LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL ''houd pakketten achter''

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Jablan »

JacquelineDammers schreef:
09 feb 2021 09:13
(...) Bestel niets als je niet thuis bent bij ontvangst. (...)


Rare stelling als vervolgens post nl 30 pakketten laat staan al ruim 2 weken......en die 30 mensen zeker maar 3 weken verlof nemen omdat ze een pakketje besteld hebben!!!!!
Het is totaal SLORDIG!, om zo met andere mensen hun geld om te gaan!
En van ons 25 cent per pakket te vragen vanwegen de drukte en boetes omdat de label te oud is!!!!!!!!
onetisch!!!!!!
Kleine updeet, krijg af en toe wat meldingen uit bezorgersland door.

Vandaag in sommige regio's geen bezorging van post en pakketten. Het is nog te glad en bij het huidige tekort aan bezorgers is elke gebroken enkel er één te veel.

Helaas, mevrouw Dammers, uw pakketten zijn nog langer onderweg.

Waar men te lui is om de eigen oprit sneeuw- en ijsvrij te maken, mag een bezorger doorrijden en desnoods de pakketten retour afzender sturen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik laat het er toch nog niet helemaal bij :D, omdat mij een nieuwe ontwikkeling opviel.
NeoDutchio schreef:
09 feb 2021 10:22
Tja, als je graag 3 weken niets wil doen, (1) dan vooral thuis gaan zitten. Maar je kan ook(2) voordat je gaat bestellen nadenken. Als je als bedrijf een bezorgdienst in de arm neemt die(3) niet kan garanderen wanneer iets bezorgd kan worden , laat het dan op een afhaalpunt bezorgen als je als ontvanger(4) weet dat je niet veel thuis bent. Dat is mijn punt.(5) Als klant heb je een invloed op de drukte. Doordat bezorgers voor een dichte deur staan ontstaat meer vertraging voor anderen. Als je het meteen naar een afhaalpunt laat brengen scheelt dat de bezorger tijdverspilling en kan daarmee anderen wel langs die wel thuis zijn. Hierdoor kan je de achterstand inlopen. Nu wordt het alleen maar meer.
(1) Onzinnig en denigrerend
(2) Dat doe ik altijd. (Overigens is JacquelineDammers een verzender, dacht ik, geen besteller.)
(3) Dat kan geen enkele bezorgdienst. U wijst zelf juist een en andermaal op de grote drukte en de vertragingen.
(4) Aha, u heeft "niet" nu stilzwijgend vervangen door "niet veel". Geeft u daarmee aan dat uw oorspronkelijke stelling veel te kort door de bocht was?
(5) Als niemand meer bestelt, wordt het een stuk rustiger.

Ik hoor nu al bijna een jaar dat het zo druk is, dat lijkt me niet zo'n sterk argument meer.

Een gebrek aan planning of een slechte planning of een veel te krappe planning: dat ligt toch echt allemaal bij de bezorgdienst, niet bij de ontvanger.

