LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lilly

Selektvracht

Ongelezen bericht door Lilly »

9 augustus dit jaar zijn wij op vakantie gegaan,en op 10 augustus is er een pakketje afgeleverd bij ons, dit pakketje is echter gewoon in de voortuin neergezet en er is geen briefje achtergelaten, en aangezien wij nooit de voordeur gebruiken vonden wij gisteren ( 29 -9 ) pas dit totaal natgeregend vies geworden pakketje in een kistje dat als decoratie materiaal in de tuin staat. Ik ben zelf postbode, en ik kan me voorstellen dat het vervelend is om aan te bellen bij de buren, of om de dag erna weer terug te moeten komen, maar om gewoon pakketjes in de tuin achter te laten vind ik geen stijl. En dit is niet de eerste keer dat er pakketjes in de voortuin, en laatst zelfs in de achtertuin, worden achtergelaten. Om eerlijk te zijn vind ik dit zelfs een aantasting van mijn privacy, de bezorger heeft niets te zoeken in mijn achtertuin.

Ik heb al een emailtje naar het bedrijf gestuurd maar ik heb nog geen reactie gehad.. zijn er meer mensen met dit soort ervaringen bij selectvracht?

Adam

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Adam »

Ik ben het helemaal met u eens, wat die Selectvracht geflikt heeft kan niet door de beugel.
Ik zou het ook niet tolereren.
U zei verder in uw bericht dat u al een mailtje gestuurd hebt naar Selectvracht en geen antwoord van hen gehad hebt, als u nou eens persoonlijk bij dat bedrijf langs gaat om uw beklag te doen.?!

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door calastra »

ik werk zelf bij selektvracht, en dit mag absoluut niet. Heb je het briefje nog? Als het goed is staat daar een nummer onder dan krijg je het desbetreffende depot te spreken. (van dinsdag t/ vrijdag tijdens kantooruren). Lukt dat niet leg dan de klacht neer bij het bedrijf waar je het besteld hebt, die moet er voor zorgen dat selektvracht een onerzoek in stelt (navraag). Dan kan de bezorger er op aan gesproken worden. (ze zijn heel streng als het om "buiten pand" leveren gaat.)
Vaak denkt de besteller de geadresseerde een plezier te doen om het zo af te leveren. (dan hoeven de mensen niet nog een dag thuis te zitten) maar mij lijkt het toch ook geen fijn idee hoor!
Wel werk van maken dus!

Succes

Groetjes Lisette

amber
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2004 22:31

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door amber »

Hier weer een klacht over selectvracht nu regio Den Bosch

Wat daar voor bezorgers zitten.....gewoon knudde, helaas zijn wij er van afhankelijk door diverse firma,s die hun spullen laten bezorgen door Selectvracht, waaronder Wehkamp.

Ze weten dat wij overdag werken en dat er standaard bezorgd wordt in de avonduren....Selectvracht komt gewoon overdag tot 2x toe stopt een kaartje in de bus met.....wij komen op .... dag van 18.00 tot 20.00 uur nogmaals langs..... zit je te wachten en wachten, komen ze gewoon niet opdagen...... ow handig telefoonnummer kun je bellen.....Nou dat kun je vergeten je krijgt constant het antwoordapparaat....er is op dat moment niemand aanwezig.

Dan naar het Depot, 5 minuten te laat..... nee hoor je krijgt je pakketje niet mee, want de bezorger moet naar huis toe, oke dan weer naar huis....
FF bellen met wehkamp en de hele situatie uitgelegd, deze vinden het uiterst vervelend en krijgen zelfs Selectvracht ook niet aan de lijn.....
ze spreken er schande van en zeggen veel klachten te krijgen over Selectvracht..... oke nou dan de stoute schoenen aan en terug naar selectvracht.... ( nog iemand aanwezig) Nee die gaat geen moeite doen om je pakketje ff te halen....dan wordt je :evil: ontzettend boos, en zegt...nu kun je zorgen dat je gauw dat pakketje pakt, zoniet dan storm ik dat magazijn in en ga het zelf wel even halen..... nou das schrikken en ineens ligt dat pakketje gewoon bijna bij de voordeur op je te wachten.......

Nu weer hetzelfde meegemaakt maar nu is de bestelling van conrad.... 2 dagen overdag geweest, wij bezorgen op 5-10 tussen 18.00 en 20.00 uur...wat denk je???????? GEEN HOND geweest......
Gelijk ff boze email verzonden naar Conrad, want bij Selectvracht doe ik al geen moeite meer........

