LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbezorging door Sandd

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Regor!
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2018 09:45

postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door Regor! »

De postbezorging van Sandd is ronduit waardeloos:
- brieven van de overheid/belastingdienst worden niet bezorgd en wanneer je een klacht indient, krijg je eerst te horen dat het niet kan dat stukken niet bezorgd worden,
- vervolgens wordt je uitgelachen aan de telefoon,
- worden e-mails niet beantwoord
- om tenslotte in een keer een stapel verkreukelde en veeeeeel te laat bezorgde stukken te ontvangen.

Of de poststukken allemaal bezorgd zijn, is niet te traceren bij Sandd, althans daarover geeft men geen openheid van zaken.

Meerdere e-mails daaromtrent worden simpelweg niet meer beantwoord. Een 'sorry, excuus, onze fout' heb ik nooit vernomen.

Te triest voor woorden dat de Nederlandse overheid dit soort cowboys inhuurt om hun poststukken te laten bezorgen (o.a. de ING bank die bankafschriften rondstuurt via Sandd maar -en erger!- de belastingdienst, die vervolgens dreigt met verhogingen/boetes omdat je bijvoorbeeld je wegenbelasting niet op tijd betaalt........de omgekeerde wereld)!

Wie herkent zich in deze ellende? Ik ben benieuwd of er meerdere mensen slachtoffer zijn van deze comboys die zich Sandd noemen.

Moiseule58

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Helaas heb ik ook slechte ervaringen gehad met de bezorging door Sandd. De belastingdienst doet hier echter niets mee als men klaagt.
In mijn geval kreeg ik vaak post van andere mensen. Als zij in de buurt wonen bezorg ik deze post zelf na, anders in de brievenbus van PostNL. Mijn belastingpost werd regelmatig bij buren bezorgd, die deze dan weer bij mij in de brievenbus deden.
Toen ik een paar maanden geleden een stapel post van andere mensen kreeg die helemaal aan de andere kant van de wijk wonen, maar waar ook belastingpost bij zat, was ik het zat. Belastingpost is zeer privé en gaat niemand anders wat aan.
Dus Sandd gebeld. Daar heb ik nu een contactpersoon voor als het weer fout gaat. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Activeer uw berichtenbox en u mist helemaal niets meer van de belastingdienst.

stofzuigertje

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aanmelden voor GFK, dit onderzoekt of de post van Sandd goed bezorgd werd en via hun kun je ook overige naast de test brieven melden...
Zijn ze bij Sandd niet blij mee.... maar dat werkte goed.

Juist als mensen in twijfelachtige buurten zich aanmelden en daarvoor kleine vergoeding kregen.....
Dan word het zeker verbeterd want daar worden ze op afgerekend.

Via PB kan ik vele klagers aanmelden....

Lisdodde17
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2018 12:44

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door Lisdodde17 »

Heb precies het zelfde meegemaakt.
Brief vd balastingdienst is bijna een maand onderweg geweest. Post blijkt ook gewoon niet aan te komen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lisdodde17 schreef:Heb precies het zelfde meegemaakt.
Brief vd balastingdienst is bijna een maand onderweg geweest. Post blijkt ook gewoon niet aan te komen.
Maar u had natuurlijk wel een mailtje ontvangen van Mijn overheid dat er een bericht van de belastingdienst voor u in uw berichtenbox stond? En na een paar weken een reminder dat u hem nog niet gelezen had?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door hänschen klein »

M.i. zijn dit de (voorspelbare) negatieve effecten van het zich terugtrekken van de Overheid.

De marktwerking en de concurrentie leidt tot het genoemde cowboy-gedrag van deelnemende partijen. Wanneer Sandd van een Overheidsafdeling de post mag uitdragen, (b)lijken er momenteel alleen maar economische belangen nog een rol te spelen. De privacy en bezorggarantie (b)lijken niet meer in de opdracht te worden benoemd.

