schoenzolen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

schoenzolen

Ongelezen bericht door piet44m »

HALLO ,tegenwoordig nou ja een jaar of 15 schat ik ,zijn de rubberzolen van veel schoenen ,(werkschoenen) van dien kwaliteit dat ze spontaan scheuren en loopvlak eraf valt . terwijl de rest nog nieuw is . ik heb al wel meer dan 10 paar weg moeten gooien. Er zit gewoon een verval datum op .
Als dat milieu vriendelijk is .laten verzolen is veelal ook geen optie .

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: schoenzolen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Afgelopen maand heb ik mijn werkschoenen vervangen. S3 hoge schoen in een wandelschoen uitvoering. Daarmee heb ik 6 jaar gelopen, elke dag van het jaar. Maar die schoenen kosten een paar centen en ook het onderhoud moet uitgevoerd worden.
Niet dragen zorgt voor uitdroging en bepaalde stoffen kunnen van invloed zijn op de levensduur.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: schoenzolen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het kan maar zo aan je eigen voeten liggen, al eens bij een podoloog of schoenmaker geweest?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: schoenzolen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Betere schoenen kopen? Overal heb je betere en slechtere producten.

Methusalah
Berichten: 1136
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: schoenzolen

Ongelezen bericht door Methusalah »

piet44m schreef:
27 mei 2022 15:35
HALLO ,tegenwoordig nou ja een jaar of 15 schat ik ,zijn de rubberzolen van veel schoenen ,(werkschoenen) van dien kwaliteit dat ze spontaan scheuren en loopvlak eraf valt . terwijl de rest nog nieuw is . ik heb al wel meer dan 10 paar weg moeten gooien. Er zit gewoon een verval datum op .
Als dat milieu vriendelijk is .laten verzolen is veelal ook geen optie .

Je weet dat als je goede schoenen hebt deze gewoon kunt laten verzolen? Dan hoef je de schoenen niet weg te gooien en betaal je alleen voor een nieuwe zool.

Ik loop de beste zolen echt wel in jaar af (honderden kilometers) dus dat is redelijk normale slijtage.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: schoenzolen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
27 mei 2022 16:51
Niet dragen zorgt voor uitdroging en bepaalde stoffen kunnen van invloed zijn op de levensduur.
Dit is waarschijnlijk het probleem. Zolen moeten soepel gehouden worden met beweging. Bij stilstaan worden ze hard en broos en kunnen scheuren en afbrokkelen.

Plaats reactie