Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
(1) Onzinnig en denigrerend .
Het gaat niet om wat er na het bestellen kan, maar wat je zelf vooraf kan doen. Dat er toch steeds de focus verlegd wordt is niet mijn probleem.
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
(2) Dat doe ik altijd. (Overigens is JacquelineDammers een verzender, dacht ik, geen besteller.) .
U bent niet iedereen. En u bent ook niet representatief voor iedereen. Als Jacqueline als verzender blijft aanmelden bij een bedrijf die het niet aan kan, waarom dan niet leren van de fouten?
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
(3) Dat kan geen enkele bezorgdienst. U wijst zelf juist een en andermaal op de grote drukte en de vertragingen. .
Iedereen heeft het druk, maar niet iedereen heeft vertragingen. Zoals ook al vermeld zijn er genoeg bedrijven waar je vooraf in overleg samen een bezorgmoment kan afspreken die ook nog waargemaakt worden. Zelfs in deze tijd.
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
(4) Aha, u heeft "niet" nu stilzwijgend vervangen door "niet veel". Geeft u daarmee aan dat uw oorspronkelijke stelling veel te kort door de bocht was? .
Nee, niet of niet veel is niet relevant. Als je weet dat je overdag werkt en je weet dat een verkoper gebruikt maakt van een bezorger die achterstanden heeft, bestel dan of bij een bedrijf waar je afspraken mee kan maken of laat het ergens afleveren waar ze het kunnen aannemen.
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
(5) Als niemand meer bestelt, wordt het een stuk rustiger. .
Of als er meer spreiding komt wordt het rustiger.
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
Ik hoor nu al bijna een jaar dat het zo druk is, dat lijkt me niet zo'n sterk argument meer. .
Want binnen een jaar kan je een blik personeel opentrekken, distributiecentra opschalen, extra vervoer regelen en hardware krijgen? Was het maar zo makkelijk.
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
Een gebrek aan planning of een slechte planning of een veel te krappe planning: dat ligt toch echt allemaal bij de bezorgdienst,
niet bij de ontvanger. .
Probeert u eens maandenlang 40% meer werk te doen in dezelfde tijd. Dan loop je tegen praktische problemen aan die je voorheen niet had. Een lopende band kan maar een bepaald aantal pakjes per uur aan, en busje kan maar een x aantal kilo laden, per bus kan je ook maar een x aantal pakketten per dag bezorgen. Vandaar dat de cut-off tijd al vervroegd is. En als de consument zelf ook zou meewerken, dan hoeft er ook niet zoveel meer geklaagd te worden over de vertragingen.
Erthanax schreef: ↑09 feb 2021 12:22
U maakt uw keuze uit de mogelijkheden die verkoper en bezorgdienst u bieden. Dat iemand anders een andere keuze maakt, betekent niet dat die niet nadenkt, of iets te verwijten zou zijn.
Iemand die blind blijft bestellen in de wetenschap dat deze de bestelling niet kan ontvangen werkt mee aan de vertragingen.