LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
soofietjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020 16:09

Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door soofietjes »

Onlangs verzond ik een pakket verzekerd tot 100 euro naar het Verenigd Koninkrijk. Bij aankomst bleek het pakket opengesneden en de inhoud verloren.. De ontvanger had foto's gemaakt van het pakket en ik heb een rapport op laten maken bij PostNL. Nu blijkt dat ik niet uitgekeerd word omdat ik een foto van het gewicht van het pakket moet aanleveren.
Ik verstuur heel veel pakketen en kan niet van elk pakketje een foto maken op de weegschaal.
Waarom betaal ik die extra verzekering als het je uiteindelijk onmogelijk gemaakt wordt om je geld terug te krijgen??

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Redfloor »

Het gewicht van het pakket staat toch op het verzendbewijs?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien een foto van het opengesneden pakket? Ik zou een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Post.

Het is onvoorstelbaar dat pakketten worden opengesneden om de inhoud te stelen. Het gebeurt gewoon bij PostNL. Heb dit zelf ook diverse malen ondervonden. Drie pakketten naar Duitsland die - hoewel correct geadresseerd - recent naar mij terugkwamen. Stuk voor stuk opengesneden en weer dichtgetapet. De inhoud was niet interessant en zat er dus nog in. Als je PostNL hier op aanspreekt reageren ze niet eens.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een open gesneden pakje kreeg weiger ik en gaat deze terug naar Bob
Ik weet niet of het nog compleet en goed is.

De herkenbare dozen van een Computer of Telecom zullen ze eerder openen dus hou de doos anoniem.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Het is inmiddels wel bekend dat PostNL een hele lastige is als het gaat om verzekerde schades uit te keren...

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
05 mei 2020 17:42
Misschien een foto van het opengesneden pakket? Ik zou een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Post.

Het is onvoorstelbaar dat pakketten worden opengesneden om de inhoud te stelen. Het gebeurt gewoon bij PostNL. Heb dit zelf ook diverse malen ondervonden. Drie pakketten naar Duitsland die - hoewel correct geadresseerd - recent naar mij terugkwamen. Stuk voor stuk opengesneden en weer dichtgetapet. De inhoud was niet interessant en zat er dus nog in. Als je PostNL hier op aanspreekt reageren ze niet eens.
Klinkt als een controle van de douane.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Bob Schurkjens schreef:
05 mei 2020 17:42
Misschien een foto van het opengesneden pakket? Ik zou een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Post.

Het is onvoorstelbaar dat pakketten worden opengesneden om de inhoud te stelen. Het gebeurt gewoon bij PostNL. Heb dit zelf ook diverse malen ondervonden. Drie pakketten naar Duitsland die - hoewel correct geadresseerd - recent naar mij terugkwamen. Stuk voor stuk opengesneden en weer dichtgetapet. De inhoud was niet interessant en zat er dus nog in. Als je PostNL hier op aanspreekt reageren ze niet eens.
Vroeger was postbode een eerwaardig beroep van een ambtenaar. Nu hebben we voor een ander systeem gekozen, met dit als gevolg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Cornelis7 schreef:
06 mei 2020 09:04
Vroeger was postbode een eerwaardig beroep van een ambtenaar. Nu hebben we voor een ander systeem gekozen, met dit als gevolg.
Vroeger gebeurde dit op nog veel grotere schaal dan nu. Dus zoals wel vaker was het vroeger niet beter.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Douane die opende is herkenbaar met speciaal herkenbaar weer dicht plakken.

Maar zowel hier bij Post NL als in Brexitanië zijn onderbetaalde medewerkers dus hier of daar gedaan?
Daarom is Post NL de schuld geven maar 50% kans.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door 666jack666 »

als je verzekerd heb verzonden dient postnl gewoon te betalen doen ze dat niet laat dan een advocaat een sommatie sturen is niet erg duur en ze zullen waarschijnlijk direct uitbetalen

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Moneyman »

666jack666 schreef:
06 mei 2020 10:54
als je verzekerd heb verzonden dient postnl gewoon te betalen...
Denk je niet dat TS dan wel aan de verzekeringsvoorwaarden moet voldoen...? Blijkbaar is dat niet het geval volgens PostNL, en TS antwoord niet op de gestelde vragen.
666jack666 schreef:
06 mei 2020 10:54
... doen ze dat niet laat dan een advocaat een sommatie sturen is niet erg duur en ze zullen waarschijnlijk direct uitbetalen
En dus is dit op dit moment niet bepaald het handigste advies. Los van mijn voorgaande punt: de kosten van de advocaat zijn al gauw hoger dan de waarde van het pakketje, en die kosten moet je dan ook nog maar terug zien te halen.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door 666jack666 »

Moneyman schreef:
06 mei 2020 10:59
666jack666 schreef:
06 mei 2020 10:54
als je verzekerd heb verzonden dient postnl gewoon te betalen...
Denk je niet dat TS dan wel aan de verzekeringsvoorwaarden moet voldoen...? Blijkbaar is dat niet het geval volgens PostNL, en TS antwoord niet op de gestelde vragen.
666jack666 schreef:
06 mei 2020 10:54
... doen ze dat niet laat dan een advocaat een sommatie sturen is niet erg duur en ze zullen waarschijnlijk direct uitbetalen
En dus is dit op dit moment niet bepaald het handigste advies. Los van mijn voorgaande punt: de kosten van de advocaat zijn al gauw hoger dan de waarde van het pakketje, en die kosten moet je dan ook nog maar terug zien te halen.
volgens postnl zal je nooit aan de voorwaarden voldoen en omdat veel mensen dan denken laat maar zitten of die advocaat word wel duur blijft postnl er mee wegkomen en daarom hebben ze de houding de klant laat het toch wel gebeuren

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Moneyman »

666jack666 schreef:
06 mei 2020 11:24
volgens postnl zal je nooit aan de voorwaarden voldoen en omdat veel mensen dan denken laat maar zitten of die advocaat word wel duur blijft postnl er mee wegkomen en daarom hebben ze de houding de klant laat het toch wel gebeuren
Je conclusie wordt nog niet door de feiten ondersteund. Vandaar dat ik zeg: je gaat te snel.

(Kleine tip: een beetje aandacht voor je interpunctie maakt je tekst een stuk makkelijker leesbaar).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verzekerd verzonden met PostNL, maar inhoud verloren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nijogeth schreef:
06 mei 2020 05:13
Bob Schurkjens schreef:
05 mei 2020 17:42
Misschien een foto van het opengesneden pakket? Ik zou een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Post.

Het is onvoorstelbaar dat pakketten worden opengesneden om de inhoud te stelen. Het gebeurt gewoon bij PostNL. Heb dit zelf ook diverse malen ondervonden. Drie pakketten naar Duitsland die - hoewel correct geadresseerd - recent naar mij terugkwamen. Stuk voor stuk opengesneden en weer dichtgetapet. De inhoud was niet interessant en zat er dus nog in. Als je PostNL hier op aanspreekt reageren ze niet eens.
Klinkt als een controle van de douane.
De douane die in hun kantoortje aan de grens (daar bij die slagboom) pakketjes opensnijdt ter controle.

Gesloten