Powertip zakelijk energiecontract

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ronald van der Ziel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2018 11:29

Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Ronald van der Ziel »

Zojuist werd ik gebeld door een medewerker van het bedrijf Powertip.
Nette jongeman die vroeg of ik het bedrijf nog kende.
Als ZZP-er krab ik dan altijd even achter mijn oren of ik niet een (toekomstige) klant aan de lijn heb, en vroeg of hij mij even wilde helpen waar ik hem dan van zou moeten kennen.

Powertip zou in het verleden mijn zakelijke energiecontract hebben overgesloten en nu mijn energiecontract bijna afgelopen is werdt het weer eens tijd om naar een nieuw contract te kijken.
Toevallig heb ik net bij mijn huidige energieleverancier een particulier contract voor 3 jaar afgesloten en kon ik mij niet heugen dat ik in het verleden een bedrijf als Powertip opdracht heb gegeven om zakelijk iets voor mij te regelen.

Ik confronteerde de jongeman met de vraag of hij dan ook kon zien bij welke aanbieder ik nu zit maar dat kon hij wegens privacy wetgeving niet. Ook op de vraag wanneer ik dan eerder zaken met ze gedaan zou hebben kwam hetzelfde antwoord.

Kort; Dit bedrijf probeert op vals vertrouwen ZZP-ers over te halen een zakelijk energiecontract bij hun af te sluiten.
Telefoonnummers worden waarschijnlijk bij de Kamer van Koophandel opgevraagd ondanks dat vorige week de Kamer van Koophandel heeft aangegeven het moeilijker te maken telefoonnummers van ZZP-ers op te vragen.

Doe je voordeel met deze informatie, tenzij je natuurlijk een veel te duur zakelijk energiecontract als ZZP-er wilt afsluiten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig, iemand die het snapt en het gesprek afkapt. Helaas zijn er tig topics te vinden dat mensen meteen ja zeggen.
Elke ongevraagde verkoper probeert met hele leugens en halve waarheden zijn salaris binnen te hengelen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik stel altijd eerst de vraag hoe het bedrijf aan mijn nummer komt. Heel vaak hoor ik KVK heeft dit doorgegeven, waarop ik direct aangeef een klacht te zullen indienen, gezien ik aangegeven heb dat mijn kvk informatie niet voor commerciele doeleinde gebruikt mag worden.

Ervaring leert dat de tegenpartij direct ophangt.

Veest
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2018 12:47

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Veest »

Ik ben zojuist gebeld door een mevrouw van Powertip (telefoonnummer was niet zichtbaar (prive)).
Bij prive nummers neem ik nooit met mijn naam op. De mevrouw eiste direct dat ik de naam doorgaf van diegene die beslissingen mag nemen. Zij had namelijk een mededeling.
Ik vroeg haar naar die mededeling waarna zij aangaf dit alleen te willen doorgeven aan de beslissingsmaker.
Toen ik haar aangaf dat zji mij ongevraagd belde en zodoende niet in de positie was om eisen te stellen werd het gesprek grimmig.
"Het is een mededeling van een leverancier dus u moet mij de beslissingsmaker geven" was haar agressieve antwoord (met een, laten wij zeggen, "niet westers accent").

De agressieve houding, de stelligheid, de brutaliteit en de eisen die deze onbekende mevrouw stelde duidt op oplichting.

MIjn telefoonnummer heeft, zo'n 5 jaar geleden, op de inschrijving KvK gestaan. Na meerdere telefoontjes van dit soort organisaties heb ik dit laten verwijderen. Helaas weerhoudt dit de "criminele" organisaties niet om te blijven stalken op een zeer agressieve wijze.

Ik weet niet wat Powertip is (en wil het ook niet weten) maar dat zo'n organisatie mag handelen zoals het doet is schandalig. Men kan alleen maar verliezen als men met zo'n partij in zee gaat.

Veest
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2018 12:47

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Veest »

Zojuist gebeld door Powertip (prive nummer) met een "dame" die eiste dat ik de naam van de beslissingsmaker van onze organisatie door gaf. Zij had namelijk een mededeling voor deze persoon. Wat de mededeling was wilde zij niet zeggen want dat was alleen voor de beslissingsmaker.
Na mijn opmerking dat zij niets te eisen had werd zij agressief en beledigend. Ook gebruikte zij juridisch onjuiste argumenten om haar eis kracht bij te zetten.

De KvK info is de bron van deze ellendige stalkers (niet de eerste agressieve energieverkoper die mij belt) maar dat bedrijven als Powertip mogen blijven bestaan/handelen is een schande op zich.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gesprek gewoon direct beeindigen. Klaar. Geen energie aan verspillen.