U maakt uw keuze uit de mogelijkheden die verkoper en bezorgdienst u bieden. Dat iemand anders een andere keuze maakt, betekent niet dat die niet nadenkt, of iets te verwijten zou zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
(1) Onzinnig en denigrerend .
Het gaat niet om wat er na het bestellen kan, maar wat je zelf vooraf kan doen. Dat er toch steeds de focus verlegd wordt is niet mijn probleem.
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
(2) Dat doe ik altijd. (Overigens is JacquelineDammers een verzender, dacht ik, geen besteller.) .
U bent niet iedereen. En u bent ook niet representatief voor iedereen. Als Jacqueline als verzender blijft aanmelden bij een bedrijf die het niet aan kan, waarom dan niet leren van de fouten?
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
(3) Dat kan geen enkele bezorgdienst. U wijst zelf juist een en andermaal op de grote drukte en de vertragingen. .
Iedereen heeft het druk, maar niet iedereen heeft vertragingen. Zoals ook al vermeld zijn er genoeg bedrijven waar je vooraf in overleg samen een bezorgmoment kan afspreken die ook nog waargemaakt worden. Zelfs in deze tijd.
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
(4) Aha, u heeft "niet" nu stilzwijgend vervangen door "niet veel". Geeft u daarmee aan dat uw oorspronkelijke stelling veel te kort door de bocht was? .
Nee, niet of niet veel is niet relevant. Als je weet dat je overdag werkt en je weet dat een verkoper gebruikt maakt van een bezorger die achterstanden heeft, bestel dan of bij een bedrijf waar je afspraken mee kan maken of laat het ergens afleveren waar ze het kunnen aannemen.
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
(5) Als niemand meer bestelt, wordt het een stuk rustiger. .
Of als er meer spreiding komt wordt het rustiger.
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
Ik hoor nu al bijna een jaar dat het zo druk is, dat lijkt me niet zo'n sterk argument meer. .
Want binnen een jaar kan je een blik personeel opentrekken, distributiecentra opschalen, extra vervoer regelen en hardware krijgen? Was het maar zo makkelijk.
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
Een gebrek aan planning of een slechte planning of een veel te krappe planning: dat ligt toch echt allemaal bij de bezorgdienst, niet bij de ontvanger. .
Probeert u eens maandenlang 40% meer werk te doen in dezelfde tijd. Dan loop je tegen praktische problemen aan die je voorheen niet had. Een lopende band kan maar een bepaald aantal pakjes per uur aan, en busje kan maar een x aantal kilo laden, per bus kan je ook maar een x aantal pakketten per dag bezorgen. Vandaar dat de cut-off tijd al vervroegd is. En als de consument zelf ook zou meewerken, dan hoeft er ook niet zoveel meer geklaagd te worden over de vertragingen.
Erthanax schreef:
09 feb 2021 12:22
U maakt uw keuze uit de mogelijkheden die verkoper en bezorgdienst u bieden. Dat iemand anders een andere keuze maakt, betekent niet dat die niet nadenkt, of iets te verwijten zou zijn.
Iemand die blind blijft bestellen in de wetenschap dat deze de bestelling niet kan ontvangen werkt mee aan de vertragingen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, ja; regel 1 en regel 2.
Nu laat ik het er echt bij, tenzij er een nieuw gezichtspunt naar voren komt, dat niet eerder aan de orde is geweest.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2021 10:22
Tja, als je graag 3 weken niets wil doen, dan vooral thuis gaan zitten. Maar je kan ook voordat je gaat bestellen nadenken. Als je als bedrijf een bezorgdienst in de arm neemt die niet kan garanderen wanneer iets bezorgd kan worden, laat het dan op een afhaalpunt bezorgen als je als ontvanger weet dat je niet veel thuis bent. Dat is mijn punt. Als klant heb je een invloed op de drukte. Doordat bezorgers voor een dichte deur staan ontstaat meer vertraging voor anderen. Als je het meteen naar een afhaalpunt laat brengen scheelt dat de bezorger tijdverspilling en kan daarmee anderen wel langs die wel thuis zijn. Hierdoor kan je de achterstand inlopen. Nu wordt het alleen maar meer.
Je logica klopt nog steeds voor geen meter. Als de bezorger achterstand oploopt, heeft dat slechts te maken met slechte planning van de kant van de vervoerder. Het is immers een vast statistisch gegeven dat een x percentage niet thuis is, dat een x percentage een flat betreft, dat een x percentage een niet toegankelijk gebied is, enzovoort. Dat moet je dus simpelweg incalculeren in de te rijden routes. Als de vervoerder dat niet doet, is dat volgens jouw logica ineens de fout van de consument.

Tsja. Je begrijpt zelf ongetwijfeld ook wel dat dit een onzinnige redeneertrant is.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door angel1978 »

Begrijpt het wel, snapt het alleen niet.

CdeJongh-Bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2021 12:50

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door CdeJongh-Bakker »

Bij mij is hetzelfde gebeurd. Ik heb een pakket op vrijdag 29 januari verstuurd. Op maandag 1 februari stond bij Track&Trace de melding dat het binnen 3 dagen afgeleverd zou zijn. Op woensdag was het nog niet afgeleverd. Gebeld en ruim 30 min. in de wacht gezet. Kreeg uiteindelijk dezelfde mededeling dan die ik via Track&Trace zag, dus daar schoot ik niets mee op. Ik moest geduld hebben. Uiteindelijk werd het pakket pas vrijdag 8 januari geleverd. Ik begrijp echt wel dat het ongelooflijk druk is, maar 8 dagen in spanning zitten of een van emotionele waarde pakket geleverd wordt of zoek is geraakt vind ik bijzonder zuur. Als ik elders pakketten bestel wordt het over het algemeen binnen 2-3 dagen geleverd... dàt begrijp ik dus weer niet.

Fayaburu
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2021 14:28

Re: PostNL ''houd pakketten achter''

Ongelezen bericht door Fayaburu »

Ik zou op zaterdag 6 februari 2021 een pakket ontangen. De leverancier had mij daarover bericht en alsmede POSTNL. Op zaterdag ontving ik een mail van PostNL dat het pakket op zaterdag 6 fbr geleverd zou worden tussen 09.00 en 11.30... Hierna kwam er een mail van Post NL dat het pakket op zaterdag 6 febr afgeleverd was om 09.31 uur. GEEN ENKEL PAKKET ontvangen.
Al eerder heb ik dit meegemaakt maar er verder nooit aandacht aan gegeven.......of ruzie gemaakt met de leverancier... ten onrechte. Nu heb ik me daarin verdiept en onderzoek gedaan. Ben er in ieder geval achter gekomen dat PostNL een inferieur bedrijf is... Klantonvriendelijk leugenachtig etc.
Heb een klacht ingediend via de Consumentenbond. Ik heb de leverancier gebeld en gevraagd druk uit te oefenen op PostNL. Overstappen naar een andere paketbezorger is een optie. Voor een deel stelen de bezorgers ook de paketten . PostNL wil maar niet bedgrijpen dat ik aangifte wil doen ter zake verduistering tegn Post NL en haar betrokken medewerkers. Laten we dat met zn allen doen!
Laatst gewijzigd door Fayaburu op 12 feb 2021 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten