Verkeerde fauteuils geleverd, wat nu?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Duin5
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2021 12:13

Verkeerde fauteuils geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door Duin5 »

Op 6 maart jl. 2 fauteuils besteld bij HUUS in Apeldoorn. We kregen een paar weken later 2 verkeerde fauteuils geleverd (waarvan er 1 overigens ook beschadigd was). HUUS heeft opnieuw de fauteuils voor ons besteld. Levertijd kon langer duren. Was voor ons geen probleem.

2 weken geleden maar eens gebeld hoe lang ze nog verwachten te kunnen leveren. Eind mei werd mij gezegd. Tot mijn verbazing worden dezelfde fauteuils 2 dagen later in een actie op Facebook gezet. Het betreft een ophaal actie. Beschikbaar in 3 verschillende kleuren. Op=op maar we hebben er een heleboel staat erbij. Toch maar eens gebeld met HUUS hoe het kan dat ik tot eind mei moet wachten en dat ze volop beschikbaar zijn volgens Facebook. Medewerker aan de telefoon wist het ook niet goed en ik moest het maar even op de mail zetten.

Na aanleiding van mijn mail werd ik teruggebeld. Ik had een ander patroon besteld.. Nou sorry, ik weet zelf wel welk patroon ik besteld heb en die is precies hetzelfde als de foto op Facebook. O sorry mevrouw, ik overleg nog even met mijn collega. Dan komt de medewerker terug bij mij na haar overleg en zegt ze dat degene die de advertentie op Facebook heeft gezet nog maar net bij HUUS werkt en dat zij niet wist dat alleen de cognac kleur beschikbaar is.. De medewerker zal het intern nog even goed navragen en komt erop terug. Volgende dag werd ik weer door haar gebeld. Ze had haar baas gesproken en die vertelde dat de fauteuils van de actie van Facebook een goedkopere variant is uit China.. Het verhaal werd dus steeds vreemder.

Dus ik de auto ingestapt en naar de winkel in Apeldoorn gereden en daar gevraagd naar de stoel van de Facebook actie. De medewerker loopt met mij naar de fauteuil die wij een aantal weken geleden daar besteld hebben. Ik vroeg of ze deze ook in andere kleuren had. Ja hoor, in groen en antraciet. Ik mocht zelfs even mee lopen naar het magazijn om te kijken en ja hoor: een heleboel fauteuils precies hetzelfde als wij besteld hebben voor een veel hogere prijs. Alleen hadden ze helaas toch niet meer de groene kleur die wij besteld hadden. Ik vroeg aan de medewerker of dit een goedkoop product uit China was. Nee mevrouw, zeker niet! Dit is goede kwaliteit. De aardige medewerkster maar eens even verteld wat ik heb meegemaakt en dat ik nu dus tot 3x ben voorgelogen aan de telefoon en dat wij de bestelling willen annuleren. Helaas was zij niet bevoegd, maar de baas zou mij bellen.

‘s Middags gebeld door de baas. Hij vertelde dat de actie van Facebook inderdaad een goedkope partij uit China is. Maar aangezien ik vanmorgen zelf in de winkel was en de fauteuil gezien, gevoeld en uitgeprobeerd heb wist ik dat het precies dezelfde fauteuil is die ik besteld heb en die op dit moment ook bij mij thuis staat, maar met verkeerd patroon geleverd was. Annuleren was niet mogelijk, maar ik mocht wel ander fauteuils uitzoeken in de winkel. Na overleg met mijn man toch tot de conclusie gekomen dat dat dan een 2e keus zou zijn, aangezien wij al een ronde door de winkel hadden gemaakt en juist toen voor deze fauteuils waren gegaan. Plus het vertrouwen in HUUS in compleet weg.

Dus een mail gestuurd dat wij toch afzien van de bestelling (we hebben ook nog niets betaald). Ik kreeg een mail terug dat dat echt niet mogelijk is. Via de webshop bestellen is het wel mogelijk om te annuleren of retourneren, maar bij bestelling in de winkel kan dit niet.. Ze hadden ook even de voorwaarden bijgevoegd.
Wij hebben teruggestuurd dat we hier echt niet mee akkoord gaan en als HUUS de verkeerd geleverde fauteuils terug willen zij een afspraak met ons kunnen maken om ze op te halen. Tot op heden niets meer gehoord van HUUS.

De fauteuils die wij hier nog hebben staan beginnen nu ook al een beetje door te zitten. Stevigheid in het zitvlak wordt al echt minder. Kan iemand ons advies geven? Of hebben we gewoon dikke pech en moeten we de fauteuils ondanks alle leugens en de mindere kwaliteit toch afnemen?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde fauteuils geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een bekende vraag. Hebt u die al eerder gesteld?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verkeerde fauteuils geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt recht op wat je hebt besteld. Natuurlijk moeten ze dat leveren. Je kunt naar de kantonrechter om levering te eisen, maar die gaat niet voor eind mei plaats vinden. Ook is de kans dat de huidige artikel in de magazijn niet aanwezig zijn. Vermoedelijk zijn de artikelen die er nu aanwezig zijn gereserveerd voor andere klanten.

Ik denk dat het beste is om tot eind mei te wachten. Ik snap dat het lang duurt, maar het is niet anders. Tegenwoordig komt bijna alles uit China en de rest van Azië, dus ga vanuit dat het goeie kwaliteit is.

Mocht in juni niet geleverd te zijn en hier geen uitzicht in zijn of de artikel anders is dan verwacht dan kan je misschien de koop ontbinden. Zie www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... aan-maken/ en www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen hoe je dat moet doen en onder welke voorwaarden.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Verkeerde fauteuils geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door bennie02 »

ik maar denken als je toch nog niet betaald heb gewoon afwachten tot ze de stoelen op komen halen

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verkeerde fauteuils geleverd, wat nu?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Seinhuis schreef:
25 apr 2021 19:26
Tegenwoordig komt bijna alles uit China en de rest van Azië,
Meubels worden meestal nog hier gemaakt tenzij je bijvoorbeeld meer koloniale spullen koopt (wordt veelal in Indonesie gemaakt). Maar zelf IKEA produceert de meeste grote meubels (stoelen, banken, kasten, etc) hier (Europa/Turkije). De hogere kosten van vervoer en langere levertijden doen de voordelen van lagere arbeidskosten teniet.

Gesloten