Voorbeeld?
Sandd levert bereids voorgesorteerde poststukken op een regionaal verdeeladres af. De eindbezorger heeft een contract met Sandd, laat de post echter soms door minderjarige kinderen rondbrengen, waarbij de post uit het gammele zware wagentje valt en soms blijft liggen of tenslotte nogal ongesorteerd helemaal fout wordt afgeleverd door een ca. tien/twaalf jaar oud meisje.

Sandd, op deze 'kinderarbeid' aangesproken verwijst terug naar de partner-postuitdrager "en heeft hier NIETS mee te maken ..." !

Marktwerking veroorzaakt toestanden als gedwongen ZZP-er's en dus ook kinderarbeid. Marktwerking is de oorzaak voor steeds slechtere diensten aan de eindverbruiker en met marktwerking voelt zich uiteindelijk niemand meer verantwoordelijk.

Ook de Belastingdienst als opdrachtgevet klaarblijkelijk dus niet meer!

Gezeur? Nee, want deze mis-gevolgen zien we op alle gebieden, waar de Overheid zich heeft teruggetrokken. Onomkeerbaar!

Peter-Paul
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2018 11:25

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door Peter-Paul »

De niet bezorgde post wordt gewoon weggegooid.
Gisteren trof ik in de fietstas van mijn bij metrostation
Weesperplein gestalde fiets 3 bundels Sanddpost aan
die van rond de jaarwisseling moeten zijn. Er zat
reclame bij van Hanos met aanbiedingen voor de 1e
week januari 2018 en envelopjes die kerstkaarten
zouden kunnen bevatten. Verder veel post van de
Belastingdienst en andere autoriteiten.
Het is maar dat u het weet!

Peter Paul

sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Re: postbezorging door Sandd

Ongelezen bericht door sourencs »

Ik heb het helemaal gehad met SANDD:
Op maandag 12-11 gepost in de SANDD-brievenbus bij de DA Drogist en op 27-11 nog steeds niet bezorgd.
Bestemming: 5232 BG 10
Enveloppe van 49,8 gram met twee SANDD postzegels.

Op 28-11 (geen reguliere SANDD bezorgdag) kwam dit poststuk bij mij retour met de opmerking “geweigerd door geadresseerde”. Echter navraag gedaan en die weet van niets en heeft ook al geklaagd dat er niets werd bezorgd. SANDD stuurde de geadresseerde weg met de mededeling niets voor hem te kunnen doen omdat de bezorger inmiddels ontslag had genomen en navraag dus niet meer mogelijk was. Schandalig. Kennelijk heeft deze bezorger niets bezorgd en zelf een retour sticker van SANDD er opgeplakt en het weer in de SANDD molen gedaan.

Vervolgens zelf online een klacht ingediend bij SANDD en vergoeding verlangd voor het onterecht teruggestuurde poststuk.
Antwoord: Wij sturen niemand weg, maar ik kan me wel voorstellen dat wij de afzender hebben aangegeven op dat moment niet meer te kunnen betekenen. Wij kunnen u niet voorzien van onkosten.
Vervolgens mijn klacht herhaald bij het management van SANDD met het verzoek om een gesprek.
Antwoord van Manou van de Afdeling Kwaliteit: Ik kan me indenken hoe u tot deze conclusie komt, maar deze kan ik niet ondersteunen omdat er geen bewijs voor is. Mijn manager gaat geen contact met u opnemen. Sandd is niet aansprakelijk voor schade wegens het terugsturen van briefpost. Dit wordt in onze voorwaarden aangegeven. Dit wordt ook in het Burgerlijk Wetboek/de Postwet aangegeven. Ik sluit hierbij het mailcontact met u af over deze casus.

En vervolgens geen enkel antwoord meer op mijn reactie hierop. Ik ga dit dus nu aan de grote klok hangen om iedereen te waarschuwen voor SANDD.
PS. Ik heb nog een velletje met restant SANDD postzegels liggen die ik niet meer ga gebruiken om alle ellende van deze firma buiten de deur te houden. Wie biedt ?

Gesloten