Ik hoop dat Wehkamp, Conrad en al die bedrijven die Selectvracht gebruiken, dit bedrijf voor gezien houden en weer naar een vertrouwde bezorger overstappen

wie heeft nog meer klachten over selectvracht???????



bodejos

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik nam eens, geheel te goeder trouw, een pakketje aan voor iemand die bij mij op de galerij woont. Ik weet toevallig, dat een bezorger in principe maar 1 keer voor het afleveren wordt betaald, en dat die dit daarna in principe in zijn of haar eigen tijd moet doen (meestal gaat het gewoon in de volgende bezorgronde mee, maar goed).

Vervolgens bezorgde ik het pakketje bij de geadresseerde, die daar heel kwaad over was. Werk jij bij dat bedrijf, ik wil niet hebben dat jij mijn pakketjes aanneemt, het is aantasting van de privacy wanneer jij dat wel doet, dat kreeg ik te horen.

Onzinnige reactie van die man, natuurlijk, maar het ergste komt nog: hij belde mijn werkgever op, en ik moest me er nota bene voor verantwoorden dat ik dat pakketje had aangenomen, en mij werd dringend geadviseerd dit nooit meer te doen. Omgedraaide wereld dus, je wil een medebewoner een dienst bewijzen, en krijgt van hem en je werkgever de wind van voren. Intussen had de bewoner Selektvracht opgebeld, en beweerde hij dat ik zijn pakketje had toegeeigend, en het niet had afgeleverd.

Na een hoop trammelant stond selektvracht aan mijn kant, en kreeg de bewoner te verstaan, dat hij volgende zendingen bij het depot kon komen ophalen, wanneer hij niet thuis was om de spullen aan te nemen.

Wat ik erg vind, is dat ik er zoveel moeite voor moest doen om selektvracht en mijn werkgever ervan te overtuigen, dat ik die man juist een dienst wilde bewijzen (er zijn er intusen zoveel geweest die voor mijn een pakketje hebben aangenomen, ik heb het altijd keurig gekregen van die mensen.

Mijn vraag aan Lisette van Selektvracht is: wat is jullie beleid aangaande het elders afleveren?

Gast

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Gast »

Nou zeg zo zie je maar al te goed is buurman's poep.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door rhodi »

kreeg afgelopen week een pakketje via selektvracht. ze hadden bij mij een briefje in de brievenbus gedaan dat het pakketje bij de buren afgegeven was. nou... prima toch!!

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door calastra »

Mijn vraag aan Lisette van Selektvracht is: wat is jullie beleid aangaande het elders afleveren?
in principe mogen alle pakketjes bij buren worden afgeleverd als de afzender dat wil. Als een persoon niet wil dat er iets word afgegeven bij de buren dan moet hij/zij dat aangeven bij het bedrijf waar het word besteld.

Als je iets bij de buren aflevert dan doe je een briefje in de bus met daarop op welk nummer het is afgegeven.

Meestal gaat het goed en een enkele keer gaat het fout. Soms blijken de mensen ruzie met elkaar te hebben of iets dergelijks. Dan proberen wij het op te lossen, maar als dat niet lukt behoort het bedrijf waar de goederen zijn besteld het op te lossen (b.v door het nog een keer te versturen en bij de volgende bestelling de codering niet bij buren aan te geven zodat het niet nog een keer fout gaat)

Ik neem zelf ook regelmatig iets aan voor de buren, kleine moeite vind ik en deze zijn er heel erg blij mee (heb zelfs al een keer een doos merci gekregen voor de moeite, leuk he zo kan het ook)

groetjes Lisette

bodejos

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door bodejos »

Lisette,

Over het algemeen heb ik heel goede ervaringen met Selektvracht hoor, zoals je zegt kan het weleens fout gaan.

In principe ging selectvracht er ook vanuit dat ook de geadresseerde te goeder trouw was. Ik moet erbij zeggen: door iets wat ik toen niet wist, en selektvracht dus ook niet kon weten, reageerde die man zo vreemd. Dus eigenlijk is niemand hier iets te verwijten. Als je echter alles vantevoren weet, is het uiteraard makkelijk.

Het heeft me wel doen besluiten slechts pakjes van anderen aan te nemen, die weten dat ik dat zeker op een later tijdstip na zal bezorgen.

Maar er is eigenlijk nog iets, wat ik me afvraag.