M. Lammers
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2016 17:21

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door M. Lammers »

Herkenbare verhalen, de mevrouw van een eerdere post heb ik waarschijnlijk ook zojuist gesproken. Werd anoniem gebeld, heb nog het fatsoen gehad dat ze haar verhaal even mocht doen en toen netjes aangegeven geen gebruik te maken van hun aanbod.

Kreeg vervolgens een snauw "dan heeft u het niet begrepen en ik zal het nog een keer uitleggen" waarop ik netjes aangeef dat het niet nodig is maar daar wilde mevrouw niets van weten. Heb toen even haarfijn uitgelegd dat ze mij ongewenst bellen, ik de boel al geregeld heb en geen gebruik maak van hun aanbod en dat het daarmee klaar is. Vervolgens heb ik de hoorn erop gelegd.

Heb even op de website gekeken van PowerTip: http://powertip.nl/ een nietszeggende website zonder NAW gegevens.

Bij KvK even gekeken en je komt dan uit op:
KVK 69483663 - Vestigingsnr. 000037832727 - Joop Geesinkweg 127 - 1096 AT - AMSTERDAM
Een soort bedrijfsverzamelgebouw, wat de indruk wekt tot een postbus bedrijf.

Op hun website staat wel iets bij de Privacy Statement over hun adres: dat zou zijn: aan de Kingsfordweg 151, 1043GR te Amsterdam.
Even Googlen leert dat het een pand is waar bedrijven een "virtuele kantoorruimte kunnen huren".
https://www.wehaveanyspace.com/nl-nl/virtueel-kantoor/amsterdam/sloterdijk/kingsfordweg-151-teleport-towers-3109
Maar verder geen telefoonnummer of mailadres. Een zeer dubieus bedrijf.

Op 26 oktober heb ik me met betreffende telefoonummer nogmaals aangemeld bij het bel-me-niet register. Maar nu dus op 10 januari toch weer gebeld.
Ik heb het sterke vermoeden dat dit hetzelfde bedrijf is wat mij op soortgelijke schandalige wijze heeft gebeld op 26.10.2018. Toen werd er gedaan alsof ze mijn huidige leverancier waren maar toch wilde weten waar ik mijn energie inkocht, vreemd verhaal... Hierop heb ik aangegeven dat ze mij nooit meer moeten bellen omdat dat ongewenst is.

Het wordt tijd dat soort oplichters keihard worden aangepakt. En het is ook onbegrijpelijk dat de grote energiebedrijven zich lenen om met dit soort bedrijven zaken te doen? Wanneer staan deze grote jongens eens op om dit soort dubieuze en oplichtende tussenpersonen aan te pakken.

Als er iemand een overkoepelend klachtenorgaan voor het melden van dit soort dubieuze energie tussenpersonen hoor ik het graag.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit is een van de vele Call Centers die alleen maar Provisie willen en op elke manier dit proberen.

Gewoon ophangen en naam firma zoeken, vaak nemen ze zodra ze een slechte naam hebben een nieuwe naam dus nutteloos.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door BL2 »

M.Lammers, dat je er nog zo veel tijd en energie (!) insteekt, direct ophangen en elk gesprek vermijden blijft de beste oplossing.

M. Lammers
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2016 17:21

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door M. Lammers »

BL2 schreef:
11 jan 2019 11:00
M.Lammers, dat je er nog zo veel tijd en energie (!) insteekt, direct ophangen en elk gesprek vermijden blijft de beste oplossing.
Helemaal eens! Maar om eerlijk te zijn wordt ik letterlijk elke week wel gebeld door één of andere gladiool die mij "dé beste energiedeal" aanbiedt. Wordt tijd dat dit soort praktijken in het over-gereguleerde Nederland eens worden aangepakt.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door BL2 »

Elke week ?
Wordt werkelijk nooit gebeld door welke aanbieder dan ook sinds we de vaste telefoonlijn de deur uit hebben gedaan.
Naar ik vermoed heeft u een op grote schaal verspreid (zakelijk) nummer ?

Koorntjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2018 14:09

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Koorntjes »

vandaag gebeld door Powertip, kreeg ene Linda aan de telefoon, volgens haar hadden ze mij gebeld met een aanbod en had ik tijd nodig om er over na te denken
Ben nog nooit eerder gebeld door dit bedrijf en dat wil ik ook helemaal niet.
Ik begrijp er werkelijk niets van.
Al maanden wordt ik gemiddeld 3 a 4 x per week gebeld door div energiebedrijven, iets waar ik nooit geen toestemming voor geef of heb gegeven.
Ik doe nooit mee aan enquêtes over dit soort dingen en laat nooit mijn gegevens achter.
En toch wordt ik gek gebeld
Dan vraag ik eerst nog netjes of ze mijn gegevens uit het bestand kunnen halen, dan na de 3de en na de zoveelste week wordt ik wat minder vriendelijk
Dan stuur ik het bedrijf een mail of ze mijn gegevens uit het bestand willen halen en dan krijg je vervolgens een mail terug dat je niet door hun gebeld bent, terwijl ik duidelijk de naam nog eens vraag en herhaal.
Tevens sta ik bij het bel-me-niet register ingeschreven en meld ik mijn recht van verzet
Dit zou gewoon verboden moeten worden.
Ik ben zelf mans genoeg om dit soort dingen of zaken re regelen daar hoef ik niet voor gebeld te worden

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

telefonie-f25/wat-kunnen-we-tegen-de-ca ... 94509.html

vooral onderaan enkele om er vanaf te komen...
Nummer blokkeren hoewel ze meerdere lijnen en nummers hebben...
of alleen mensen in jou telefoon boek accepteren...

Hier staan al vele tips om er vanaf te komen... tot later...

vSchuylenburch
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2020 10:38

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door vSchuylenburch »

Ik word sinds kort gebeld door bedrijven, 1 ervan is Powertip. De kerel aan de telefoon belde met afgeschermd nummer en zij kunnen mijn nummer niet van de KvK hebben.

Het kan alleen komen van LinkedIn.

Mijn gevoel zegt dat ze de nummers uit CVs vissen op linkedin

joyce_xo
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:14

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door joyce_xo »

Vandaag voor de 5e keer! gebeld door powertip.
Dit word echt vervelend.
De eerste 4 keer werd er prive gebeld de laatste keer met nr.
Alle keren vriendelijk verzocht mij niet meer te bellen.
De 3e keer dat ze me belden werd mij gezegd dat ze blijven bellen tot ik antwoord geef.
Erg asociaal!
Ze hadden ook mijn oude adres en gegevens van mijn oude energieleverancier.
Laatste keer opgehangen mevrouw bleef door praten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door grun »

Je zou kunnen overwegen om het gesprek op te nemen en zeg dan dat je gebruik wilt maken van het recht op verzet. Dan zijn zij verplicht om je nummer uit hun bellijsten te schrappen. Als ze dat niet doen en doorgaan met bellen, kun je ze aanklagen.

Tegenwoordig krijg ik bij sommige nummers meteen al een rood scherm in beeld, met de melding 'possible spam', dat schijnt iets van Android te zijn. Dan neem ik niet op natuurlijk, ze kunnen altijd de voicemail inspreken voor dringende gevallen maar dat doen ze nooit.
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... n%20verzet.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door juliomariner »

Simpel gewoon direct ophangen.

ottovri
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2021 15:12

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door ottovri »

Vandaag hadden ze een nieuwe truc: 'stemvervorming'. 'n Ogenblikje nog!' riep ik nadat ik niet meteen 'Vattenfall' kon vinden in m'n admnistratie welk bedrijf door de mij bellende Powertipster als oorsprong van Powertips bekendheid met mij was aangegeven toen ik daar naar vroeg. 'Geen probleem!' riep zij nog als reactie waarna zij niet meer te verstaan was. Nadat ik een paar keer had gezegd "Ik kan u niet verstaan, er is een telefoonstoring!" legde ik de hoorn op de haak waarna ik [tot nu toe] niet ben teruggebeld. Mogelijk was ze er achtergekomen dat ik klant ben noch was van Vattenfall.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U weet niet of u ja dan nee energie hebt van Vattenfall?

Bencent
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2007 15:45

Re: Powertip zakelijk energiecontract

Ongelezen bericht door Bencent »

1 december , kregen ook een telefoontje ( 0702071241) en ja zij weten alles beter. even laten praten en komen met aannames. Zoals u gaat meer betalen. Als je dan zelf een 5-jarig contract hebt is die aanname onzin. Laten babbelen maar.......... en nummer geblokkeerd. Het bewuste telefoonnummer even googelen en je ziet wat typetjes het zijn, eindeloze lijsten met soortgelijke nummers, Regelmatig bellen deze charlatans je op via andere nummers.
Tip: leg de "hoorn" van je telefoon bij je radio .......hun kosten gaan door...

Gesloten