LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsstijging Toon Thermostaat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Tjal
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2017 17:53

Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Tjal »

Het betreft de Toon Thermostaat van Eneco.

Ik heb eind maart een contract afgesloten met Eneco en daarbij ook de Toon thermostaat erbij besteld. Maandelijkse kosten van de ze Toon €3.50 Nu ontvang ik een e-mail van Eneco dat de maandelijkse abonnement kosten van de Toon per oktober as. €1,00 hoger wordt. Dus het wordt € 4,50 op zich lijkt het niet veel maar ik vind een prijsstijging van 28,5 % wel heel erg fors.
En daarbij hebben zij (Eneco) een macht positie omdat zij de enige zijn welke zo`n thermostaat kunnen leveren. Dus volgend jaar kan er wel weer 1 of 2 € maandelijks bij. Ik heb geen keuze om naar een ander te gaan of ik moet de thermostaat opzeggen. Heel eerlijk vind ik het allemaal niet. Hoe zal het zijn als alle Toon gebruikers het abonnement zouden opzeggen. Wanner bij Eneco alle medewerkers 28,5 % minder salaris uitbetaald krijgen staat de wereld op zijn kop.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Om te voorkomen dat het personeel 28,5% loon in moet leveren, heeft men besloten de prijzen zodanig te verhogen dat dit niet meer nodig is.

Tjal
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2017 17:53

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Tjal »

Deze verhoging is omdat er veel "gesleuteld"wordt aan de Toon zg. verbeteringen. Nu weer een mail ontvangen of wij als klant ook nog aanwijzingen kunnen geven voor verbetering. Kunnen ze daarna weer een prijsverhoging toepassen.
Van zeer veel software krijg ik regelmatig update en verbeteringen maar geen prijsverhoging. Dit is van Eneco gewoon misbruik maken van hun machtspositie.

stofzuigertje

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon deze verhoging weigeren en dit huur toestel dat nu €4,50 gaat kosten terug sturen en oude terug hangen.

Bij prijsverhoging tussentijds mag je contract om die reden ontbinden zonder opzegtermijn per verhoog datum.

Tjal
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2017 17:53

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Tjal »

Klopt stofzuigertje opzeggen kan altijd. Maar ik heb geen andere Toon ontvangen hoor maar er is gewoon wat aan gesleuteld zeg maar zg. verbeteringen binnen de software. Ik ben best tevreden over de Toon alleen ik vind de prijsverhoging niet in verhouding staan met de aanpassingen welke zij doen.
Zo gaat elke software update of zij plaatsen er een appje bij gaat de klant steeds meer betalen terwijl er niet door mij om gevraagd wordt.
Ik heb office 365 betaal ik ook een vast bedrag voor maar krijg wel regelmatig updates hoef ik ook niet meer voor te betalen.
Breng gewoon een product op de markt wat goed werkt maar ga niet de prijs verhogen omdat je het verbeterd.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Tjal schreef:Ik heb eind maart een contract afgesloten met Eneco . . .
Binnen de voorwaarden van het contract en binnen de contractduur mag een contract niet wijzigen. Normaal mag zo'n verhoging niet plaats vinden. Krijg het idee dat in de voorwaarden van het contract hier melding van is gemaakt.
54 euro per jaar voor een leuk speledingentje, vind ik nogal veel geld.

Tjal
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2017 17:53

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Tjal »

Helemaal mee eens Harm. Stel er zijn 250.000 gebruikers met een abonnement dit betekend een jaarlijkse extra inkomsten van 3.000.000 €
Is toch te gek voor woorden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Brahms »

Nooit meegedaan met die Toon hype, en wordt met de dag blijer ervan.
Onze redelijk simpele Honeywell hangt er nu 10 jaartjes en doet het prima. Helemaal gratis voor niets houd ie ons huis 24/24 in de gaten.
Wel lastig, elke 2 jaren wil ie een nieuwe batterij :D :D

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Brahms schreef:Nooit meegedaan met die Toon hype, en wordt met de dag blijer ervan.
Onze redelijk simpele Honeywell hangt er nu 10 jaartjes en doet het prima. Helemaal gratis voor niets houd ie ons huis 24/24 in de gaten.
Wel lastig, elke 2 jaren wil ie een nieuwe batterij :D :D
Is zo, maar ik denk dat jij met je misschien redelijk simpele Honeywell prima je energieverbruik onder controle hebt. Er zijn toch veel Nederlanders die een hulpgereedschap als Toon daarvoor nodig hebben. Hoe triest het ook is.

