LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ring gevonden in Hertog ijs

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
suzanna24
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 15:28

Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door suzanna24 »

Hallo!

Eind augustus vond mijn oma een ring in een bak Hertog advocaat ijs. Heb hier contact met Hertog mee gehad. Hun conclusie is dat men geen ringen mag dragen in de fabriek en dat het ijs door een metaaldetector gaat.

Eigenlijk is dus hun conclusie: 'het is niet waar'.

Maar het is dus wel waar. Er zat een 14-karaats zegelring in dat ijs.

Maarja, wat nu? Ik krijg een bon opgestuurd, maar wat ik daar mee?

Iemand ideeen wat nu verder te doen?

Groetjes,

Suzan

Angie-54
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 nov 2010 11:30
Locatie: Zwolle

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door Angie-54 »

Haha , sorry moest er eventjes kort om lachen , het zal je maar gebeuren.
Je oma zal wel raar gekeken hebben.

Inderdaad vaag hoe die ring daar terrecht ingekomen is.
wat stond er preceis op die bon dan die je opgestuurd kreeg?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door seconds-out »

Pindakaaspotje schreef:die is vast wat meer waard dan de bak ijs ;).

Wat kan je er van zeggen.. het verhaal van hertog klinkt plausibel. Dat het verboden is om ringen te dragen is een kul argument, maar dat er voordat het in het bakje gaat gecontroleerd wordt lijkt me aannemelijk... bij het vullen kan ik me niet voorstellen dat mensen betrokken zijn.

Hertog zal haar procedures bekeken hebben en tot de conclusie gekomen zijn dat het absoluut onmogelijk is... ofwel je "liegt", ofwel het productieproces niet waterdicht.
Hilarisch.
Maar geloof het wel, zoiets verzin je niet. :D
Fabrikant zal heus wel aan preventie doen, maar om schade claims te voorkomen zullen ze alles glashard ontkennen.
Mijn advies...verkoop de ring en doe er iets leuks mee...
(jammer dat het "maar" een 14-karaats ring is :D )

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Eygen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:56

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door Eygen »

Ik vind dit eigenlijk wel grappig. Ik denk niet dat je zo'n ring in je ijs tegenkomen erg kan vinden. Verkopen of iets dergelijks en nog een paar bakken ijs kopen :wink:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, toen ik de titel van het topic al zag, dacht ik meteen aan alle reclames waar om goud wordt gevraagd. Je zult er niet rijk mee worden, maar goed.

En hoe dat ding er in is gekomen, misschien zat het wel in de melk zoals ze die aangeleverd hebben gekregen, wie zal het zeggen?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door seconds-out »

Pindakaaspotje schreef: we wonen in nederland, een schadeclaim zolang er geen schade is, bestaat niet.. dus wat dat betreft is een nieuwe doos ijs genoeg. Ik kan alleen niet beoordelen of ze het volledige productieproces nagelopen hebben.. en toen tot deze conclusie zijn gekomen.. Of dat ze per definitie uitgaan dat het niet mogelijk is.. Dat laatste zou natuurlijk slecht zijn, want van fouten moet geleerd worden.
Schadeclaims bestaan inderdaad niet als er geen schade is.
Glasscherven/spijkers enz zouden wel gegarandeerd schadeclaims opleveren maar een ring?
Een zegelring in je ijs vinden hoeft niet persee schadelijk te zijn, alhoewel je je kan afvragen of het ijs nog wel consumeerbaar is..
In Amerika zouden ze wel raad weten met dit soort "schades"...elke advocaat zou een gat in de lucht springen met zo n zaak..
Gelukkig zijn we in Nederland heel wat genuanceerder en mag oma al blij zijn als ze een extra bakje ijs krijgt als compensatie. :roll:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door seconds-out »

Pindakaaspotje schreef:
dat soort dingen zijn wel uitgesloten... dit soort productieprocessen zijn goed gecontroleerd.. ze geven zelf wel aan te controleren met detectie (waarschijnlijk om bv eventuele (ijzer)splinters die van machines af komen te detecteren)... aan de hand daarvan zeggen ze onmogelijk.. maar de vraag is natuurlijk wanneer wordt dit gecontroleerd, bij het verlaten van het product uit te fabriek, of voor het vullen...
Misschien is die ring wel in de groothandel/winkel/magazijn in het ijs gestopt.
Ik ken die bakken ijs van Hertog wel.. het zijn plastic bakjes met een los deksel zonder enige vorm van "verzegeling".

donald j
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:15

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door donald j »

Die ring verkopen op MP.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door lostlovey »

seconds-out schreef:... zonder enige vorm van "verzegeling".
maar met verzegelring :mrgreen: .

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch, ondanks alle controles en voorzorgsmaatregelen, komen er jaarlijks toch wel heel wat klachten bij de Voedsel en Waren Autoriteit binnen over dingen die niet op de ingrediëntenlijsten staan, om het zo maar te zeggen. 8)

Eygen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 nov 2010 14:56

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door Eygen »

witte angora schreef:Toch, ondanks alle controles en voorzorgsmaatregelen, komen er jaarlijks toch wel heel wat klachten bij de Voedsel en Waren Autoriteit binnen over dingen die niet op de ingrediëntenlijsten staan, om het zo maar te zeggen. 8)
Tjsa, dit soort productie kan nou eenmaal niet 100% zijn. En de productie kan je ook niet stopzetten omdat een uiterst klein percentage van de producten een extraatje heeft gekregen :lol:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door mich24 »

Was het niet een actieverpakking??

