Retourneren Novaswinkel .nl

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
vandinther
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2014 18:32

Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door vandinther »

Produkt besteld 16-12-2022 , levertijd zou 3-5 dagen zijn, helaas pas 18-1-2023 geleverd.
Na diverse e-mails met standaardbrieven van Herroeping en ontbinding overeenkomst werd er steeds geantwoord dat er vertraging zou zijn en levertijden waren uitgesteld.
Op ons verzoek om geld terug te storten werd medegedeeld dat eerst de levering geretourneerd moest worden terwijl deze nog niet binnen was.
De data 18-1-2023 is bestelling ingekomen en hebben direct contact opgenomen om te retourneren, daarop werd medegedeeld dat retourneringskosten voor onze rekening kwamen en dat het retour te zenden produkt op eigen risico verzonden kon worden naar een retouradres wat ons niet is bekend in de provincie Guangdong, city: Dongguan .
Wij hebben tenslotte in Nederland gekocht bij Novaswinkel.nl en betaald en mogen toch verwachten dat een retouradres ook in Nederland zou moeten zijn. Ook op het vermelde tel. nr. van Novaswinkel.nl 0308200517 wordt niet opgenomen.
e-mail adres waarmee steeds correspondentie is gevoerd is, [email protected] . Hopende op hulp verblijven wij in afwachting,

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen KVK nummer en geen adres gegevens. Levertijd van 10 tot 15 werkdagen, 3 weken dus. Dropshipper nummer zoveel.
U verwacht dat als u in Nederland online iets besteld dat dat ook in Nederland terug gestuurd kan worden, maar als er al geen verplichte identiteitsgegevens zijn en er ook staat dat retouren naar China moeten, dan verwacht ik dat iemand daar nooit zou gaan bestellen. En al helemaal niet omdat er al jarenlang gewaarschuwd word waarop te letten bij het online winkelen.

Hulp valt hierin niet te geven. Onbekend is wie de verkoper is en daarmee houdt het alweer op. Zuur leergeld en weer een dropshipper die op zijn zolderkamer zit te lachen dat er weer veel geld bijgeschreven is op zijn rekening.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, het staat duidelijk op de site.
Wij verwerken onze retouren in China, dit betekent dat jij je pakketje zult retour moeten sturen buiten de EU. Daar kunnen hoge kosten aan verbonden zijn tot wel 25 euro, die wij niet vergoeden.
De verwachting die je had was dus niet juist. Kort en krachtig: beschouw het als een les, en kijk de volgende keer vooraf :wink:

Femke Welvaadt
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2023 15:21

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Femke Welvaadt »

Jammer dat je niet voor 0 sterren kunt kiezen. Wat een oplichters! Bestelde orthopedische LEREN sandalen en ontving plastic sandalen zonder enige ondersteuning. Wanneer je ze terug wilt sturen moet dit naar China wat bij DHL 65,70 euro kost. Er staat weliswaar dat ze onder het Nederlands recht vallen, maar het is een groepje zakkenvullers, dat wss de bestellingen via AliExpress, AliBaba of Wish doet. Advies: NIETS BESTELLEN, want enigen die daar blij mee zullen zijn, zijn deze oplichters. Kwestie van tijd voor ze weer uit de lucht gaan en onder een andere naam hun praktijken voort zullen zetten. Shame on you. Toch wel benieuwd naar hoe de mensen die hier werken zichzelf 's morgens in de spiegel aankijken, Typisch ook, dat alleen wordt gereageerd op de positieve reviews van mensen, die niet iets willen retourneren!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Femke Welvaadt schreef:
18 mar 2023 15:52
PEr staat weliswaar dat ze onder het Nederlands recht vallen…
En daar is niets aan gelogen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Wat ik me afvraag is of je je geld niet terug kan eisen, omdat je niet het ontvangen wat je hebt besteld. (waarschijnlijk niet, anders zouden er geen dropshippers bestaan.)

