Pakket zoekgeraakt PostNL

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
11 nov 2021 20:41
Dus bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid wel bij de verkoper (immers moet er terug betaald worden, ook zonder dat er iets terug ontvangen is, een track en trace is voldoende) en bij garantie is de koper verantwoordelijk.
Deze logica ontgaat mij in het geheel.
Bedenk eens wie in de twee verschillende gevallen de eigenaar van de zaak is. Misschien valt het kwartje dan.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
11 nov 2021 20:41
Dus bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid wel bij de verkoper (immers moet er terug betaald worden, ook zonder dat er iets terug ontvangen is, een track en trace is voldoende) en bij garantie is de koper verantwoordelijk.
Deze logica ontgaat mij in het geheel.
Neen
- Bij non-conformiteit ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper.
- Bij non-conformiteit en herroeping ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper.
- Bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid bij de koper.
- Bij handelsgarantie is het maar net wat afgesproken is.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
11 nov 2021 22:49
- Bij herroeping ligt de verantwoordelijkheid bij de koper.
Wat is dan de logica dat er, volgens uw overtuiging, terug betaald moet worden door de verkoper, ook al zijn de goederen nog niet terug bij de verkoper?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier hebben we het al over gehad en is hier offtopic.

craM
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2021 23:39

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door craM »

Ik krijg het idee dat de chaos bij postnl steeds groter wordt, vooral bij IMEC (inklaring) Sinds de verandering van de BTW regels is het huilen met de pet op. Maandenlange vertragingen van pakketten. Internationalparceltracking.com offline gehaald zodat je er helemaal geen zicht meer op hebt. Ik moest van twee pakketten zelf de aangifte doen terwijl er gewoon de gebruikelijke verklaring op zat. Een wordt thuis bezorgd en ik betaal niets. De ander sturen ze naar het pakketpunt en ik betaal daar BTW over een foutief bedrag, maar geen inklaringskosten... Ik heb ook een paar pakketten via de postbode gekregen, die zijn dus niet meer traceerbaar, dus de verplichte handtekening is niet om gevraagd en nooit gezet. Als ik inlog op jouw.postnl zie ik daar 18 pakketten als onderweg, terwijl er maar 1 onder weg is.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door Seinhuis »

melvin.kef schreef:
10 nov 2021 23:19
Het is nu bijna donderdag, ruim anderhalve week later. Het pakket is geen millimeter opgeschoten en ligt nog altijd ergens op sorteercentrum van Postnl.

Heb gebeld met Postnl en die verwijzen meteen naar de ontvanger, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de label (zegt Postnl).

Postnl zegt niets te gaan doen.

Gebeld met de ontvanger en die zijn not amused op Postnl.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hun kunnen jou het beste verder helpen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Pakket zoekgeraakt PostNL

Ongelezen bericht door riddert »

Seinhuis schreef:
15 nov 2021 14:17
melvin.kef schreef:
10 nov 2021 23:19
Het is nu bijna donderdag, ruim anderhalve week later. Het pakket is geen millimeter opgeschoten en ligt nog altijd ergens op sorteercentrum van Postnl.

Heb gebeld met Postnl en die verwijzen meteen naar de ontvanger, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor de label (zegt Postnl).

Postnl zegt niets te gaan doen.

Gebeld met de ontvanger en die zijn not amused op Postnl.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hun kunnen jou het beste verder helpen.
Pakketje is gewoon bezorgd hoor.

Gesloten