LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Trudevonliebenstein
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2018 20:15

Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Trudevonliebenstein »

Goedenavond,
Wij willen graag weten of wij akkoord moeten gaan met het aanbod van veilinghuis de Zwaan, nadat zij hebben gemeld dat zij ons servies zijn kwijtgeraakt. De taxatie was 300-500 eur. Zij willen ons nu 500 eur geven zonder verdere kosten. Wij willen graag weten of dit aanvaardbaar is en dat wij het moeten aannemen...
met vriendelijk groet, trude von liebenstein

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door mahadma »

Trudevonliebenstein schreef:Goedenavond,
Wij willen graag weten of wij akkoord moeten gaan met het aanbod van veilinghuis de Zwaan, nadat zij hebben gemeld dat zij ons servies zijn kwijtgeraakt. De taxatie was 300-500 eur. Zij willen ons nu 500 eur geven zonder verdere kosten. Wij willen graag weten of dit aanvaardbaar is en dat wij het moeten aannemen...
met vriendelijk groet, trude von liebenstein
Ik lees dat de taxatiewaarde € 300 - 500 is zij willen u € 500 vergoeden. Wat begrijp ik nu niet? Gewoon accepteren. U heeft geen schade geleden, u heeft nu alleen het bedrag van het veilighuis ontvangen. De kans bij veiling had ook minder als € 500 kunnen zijn ............

sake1987

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heel snel accepteren en afsluiten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Prima geregeld.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Zeker netjes. Ze bieden u de ''hoogste'' taxatiewaarde aan. U weet immer nooit of de veiling dit bedrag ooit zou aantikken, maar ook niet of het eroverheen zou gaan. Ik verwacht alleen wel dat u met de eerste indicatie van de taxatie van 300-500 euro akkoord bent gegaan dat het servies deze bedragen zou kunnen opleveren.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Als u tevreden bent met het bedrag, direct aannemen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door renewouters »

Is toch prima dat ze het zijn kwijtgeraakt en dat je een leuk bedrag krijgt? Stel je voor dat ze er mee waren blijven zitten. Dan had je niks gehad....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je kunt ook een tegenvoorstel doen, met als argument dat je goede hoop had dat het meer op zou brengen (dan de taxatiewaarde) en dat dat je streefbedrag was: '650 euro en we hebben het er niet meer over' (bijvoorbeeld).
Bedenk echter wel dat als het 500 euro opgebracht zou hebben (bovenzijde taxatie range), er ook nog veilingkosten vanaf zouden zijn gegaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veilinghuisschattingen zeggen heel weinig. Het is geheel aan u om te beoordelen of die 500 euro redelijk is.

Eop
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 18:55

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Eop »

Hoe kan het dat het veilinghuis het hele servies is kwijtgeraakt? Had je ergens anders ook al een taxatie laten doen?

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Senso »

Wie weet was anders het servies voor 300,00 verkocht. Dan had je niet kunnen protesteren, deze vraag niet kunnen stellen en had je, na aftrek van de veilingkosten, hooguit €270,00 gekregen. Ik zou blij zijn met die 500 maar sommigen willen nou eenmaal altijd het inderste uit de kan.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door rvjapio »

Het gaat om uw eigen inschatting. Als u de taxatie vooraf redelijk vond, dan zou ik akkoord gaan met het bod.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door lpc »

Het veilinghuis ziet dat het €€€€€ waard is en schat de waarde vervolgens veel lager in, 300-500 en maakt het kwijt zodat ze zelf eigenaar worden voor slechts €500

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De waarde van een servies ligt tussen een paar euro en een paar ton. We zullen het nooit weten.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door Willem-J »

lpc schreef:Het veilinghuis ziet dat het €€€€€ waard is en schat de waarde vervolgens veel lager in, 300-500 en maakt het kwijt zodat ze zelf eigenaar worden voor slechts €500
Wat een achterdochtig schepsel bent u.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door limburgs »

je kunt ook eerst de waarde opvragen bij andere veilinghuizen . Dit kan vaak al met foto's , gewoon online . daarna maak jij de keuze of je 500 euro voldoende vind of niet . Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat een veilinghuis een servies kwijtraakt ???

stofzuigertje

Re: Servies kwijtgeraakt bij veilinghuis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed dat ze het bewust buiten de veiling hielden en dat het binnenkort elders voor veel meer word aangeboden!

De in kringloop winkel aangeboden servies van €250,- bracht op Marktplaats ook €1800,- op na 3 maanden geduld.
Ook een leuk kast stel onbeschadigd was €100,- inkoop en ik weigerde het bod van €1200,- dus is vermoedelijk nog meer waard.

Ook op marktplaats en bij diverse kringloop winkels kun je koopjes scoren en die vele malen duurder doorverkopen!
Als je tijd en geduld hebt en op juiste tijd op juiste plaats aanbied en zorg voor niet taxatie van 300/500 maar minimale verkoop waarde dan moeten ze daar aan houden. Bij een te lage prijs is het terug geven of laten staan voor eerst volgende veiling!

Zelf koop ik zelden iets op veiling, verkopen wel maar ik kwam vaak lichte schade, imitatie of te hoge prijzen tegen!

Ik vermoed dat ze bij aanbieden op veiling veel meer hadden gekregen en U op deze manier een poot uitdraaien maar helaas, te lage taxatie en geen bewijs!

Gesloten