LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Thommy023
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jun 2011 12:25

Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Thommy023 »

Beste,

Ik heb eventjes een vraag.

Afgelopen oudjaarsdag kwam DHL in de middag een pakket brengen.
Door het contactloze overhandigen zagen wij pas bij het oppakken dat er op het pakket een andere naam stond (wel ons adres).
DHL was al weg, heb DHL direct gebeld en de chauffeur is terug gekomen.

Hebben het pakket dus alsnog geweigerd. Ik verwacht eigenlijk dat dit het was en we niet opeens aanmaningen of rekeningen van dit pakket op onze deurmat krijgen. is deze aanname correct?

Denk dat we zelf slachtoffer waren van pakketfraude.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Thomas

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door alfatrion »

Thommy023 schreef:
04 jan 2021 12:35
Hebben het pakket dus alsnog geweigerd. Ik verwacht eigenlijk dat dit het was en we niet opeens aanmaningen of rekeningen van dit pakket op onze deurmat krijgen. is deze aanname correct?
Je zou best wel eens een aanmaning kunnen ontvangen. Je hoeft deze aanmaning niet te betalen, omdat jullie geen aanbod hebben aanvaard.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hallo Thommy023

Lees deze eens goed door, en ook alle reacties hierop. gaat vrijwel over hetzelfde onderwerp.

viewtopic.php?f=93&t=191745&p=2708754&h ... d#p2708754

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door joep873 »

De chauffeur heeft dan geregistreerd dat het pakket is afgeleverd. Heeft hij ook geregistreerd dat hij het pakket weer heeft meegenomen, en heb je daar een bewijsje van?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als het pakket weer terug gaat, dan komt er vanzelf een creditnota. Het zou inderdaad om pakketfraude kunnen gaan, maar dan zou er ook een onbekend iemand aan uw deur moeten komen met een vaag verhaal dat er een pakket bij u afgeleverd is die per ongeluk daar afgeleverd is. Het is verstandig geweest om deze niet aan te nemen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Jablan »

Neo, er is nog een optie. Handelaar wil van zijn voorraad bij Amazon af en verstuurt de artikelen naar willekeurige adressen. Schijnt goedkoper te zijn dan de opslagruimte bij Amazon te huren.

Pakket is gescand, dus als de chauffeur het weer heeft meegenomen, is de status gewijzigd naar 'geweigerd/niet bezorgbaar'.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gezien de manieren waarop je bij amazon kan betalen, lijkt me dit een volslagen belachelijke en zinloze manier om van je voorraad af te komen..

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem nogmaals contact op met DHL en vraag om bewijs dat je het pakket niet geaccepteerd hebt of retour gezonden is. Bewaar deze voor het geval een deurwaarder komt (kan maximaal 5 jaar duren).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is helemaal niet nodig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door scontra »

Het kan nog zijn dat er e.o.a. figuur aan de deur komt om te vragen of er 'perongeluktoevallig' een pakketje op zijn naam bij u is afgegeven omdat hij mogelijk een foutje in de adressering zou kunnen hebben gemaakt.
Houd u dan van de domme en 'ik weet van niets en kom van nergens' !

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“I am from Barcelona” wil ook nog weleens helpen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
04 jan 2021 13:40
Gezien de manieren waarop je bij amazon kan betalen, lijkt me dit een volslagen belachelijke en zinloze manier om van je voorraad af te komen..
Realer Irrsinn: Nicht bestellt, trotzdem geliefert von Amazon => Met ondertitels, in het Duits van de zender en anders automatisch van YT.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
04 jan 2021 17:22
angel1978 schreef:
04 jan 2021 13:40
Gezien de manieren waarop je bij amazon kan betalen, lijkt me dit een volslagen belachelijke en zinloze manier om van je voorraad af te komen..
Realer Irrsinn: Nicht bestellt, trotzdem geliefert von Amazon => Met ondertitels, in het Duits van de zender en anders automatisch van YT.
Het blijft lastig voor je, maar we wonen hier in nederland.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik weet het, het is heel moeilijk voor jou om positief richting andere gebruikers te reageren, probeer het toch vaker te doen.

Het is weliswaar een voorbeeld uit Duitsland, maar dit gebeurt ook in andere EU-landen, waaronder Nederland. Ik heb het er bij gehaald omdat je moeite had die andere optie - niets besteld, toch iets geleverd - aan te nemen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Pakket gekregen met rare naam op ons adres

Ongelezen bericht door angel1978 »

Probeer het eens: een relevant voorbeeld.. Niet uit Kroatië, Duitsland of verweggistan, maar gewoon uit Nederland..
En geen podcasts van een uur, maar gewoon even relevant, kort en bondig...

Gesloten