De dropshipper heeft beloofd een product te (laten) leveren maar je krijgt niet wat hij heeft beloofd.
Mij lijkt het dat de dropshipper dus tekort is geschoten en dat probleem op zal moeten lossen - bijvoorbeeld door het geld terug te geven, of door alsnog te (laten) leveren wat hij had beloofd.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Femke Welvaadt schreef:
18 mar 2023 15:52
Bestelde orthopedische LEREN sandalen en ontving plastic sandalen zonder enige ondersteuning.
U koopt brood bij de groenteboer? Novaswinkel is niet bepaald een orthopeed te noemen, waarom dan wel denken dat er orthopedische sandalen te krijgen zijn?
Ruud.A schreef:
19 mar 2023 21:13
De dropshipper heeft beloofd een product te (laten) leveren maar je krijgt niet wat hij heeft beloofd.
Mij lijkt het dat de dropshipper dus tekort is geschoten en dat probleem op zal moeten lossen - bijvoorbeeld door het geld terug te geven, of door alsnog te (laten) leveren wat hij had beloofd.
In theorie hebt u helemaal gelijk. Maar dan de praktijk. Er zijn geen gegevens bekend van deze webshop, waar moet de koper dan heen om het recht te krijgen?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Orthopedische leren sandalen via internet? Die laat je aanmeten door een podotherapeut.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Ruud.A »

NeoDutchio schreef:
19 mar 2023 21:41
Femke Welvaadt schreef:
18 mar 2023 15:52
Bestelde orthopedische LEREN sandalen en ontving plastic sandalen zonder enige ondersteuning.
U koopt brood bij de groenteboer? Novaswinkel is niet bepaald een orthopeed te noemen, waarom dan wel denken dat er orthopedische sandalen te krijgen zijn?
Ruud.A schreef:
19 mar 2023 21:13
De dropshipper heeft beloofd een product te (laten) leveren maar je krijgt niet wat hij heeft beloofd.
Mij lijkt het dat de dropshipper dus tekort is geschoten en dat probleem op zal moeten lossen - bijvoorbeeld door het geld terug te geven, of door alsnog te (laten) leveren wat hij had beloofd.
In theorie hebt u helemaal gelijk. Maar dan de praktijk. Er zijn geen gegevens bekend van deze webshop, waar moet de koper dan heen om het recht te krijgen?
Ik praat in zijn algemeenheid over dropshippers.
Ik koop nooit bij ze, dus in hoeverre adressen wel, of niet te achterhalen zijn heb ik geen idee van.

Het is puur bedoeld als aanzet om de mogelijkheid te bekijken of dropshippers aan te pakken zijn als ze niet leveren wat ze beloven.
Er zijn, als ik Radar zo leesblijkbaar veel klachten over wat geleverd wordt.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Femke Welvaadt schreef:
18 mar 2023 15:52
Jammer dat je niet voor 0 sterren kunt kiezen. Wat een oplichters! Bestelde orthopedische LEREN sandalen en ontving plastic sandalen zonder enige ondersteuning. Wanneer je ze terug wilt sturen moet dit naar China wat bij DHL 65,70 euro kost. Er staat weliswaar dat ze onder het Nederlands recht vallen, maar het is een groepje zakkenvullers, dat wss de bestellingen via AliExpress, AliBaba of Wish doet. Advies: NIETS BESTELLEN, want enigen die daar blij mee zullen zijn, zijn deze oplichters. Kwestie van tijd voor ze weer uit de lucht gaan en onder een andere naam hun praktijken voort zullen zetten. Shame on you. Toch wel benieuwd naar hoe de mensen die hier werken zichzelf 's morgens in de spiegel aankijken, Typisch ook, dat alleen wordt gereageerd op de positieve reviews van mensen, die niet iets willen retourneren!
U bent niet opgelicht. U wilde opgelicht worden. Nergens lees ik dat u de voorwaarden of betrouwbaarheid van deze shop heeft getoetst. Lage prijzen hebben u verblind.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruud.A schreef:
19 mar 2023 22:10
Ik praat in zijn algemeenheid over dropshippers.
Ik koop nooit bij ze, dus in hoeverre adressen wel, of niet te achterhalen zijn heb ik geen idee van.