Iemand bestelt spullen, die persoon weet nooit met welke bezorgdienst het wordt afgeleverd. Wordt er in principe dan gewoon vanuit gegaan dat een pakketje bij de buren wordt afgeleverd? Ik bedoel: een klant kan vantevoren toch niet weten dat hij/zij iets via selektvracht krijgt aangeleverd?

bodejos

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door bodejos »

Ik bedoel uiteraard, nadat er een poging is gedaan het bestelde bij de geadresseerde zelf af te leveren, maar dit spreekt voor zich

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door calastra »

nou eerst was het zo dat ook de tpg bij buren mocht afleveren, nu geloof ik niet meer.
Dus de mensen vergeeten nog al een de code "niet bij buren" op te geven.
Meestal staat er bij de voorwaarden van een bedrijf via welke bezorgdienst er word geleverd. Dus dan weten ze via wie het komt.

Als je niet wilt dat het bij buren word afgeleverd, altijd een belletje geven naar de afzender, om het door te geven.

Lilly

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Lilly »

Hoi allemaal, sorry dat ik nu pas weer reageer. Ik heb vrij snel daarna antwoord gehad van Selectvracht, ze hebben kunnen achterhalen wie het pakketje heeft afgeleverd, en deze persoon heeft een officiele waarschuwing gehad..

firework

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door firework »

Tjonge jonge, wat een ellende allemaal. Gelukkig woon ik nog in een dorp waar ik de meeste bezorgers en postbodes wel ken. In overleg brengen ze de pakjes of bij de buren of leggen ze het in het schuurtje neer en ligt er een briefje bij mij door de brievenbus.
Misschien een idee om de bezorger zelf vriendelijk te verzoeken de pakketjes af te leveren op de manier zoals jij dat graag wilt? Vaak zijn de bedoelingen goed en doordat klanten zo heftig reageren op goede bedoelingen van bezorgers die verkeerd uitpakken, gaan bedrijven zoals Selektvracht regels opstellen, waarbij die wel correct en wettig maar zeker niet altijd klantvriendelijk zijn. :wink:

benj
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2005 09:04

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door benj »

Er gaat toch wel wat meer mis bij SelektVracht dan bovenstaande berichten doen vermoeden. In elk geval ben ik niet te spreken over SelektVracht die gaat over het bezorggebied Amsterdam-Zuidoost.

De problemen:

(1) De chauffeur doet net alsof hij de eerste keer gekomen is - de dag dus waarop je keurig zoals afgesproken thuisblijft om het pakje aan te nemen - maar je toen niet aantrof. Het ontbreken van een kennisgeving is echter het bewijs dat-ie nooit is langsgekomen. De dag erna, wanneer je je geen gevangene van je huis meer waant, vind je vervolgens wél een kennisgeving met de mededeling dat hij je 'opnieuw' niet thuis aantrof. En dus moet je het pakje in een depot ophalen.

(2) Het depot van SelektVracht in Diemen is telefonisch vrijwel niet bereikbaar.

(3) De communicatie tussen het hoofdkantoor van SelektVracht en het depot in Diemen lijkt niet optimaal. Krijg je bij de een de garantie dat het pakje toch echt dezelfde dag voor 12 uur 's middags bezorgd zal worden, krijg je in de middag, na uren vergeefs wachten, van de ander te horen dat het pakje pas voor de dag erop in de planning zit. De dag dus dat je weer gewoon naar je werk moet...

(4) In een van de bovenstaande berichten werd gezegd dat je van tevoren moet aangeven of een pakje bij de buren mag worden bezorgd of niet. Echter, veel bedrijven melden je bij het bestellen van artikelen niet dat dat SelektVracht de vervoerder is. Je kunt dus niks van tevoren doorgeven. Mij lijkt het beter dat SelektVracht standaard niet bij buren aflevert, tenzij het bedrijf namens wie SelektVracht levert met de klant is overeengekomen dat dit wel mag.

Van de misschien wel tien keer dat SelektVracht iets bij mij thuis bezorgde, verliep het zo'n vijf keer totaal niet zoals het zou moeten. Het positieve is wél dat SelektVracht nooit doet of z'n neus bloedt en altijd z'n best doet om te voorkomen dat je ten onrechte naar zo'n vermaledijd depot moet. Echter, de vrije dagen die ik voor niks heb opgenomen, krijg ik daar niet mee terug en voor de vrienden die ik vergeefs op pakjes heb laten wachten is dat evenmin een troost.

black magic
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:59

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door black magic »

ook ik heb slechte ervaringen met selectvracht in maastricht
ook word bij mij steeds overdag bezorgd terwijl ik s,avonds heb aan gegeven.daarbij ook dat het niet bij de buren mag wat dus wel gebeurt en vaak krijg ik dan ook geen briefje.nu heb ik goede buren en brengen ze het dan naar mij,maar toch vind dit een slechte zaak.ik bestel nu niets meer wat met selctvracht word bezorgd laat het via kiala gaan ideaal en kan het zelf ophalen waneer het mij schikt.deze dingen zijn me trouwens ook al met de post gebeurd schijnt toch moeilijk te zijn om te lezen.per post zo gemakelijk nou dus niet.

