LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOBO reader wil niet meer goed opladen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
marjan.oosthuizen-van-waardenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:49

KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door marjan.oosthuizen-van-waardenburg »

Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die een KOBO e-reader hebben die niet meer goed wil opladen.
Ik moet het kabeltje op een speciale manier neerleggen (meestal doe ik dat door er iets onder te leggen) en dan maakt het kabeltje contact en wordt de e-reader opgeladen. Maar het is steeds lastiger om contact te maken.
Bij mijn vorige e-reader met dit probleem viel onder de garantie en kreeg ik mijn geld terug.
Nu heb ik een veel duurdere versie (Aura One) en na 3 jaar heb ik met deze e-reader hetzelfde probleem. Mijn man heeft ook een e-reader, deze gebruikt hij nauwelijks maar deze heeft ook al last van hetzelfde euvel.
Kortom, 3 e-readers met hetzelfde probleem en volgens mij is het echt een structureel probleem van KOBO.
Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

En oh ja, de klantservice kan niet meer doen dan een kortingscode aanbieden want de garantietermijn is al verstreken.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik gebruik al jaren een Kobo e-reader. Wel eens een nieuw kabeltje moeten kopen, maar nog nooit problemen met de e-reader zelf gehad.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Probeert u het opladen met hetzelfde kabeltje?

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien zit er stof of vuil in de connector.
Misschien kan een repairshop voor mobieltjes hier eens naar kijken / de connector schoonmaken/vervangen

marjan.oosthuizen-van-waardenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2020 10:49

Re: KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door marjan.oosthuizen-van-waardenburg »

Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat de meeste van jullie geen problemen hebben.

Ik probeer het steeds met andere kabeltjes maar het probleem is er met alle kabeltjes. Ik ga kijken of ik de connector met lucht schoon kan maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ander kabeltje proberen. Als dat niet lukt de usb poort met een houten tandenstoker schoonkrabben.


https://community.consumentenbond.nl/co ... efoon-1301

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: KOBO reader wil niet meer goed opladen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dit is niet lullig bedoelt maar sluit je hem wel goed aan? Ik ken meer mensen die dit soort aansluitpoorten vernaggelen omdat ze altijd de stekker er in een rare hoek in steken. Die poorten zijn kwetsbaar en daar moet je voorzichtig met omgaan.

Gesloten