LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jan cazemier
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019 12:04

Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door jan cazemier »

overgestapt van Eneco naar Budget energie ingang 2 april.
termijn afrekening ontvangen van Eneco maand april 152 euro.
eindafrekening ontvangen van 29 euro, ga ik mee accoord.
afrekening ontvangen budget energie, 152 euro
Eneco gebeld en gezegd april heb ik geen stroom afgenomen dus hoef ik ook niet te betalen.
Eneco vindt van wek en eist dat ik betaal.
hoe nu verder?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2019 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt en e-mailadres verwijderd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uitrekenen wat u aan Eneco verschuldigd bent en daar naar handelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik neem aan dat je bij budget energie na een maand nog geen eindafrekening ontvangt, maar dat het om de rekening van het voorschot gaat. Dan zal die aan het eind van het jaar gewoon worden verrekend.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waarschijnlijk betaalde je de voorschotten achteraf bij Eneco (dus eind april voor de maand april) en is dat voorschot ook meegenomen in de eindafrekening. Ze hadden ook dat april voorschot kunnen laten vallen, maar dan had je 152 + 29 moeten betalen bij de eindafrekening.

E.e.a. staat duidelijk vermeld op de factuur. Die maar eens goed door lezen.

Edit
Bij Budget Energie betaal je het voorschot vooraf, vandaar deze maand dubbele kosten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door berndv »

Je betaalt energie voor de meterstanden die je doorgegeven hebt, of door de standen die ze afgelezen hebben als je een slimme meter met uitlezen op afstand hebt. De voorschotten die u betaalt worden verrekend met het daadwerkelijke verbruik. Termijnen van voorschotten kunnen dus niet synchroon lopen met de daadwerkelijke periode. Op de eindafrekening die u ontvangen heeft zal opstaan van wanneer tot wanneer de periode loopt en wat uw verbruik in die periode is geweest, ook zal er een overzicht zijn met in rekening gebrachte voorschotten. In de lijst met voorschotten zal waarschijnlijk ook het voorschot van april meegerekend zijn. Als u dan kijkt naar het bedrag voor uw verbruik en dit verrekend met uw voorschotten zal er een verschil zijn van 29 euro, welke u moest bijbetalen, maar omdat in het bedrag voor voorschotten april ook berekend zal zijn, zult u dus april ook moeten betalen.

Lina h
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2019 14:56

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door Lina h »

Bij eneco betaal je ook vooruit heb het zelfde gehad
Maar helaas discussie
Onmogelijk

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik betaalde bij Eneco voorheen ook achteraf.

Maar bij een afrekening ivm een overstap betaal je volgens de doorgegeven standen. Dus je betaalt nooit teveel.

Afrekening bewaren en volgende keer vergelijken met de nieuwe afrekening, dan kan je zien dat het op elkaar aansluit. Qua verbruik en vaste lasten.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: Rekening van zowel Eneco als Budget Energie

Ongelezen bericht door FBtje »

Je moet niet op de maanden letten waarvoor je betaalt hebt. Dat is helemaal niet belangrijk. Je betaalt gewoon voor wat je verbruikt hebt en dat wordt vergeleken met de voorschotbedragen die je hebt betaald. Aan het eind van de rit moet je dus of bijbetalen of je krijgt geld terug.

Gesloten