Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ingrid West
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:19

Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Ingrid West »

Mijn kachel werd gerepareerd er moest een nieuwe ventilator in omdat deze stuk was. Na 4 dagen zag ik achter een schot een groot onderdeel van de kachel staan dit bleek de wisselaar. Ik heb gebeld en de monteur kwam hem er meteen in zetten. Bij de kachel aangekomen zagen we dat deze een foutmelding gaf. De monteur was een tijdje bezig en ik heb gevraagd wat er aan de hand was. De monteur vertelde dat hij even een nieuwe printplaat aan het bestellen was, kosten €500,=. Ik vroeg of deze door het niet terug plaatsen van de wisselaar stuk gegaan was. Dit is niet het geval dus de kosten zijn voor mij.
Na het schrijven van een mail naar het installatiebedrijf bevestigd het bedrijf dit verhaal.
Kan dit zomaar?
Kan het niet terugplaatsen van de wisselaar ervoor zorgen dat de printplaat stuk gaat of is dit absoluut niet het geval?
Een week geleden na het plaatsen van de ventilator zei de monteur nog dat alles weer prima in orde is.
Graag hoor ik uw advies.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een prutser. Na de reparatie had hij normaal gesproken de kachel toch getest en had het ontbreken van de wartewisselaar toch op moeten vallen.
Of de defecte printplaat hieraan ligt zou ik toch eens een een kundig installatiebedrijf vragen.

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

Gelukkig maar jliomariner dat jij nooit fouten maakt in je werk zonder het type kachel te weten over het algemeen ""mist" de kachel de warmtewisselaar en komt met een foutmelding een kapotte printplaat zal door de beveiliging dit niet opleveren.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

U moet bewijzen dat de monteur een fout gemaakt heeft. Dit kunt u eventueel doen door een deskundige de situatie laten beoordelen.

Indien het bedrijf blijft ontkennen dan moet u naar de rechter (of de geschillencommissie indien het bedrijf is aangesloten) om het geld terug te eisen.

Ingrid West
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:19

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Ingrid West »

Ik heb een Brink Elan SWB
Brink renoveert SWB
Brink 28/24CW4

Het gaat mij niet om de monteur die iets vergeten is. Maar ik ben niet blij met de oplossing.

Mijn vraag is :
Is er iemand die mij kan vertellen of de fout bij het installatie bedrijf ligt?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door juliomariner »

klaas11 schreef:
15 aug 2022 16:22
Gelukkig maar jliomariner dat jij nooit fouten maakt in je werk zonder het type kachel te weten over het algemeen ""mist" de kachel de warmtewisselaar en komt met een foutmelding een kapotte printplaat zal door de beveiliging dit niet opleveren.
Nee misschien niet maar gewoon een groot onderdeel vergeten maakt een monteur een prutser.
Ik neem dat dat zo'n belangrijk onderdeel een foutmelding had opgeleverd. Blijkbaar heeft de monteur de installatie niet getest en het daardoor niet gezien, dus blijft het een prutser.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door BL2 »

Zou eens met de fabrikant van de kachel, welke (hopelijk) geen partij is, dit voorval voorleggen. Kijken wat daar uit komt.
Dat het installatie bedrijf een forse fout heeft gemaakt is duidelijk, of dit de schade aan de printplaat heeft veroorzaakt, lijkt mij moeilijk zomaar te bewijzen.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Heeft TS bij de eerste oplevering iets van een bon getekend??

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

Een brink elan werkt niet zonder warmtewisselaar machine start niet op zogezegd weet je zeker dat het de warmtewisselaar was/is

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door PGros »

Door een warmtewisselaar gaat toch ook water? Als die niet aangesloten zit heb je dan geen lekkage? Een printplaat kan niet tegen vocht.
Of moest de monteur eerst veel los halen om hem alsnog te monteren en was dat teveel werk en propte hij hem langs de printplaat en ging die daarom stuk?
Dat die monteur een prutser is dat is duidelijk. In je werk een schroefje vergeten aan te draaien is tot daar aan toe maar zo'n groot onderdeel laten liggen ....

Ingrid West
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:19

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Ingrid West »

Ik ben niet bij de montage van de wisselaar blijven kijken. Dat is achteraf misschien niet zo verstandig geweest. Maar ik heb er echt geen verstand van. Het is inderdaad wel een heel groot ding dus dat je zoiets vergeet begrijp ik eigenlijk ook niet.
Kan ik bewijzen dat de fout bij de monteur ligt?

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

zinloos dit als jullie blijven geloven dat het de monteur zijn fout is gooi je er lekker een paar duizend tegen aan een brink elan zal never nooit opstarten zonder warmtewisselaar kan niet voor al mijn vakbroeders instaan maar ga er vanuit dat na reparatie je de machine test kan me echt niet voorstellen dat een erkent installateur een machine half in elkaar zet deze niet test

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik kan me ook niet voorstellen dat zonder zo'n belangrijk onderdeel de installatie werkend opgeleverd kan worden.
Dat de printplaat gefactureerd wordt OK maar dan wel verrekenen met de factuur van het eerste prutswerk

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

pgross is duidelijk een iwab heb je weleens een brink elan gezien een monteur kan echt niet een warmtewisselaar langs een printplaat proppen hoor eerst is hij vergeten en nu wordt hij erlangs gepropt wat dus ook niet kan alles om de monteur in een kwaad daglicht te zetten he

Ingrid West
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:19

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Ingrid West »

Ik heb een heel duur abonnement bij een gerenommeerd installatiebedtijf waarbij er jaarlijks onderhoud gedaan wordt en evt. reparatie. Ik moet dus alleen het onderdeel betalen. Maar een printplaat kost om precies te zijn € 480,- volgens het installatie bedrijf .
Dat de wisselaar vergeten is kan ik bewijzen omdat ik een mail gestuurd heb.
Mijn vraag is: kan ik bewijzen dat de fout bij de monteur ligt?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Moneyman »

@klaas: gedraag je een beetje fatsoenlijk aub.

Ingrid West
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:19

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Ingrid West »

Waar kan ik een deskundige vinden?

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door klaas11 »

Wat voor onfatsoenlijkheid pleeg ik dan geef en mijn eerdere post aan dat wat TS stelt gewoon niet kan 30 jaar ervaring

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@klaas11

U bent aan het schreeuwen en schelden.

Erthanax
Berichten: 9613
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Printplaat kachel stuk na vergeten terug te plaatsen wisselaar door monteur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ingrid West schreef:
15 aug 2022 17:41
Waar kan ik een deskundige vinden?
Eerder kreeg u al de suggestie contact op te nemen met de fabrikant.
U kunt een ander installatiebedrijf eens bellen, of een schade-expertisebureau. Of wellicht uw eigen verzekering vragen wat een goed expertisebureau is voor dit geval.

Plaats reactie