LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Dino F
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2019 18:19

Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Dino F »

Ik ben twee jaar klant geweest van Total Gas & Power. Ze zijn verschrikkelijk, ja. Maar ik meende ze toch in de hand te hebben en heb héél scherpe prijzen bij hen, zwart op wit (na uiteraard héél veel moeite). Maar nu ben ik verhuisd, heb het contact dus opgezegd en ze achtervolgend me met hun eindfacturen die werkelijk nergens op slaan. Na 15 aanmaningen of zo, (die ik nagenoeg allemaal beantwoord heb), hebben ze nu het incassobureau Aertery BV op me afgestuurd.
Ook hen heb ik netjes van repliek gediend maar ik weet nog niet of dit tot oplossing van het probleem gaat leiden of tot het voortslepen ervan. Inmiddels wensen ze ruim 2.000,- van me terwijl de eindafrekening zou moeten zijn dat ik geld van hen krijg i.p.v. andersom. Ik had namelijk 23 zonnepanelen op mijn dak liggen en produceerde meer stroom dan ik verbruikte. Op hun jaarafrekening en eindnota hielden ze zich niet aan de doorgegeven meterstanden gehouden, maar verzonnen zelf iets en baseerden daar hun berekeningen op.
Ik heb een foto van de eindstand, genomen samen met de huidige bewoner van het huis en dus is het een uitgemaakte zaak, lijkt me.
Maar niet voor Total, zo lijkt het.
Ik denk dat ik wat hulp kan gebruiken...

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je zo zeker van je zaak bent, zeg je toch gewoon “see you in court” en je gaat achterover leunen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je alle bewijzen hebt, dan heb je geen hulp meer nodig. Wacht op de dagvaarding en sla ze met jouw bewijzen om de oren. Als het klopt wat je vertelt over je bewijzen.

Dino F
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2019 18:19

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Dino F »

Dit gaat fijn: na de eerste brief bel ik ze en leg ik uit dat het onjuist is dat ik een schuld heb aan Total. Dan vragen ze me om schriftelijk uit te leggen hoe het volgens mij zit... Die mail hebben ze dezelfde middag op hun bureau liggen en dan is, na 5 dagen, dit hun antwoord:

Geachte heer, mevrouw,
Inmiddels zijn tenminste 5 dagen verstreken sinds onze vorige brief, waarin wij u verzochten voor tijdige en volledige betaling van de vordering van Total Gas and Power Nederland B.V. zorg te dragen. De totale vordering is inmiddels opgelopen tot een bedrag ad € 2.089,83 Helaas mochten wij uw betaling nog niet ontvangen. Wij nemen aan dat onze brief aan uw aandacht is ontsnapt en willen u derhalve nogmaals in de gelegenheid stellen het verschuldigde bedrag langs minnelijke weg te voldoen.
Namens onze cliënt sommeren wij u ervoor zorg te dragen dat het totale bedrag ad € 2.089,83 uiterlijk op 13-7-2019 in ons bezit is door bijschrijving op onze derdenrekening NL49ABNA0476120977 ten name van Aertery B.V. te Rotterdam.
Indien wij van u geen tijdige, volledige betaling ontvangen zullen wij overgaan tot het nemen van kostenverhogende rechtsmaatregelen. In afwachting van uw tijdige betaling verblijven wij, Hoogachtend,
Aertery B.V.
Dhr. J. Khieroe


Kunnen zij net zo goed lezen als Total, of zo?!?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U schrijft dat u verhuisd bent, maar als u nog een contract had met Total is een verhuizing geen grond voor een kosteloze tussentijdse opzegging.

De netbeheerder moet de standen weten.

Bent u een zakelijke klant?

Dino F
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2019 18:19

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Dino F »

Hoi Lady 1234,
Ja het was een zakelijk contract en ja, ik krijg een boete voor voortijdig opzeggen, ik ga die (hoge) boete (nog) niet aanvechten, omdat ik snap dat ze die kunnen opleggen. Nergens stond er iets over in het contract, maar dat maakt mijn positie niet sterker. Ondanks dieboete, krijg ik tioch nog geld van hen omdat ik nu eenmaal meer stroom produceerde dan afnam.

