LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Quinny Speedi SX

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PaNiek02
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:02

Quinny Speedi SX

Ongelezen bericht door PaNiek02 »

Beste mensen,

ik heb een probleem met een kinderwagen van het merk Quinny; type Speedi SX. Ik heb deze gekocht in het jaar 2005.
Het probleem is dat mijn zoontje er binnen korte tijd schuin in hangt. Na een paar minuten hangt hij scheef naar rechts en moet ik hem weer recht zetten. Tevens kan hij niet echt in een rechte stand.
Ik wilde graag inventariseren wie deze klachten ook heeft. Ik heb het regelmatig gezien op straat en ook op internet lees ik hier en daar klachten. Aangezien je niet rechtstreeks bij Quinny terecht kan, wil ik de fabrikant Dorel Netherlands een lijst van klachten laten zien.
Dus als jij ook de klacht hebt betreffende de Quinny Speedi SX gekocht in het jaar 2004 of 2005 reageer dan even op dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Niek Dorregeest

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Quinny Speedi SX

Ongelezen bericht door hablando »

Klachten laten zien heeft geen zin. Dorel te Helmond is dermate arrogant dat het haar niets interesseert hoe je haar product beleeft, ze verschuilen zich niet voor niets achter de tussenhandel.

Het is droevig om te ervaren hoe (aanstaande) ouders op de meest uiteenlopende manieren bij de neus genomen worden door Dorel. Ik kan me niet voorstellen dat de verantwoordelijke persoon bij Dorel ooit een kind van dichtbij heeft gezien.

sparkle
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2007 16:38

Re: Quinny Speedi SX

Ongelezen bericht door sparkle »

hier is het ook een drama met de zitting van de quinny speedy sx model 2005.
mijn zoontje zit binnen een minuut helemaal scheef, kan er niet fatsoenlijk zitten. (is 10 maanden)
het veiligheids (ahum) harnas staat op de strakste stand en is nog veel te groot.
Ik heb de revieuws gelezen op kieskeurig.nl, nou die zijn niet van de lucht.
De nieuwe zitting schijnt ook niet DE oplossing te zijn, want al zit je kindje wat rechter, het harnas blijft veel te groot en inderdaad Dorel is niet bereikbaar.
Verder is de quinny perfect, maar ik heb er spijt van dat ik deze heb gekocht.
mijn zoontje is al enige tijd onder behandeling van de fysio met zijn ruggetje dus dan is deze wagen al helemaal een drama.
dus wat mij betreft mag er zeker aandacht aan besteedt worden!!

Nada
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jun 2005 16:02

Re: Quinny Speedi SX

Ongelezen bericht door Nada »

Ik heb dat probleem ook gehad, ik heb het kunnen oplossen door een riem (kofferriem die verstelbaar is) achter de rugreuning te bevestigen. De riem maak je vast aan de duwstang, aan de zijkant. De rugleuning hangt dan tegen deze riem en zo kan je je kleine rechter op zetten. (als je de rugleuning rechterop zet, zie je dat je ruimte hebt tussen de twee stangen, hier maak je de riem vast.) Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Wat betreft de beugels is het inderdaad dat ze ruim zitten. Ook dit is provisorisch op te vangen door in de riempjes aan de achterkant een knoop te leggen waardoor het strakker zit. Of koop een sterke sluitclip.

Succes!

Gesloten