LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postorderbedrijf Bon Prix

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Stylus,

als de bank kan bewijzen dat het naar hun is overgemaakt (afschrift / telebank schermafdruk) - dan is het niet jouw probleem, maar dat van BonPrix.

Ik zou ze nog een week de kans geven om een en ander recht te zetten, en anders aangifte gaan doen.

Dat ZIJ hun administratie niet op orde hebben, mag nooit ten koste gaan van jou - en jij kan dus bewijzen betaald te hebben, en je hebt zelfs een bevestiging van hun ontvangen.

Simpel zat - werk van maken, ook al is het maar 15 euro of zo.
Het gaat om het principe.

amiraatje87
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:31

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door amiraatje87 »

ik las al deze reacties
en het klopt als je iets bij ze besteld
via acceptgiro doen...betalen wat je wilt hebben en verder niets
nooooit via ideal betalen want dan kun je 3/6 maanden op je geld wachten op dit moment zit bon prix in een crisis en alles gaat mis otto het bedrijf waar ze een callcenter hebben gaat waarschijnlijk binnen een jaar failliet ik zou er iig niets meer bestellen want de garantie dat het geleverd gaat worden en of jeje geld ooit nog terug krijg betwijfel ik

jongejongejongezeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2008 00:12

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door jongejongejongezeg »

Ook ik kom maar niet af van BON Prix, iedere keer aanmaningen terwijl alles keurig netjes is betaald.
Ik heb al 10 telefoontjes aan dit bedrijf gespendeerd iedere keer weer het zelfde verhaal oprakelen. Tegen iedere keer weer andere 'telefonistes' maar wel van gelijk niveau :roll:
Je klantnummer doorgeven je rekening nummer, datum van de overschrijving mutatiesoort en het betalingskenmerk.
O ja, ze zoeken het uit voor je en keer op keer aanmaningen met boetes er bovenop!


Mijn vraag is kan je door dit soort WAN bedrijven een BKR regestratie krijgen?

Bij de thuiswinkel oraganisatie zijn ze ook niet aangesloten, kwam ik pas later achter.
Graag zou ik ze een laatste zet naar hun faillisement geven, dit hoeft toch geen jaar te duren veel te lang!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@jong enz.

ALs je incassoburo`s krijgt - gewoon een kopie van de betaalbewijzen opsturen, en aan hun vragen hun acties te staken, omdat je anders aangifte gaat doen.

Eventueel nog eenmaal een aangetekende brief naar bonprix met daarin je bezwaren, en ook de belofte dat als zij niet ophouden met die valse/foutieve incasso acties, aangifte zal volgen.

jongejongejongezeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2008 00:12

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door jongejongejongezeg »

guardian72

Bedankt voor je reactie, gaan we proberen.
Hopelijk zijn ze beter in lezen dan luisteren :?

Krities
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2009 21:01

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Krities »

Helaas ben ik ook ontevreden over de service van Bon Prix. Heb meer dan 2 weken geleden een bestelling geplaatst en een weekje geleden nog een bestelling, maar nog niets ontvangen. Alleen maar brieven, in de laatste brief wouden ze dat ik of onder rembours ging betalen of dat ik mijn creditcardnummer aan hun zou doorgeven. Dat laatste wil ik niet. Ik heb al mijn rekeningen direct betaald een item heb ik direct teruggestuurd en ik vind het teleurstellend hoe ik nu behandeld word. De laatste 2 bestellingen heb ik vanwege hun aanpak geannuleerd. Op internet lees ik slechte ervaringen over Bon Prix, dus iedereen moet oppassen. :shock:

Mrijke
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2009 12:49

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Mrijke »

22-7-09

Bon Prix is telefonisch niet bereikbaar

Waardeloos!!!

