LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
Bij bovengenoemd bedrijf kon ik pas later een onderhoudscontract afsluiten: het ZorgZeker Pakket 'Basis' voor € 250 pj.
Ik heb nu twee jaar lang dat bedrag betaald.
Toevallig zag ik op hun site: ZorgZeker Pakket 'Pakket' aangeboden voor € 150 pj!
Otolift hanteert dus 2 prijzen voor precies hetzelfde pakket! (heb ik onderzocht).
Ik krijg bij dat bedrijf na telefoon geen respons, ook al kwalijk, voel me bedrogen...
Vraag: mag dit zomaar? Ik wil een voortzetting van het contract voor € 150,- pj en € 200 terugkrijgen, voor 2 jaar teveel betaald.
Ik heb nu twee jaar lang dat bedrag betaald.
Toevallig zag ik op hun site: ZorgZeker Pakket 'Pakket' aangeboden voor € 150 pj!
Otolift hanteert dus 2 prijzen voor precies hetzelfde pakket! (heb ik onderzocht).
Ik krijg bij dat bedrijf na telefoon geen respons, ook al kwalijk, voel me bedrogen...
Vraag: mag dit zomaar? Ik wil een voortzetting van het contract voor € 150,- pj en € 200 terugkrijgen, voor 2 jaar teveel betaald.
Re: Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
Op de website van Otolift, bij ZorgZeker pakketten staat aangegeven: Er is al een ZorgZeker-pakket voor €150 per jaar.
Dat betekent dat ze ook duurdere pakketten hebben.
Mogelijk hebt u voor een uitgebreider pakket gekozen, maar het kan ook zijn dat u een traplift heeft die wat betreft onderhoud een noodzakelijk duurder pakket nodig heeft.
Maar waarom belt u hier niet over met Otolift? Die kunnen u precies vertellen wat de onderhoudspakketten inhouden, maar ook de verschillen per pakket.
Dat betekent dat ze ook duurdere pakketten hebben.
Mogelijk hebt u voor een uitgebreider pakket gekozen, maar het kan ook zijn dat u een traplift heeft die wat betreft onderhoud een noodzakelijk duurder pakket nodig heeft.
Maar waarom belt u hier niet over met Otolift? Die kunnen u precies vertellen wat de onderhoudspakketten inhouden, maar ook de verschillen per pakket.
-
- Berichten: 30794
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
@ Sira:
@ Topicstarter: heb je het ook via de mail geprobeerd, of is er een klachtenformulier op de site? Daar kun je het misschien ook proberen.
Of het bedrijf dit wel of niet mag is zo niet te zeggen, Sira geeft al een aantal redenen aan waarom er verschillende tarieven kunnen zijn.
@ Topicstarter: heb je het ook via de mail geprobeerd, of is er een klachtenformulier op de site? Daar kun je het misschien ook proberen.
Of het bedrijf dit wel of niet mag is zo niet te zeggen, Sira geeft al een aantal redenen aan waarom er verschillende tarieven kunnen zijn.
Re: Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
Maar waar kan ik dat pakket vinden voor 150 per jaar? Ik zie dat ze 3 pakketten bieden, 1 voor 12,50 (150 p/j), 1 voor 17,50 (210 p/j) en 1 voor 22,50 (250 p/j). Ik lees nergens dat het duurste pakket in welke aanbieding dan ook voor 150 euro aangeboden wordt.
En als dat al wel zo zou zijn, dan is het misschien een welkomstaanbieding of iets dergelijks, u heeft het pakket al 2 jaar, bent toen de overeenkomst aangegaan voor dit bedrag, dus ook al zouden ze een aanbieding hebben, dan zou u er misschien gebruik van kunnen maken, maar het geld van de eerdere jaren terugclaimen is al helemaal geen optie.
Ik denk overigens eerder dat er een verwarring is bij de term "vanaf".
En als dat al wel zo zou zijn, dan is het misschien een welkomstaanbieding of iets dergelijks, u heeft het pakket al 2 jaar, bent toen de overeenkomst aangegaan voor dit bedrag, dus ook al zouden ze een aanbieding hebben, dan zou u er misschien gebruik van kunnen maken, maar het geld van de eerdere jaren terugclaimen is al helemaal geen optie.