Het is puur bedoeld als aanzet om de mogelijkheid te bekijken of dropshippers aan te pakken zijn als ze niet leveren wat ze beloven.
Er zijn, als ik Radar zo leesblijkbaar veel klachten over wat geleverd wordt.
Er is een verschil tussen fatsoenlijke dropshippers die hun retouren netjes op orde hebben (vaak uitbesteed) en je hebt malafide dropshitters die alleen maar geld willen vangen.
Iets anders leveren van verwacht is een civiele zaak en is lastig aan te pakken. Tenzij er bewezen kan worden dat het met opzet gebeurd. Maar dan nog, een malafide dropshitter is in no time weer weg en niet te achterhalen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Ruud.A »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2023 07:16
Ruud.A schreef:
19 mar 2023 22:10
Ik praat in zijn algemeenheid over dropshippers.
Ik koop nooit bij ze, dus in hoeverre adressen wel, of niet te achterhalen zijn heb ik geen idee van.

Het is puur bedoeld als aanzet om de mogelijkheid te bekijken of dropshippers aan te pakken zijn als ze niet leveren wat ze beloven.
Er zijn, als ik Radar zo leesblijkbaar veel klachten over wat geleverd wordt.
Er is een verschil tussen fatsoenlijke dropshippers die hun retouren netjes op orde hebben (vaak uitbesteed) en je hebt malafide dropshitters die alleen maar geld willen vangen.
Iets anders leveren van verwacht is een civiele zaak en is lastig aan te pakken. Tenzij er bewezen kan worden dat het met opzet gebeurd. Maar dan nog, een malafide dropshitter is in no time weer weg en niet te achterhalen.
Een malafide dropshifter gebruikt ook een bankrekening, dus die is door de fiscus makkelijk te achterhalen en die kan dan gelijk eventuele niet opgegeven inkomsten belasten.

Ook fatsoenlijke dropshifters moeten aansprakelijk zijn, als de producten die zij leveren niet overeenkomen met de producten die zij adverteren.
Dat lijkt mij in de praktijk vaak lastig, maar hoort bij het risico van het vak.
En een fatsoenlijke dropshifter lijkt me overigens eerder in de categorie importeur/ winkelier te vallen, maar dat is alleen mijn mening.

Ik vind het overigens wat flauw dat er voortdurend mensen worden afgekat, omdat ze niet door hadden dat in een land, dat zoveel bescherming voor kopers heeft, er met dropshippers grote gaten in die bescherming zijn gekomen.
Die hebben daar domweg nooit bij stilgestaan, omdat ze daar geen ervaring mee hadden gehad.

Morgan le Fay
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Citaat: Ik vind het overigens wat flauw dat er voortdurend mensen worden afgekat, omdat ze niet door hadden dat in een land, dat zoveel bescherming voor kopers heeft, er met dropshippers grote gaten in die bescherming zijn gekomen.
Die hebben daar domweg nooit bij stilgestaan, omdat ze daar geen ervaring mee hadden gehad.

Halve wereld zit en leest FB, de ergste ongelukken zijn binnen 5 minuten wereldnieuws en dan zou niemand weten wat een dropshipper met het ontbreken van de Nederlandse wet is, maar ja als iets weinig kost of gratis is............

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door rwolters »

Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
NeoDutchio schreef:
20 mar 2023 07:16
Ruud.A schreef:
19 mar 2023 22:10
Ik praat in zijn algemeenheid over dropshippers.
Ik koop nooit bij ze, dus in hoeverre adressen wel, of niet te achterhalen zijn heb ik geen idee van.

