen eind aan is. ****. Bij de 20e denk ik 'tja als ik nu stop dan is het helemaal voor niks qua kosten'. Tussendoor krijg je af en toe een stem te horen die zegt : je bent er bijna!. Nou niet dus. Na de 25e vraag ben ik het zat en hang op. Pech gehad.

Vandaag, een dag later, krijg ik nog een SMS "Jeetje Marijke, wat heb jij goed gespeeld gisteren! Je zit nu in de finaleronde voor je prijs! Bel snel 09092200101. Zet 'm op! (0,99/min)"

Nou mooi niet dus. Belachelijk dit. :x
En juist door personen die hieraan mee doen blijven dit soort partijen bestaan. Wat is precies je vraag? [Passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2018 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passsage verwijderd door moderator wegens op de man te spelen

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 26 aug 2018 13:46

Ik denk (terecht) waarschuwen.

Zodat niet meer mensen in deze scam trappen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 26 aug 2018 14:52

Dit is gewoon oplichting. De oplichter verdient aan de telefoonkosten die u heeft gemaakt. Heeft u het telefoonnummer al gegoogled?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 26 aug 2018 15:14

Het aanbod van zo'n gratis Stofzuigerd op proef kan toch haast niemand weerstaan......

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook bijna altijd zo.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 26 aug 2018 15:41

Ik lees de laatste tijd niks meer van Stofzuigertje en nu wordt er al een cursus aangeboden ?

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 26 aug 2018 15:52

Ik lees de laatste tijd niks meer van Stofzuigertje en nu wordt er al een cursus aangeboden ?

Die is opgestuurd naar de fabriek ,wordt nagekeken en uitgebreid getest , na goedkeuring komt hij vanzelf wel terug . Duurt eventjes maar het is vakantie tijd . Dus eventjes geduld. :D

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 26 aug 2018 17:20

Bob Schurkjens schreef:Dit is gewoon oplichting. De oplichter verdient aan de telefoonkosten die u heeft gemaakt. Heeft u het telefoonnummer al gegoogled?
Oplichting? Daarmee zeg je dat het strafbaar is wat ze doen, dat is niet het geval. Je moet meedoen aan een onderzoek om kans te maken op een prijs (in dit geval een robot stofzuiger). Voor het onderzoek worden een x aantal vragen gesteld via een duur 0900 nummer. Het zou pas oplichting zijn als nooit iemand de Robot stofzuiger zou winnen. Heeft niets te maken met oplichting, meer met hoe naïef mensen zijn, nummer is al jaren actief.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 26 aug 2018 17:48

In de volksmond noemt men dit inderdaad oplichting. Wat juristen en de pliesie er van vinden is weer een ander verhaal.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 26 aug 2018 17:54

Normaal gesproken veronderstelt toch niemand dat je gratis een stofzuiger krijgt van € 1.000 als je hem wilt testen en een review schrijven?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 26 aug 2018 17:59

Ik denk dat je er naast zit. De bedrijven die zich bezighouden met dit soort malafide praktijken bestaan al jaren en zullen hier goed aan verdienen. Eurootje per minuut waarvan het grootste deel naar het bedrijf in kwestie gaat en een klein deel naar de telecomprovider. Prijzen worden nooit uitgekeerd. Gelden worden via een oerwoud van rechtspersonen naar de Bahama's gesluisd en ga zo maar door.

Zelfde bisnismodel als https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/it ... acht-op-u/

MMex

Ongelezen bericht door MMex » 27 aug 2018 10:10

Bedankt voor de reacties. Ik heb het nummer niet gegoogled nee.
Wat oplichting betreft, er was van te voren geen sprake van quiz vragen beantwoorden of bellen met een 0909 nummer. Maar inderdaad, ik had het kunnen weten.
Ik heb verder overigens geen vraag ik wilde het alleen melden zodat anderen er niet in trappen.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 27 aug 2018 10:23

MMex schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb het nummer niet gegoogled nee.
Wat oplichting betreft, er was van te voren geen sprake van quiz vragen beantwoorden of bellen met een 0909 nummer. Maar inderdaad, ik had het kunnen weten.
Ik heb verder overigens geen vraag ik wilde het alleen melden zodat anderen er niet in trappen.

En dat is heel goed bedoeld MMex, echter men gaat hier pas naar zoeken als men er al in is getrapt :D

Plaats reactie