benj
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2005 09:04

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door benj »

Ja, van Kiala heb ik gehoord. Jammer dat waar ik woon het dichtstbijzijnde Kiala-punt toch nog vrij ver ligt, zeker voor iemand zoals ik die geen auto heeft. Ik hoop maar dat het aantal Kiala-punten zich snel zal uitbreiden, zodat ik niet meer van Selektvracht afhankelijk hoef te zijn.

stevenvdP
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 00:16

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door stevenvdP »

Ik heb een pakket besteld bij Conrad..

Dit is 5 appartementen verderop geleverd, ik ken die mensen totaal niet en ik ben er dan ook zeker NIET van gedient. Vind het een belachelijke gang van zaken. Dat je het bij de buren afleverd kan ik bij inkomen maar niet 5 appartementen verder. Ben nu al meer dan een week regelmatig aan het aanbellen daar maar wordt nooit opengedaan..

Betaal ik voor een product om vervolgens het moeten op te halen bij iemand anders die ik totaal niet ken en nooit open doet?!

Ik heb Conrad al fatsoenlijk gemailt maar hun reageren niet fatsoenlijk. Ik heb tot nu toe maar 1 reactie mogen ontvangen, dat het hun spijt.. lekker heb ik echt wat aan!

Waardeloos bedrijf zowel Selekt vracht en Conrad!

conimus
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 aug 2004 10:37

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door conimus »

Op 9 mei j.l. heeft Selectvracht hier 2 pakketten opgehaald welke op vrijdag 11 mei zouden worden afgeleverd bij een adres in Oss en in Groningen. Op beide pakketten stonden duidelijk de adressen vermeld van de ontvangers. Selectvracht heeft beide pakketten in de auto geladen en de verzendstickers erop geplakt. Op vrijdag kreeg ik email van de ontvanger in Oss met de mededeling dat zij een pakket had gekregen welke bestemd was voor Groningen. En de ontvanger in Groningen had een pakket welke was bestemd voor Oss... Navraag heeft mij duidleijk gemaakt dat Selectvracht de verkeerde verzendstickers op de pakketten heeft geplakt waardoor de pakketten bij de verkeerde personen zijn afgeleverd.
Ik hier telefonisch contact over gehad met de klantenservice en deze zouden op zaterdag 12 mei de beide pakketten weer opahel om deze naar de klantenservice in Utrecht te brengen zodat deze de pakketten kon verzenden naar de juiste personen. Op die zaterdag is er in Oss een pakket opgehaald maar niet in Groningen. Het pakket in groningen is pas opgehaald op 18 mei en het pakket bestemd voor hem is toen ook gelijk afgeleverd. Deze week heb ik vernomen van de persoon in Oss dat zij nog steeds niets heeft ontvangen van Selectvracht...
Ik heb hun weer gebeld en deze wisten mij te vertellen dat het pakketje inderdaad nog steeds niet was bezorgd omdat deze nog in het distributiecentrum lag. En men kon mij niet vertellen wanneer deze zou worden bezorgd. Maar de mevrouw van de klantenservice zou mij elke dag op de hoogte houden over de status van het pakketje.
U raadt het al, ik heb nooit meer wat vernomen van Selectvracht. Ik heb ze op 19 mei een brief toegezonden met daarin mijn klachten en het verzoek om mij de betaalde verzendkosten ad € 15,00 en de gemaakte kosten voor het bellen naar de klantenservice (€ 0,30 per minuut!) te vergoeden. En ook hier wordt gewoon niet op gereageerd!

Ik vind dat Selectvracht echt belachelijk bezig is en totaal niet klantvriendelijk! Het zou mij niet verbazen dat zij het pakket bestemd voor Oss gewoon kwijt zijn... Want het pakket is nu al sinds 9 mei onderweg en nog steeds niet bezorgd!

Wat kan ik hier voor stappen tegen ondernemen?

Jaap Aap
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2007 09:59

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Jaap Aap »

Heeft iemand het adres van de depot in Diemen? Ik probeer ze nu al een uur tevergeefs te bellen!

conimus
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 aug 2004 10:37

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door conimus »

Ik heb wel een ander nummer dan het betaalde 0900 nummer...
Klantenservice: 030-2477858

Gesloten