Grappig, die technische mogelijkheden die er op de markt zijn tegenwoordig en waar een grote groep mensen enthousiast over zijn. Maar op het moment dat geld daar om de hoek komt kijken - ja, we zijn per slot van rekening in Nederland - dan veranderd de mening nog wel eens :lol:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door renewouters »

Tjal schreef:Deze verhoging is omdat er veel "gesleuteld"wordt aan de Toon zg. verbeteringen. Nu weer een mail ontvangen of wij als klant ook nog aanwijzingen kunnen geven voor verbetering. Kunnen ze daarna weer een prijsverhoging toepassen.
Van zeer veel software krijg ik regelmatig update en verbeteringen maar geen prijsverhoging. Dit is van Eneco gewoon misbruik maken van hun machtspositie.
Je kunt altijd een andere thermostaat nemen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tjal schreef:Helemaal mee eens Harm. Stel er zijn 250.000 gebruikers met een abonnement dit betekend een jaarlijkse extra inkomsten van 3.000.000 €
Is toch te gek voor woorden.
Ja, echt te tek voor woorden dat er verdiend wordt aan een geleverd product en geleverde dienst...

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Ja, echt te tek voor woorden dat er verdiend wordt aan een geleverd product en geleverde dienst...
Het gaat niet om verdienen of geleverde diensten....maar om een exorbitante procentuele prijsverhoging.

Ik vraag me overigens af of dit reden is om onder contract uit te komen. Bij mijn weten is toon veelal onderdeel van een energiecontract, en dat energiecontract contract ontbinden voor 1 euro p/m meerprijs gaat wellicht wat ver

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door kokka »

Harm.calc schreef: Er zijn toch veel Nederlanders die een hulpgereedschap als Toon daarvoor nodig hebben. Hoe triest het ook is
ik heb ook nooit meegedaan aan die toon hype, ondanks dat het er cool uitziet, zo'n tablet aan je muur zou het voor mij niets toevoegen.
's avonds doe ik het licht niet voor niets aan, dus als ik dan kan zien dat dat energie verbruikt ga ik niet ineens in het donker zitten. zelfde met de verwarming.. als ik het koud heb gaat de verwarming aan.
en met de aanschafkosten en het abonnement vraag ik me af of je op jaar basis nu echt zo goedkoop uit ben met Toon.
Laatst gewijzigd door kokka op 28 aug 2017 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Tjal
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2017 17:53

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Tjal »

Jammer dat er een aantal reageren op het gebruik van de Toon, daar gaat deze topic helemaal niet over.
Voor alle duidelijkheid het gaat om een onredelijke prijsstijging of je de Toon nu goed slecht of overbodig vindt laat ik aan ieder over.
Maar een bestaand product in prijs met 28,5% aan abonnement kosten verhogen is nog steeds in mijn visie onredelijk.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Tjal schreef:Jammer dat er een aantal reageren op het gebruik van de Toon, daar gaat deze topic helemaal niet over.
Voor alle duidelijkheid het gaat om een onredelijke prijsstijging of je de Toon nu goed slecht of overbodig vindt laat ik aan ieder over.
Maar een bestaand product in prijs met 28,5% aan abonnement kosten verhogen is nog steeds in mijn visie onredelijk.
Prijsstijging van 28,5%? Vandaag nog opzeggen.
Prijsstijging €1,-/maand? Tja . . .

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Brahms »

kokka schreef:
Harm.calc schreef:
Brahms schreef: Er zijn toch veel Nederlanders die een hulpgereedschap als Toon daarvoor nodig hebben. Hoe triest het ook is
Volgens mij heeft Brahms dat niet geschreven !

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Klopt. Is stukje tekst van mij :|
Slip of the pen. Gebeurt wel meer op dit forum.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Ja, echt te tek voor woorden dat er verdiend wordt aan een geleverd product en geleverde dienst...
Het gaat niet om verdienen of geleverde diensten....maar om een exorbitante procentuele prijsverhoging.
Je hebt gelijk, ik had verkeerd gelezen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het een behoorlijke prijs die je per maand voor deze diensten moet betalen. Ik zou denken dat ze al die aanpassingen nu juist uit deze maandelijkse inkomsten zouden betalen en dat er dan dus niet om nog een prijsverhoging overheen zou komen.

Maar wat mij het meest stoort is dat ze doen alsof die toon zo uniek is. Terwijl er heel wat alternatieven zijn, waarbij je vergelijkbare diensten krijgt zonder dat je er een maandabonnement voor zou moeten afsluiten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsstijging Toon Thermostaat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Iemand moet die Eneco teeveereclames met Toon® toch betalen.

Gesloten