Het is puur bedoeld als aanzet om de mogelijkheid te bekijken of dropshippers aan te pakken zijn als ze niet leveren wat ze beloven.
Er zijn, als ik Radar zo leesblijkbaar veel klachten over wat geleverd wordt.
Er is een verschil tussen fatsoenlijke dropshippers die hun retouren netjes op orde hebben (vaak uitbesteed) en je hebt malafide dropshitters die alleen maar geld willen vangen.
Iets anders leveren van verwacht is een civiele zaak en is lastig aan te pakken. Tenzij er bewezen kan worden dat het met opzet gebeurd. Maar dan nog, een malafide dropshitter is in no time weer weg en niet te achterhalen.
Een malafide dropshifter gebruikt ook een bankrekening, dus die is door de fiscus makkelijk te achterhalen en die kan dan gelijk eventuele niet opgegeven inkomsten belasten.

Ook fatsoenlijke dropshifters moeten aansprakelijk zijn, als de producten die zij leveren niet overeenkomen met de producten die zij adverteren.
Dat lijkt mij in de praktijk vaak lastig, maar hoort bij het risico van het vak.
En een fatsoenlijke dropshifter lijkt me overigens eerder in de categorie importeur/ winkelier te vallen, maar dat is alleen mijn mening.

Ik vind het overigens wat flauw dat er voortdurend mensen worden afgekat, omdat ze niet door hadden dat in een land, dat zoveel bescherming voor kopers heeft, er met dropshippers grote gaten in die bescherming zijn gekomen.
Die hebben daar domweg nooit bij stilgestaan, omdat ze daar geen ervaring mee hadden gehad.
Los van of het een dropshipper is of niet: er zijn zoveel andere signalen dat er dingen niet kloppen. Bij Slagerij de Vries stap je ook niet naar binnen voor brood en dropshippers hebben ook vaak van die niet bij het product horende URL's. En als producten substantieel goedkoper zijn moet je ook alert zijn. En dat heeft niets met dropshipping of online winkels te maken maar met gezond verstand.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
Een malafide dropshifter gebruikt ook een bankrekening, dus die is door de fiscus makkelijk te achterhalen en die kan dan gelijk eventuele niet opgegeven inkomsten belasten.
De fiscus speelt uiteraard geen enkele rol in een civielrechtelijk geschil. En evenmin als het strafrechtelijk wordt.
Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
Ook fatsoenlijke dropshifters moeten aansprakelijk zijn, als de producten die zij leveren niet overeenkomen met de producten die zij adverteren. Dat lijkt mij in de praktijk vaak lastig, maar hoort bij het risico van het vak.
Ze moeten niet aansprakelijk zijn, ze zijn simpelweg al aansprakelijk. Alleen koop je daar in de praktijk niets voor.
Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
En een fatsoenlijke dropshifter lijkt me overigens eerder in de categorie importeur/ winkelier te vallen, maar dat is alleen mijn mening.
Je doet alsof dat een andere categorie is is, maar dat is natuurlijk niet zo. Een dropshipper is ook gewoon een verkoper, een winkelier, wat je maar wilt. Maar dropshipper dekt de lading uiteindelijk gewoon het best.
Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
Ik vind het overigens wat flauw dat er voortdurend mensen worden afgekat, omdat ze niet door hadden dat in een land, dat zoveel bescherming voor kopers heeft, er met dropshippers grote gaten in die bescherming zijn gekomen. Die hebben daar domweg nooit bij stilgestaan, omdat ze daar geen ervaring mee hadden gehad.
Eens. Ondanks dat het simpel te voorkomen was geweest als men er even over nagedacht had, zijn statements als "je wilde gewoon opgelicht worden" flauw en onjuist.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik ben het er mee eens dat het afkatten van mensen die wederom in een dropshipper zijn getrapt te snel gebeurd.
Wij zitten dagelijks op deze site en weten alles van en over hoe dropshippers werken.
Maar als ik tijdens de koffie pauze op mijn werk, waar iedereen met elkaar praat en ondertussen op de telefoon zit, de reacties hoor als ze weer elkaar attent maken op zo’n mooie aanbieding op de sociale media.
Vaak vraag ik ze dan om het product ook even op AliExpress op te zoeken.
Hier vinden ze dan het product 3x goedkoper, met dezelfde foto’s en filmpjes.
En nog zijn er dan collega’s die nog geloven wat die dropshipper vertelt.
Heb een paar weken geleden tegelijk met zo’n collega, zij via de dropshipper ik via AliExpress hetzelfde product gekocht.
We hebben afgesproken het product onuitgepakt mee te nemen naar het werk.
Nou allebei ontvangen, in dezelfde plastic verpakking in dezelfde week.
Exact hetzelfde product. Voor mij 3 euro voor haar 19,95 euro

