Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door juliomariner »

klaas11 schreef:
15 aug 2022 17:33


NOGMAALS EEN BRINK ELAN KAN NIET WERKEN ZONDER WARMTEWISSELAAR
Schreeuwen is niet nodig.
Conclusie: dus de installatie is niet werkend opgeleverd en zou het netjes zijn de kosten van de printplaat te verrekenen met de eerste factuur

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

kan me voorstellen dat de deskundigen hier gillend weglopen barbertje moet hangen dus de monteur is een prutser geef in een drietal reacties aan dat wat TS stelt gewoon onmogelijk is vervolgens geef ik met hoofdletters aan dat waar iedereen blijkbaar over heen leest en ben ik aan het schreeuwen waar ben ik in hemelsnaam aan het schelden iwab staat voor ik weet alles beter zoals het merendeel van de forumleden hier

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door de auditu »

Moneyman schreef:
15 aug 2022 17:35
@klaas: gedraag je een beetje fatsoenlijk aub.
En koop een nieuw toetsenbord, waar ook punten en komma's op zitten.

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

sorry alleen lts afgemaakt weet niet waar punten en komma's moeten nooit geleerd in tegenstelling tot de hoger opgeleiden hier wel eigen bedrijf en 250 per uur verdienen
niemand wil zijn handen nog vuil maken n.l.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door crazyme »

klaas11 schreef:
15 aug 2022 18:05
kan me voorstellen dat de deskundigen hier gillend weglopen barbertje moet hangen dus de monteur is een prutser geef in een drietal reacties aan dat wat TS stelt gewoon onmogelijk is vervolgens geef ik met hoofdletters aan dat waar iedereen blijkbaar over heen leest en ben ik aan het schreeuwen waar ben ik in hemelsnaam aan het schelden iwab staat voor ik weet alles beter zoals het merendeel van de forumleden hier
Men heeft geen verstand van zaken en daarom reageert men oppervlakkig.

Jij snapt de materie : wat ts roept is onzin.

Daar kan de rest alleen niets mee.

Laat het gewoon gaan. De kool is het sop niet waard.

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

ok ben weg tegen zoveel "deskundigheid" kan ik niet op

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door sjj »

U heeft een indirecte hete lucht verwarming ketel van Brink.
Als de wisselaar niet gemonteerd is kunt u verder geen warmwater tappen, warmtewisselaar is alleen voor de warmwater voorziening tapzijde.
Verwarming gaat dmv van lucht verwarming.
Verder zal de ketel niet kunnen werken en een storingsmelding geven als de wisselaar niet gemonteerd is tijdens het in bedrijf stellen.
Dus de monteur heeft de installatie niet getest voordat die de deur uitging, dit is op zich zelf al een zeer grote blunder van de ergste soort.
We kunnen hier wel met zekerheid zeggen dat meneer de monteur een zeer grote blunder heeft gemaakt.
Ze proberen nu de kosten op u te verhalen door een fout die niet gemaakt had mogen worden door het installatie bedrijf, als de print voor de tijd goed heeft gewerkt kunt u ervan uitgaan dat de monteur een ernstige fout heeft gemaakt.
Misschien is door het niet plaatsen van de wisselaar waterlekkage ontstaan en is dit op de print unit gelekt.
Van uitwisseling van de ventilator kan de print niet stuk gaan of de monteur heeft een blunder gemaakt door de spanning op de ketel te laten staan waardoor er sluiting is geweest of de print was al defect voor de tijd, maar dat kunt u zelf het beste beoordelen want ik weet niet wat de klacht was waarvoor de ventilator is uitgewisseld.
U bent niet verantwoordelijk voor het prutswerk wat geleverd is en ook niet voor de kosten, het installatiebedrijf is verantwoordelijk voor de blunders die het personeel maakt en moet daarvoor ook zijn verantwoordelijkheid nemen.
Het contract zou ik beëindigen als het probleem is opgelost en een gerenommeerd bedrijf zoeken die beter werk levert.😉
Ik zou mijn rechtsbijstandverzekering in schakelen en alles aanvechten want de installatie heeft nooit kunnen werken na de eerste reparatie.
Tevens zou ik contact opnemen met Brink en de problemen daar voor leggen.
Laatst gewijzigd door sjj op 15 aug 2022 18:59, 6 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb er technisch geen verstand maar dat iemand met droge ogen gaat beweren dat een monteur die zo'n belangrijk onderdeel "vergeet" en de installatie niet test geen prutser is gaat er bij mij niet in.
Dan maakt het volgens mij niet uit of je LTS MTS HTS of TU hebt. Dat kan een blind paard nog zien dat er geprutst is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door crazyme »

