LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alfatrion heeft natuurlijk gelijk: de informatie moet helder aan TS vertrekt zijn om geldig te zijn. Vermeldingen op websites zijn wel informatief, maar maken geen deel uit van de overeenkomst.

Ik weet uit ervaring dat de informatieverstrekking bij online aankopen prima geregeld is, en dat bij aankopen in een fysieke winkel de voorwaarden verstrekt worden. Ik geef TS weinig kans om met succes te bepleiten dat de informatie niet verstrekt is geweest. De OP biedt overigens ook geen aanleiding om te veronderstellen dat TS deze kant op wil, maar dat kan natuurlijk ook bij gebrek aan kennis zijn.

Hoe dan ook; een bedrijf als MM gaat hierin echt niet overstag, zelfs niet als TS mogelijk wel met succes zou kunnen bepleiten dat de informatie hem niet correct verstrekt zou zijn. En ervoor dagvaarden gaat TS echt niet doen.

Daarmee zou mijn advies aan TS zijn om het spel op de plank te leggen tot die PS5 er alsnog is, of het te verkopen (maar of het nu zoveel opbrengt is ook maar de vraag).

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cro schreef:
17 jan 2021 11:17
hoewel ik niet Neodutchio ben, om je vraag te beantwoorden, deze informatie kan je zeer gemakkelijk vinden door in google te zoeken naar "Mediamarkt game retourneren", de eerste hit in google brengt je naar de informatie.
Het is ook mijn indruk dat NeoDutchio er op die manier aan is gekomen. Dat maakt zijn informatie natuurlijk onbruikbaar, want het is niet de bedoeling dat de consument moet zoeken. Het is de verkoper die aan de consument informatie over het herroepingsrecht moet verstrekken en dus zo moet presenteren dat de consument daar redelijkerwijs kennis van kan nemen. De informatie plaatsten op een plek waar de consument alleen op kan uitkomen door Google te gebruiken voldoet niet, omdat de informatie dan niet gegeven wordt om de consument te informeren, maar om achteraf tegen de consument te gebruiken.
Hommer schreef:
17 jan 2021 10:40
Welke concrete mogelijkheden ziet u voor de TS?
Dat hangt af van de omstandigheden waar TS zich in bevind. Hoewel NeoDutchio uitgaat van een online koop hoeft dat natuurlijk niet het geval te zijn.
Har45 schreef:
17 jan 2021 11:23
Mediamarkt schrijft ( zowel voor webshop als stenenwinkel) bij veel gestelde vragen (klantenservice) :
De vraag was meer hoe kom je er op. De informatie kan nog zo duidelijk zijn, maar als de informatie vervolgens niet gegeven wordt dan heb je er nog niets aan.
Har45 schreef:
17 jan 2021 11:23
Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
Duidelijk maar onjuist. Duidelijk onjuist kan ook.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 12:02
Cro schreef:
17 jan 2021 11:17
hoewel ik niet Neodutchio ben, om je vraag te beantwoorden, deze informatie kan je zeer gemakkelijk vinden door in google te zoeken naar "Mediamarkt game retourneren", de eerste hit in google brengt je naar de informatie.
Het is ook mijn indruk dat NeoDutchio er op die manier aan is gekomen. Dat maakt zijn informatie natuurlijk onbruikbaar, want het is niet de bedoeling dat de consument moet zoeken.
Er hoeft helemaal niet naar gezocht te worden. Ga naar de site van MM en klik op klantenservice. Soms is het zo eenvoudig om zelf even te kijken voordat er conclusies getrokken gaat worden.
alfatrion schreef:
17 jan 2021 12:02
Hommer schreef:
17 jan 2021 10:40
Welke concrete mogelijkheden ziet u voor de TS?
Dat hangt af van de omstandigheden waar TS zich in bevind. Hoewel NeoDutchio uitgaat van een online koop hoeft dat natuurlijk niet het geval te zijn.
Zie mijn reactie van 08:55u.