johanna08
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2008 23:08

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door johanna08 »

beste mensen,
een goede raad: betaal nooit via Ideal. Er gaat van alles mis, en je kan maanden naar je geld fluiten. Betaal via acceptgiro, en als het echt niet anders kan onder rembours. Je moet dan wel lang wachten na een retourzending, maar het komt altijd wel goed. Als ze betaling via acceptgiro weigeren, terwijl je je van geen kwaad bewust bent, probeer dan uit te zoeken waar het door komt. Er wordt via je tel.nr. uitgezocht of er geen betalingsproblemen geregistreerd staan, dus kijk of het tel.nr. klopt. (sommige mensen geven expres een fout tel.nr. op omdat ze geen 'reklametelefoontjes' willen ontvangen, maar dan geeft de computer een foutcode, en zal Bonprix altijd accept betaling weigeren. Ook als bv uw buren links en rechts wanbetalers zijn, geeft de computer u ook aan als 'probleem" etc etc. Kortom: als acceptgiro geweigerd wordt is het 9 van de 10 keer niet door uw schuld!

lindavlieland
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 13:47

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door lindavlieland »

Ik had ook een bestelling gedaan bij Bon Prix in mei j.l. Ik heb hierna niets meer van Bon Prix vernomen en ineens lag in juli j.l. een pakketje met daarin mijn bestelling erin, dit dus 2 maanden later! Natuurlijk heb ik dit meteen teruggestuurd omdat ik het niet meer hoefde. Krijg ik van de week een herinnering voor de verzendkosten van € 5,20 en als ik deze niet binnen twee weken betaal, dan wordt het met € 10,- verhoogt. Schandalig! Ik de klantenservice van Bon Prix opgebeld, dit duurde zeker 20 minuten voordat ik ze aan de lijn had, aangezien dit duurder is dan de verzendkosten die ik moest betalen, gaat het hier om een principe kwestie. Wat ze aan de telefoon zeiden? Of we even terug wilden bellen vandaag, omdat diegene moest overleggen met een of geen. Nooit meer Bon Prix voor mij!

wilma001
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:21

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door wilma001 »

Hallo .
Ik sluit mij aan bij de meeste mensen met deze slechte ervaring , ook ik heb een artikel terug gestuurd wat mij niet goed zat maar direct van de prijs afgetrokken .
Nu heb ik al meerdere keren een aanmaning gehad ondangs dat ik kan bewijzen dat het is teruggestuurd . Nu kreeg ik ook al verschillende keren bericht dat er inderdaad niets van mij open stond . Toch kreeg ik vanmorgen alweer iets van een deurwaarder OM GEK VAN TE WORDEN zijn deze mensen blond ??? :twisted:

Dezedan
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2009 18:46

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Dezedan »

Ook ik kreeg bij mijn eerste bestelling te horen dat ik toch echt niet kon betalen met een acceptgiro. Vervolgens heb ik 3 keer gevraagd mij uit het klantenbestand te halen. Tevergeefs. Vervolgens liet ik me toch weer verleiden een artikel te bestellen. Dat werd geleverd en ik heb vervolgens per acceptgiro betaald. De daar op volgende bestelling werd weer geweigerd, de "financiele afdeling". Ik heb twee keer per mail gevraagd waarom, maar kreeg steeds een nietszeggend antwoord. En ik ben toch bepaald geen slechte betaler, en heb helemaal geen schulden.
Het is gewoon intimidatie, mensen dwingen vooraf te betalen. En dan maar wachten of en wanneer je je geld terug krijgt. Wie is in godsnaam zo dom om daar in te trappen????
Ik denk dat Bonprix wettelijk gezien niet over de schreef gaat en dat ze daarom niet aangepakt kunnen worden.

biancavanaalsum
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009 10:57

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door biancavanaalsum »

hallo,
hier ook zeer ontevreden over bonprix. half juli een bikini met jurkjes besteld. met ideal betaald. ik kreeg helaas een foute levering. iets wat ik totaal niet besteld had en iets wat maar 5 euro waard was, terwijl ik een bestelling heb gedaan van rond de 70 euro. na contact met bonprix werd mij beloofd dat alles voor mijn vakantie wel geleverd werd.
voor mijn vakantie nog een keer contact gehad. nu kon alles niet geleverd worden, want klachtafhandeling werkt iets anders. ik ben inmiddels al weer een week terug van vakantie en heb nog niks geleverd gekregen en mijn geld terug kon ook niet! zo werkt dat namelijk niet bij bonprix.
ik wilde al een klachtbrief schrijven, maar die moet je opsturen naar frankrijk, dus ik vraag me af of ze daar een nederlands geschreven brief wel kunnen lezen :?
dus nu is de vraag: wanneer zie ik mijn geld? die bikini hoef ik niet meer, heb er zo weinig aan in de herfst!
ik baal hier enorm van en nu ik al deze berichtjes lees, zakt de moed me in de schoenen. je hebt totaal geen recht van spreken, bonprix kan gewoon zijn gang gaan en hebben het lak aan klachten.....