Het vervolg kwam gisteren...

Betreft : Total Gas and Power Nederland B.V. / Ecofyt
Behandeld door : Dhr. J. [verwijderd];
Onderwerp : Inzake openstaande vordering van Total Gas and Power Nederland B.V.
Geachte heer, mevrouw,
Ondanks herhaaldelijk schriftelijke als wel telefonische sommaties is de openstaande vordering ad € 2.092,15 van onze opdrachtgever Total Gas and Power Nederland B.V. niet voldaan. We zijn nu op het punt gekomen dat onze opdrachtgever verder uitstel onacceptabel vindt en ons geïnstrueerd heeft de minnelijke bemiddeling direct stop te zetten. Dit zal feitelijk voor u betekenen dat op korte termijn de energielevering stopgezet zal worden en u gedagvaard zult worden voor de rechtbank. De proceskosten die hiermee gemoeid zijn zullen dan eveneens voor uw rekening komen. Wij verzoeken u een laatste maal zorg te dragen dat de integrale betaling uiterlijk op 19-07-2019 in ons bezit is door bijschrijving op onze derdenrekening [verwijderd] ten name van Aertery B.V. te Rotterdam, indien u wederom in gebreke blijft dan zullen wij u dagvaarden.
In afwachting van uw tijdige betaling verblijven wij,
Hoogachtend, Aertery B.V.
Dhr. J. [verwijderd]

Geachte heer [verwijderd],
Ik vind het uitermate teleurstellend dat uw kantoor niet bij machte blijkt te zijn om normaal inhoudelijk te reageren op de gevoerde correspondentie.
IK heb met uw mensen gebeld en niet andersom.
Mij is daarop gevraagd om duidelijk te maken waarom ik meen dat de aanmaningen onterecht zijn en dat heb ik direct, schriftelijk, per e-mail gedaan.
Toen ik daarop geen reactie kreeg, anders dan opnieuw een aanmaning, heb ik weer gebeld, waarop me werd medegedeeld dat de mail (verstuurd op 05-07-2019 om 17:53) niet was ontvangen. Daarop heb ik u verzocht om mij een 06-nummer te geven opdat het bericht per Whatsapp ook kon worden verstuurd, dat heb ik wederom meteen gedaan na ontvangst van dat nummer. Het bericht is pas dagen later gelezen, hetgeen duidelijk te zien is, op Whatsapp.
Maar er volgde geen reactie, anders dan gisteren uw hernieuwde aanmaning en dreiging met een rechtszaak.
Net als Total Gas & Power zelf geeft u geen inhoudelijke reactie, noch geeft u blijk van enig begrip.

Hoe zou het komen dat ik geen zin heb om te eindigen met Hoogachtend...?
Enne, in hun footer staat dat de inhoud van hun mails en bijlagen niet openbaar gemaakt mag worden.... dat is ook wat! Zit er copyright op hun brieven naar mij, of zo? Dat heb ik nergens zien staan...! Hup, op het forum, ermee!
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jul 2019 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb de indruk dat je erg emotioneel betrokken bent. Probeer dit met iets meer afstand te bekijken.

Er zit overigens wel copyright op hun brieven, dat hoeft niet aangegeven te worden.

j.vanmeijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2019 17:42

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door j.vanmeijl »

heb veel problemen met total gas en power
heb vele tel en mail gestuurd om een eindafrekening 2018 te krijgen
toen ik hem had moesten ze flink terug betalen
ook weer vele mail en telefoontjes
ze hebben nu een gedeelte uitbetaald
ze blijven steeds teveel geld van mijn rekening afhalen als voorschot voor 2019
ze hebben al meer aan voorschot voor 2019 geincasseerd dan ik aan gas en electra afneem in 2019
heb mijn rekening nummer geblokkeerd voor total
nu beginnen ze met dreigbrieven te mailen en incassokosten in rekening te brengen

wat moet ik doen?
gr johan

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U had 26 zonnepanelen, dat is nogal wat.
Ik weet het niet zeker, maar het kan zijn dat u met die 26 zonnepanelen beschouwd wordt als groot zakelijk gebruiker en niet kunt saladeren, waardoor u voor teruggeleverde energie een terugleververgoeding krijgt.
U krijgt voor de teruggeleverde stroom b.v. 6 ct per kwh maar moet 25 ct betalen voor elke kwh die u afneemt.
U betaalt u dan voor elke verbruikte kwh nog altijd 19 ct.