In plaats van op mij te reageren, zoek zelf alle informatie op en ga daarin kijken welk gat u denkt te vinden om de ondernemer het ongelijk te geven.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 12:49
Er hoeft helemaal niet naar gezocht te worden. Ga naar de site van MM en klik op klantenservice.
Dat voldoet niet.
NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 12:49
In plaats van op mij te reageren, zoek zelf alle informatie op en ga daarin kijken welk gat u denkt te vinden om de ondernemer het ongelijk te geven.
Ik voel de behoefte niet om jouw huiswerk voor je te doen. Jij reageert overigens op mij.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zelfs al zou de informatie niet verstrekt zijn en het komt tot een rechtzaak, zou men het dan niet op algemene kennis kunnen gooien? Van iemand die vaker games koopt, zou deze informatie toch wel als parate kennis verwacht kunnen worden. Persoonlijk heb ik er ook geen zin in dat ze me in zo'n geval alle regels uit gaan leggen, om zich in te moeten dekken voor mensen die onder een steen hebben geleefd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Radar »

Toch interessant dat het weer zo kan ontsporen om een cellofaantje.

*Kuch, kuch*

Groeten, Radar^SK

sake1987

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Radar schreef:
17 jan 2021 14:07
Toch interessant dat het weer zo kan ontsporen om een cellofaantje.

*Kuch, kuch*

Groeten, Radar^SK
En weer ellenlange discussies tussen dezelfde personen

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 13:47
NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 12:49
In plaats van op mij te reageren, zoek zelf alle informatie op en ga daarin kijken welk gat u denkt te vinden om de ondernemer het ongelijk te geven.
Ik voel de behoefte niet om jouw huiswerk voor je te doen. Jij reageert overigens op mij.
Volgens mij was u toch diegene die aan mij de vraag stelde hoe ik die informatie gevonden had. U bent ook diegene die, zonder te kijken, al verzint dat de herroepingsinformatie wellicht niet (goed) gegeven zou zijn. En ook was het uzelf die de aanname deed dat ik de informatie via google gevonden zou hebben.

Maar u geeft verder geen antwoorden op de gestelde vraag welke concrete mogelijkheden u ziet. U moet dus uw eigen huiswerk doen om aan te tonen dat de informatie te ver weg zou staan of dat er niet de juiste info aan TS gegeven zou zijn. Dat is niet onze taak.

sake1987

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Jullie zien Neo trekt zich er niks van aan en wil zijn gelijk, nu komt er straks weer een tegenantwoord en het welles nietes spel gaat nog een paar pagina’s door.
Misschien een idee om deze strijdende partijen een eigen topic te geven waar ze op kunnen strijden?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
17 jan 2021 15:20
Jullie zien Neo trekt zich er niks van aan en wil zijn gelijk, nu komt er straks weer een tegenantwoord en het welles nietes spel gaat nog een paar pagina’s door.
Misschien een idee om deze strijdende partijen een eigen topic te geven waar ze op kunnen strijden?
Er is geen discussie nodig en ik hoef geen gelijk hoor. Enkel hoeft de vraag maar beantwoord te worden welke concrete punten Alfatrion ziet waarom TS het gelijk aan zijn kant zou kunnen krijgen. Daarmee is TS geholpen. Met een discussie lospeuteren waar wie welke informatie gevonden heeft is niemand geholpen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 15:31
sake1987 schreef:
17 jan 2021 15:20
Jullie zien Neo trekt zich er niks van aan en wil zijn gelijk, nu komt er straks weer een tegenantwoord en het welles nietes spel gaat nog een paar pagina’s door.
Misschien een idee om deze strijdende partijen een eigen topic te geven waar ze op kunnen strijden?
Er is geen discussie nodig en ik hoef geen gelijk hoor. Enkel hoeft de vraag maar beantwoord te worden welke concrete punten Alfatrion ziet waarom TS het gelijk aan zijn kant zou kunnen krijgen. Daarmee is TS geholpen. Met een discussie lospeuteren waar wie welke informatie gevonden heeft is niemand geholpen.
Dit is onzin en dat weet jij ook

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Radar »

Probeer maar om het cellofaan van dit slotje af te peuteren. Bovenaan deze pagina staat een copy-paste van de website van MediaMarkt, volgens mij staat daar het antwoord wel in.

Groeten, Radar^SK

Gesloten