Dezedan
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2009 18:46

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Dezedan »

Beste mensen,
Na enkele vervelende ervaringen heb ik Bonprix al zeker 4 keer gevraagd mij uit hun bestand te halen. Inmiddels heb ik al drie maal hun catalogus teruggestuurd, in een blanco envelop zonder postzegel.
Ik adviseer iedereen dat ook zo te doen. Kost ze strafporto!

minoes40
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2009 14:53
Locatie: Noord-Holland

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door minoes40 »

Ook ik heb sinds mei dit jaar problemen met Bonprix.....terwijl ik al jaren bij hun bestel en dit nog nooit eerder heb meegemaakt krijg ik nu ook een incassobureau op me dak!
Ik had via hun site een bestelling gedaan en die kon ik betalen via PayDutch.
Omdat ik dus nooit eerder problemen heb gehad deed ik dat dus ook.
In juli kreeg ik een aanmaning,dus ik bellen. Kreeg mevrouw Jacqueline van Es aan de lijn.
Nee bij hun was geen betaling bekend. Maakt mij niet uit...ik heb betaald en bewijs ervan. Ze zal er achteraan gaan en het mij laten weten.
1 week later...weer een aanmaning+ dossierkosten!
Ik weer bellen, kreeg een gup aan de telefoon met de vraag of hij mij dan niet kon helpen. NEE zei ik ik wil mevrouw van Es spreken. Toevallig belde zij mij keurig terug en moest ik nogmaals al mijn gegevens opgeven van de betaling.
Zelfs paydutch heb ik gemaild maar ook niet echt een duidelijk antwoord erop gehad!
Afgelopen donderdag 3 september belde mevrouw van Es mij weer terug nadat ik de dag ervoor hun weer had gebeld en heb gezegd dat ik een advocaat in de armen heb genomen want het is gewoon laster wat zij doen!
Door hun fout krijg ik de naam als wanbetaler!
Kortom....mevrouw van Es zou mij 2 dagen na haar telefoontje op 3 september hebben teruggebeld maar tot op heden nog niets van haar vernomen.
Wel vandaag weer een incassobrief van Bonprix dat mijn dossier word overgedragen aan een incassobureau maar dat dat voorkomen kan worden door een onmiddelijke betaling!
Jaja...lache met die gasten!
En wat schetst mijn verbazing net een half uur geleden?
Word ik door OTTO gebeld omdat ik een vraag had over een aangeschafte computer....is het hetzelfde telefoonnummer als wat mevrouw van Es had gebruikt om mij terug te bellen!
Ach eerst was ik kwaad en verdrietig want waarom moest mij dit allemaal overkomen?
Nu lach ik erom want ik sta in mijn recht en ik heb bewijs!

Evelien888
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:52

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door Evelien888 »

Ik heb begin september een bestelling gedaan bij Bonprix. Dit bedrag was € 167,40. Nu heb ik dit onder rembours besteld, selektvracht heeft mijn pakket gebracht en ik heb aan de deur betaald.

Ik wil één truitje houden en de rest retour doen. Ik heb gebeld naar de 'ophaaltelefoon' en ze komen het pakket aanstaande vrijdag ophalen(als het goed is). Nu ik deze verhalen allemaal lees ben ik wel ongerust over mijn bestelling én vooral mijn geld! Weet iemand hoe ik mijn geld dan terug krijg?
Betalen ze dit uit aan de deur, want Bonprix heeft geen bankrek.nr. van mij zodat ze het bedrag kunnen terugstorten.

Vrijdag zal ik het weten. Ik zal de man/vrouw van Selektvracht wel even vragen hoe het zit. Hopelijk is het een geruststellend antwoord. Ik weet in ieder geval wel dat ik niet meer bij Bonprix ga bestellen. Misschien maak ik me wel te druk, maar we zullen het zien!