Vind de ring en win 10.000 euro??

Dan heeft u namelijk erg veel geluk :wink:

suzanna24
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 15:28

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door suzanna24 »

mich24 schreef:Was het niet een actieverpakking??

Vind de ring en win 10.000 euro??

Dan heeft u namelijk erg veel geluk :wink:
Haha, dat dacht ik ook gelijk. "Sinterklaas is zijn ring kwijt. Vind hem en win een reis naar Spanje!". :lol: (Maar dan al in augustus!)

Leuk om alle reacties te lezen. Vind het toch leuk om dit verhaal te vertellen aan anderen. Wanneer gebeurt dit nou? :!:

Maar ik denk dat we inderdaad die ring maar gewoon verkopen en ijs gaan inslaan... en dan niet Hertog natuurlijk (al maken ze heerlijk ijs!).

De laatste e-mail van Hertog:
Wij kunnen ons voorstellen dat het in het product aantreffen van iets dat daar niet in hoort een hoogst onplezierige gewaarwording is. De aanwezigheid van welke ongerechtigheid dan ook vinden wij een bijzonder ernstige en onplezierige zaak. Wij stellen het zeer op prijs dat u ons hierop attent heeft gemaakt.

Inmiddels hebben wij de onderzoeksresultaten van ons kwaliteitslaboratorium ontvangen. Uitgebreid is nagegaan hoe de ongerechtigheid gedurende het productieproces in het product terecht kan zijn gekomen. Het blijkt niet afkomstig te zijn van een van onze medewerkster. Daarbuiten is het verboden om in de fabriek sieraden te dragen. Tevens zou het moeten zijn opgemerkt door onze metaaldetector. Wij staan dan ook voor een raadsel ten aanzien van de oorzaak van uw klacht.

Als dank voor de genomen moeite ons hierover te informeren sturen wij u binnen twee weken een Hertog waardecheque.


Tja... nu nog wachten op die bon :roll:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door seconds-out »

suzanna24 schreef:
mich24 schreef:Was het niet een actieverpakking??

Vind de ring en win 10.000 euro??

Dan heeft u namelijk erg veel geluk :wink:
Haha, dat dacht ik ook gelijk. "Sinterklaas is zijn ring kwijt. Vind hem en win een reis naar Spanje!". :lol: (Maar dan al in augustus!)

Leuk om alle reacties te lezen. Vind het toch leuk om dit verhaal te vertellen aan anderen. Wanneer gebeurt dit nou? :!:

Maar ik denk dat we inderdaad die ring maar gewoon verkopen en ijs gaan inslaan... en dan niet Hertog natuurlijk (al maken ze heerlijk ijs!).

De laatste e-mail van Hertog:
Wij kunnen ons voorstellen dat het in het product aantreffen van iets dat daar niet in hoort een hoogst onplezierige gewaarwording is. De aanwezigheid van welke ongerechtigheid dan ook vinden wij een bijzonder ernstige en onplezierige zaak. Wij stellen het zeer op prijs dat u ons hierop attent heeft gemaakt.

Inmiddels hebben wij de onderzoeksresultaten van ons kwaliteitslaboratorium ontvangen. Uitgebreid is nagegaan hoe de ongerechtigheid gedurende het productieproces in het product terecht kan zijn gekomen. Het blijkt niet afkomstig te zijn van een van onze medewerkster. Daarbuiten is het verboden om in de fabriek sieraden te dragen. Tevens zou het moeten zijn opgemerkt door onze metaaldetector. Wij staan dan ook voor een raadsel ten aanzien van de oorzaak van uw klacht.

Als dank voor de genomen moeite ons hierover te informeren sturen wij u binnen twee weken een Hertog waardecheque.


Tja... nu nog wachten op die bon :roll:
Die krijg je heus wel :D nu het hele verhaal hier op het forum heeft gestaan.
en ja..Hertog-ijs is ook heerlijk.
Smulze alvast. :D

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door plumber »

Lag die ring in de binnen of buitenkant van de lijn.
Binnenkant is diskwalificatie buitenkant mag
je hem houden en verkopen,is dus een fout van
de baancomandant.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door maybe »

Pindakaaspotje schreef:.. het verhaal van hertog klinkt plausibel. Dat het verboden is om ringen te dragen is een kul argument,

Waarom is dit nou weer een kul argument. Ik heb zelf ook in magazijnen ed gewerkt en daar was hetook echt niet toegestaan om ringen te dragen tijdens werktijd. Levert in sommige werkzaamheden gevaarlijke situaties op dus waarom zou dat hier niet zo zijn.

bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: Ring gevonden in Hertog ijs

Ongelezen bericht door bingo67 »

Liever n ring in mn bak ijs dan n haar of andere vunzige dingen.
Tipje, laat oma die ring lekker zelf dragen want bij Hertog mist toch niemand hem :D

Gesloten