PostNL pakketjes kwijt???

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
machinist1964
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2015 09:09

PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door machinist1964 »

PostNL maakt regelmatig pakketjes kwijt, tja, ze hebben het al meer dan 1.5 jaar megadruk, er wordt erg veel geld verdiendt maar geen extra personeel aangenomen???
Maar nu het volgende, ik bestel veel elektronica onderdelen via Aliexpress, simpel, stuk goedkoper en vaak ook ondrdelen die hier moeilijk te krijgen zijn. PostNL maakt veel apkketen kwijt, weet niet of het waar is, maar heb van een insider gehoord dat pakjes vaak op een grote hoop worden gegooid omdat ze te weinig personeel hebben om te sorteren en dergelijke?????
Nu worden er op Marketplace van Facebook bergen met Aliexpress pakjs aangeboden, vaak aanbiedingen 20 voor 20 of 50 voor 50, deze aanbiedingen staan er heel kort op en vaak met wazige accounts. Zoals omschreven in de advertenties staat er dat ze onbezorgbaar waren en dat postNL ze beschikbaar steld?????????????????????? dus mijn pakje waar ik op zit te wachten, wordt door in mijn ogen luiheid, makkelijk vrdienen enzenz, massaal gedumpt terwijl ik daarvoor een Chinese winkel moet aanschrijven omdat mijn pakje er nietis???? SCHANDALIG, weet ook niet verder waar ik dit kan aangeven, ik vind dit een vorm van oplichting!!!!!ik heb hiervan meerdere foto en screenshots maar krijg zee jammer genoeg niet ingevoegd.
Hoe nu verder om oplichters bedrijf PostNL hiermee te confronteren??

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lastig, ze reageren er niet op

Hommer
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door Hommer »

Ik zie uw foto’s ter onderbouwing graag tegemoet. Voor u het weer begaat u namelijk smaad en zult u zich gelukkig moeten prijzen dat u niks van PostNL hoort.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Smaad hoezo dan? Je klaagt dat je niks krijgt dat mag toch op een forum?

Hommer
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door Hommer »

Uiteraard mag klagen. Maar om ze dan als ‘oplichters bedrijf’ neer te zetten is wat mij betreft wel een stapje verder dan klagen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nog niet zo gek lang geleden is een trailer vol met pakjes in Luik gestolen. Daarbij is niet bekend gemaakt dat de daders bij PostNL zouden werken. Verder worden onbezorgbare pakketten regelmatig in partij doorverkocht. Onbezorgbaar omdat bijvoorbeeld de adresgegevens onbekend zijn of de afzender het geweigerd heeft vanwege invoerkosten.

U kunt zich beter verdiepen in de werkwijze van Ali alvorens u hier onderbuikgevoelens gaat ventileren. Met "van horen zeggen" kan niemand iets. Ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat ik de knapste man op aarde ben. Moet ik u dan gaan vragen om dat te bevestiging of ontkrachten?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt uw klacht ook op Klachtenkompas zetten:

https://www.google.com/search?q=site%3A ... e&ie=UTF-8

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door Cro »

ElleFlowers schreef:
18 apr 2021 08:02
Smaad hoezo dan? Je klaagt dat je niks krijgt dat mag toch op een forum?
Zonder onderbouwing een beschuldiging als deze neerzetten lijkt me anders redelijk in de buurt komen van smaad. Dit is geen klacht, maar simpelweg een beschuldiging van oplichting zonder dat daarvoor ook maar enig bewijs lijkt te zijn. Of denk je echt dat PostNL pakketjes per 20 / 50 gaat aanbieden op de 2de hands marktplaats van facebook?