Ik denk overigens eerder dat er een verwarring is bij de term "vanaf".
Re: Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
Er zin drie Zorgpakketten bij OTOlift.haramaria schreef: ↑15 jun 2020 10:52Bij bovengenoemd bedrijf kon ik pas later een onderhoudscontract afsluiten: het ZorgZeker Pakket 'Basis' voor € 250 pj.
Ik heb nu twee jaar lang dat bedrag betaald.
Toevallig zag ik op hun site: ZorgZeker Pakket 'Pakket' aangeboden voor € 150 pj!
Otolift hanteert dus 2 prijzen voor precies hetzelfde pakket! (heb ik onderzocht).
Ik krijg bij dat bedrijf na telefoon geen respons, ook al kwalijk, voel me bedrogen...
Vraag: mag dit zomaar? Ik wil een voortzetting van het contract voor € 150,- pj en € 200 terugkrijgen, voor 2 jaar teveel betaald.
1/ BASIS van € 150,00 : monteur komt niet na werktijd en ook niet in de weekenden.
2/ ZEKER van € 210,00 : Monteur komt niet in de weekenden
3/ ZORGELOOS van € 270,00 : Monteur komt altijd, 24 h p.dag en 7 dgn, p wk.
Wij hebben twee trapliften van OTOlift met het ZORGELOOS pakket en bij een storing, afhankelijk waar de stoel met gebruiker zich bevindt, is de service goed te noemen. (in 5 jr. slecht 1 x nodig gehad)
Het komen voor het reguliere jaarlijkse onderhoud, ook onderdeel van de zorgpakketten, laat zeer te wensen over. Elk jaar opnieuw moet je er zelf weer achteraan om het onderhoud geregeld te krijgen.
Nadat je dan maar weer eens gebeld hebt, komen ze wel binnen een paar dagen en wordt het onderhoud netjes en goed uitgevoerd door altijd zeer klantvriendelijke monteurs.
Op kantoor bij OTOlift zou een cursusje "klantvriendelijk handelen" niet misstaan, maar nog nooit problemen gehad om telefonisch contact te leggen.
Laatst gewijzigd door scontra op 16 jun 2020 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
ik had niet eens gerekend en heb die 250 die ts noemde zo vertaald naar deze uitkomst. Dom.
Maar ik volg ts niet echt meer. Het basis pakket zou ts dus 250 voor betalen, terwijl het (nu) voor 12,50 per maand wordt aangeboden, 150 per jaar dus (die had ik wel goed ). Maar in alle pakketten zit het jaarlijks onderhoud inbegrepen, en dat jaarlijks onderhoud kost 248 euro.
Even een wilde gok. TS heeft geen servicecontract, maar betaalt voor het jaarlijks onderhoud het daarvoor vaststaande tarief. maar bij storingen, moet ts gewoon het volle pond betalen.
Dan zou ik me ook gen....d voelen, maar aan de andere kant, het staat een ieder vrij om te bepalen welk contract er afgesloten wordt.
Re: Twee tarieven onderhoudscontract bij Otolift
Ik zie twee mogelijkheden :berndv schreef: ↑16 jun 2020 15:54
ik had niet eens gerekend en heb die 250 die ts noemde zo vertaald naar deze uitkomst. Dom.
Maar ik volg ts niet echt meer. Het basis pakket zou ts dus 250 voor betalen, terwijl het (nu) voor 12,50 per maand wordt aangeboden, 150 per jaar dus (die had ik wel goed ). Maar in alle pakketten zit het jaarlijks onderhoud inbegrepen, en dat jaarlijks onderhoud kost 248 euro.
Even een wilde gok. TS heeft geen servicecontract, maar betaalt voor het jaarlijks onderhoud het daarvoor vaststaande tarief. maar bij storingen, moet ts gewoon het volle pond betalen.
Dan zou ik me ook gen....d voelen, maar aan de andere kant, het staat een ieder vrij om te bepalen welk contract er afgesloten wordt.
1/ het gaat over een traplift type parallel i.p.v. over het type modulair.
2/ er is in een later stadium pas een onderhoudscontract afgesloten, zonder 24/7 service/hulp mocht de traplift in storing vallen.
Ts. mag het zeggen !!