Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ayaq

Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense

Ongelezen bericht door Ayaq »

Een aantal maanden geleden heb ik via de site van Swiss Sense een topper aangeschaft. Gezien het feit dat deze topper enkel via de site te kopen was, heb ik deze niet kunnen uittesten. Eenmaal aangekomen bleek dat de topper enorm zacht was. Dit terwijl ik alvorens de aanschaf, via de telefoon, om advies vroeg aan een van de medewerkers. Destijds verzekerde de medewerker mij van het feit dat de topper die ik wilde aanschaffen geen zachte, maar harde topper was (hetgeen wat ik wilde).

Nu ben ik al maanden bezig om de topper op een of andere manier te retourneren. Swiss Sense werkt hierbij niet zo makkelijk mee. Het is voor ons onmogelijk om de topper van 160 x 100 te vouwen tot iets wat in een doos kan passen. Fysiek zijn we daartoe niet in staat. Met behulp van een lieve buurman hebben we de topper uiteindelijk kunnen vouwen, maar waarin stoppen wij dit? Een grote doos van 1.5 meter heb ik nergens kunnen winkel, ook niet te vergeten dat de meeste winkels zijn gesloten en het is ook niet zo dat Swiss Sense een retourdoos meelevert (dat was veel makkelijker geweest).

Men mag niet in de winkel retourneren omdat het hier gaat om een website bestelling. Hoezo dat niet? Bijna alle winkels bieden die mogelijkheid, juist in deze nare Corona tijden. Wat wel mogelijk is, is dat de topper voor 75 euro (!) wordt opgehaald. Dit terwijl de topper 150 euro kost (niet rendabel in mijn beleving).

Ik weet niet of er andere personen zijn die een soort gelijk "probleem" hebben ervaren met Swiss Sense en haar absurd retourbeleid?

crazyme

Re: Slechte kwaliteit topper van Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Ayaq schreef:
05 feb 2021 10:08
Destijds verzekerde de medewerker mij van het feit dat de topper die ik wilde aanschaffen geen zachte, maar harde topper was (hetgeen wat ik wilde).
Harde toppers bestaan niet. Misschien is de ene iets harder dan de andere, maar die dingen zijn gewoon niet "hard".
Ik denk dat u het niet goed heeft begrepen.

Verder : wanneer u de transportkosten te veel vind, mag u het ook zelf terugbrengen.
Omdat om het een webshop bestelling mag dat niet naar een willekeurige winkel.
Dat is bij de meeste webshops niet mogelijk.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een showroom is iets anders dan een winkel die dagelijks of wekelijks bevoorraad wordt. Fysieke winkels staan vaak ook los van een webwinkel. Dat die daar niet ingeleverd kan worden is dus niet zo vreemd te noemen.
Hoe hebt u die topper ontvangen? Kan het op die manier niet meer verpakt worden?

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ayaq schreef:
05 feb 2021 10:08
Nu ben ik al maanden bezig om de topper op een of andere manier te retourneren. Swiss Sense werkt hierbij niet zo makkelijk mee. Het is voor ons onmogelijk om de topper van 160 x 100 te vouwen tot iets wat in een doos kan passen. Fysiek zijn we daartoe niet in staat. Met behulp van een lieve buurman hebben we de topper uiteindelijk kunnen vouwen, maar waarin stoppen wij dit? Een grote doos van 1.5 meter heb ik nergens kunnen winkel, ook niet te vergeten dat de meeste winkels zijn gesloten en het is ook niet zo dat Swiss Sense een retourdoos meelevert (dat was veel makkelijker geweest).
Niet specifiek voor dit topic, maar dit soort dingen lijken steeds vaker voor te komen. Het is onderdeel van online kopen dat je de mogelijkheid om zaken terug te sturen. Als je daartoe om wat voor reden niet toe in staat bent, is dat iets om in het achterhoofd te houden voordat je een onlineaankoop doet. Als er beperkingen zijn is het beter om aankopen te doen bij bedrijven die aan huis komen en extra service (kunnen) leveren. En verder moet je de verpakking waarin het product is geleverd eigenlijk gewoon even bewaren totdat je zeker weet dat je het niet meer terug gaat sturen.

En eigenlijk zijn er ook heel veel fysieke winkels waar dit zo is. Als je geen zware pakketten kunt sjouwen kan je beter ook niet bij IKEA gaan shoppen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar wat een vreemde maat 🤔
Of het is 1.60// 2.00 ?
1.60 //1.00 meter kan toch niet?

Ik zou het verpakken in een dubbele grote blauwe vuilniszak , met breed tape aan alle kanten goed dichtplakken en weg ermee. Maar mag dat überhaupt nog wel na een ' aantal ' maanden?

Bij mijn weten bestaan er geen harde toppers , deze zijn altijd zacht , juist omdat dat aangenaam is op een boxspring.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toppers liggen op een matras en kan je in verschillende materialen, dus hardheid krijgen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat weet ik dat ze op een matras liggen, maar dan nog een echt harde topper daar op leggen?
Volgens mij bestaan er geen écht harde toppers, maar goed....

Zelf heb ik een 1p logeerboxspring met juist een aangenaam zachte topper daar op, niet te zacht, gewoon prettig.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vreemd verhaal, ik denk niet dat een topper na maanden nog geretourneerd kan worden.
Bovendien heeft Swiss Sense een omruilgarantie van 90 dagen, maar die geldt niet voor toppers.
Zet hem gewoon te koop op Marktplaats o.i.d., kan de koper hem komen ophalen. Bent u er mooi vanaf.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Maar hier klopt de topic titel niet.
Ik denk bij lezen, slechte kwaliteit, maar dat is het niet.
Het voldoet niet aan wat TS had verwacht.

Plaats reactie