Nee, dit heeft meer weg van een wraakpost dan van een klacht. Het zou me ook weinig verbazen mocht TS in relatie tot dit topic niets zinnigs meer zal laten horen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door sylvesterb »

machinist1964 schreef:
18 apr 2021 06:59
PostNL maakt regelmatig pakketjes kwijt, tja, ze hebben het al meer dan 1.5 jaar megadruk, er wordt erg veel geld verdiendt maar geen extra personeel aangenomen???
Probleem is niet direct het personeel maar meer dat het logistieke proces niet voorbereid is op een dergelijke piek. Ga je nu een extra sorteercentrum bouwen voor iets wat veroorzaakt wordt door een pandemie en na een x periode weer terug gaat naar normaal?
machinist1964 schreef:
18 apr 2021 06:59
Maar nu het volgende, ik bestel veel elektronica onderdelen via Aliexpress, simpel, stuk goedkoper en vaak ook ondrdelen die hier moeilijk te krijgen zijn. PostNL maakt veel apkketen kwijt, weet niet of het waar is, maar heb van een insider gehoord dat pakjes vaak op een grote hoop worden gegooid omdat ze te weinig personeel hebben om te sorteren en dergelijke?????
PostNL is de laatste stap in het proces. De pakketjes worden inderdaad in China op een hoop gegooid en veelal gaan ze mee met passagiersvluchten in containers. Daarna komen ze op een distributiecentrum en worden ze per land in Europa gesorteerd (hier is PostNL helemaal geen partij in) en daarna komen die pakketten aan in NL en gaat PostNL ze bezorgen.

Het is dus te simpel om PostNL te beschuldigen omdat veelal de pakketten zoek raken in het logistieke proces ervoor en wat verwacht je nu? China wordt als 3de wereldland gezien en daarom betalen ze vrijwel niets voor het verzenden van de pakketten. De transporteurs zoals PostNL verdienen dus geen fluit aan de pakketten.
machinist1964 schreef:
18 apr 2021 06:59
Nu worden er op Marketplace van Facebook bergen met Aliexpress pakjs aangeboden, vaak aanbiedingen 20 voor 20 of 50 voor 50, deze aanbiedingen staan er heel kort op en vaak met wazige accounts. Zoals omschreven in de advertenties staat er dat ze onbezorgbaar waren en dat postNL ze beschikbaar steld?????????????????????? dus mijn pakje waar ik op zit te wachten, wordt door in mijn ogen luiheid, makkelijk vrdienen enzenz, massaal gedumpt terwijl ik daarvoor een Chinese winkel moet aanschrijven omdat mijn pakje er nietis???? SCHANDALIG, weet ook niet verder waar ik dit kan aangeven, ik vind dit een vorm van oplichting!!!!!ik heb hiervan meerdere foto en screenshots maar krijg zee jammer genoeg niet ingevoegd.
Hoe nu verder om oplichters bedrijf PostNL hiermee te confronteren??
U doet nogal een forse uitspreek door PostNL een "oplichters bedrijf" te noemen enkel omdat u zelf geen enkel idee heeft van het logistieke proces van een pakket uit China. Er zijn zoveel punten waarbij het pakket verloren gaat en PostNL stuurt de pakketten gewoon retour die onbezorgbaar zijn. Is er geen retour adres dan mag PostNL ze uiteraard vernietigen, zover ik kan vinden verkoop PostNL niet deze paketten.

Het is nogal kort door de bocht om PostNL kwalijk te nemen dat u een Chinese winkel moet aanschrijven omdat u daar heeft besteld.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik twijfel over de waarheid. Als je verhaal klopt, ga dan aangifte doen bij de politie. Dan gaan hun strafrechtelijk onderzoeken.

Doe ook een melding bij https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm


Aangezien vanaf 1 juli BTW betaald moet worden (en mogelijk invoerrechten á 13 euro) zal het probleem zichzelf oplossen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: PostNL pakketjes kwijt???

Ongelezen bericht door Sira »

Misschien ligt uw pakketje wel op de Ever Given, u weet wel, dat schip dat vast lag in het Suezkanaal en nu weer vast ligt, maar dan aan de ketting.

Die pakketjes op Marktplaats zijn veelal bestemd voor o.a. Litouwen, Uzbekistan, Finland e.d. en niet voor Nederland.

Gesloten