Groet, Evelien

jongejongejongezeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2008 00:12

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door jongejongejongezeg »

Ik ben pas vanaf maart bezig met dit " postorderbedrijf", zie mijn eerdere schrijven.
Schandalig hoe je door deze amateurs bende geholpen word!
Zoveel keren gebeld copie van betaling opgestuurd en nu na dik een half jaar een brief van een deurwaarders bedrijf genaamd EOS
En wat schets mijn verbazing, zelfs deze is onprofessioneel in zijn handelen.
Hij stuurt mij gewoon per post (zonder deze aan te tekenen), dat hij optreed voor zijn schuldeisers de Fa. bonprix!
Wie zegt dat ik deze flauwekul van hem ontvangen heb?
Maar goed toch maar voor deze meneer ook de moeite genomen om mijn betaalbewijs door te faxen.
Ik nam dit bedrijf toch al niet meer serieus waarom dan wel de deurwaarder die ze op je af sturen! Net zoals hun kleren zijn lekker goedkoop! :twisted:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lindavlieland schreef:Ik had ook een bestelling gedaan bij Bon Prix in mei j.l. Ik heb hierna niets meer van Bon Prix vernomen en ineens lag in juli j.l. een pakketje met daarin mijn bestelling erin, dit dus 2 maanden later! Natuurlijk heb ik dit meteen teruggestuurd omdat ik het niet meer hoefde. Krijg ik van de week een herinnering voor de verzendkosten van € 5,20 en als ik deze niet binnen twee weken betaal, dan wordt het met € 10,- verhoogt. Schandalig! Ik de klantenservice van Bon Prix opgebeld, dit duurde zeker 20 minuten voordat ik ze aan de lijn had, aangezien dit duurder is dan de verzendkosten die ik moest betalen, gaat het hier om een principe kwestie. Wat ze aan de telefoon zeiden? Of we even terug wilden bellen vandaag, omdat diegene moest overleggen met een of geen. Nooit meer Bon Prix voor mij!
Dat is toch logisch?
Je bestelt iets en daarvoor moet je verzendkosten betalen.
Of je het pakket nu houdt of niet, die kosten zijn gemaakt en worden op jou verhaald.
Gewoon betalen dus.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door jlthkoch »

VioletPrue schreef:
lindavlieland schreef:Ik had ook een bestelling gedaan bij Bon Prix in mei j.l. Ik heb hierna niets meer van Bon Prix vernomen en ineens lag in juli j.l. een pakketje met daarin mijn bestelling erin, dit dus 2 maanden later! Natuurlijk heb ik dit meteen teruggestuurd omdat ik het niet meer hoefde. Krijg ik van de week een herinnering voor de verzendkosten van € 5,20 en als ik deze niet binnen twee weken betaal, dan wordt het met € 10,- verhoogt. Schandalig! Ik de klantenservice van Bon Prix opgebeld, dit duurde zeker 20 minuten voordat ik ze aan de lijn had, aangezien dit duurder is dan de verzendkosten die ik moest betalen, gaat het hier om een principe kwestie. Wat ze aan de telefoon zeiden? Of we even terug wilden bellen vandaag, omdat diegene moest overleggen met een of geen. Nooit meer Bon Prix voor mij!
Dat is toch logisch?
Je bestelt iets en daarvoor moet je verzendkosten betalen.
Of je het pakket nu houdt of niet, die kosten zijn gemaakt en worden op jou verhaald.
Gewoon betalen dus.
Zo logisch is dat niet dat je zou moeten betalen en dat hoeft dan ook niet.

Ze doen er twee maanden over om je bestelling op te sturen dus dan is het logisch dat je deze kosteloos mag annuleren.

Gewoon blijven weigeren te betalen, ze hebben geen "poot om op te staan"......

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Staat dat in de algemene voorwaarden dan?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Postorderbedrijf Bon Prix

Ongelezen bericht door jlthkoch »

VioletPrue schreef:Staat dat in de algemene voorwaarden dan?
Dat weet ik niet, maar dat doet ook niet ter zake.

Als je iets besteld en je hoort gedurende 2 maanden helemaal niets dan hoef je niet meer te accepteren dat er alsnog geleverd wordt.

Gesloten