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Moneyman schreef:
20 mar 2023 08:59
Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
Een malafide dropshifter gebruikt ook een bankrekening, dus die is door de fiscus makkelijk te achterhalen en die kan dan gelijk eventuele niet opgegeven inkomsten belasten.
De fiscus speelt uiteraard geen enkele rol in een civielrechtelijk geschil. En evenmin als het strafrechtelijk wordt.
[*]
Wat ik wil aangeven, is dat de malafide dropshifter niet onbekend is.
Je moet als koper immers geld op zijn rekening storten.
En dan kan de fiscus gelijk controleren of er wel belasting wordt afgedragen over zijn inkomsten.
Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
Ook fatsoenlijke dropshifters moeten aansprakelijk zijn, als de producten die zij leveren niet overeenkomen met de producten die zij adverteren. Dat lijkt mij in de praktijk vaak lastig, maar hoort bij het risico van het vak.
Ze moeten niet aansprakelijk zijn, ze zijn simpelweg al aansprakelijk. Alleen koop je daar in de praktijk niets voor.
[*]
Waarom zou je de fatsoenlijke dropshifter niet aansprakelijk kunnen stellen voor wat hij voor het product dat hij voor je heeft besteld?
Het is is een product waarvan hij zelf de eigenschappen opgeeft, waaraan het moet voldoen
Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
En een fatsoenlijke dropshifter lijkt me overigens eerder in de categorie importeur/ winkelier te vallen, maar dat is alleen mijn mening.
Je doet alsof dat een andere categorie is is, maar dat is natuurlijk niet zo. Een dropshipper is ook gewoon een verkoper, een winkelier, wat je maar wilt. Maar dropshipper dekt de lading uiteindelijk gewoon het best.
[*]
Een fatsoenlijke dropshifter is voor mij iemand met een adres waar je je gekochte product naar toe kunt sturen en zeggen: dit is niet wat je hebt beloofd voor mij te bestellen (plastic sandalen i.p.v. orthopedische schoenen.)

Ruud.A schreef:
20 mar 2023 08:29
Ik vind het overigens wat flauw dat er voortdurend mensen worden afgekat, omdat ze niet door hadden dat in een land, dat zoveel bescherming voor kopers heeft, er met dropshippers grote gaten in die bescherming zijn gekomen. Die hebben daar domweg nooit bij stilgestaan, omdat ze daar geen ervaring mee hadden gehad.
Eens. Ondanks dat het simpel te voorkomen was geweest als men er even over nagedacht had, zijn statements als "je wilde gewoon opgelicht worden" flauw en onjuist.
[*]
De sociale media hebben het gezonde verstand van mensen aangetast.
Mensen leven tegenwoordig in een fantasiewereld, die speciaal voor hun is gebouwd.
Daar past geen kritisch denken bij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

@Ruud (ik doe het maar even zo, want door jouw manier van schrijven is normaal quoten niet meer mogelijk:

ad 1: leuk, maar nogmaals: de fiscus is helemaal niet inbeeld, dus die kan ook niet "gelijk iets controleren".
ad 2: je mist volkomen het punt.
ad 3: en dus is die dropshipper gewoon een winkelier/ verkoper/ whatever. Ook bij een dropshipper heb je gewoon herroepingsrecht en consumentenbescherming.
ad 4: helaas...

Los daarvan: dropshipper, niet dropshifter.

berggosselink012
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2023 17:21
Contacteer:

Re: Retourneren Novaswinkel .nl

Ongelezen bericht door berggosselink012 »

En daar bestaat geen twijfel over.

Plaats reactie