LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radiaalzaagmachine stuk: geen onderdelen meer leverbaar

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Radiaalzaagmachine stuk: geen onderdelen meer leverbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Er lopen hier twee discussies die elkaar. Garantietermijn en non-conformiteit is een andere discussie dan het simpelweg leveren van onderdelen. Als ik mijn machine laat vallen en er breekt iets af, dan zal dat niet snel onder garantie hoeven te vallen, maar dan zou ik wel graag dat onderdeel weer kunnen kopen.

Er is dus geen minimale periode dat onderdelen geleverd zouden moeten worden. De vraag is ook of dat een oplossing zou zijn. Ik kan mij namelijk voorstellen dat als zoiets in regels gevat zou gaan worden, die generieke termijn niet extreem lang gemaakt zal worden. Het zou dan waarschijnlijk gaan over een jaar of vijf (Wat voor sommige apparaten ook al lang is.). En aangezien dit apparaat al zeven jaar oud is, zou je weinig opschieten met een wettelijke minimale termijn die korter is dan zeven jaar.

Overigens ben ik van mening dat leveranciers zichzelf hier juist in kunnen onderscheiden. En sommige merken doen dat ook wel. Aan de andere kant zijn er ook soms apparaten die helemaal niet gerepareerd kunnen worden. Die kunnen bijvoorbeeld niet uit elkaar worden geschroefd, maar zitten vastgelast of gesmolten. Maar vaak is de prijsstelling daar dan ook naar.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Radiaalzaagmachine stuk: geen onderdelen meer leverbaar

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dan blijft alsnog de vraag of die termijn geldt vanaf de laatste productiedag of vanaf de laatste verkoopdag.

Gesloten