Maar u heeft het over meterstanden die niet correct zijn maar als u geen details geeft hoe kunnen we daar dan iets over zeggen.
Waarschijnlijk had u een meter met aparte telwerken voor geleverde en teruggeleverde energie.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat uw jaarverbruik was en wat teruggeleverd is.
Wat zijn volgens u de correcte meterstanden en welke meterstanden gebruikt de leverancier voor de eindafrekening?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door BL2 »

Naast de gegevens van je verbruik zou ik maar eens erg goed nagaan of je vermoedens juist zijn en dat je toch niet moet betalen. Lees hierbij je contract goed door anders kan het nog een fors dure grap worden.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Advies is om toch even uw contract goed door te lezen hoe het zit met terugleveren van stroom of Total gas & power toch niet gelijk heeft.
U heeft Total power & gas nu 2 jaar, heeft u de zonnepanelen nog geen 2 jaar dat nu bij de eindafrekening problemen zijn?

richard.merks
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020 10:25

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door richard.merks »

Eveneens heb ik helaas hetzelfde probleem.
Total blijft maar aanmaningen en fakturen sturen. Sinds maart 2019 geen klant meer van Total (ook door het optreden van Tros Radar) en nu krijg ik dreigbrieven dat ze energie en gas gaan afsluiten. Nou ben benieuwd want we zijn geen klant meer.
Daarnaast torenhogen aanmaningen terwijl de meterstanden niet overheen komen.
We zijn verhuist ook een foto van de meterstanden opgestuurd krijg ik als reactie dat ze de meterstanden automatisch uitlezen maar deze komen niet overeen. Ze doen maar wat. Tevens wordt het prive en zakelijk adres steeds door elkaar gehaald. Eigenlijk mogen ze alleen zakelijk leveren maar hebben ook prive aan ons geleverd. Grootste fout van mijn leven geweest.
Vervolgens contact gezocht met het incasso bureau nou daar krijg je een agressieve medewerker aan de telefoon waar niet mee te praten valt.
Total reageert op geen enkele mail die wij sturen.
Nu maar besloten dat ik ook nergens meer op ga reageren. Zit met de handen in het haar wil het netjes oplossen maar Total reageert nergens op ja enkel een mail in oktober dat een reactie wat langer kan duren omdat ze met een achterstand kampen. Zie hieronder maar daarna krijg je gelijk het incassobureau op je dak. Met dit bureau "aertery" valt niet te praten die willen alleen maar geld.
De enige reactie van total:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht aan Total Gas & Power Nederland. Wij nemen dit in behandeling. Helaas hebben wij te maken met grote drukte, dus een reactie kan iets langer duren dan u van ons gewend bent. Alvast onze excuses hiervoor. Uw casenummer is [verwijderd].

Met vriendelijke groet,

Customer Service

Total Gas & Power
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2020 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mail ingekort

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Total Gas & Power blijft eindfacturen sturen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze een privé persoon een zakelijk contract geven gelden die zakelijke voorwaarde niet.
Zonder bedrijf of KVK nummer is het niet toegestaan.

Als ze digitale meter op andere datum dan verhuisdatum opnemen is dat hun fout.
Als je bewijs van juiste meterstand op de verhuis datum hebt en de nieuwe bewoner die ook gebruikte is zomaar een stand berekenen niet toegestaan.

Zelf met deze meterstanden de juiste prijs berekenen en opsturen en betalen, rest storneren!

En de incasso, als je geen achterstand hebt gewoon deze negeren.
Total Gas & Power is verantwoordelijk en de incasso heeft U niets te maken, geen overeenkomst mits er geen achterstand is.
Incasso voerde alleen een niet geldige opdracht uit dus mag je negeren, alle kosten voor T G&P.

Gesloten