@ts:

Vraag het brink, zij zijn daadwerkelijk deskundig.

De rest roept maar wat zonder de zaak precies te kennen. Tenzij er natuurlijk mensen zijn die ervaring hebben met het in bedrijf stellen van een brink elan luchtverwarmer zonder warmtewisselaar.

Die kans acht ik echter nihil.

Ik ben ook wel benieuwd naar de uitleg van de installateur. De warmtewisselaar is een dermate essentieel onderdeel, het lijkt mij vergelijkbaar met een automonteur welke een auto aflevert zonder radiator.


150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door 150747 »

juliomariner schreef:
15 aug 2022 18:44
Ik heb er technisch geen verstand maar dat iemand met droge ogen gaat beweren dat een monteur die zo'n belangrijk onderdeel "vergeet" en de installatie niet test geen prutser is gaat er bij mij niet in.
Dan maakt het volgens mij niet uit of je LTS MTS HTS of TU hebt. Dat kan een blind paard nog zien dat er geprutst is.
Ik heb als HTS technicus wel verstand van zaken en je hebt gelijk.
Dit had niet mogen gebeuren en zijn baas blijft eindverantwoordelijk.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door BL2 »

Het lijkt wel of klaas11 de monteur was, zo bijt hij van zich af.
Als zijn manier van schrijven zijn vakkundigheid weerspiegeld, dan kan het nog een interessant topic worden.....

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is echter hier wel de goede gewoonte om iemand niet op zijn stijl- en spellingsvouten af te rekenen.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Erthanax »

juliomariner schreef:
15 aug 2022 20:19
Het is echter hier wel de goede gewoonte om iemand niet op zijn stijl- en spellingsvouten af te rekenen.
Het is een forumregel, maar geen gewoonte :mrgreen: Een kleinere taalvaardigheid hoeft goed fatsoen niet in de weg te staan.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar iemand voor “troll” uitmaken, hoort ook niet op een forum. Net zo min als alleen hoofdletters gebruiken.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Lady1234 schreef:
15 aug 2022 21:26
Maar iemand voor “troll” uitmaken, hoort ook niet op een forum. Net zo min als alleen hoofdletters gebruiken.
Ach Lady1234, bij de eerste stap op het forum kwam ik uit Schiedam die met een Boeing 777 naar Thailand vloog, die volgepropt zat met ridders waarvan er een uitgevallen was. Ik noem het maar humor. Het was in ieder geval heel netjes geschreven, met punten en komma`s op de juiste plek.

Maar goed die warmtewisselaar hé, die vergeet een monteur niet hoor! Het is net zoiets als een radiateur van een auto vergeten te plaatsen, dat gebeurd ook nooit, nou ja...op dit forum misschien. Een Patrol zal geen foutmelding geven en zelfs nog een stukje kunnen rijden, tot het kookpunt uiteraard.
Mijn wasmachine waar ik mee bezig ben heeft een water limiet sensor, als die niet goed werkt of kapot is geeft de elektronica (printplaat) dat ook aan, alle lampjes gaan knipperen ter beveiliging. Ik denk ook zijdelings dat mijn e-prom of IC het niet fijn vind, en misschien zelfs in de war raakt als het programma abrupt afbreekt.

Maar goed, ik ben ook geen deskundige, net zoals ik ook niet uit Schiedam kom.

Plaats reactie