Slechte service Batavia Boxsprings

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Udenwaerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2022 22:28

Slechte service Batavia Boxsprings

Ongelezen bericht door Udenwaerde »

Geachte heer, mevrouw,

Mijn naam is Udenwaerde 73 jaar, ik wil graag het volgende onder uw aandacht brengen.
Begin maart 2021 zag ik een reclame van Batavia Springbox, een bedden fabrikant uit Zeewolde. In de reclame lieten ze een hoog – laag bed zien die tevens uit elkaar verrijdbaar was. Gezien mijn medische klachten hebben we dit bed gekocht, op 24 maart kwamen een verkoper en hoofd Public relations kwamen langs. Wij wilden een bed op maat gemaakt nl 2.20 mtr. lang en 2x 0.90 mtr. breed, uitgevoerd in leer. Na de aanbetaling van € 2.750, zou het bed binnen 2 maanden worden geleverd. Aangezien in de advertentie het bed op een vloerkleed stond hebben we een vloerkleed op maat laten maken. Deze zou voor de levering van het bed klaar zijn. Eind juni werd het bed geleverd, echter het vloerkleed was nog niet klaar. Toen ik na een paar weken het vloerkleed wilde plaatsen schoof ik langs het voeteneind en beschadigde het rechter voeteneind. Ik melde dit bij Batavia en zei deelde mede dat ik dit voor €750, kon laten vervangen. Hiermee was ik het niet eens en informeerde bij een lederzaak in Uden of men de reparatie kon uitvoeren. Toen een medewerker langs kwam zei hij dat dit geen leren bed was maar van look-a-like leer gemaakt was. Ik heb wederom met Batavia gebeld, de wachttijd was vaker meer dan 1 uur, hier vertelde men dat dit afgesproken was tijdens de verkoop. Hetgeen niet waar is daar we expliciet verteld hadden dat het een lederen bed moest zijn, als ik dit geweten had zou ik nooit €11.00,00 hebben betaald.
Ik heb contact opgenomen met de juridische dienst van de Acom (Militaire vakbond), deze zouden de zaak voor mij opnemen. Na wederom verschillende keren met Batavia contact gezocht, werd na ontvangst van de brief van de jurist, het voeteneind gratis vervangen.
Zoals vermeld was het bed op maat gemaakt, echter het onderstel was een standaard onderstel, dit werd bevestigd door de monteur die het voeten eind had vervangen. Hierdoor kon we niet bij de voetenrem komen om het bed te kunnen verrijden, ja als we het bed op 1 meter hoogte zetten kon ik er nog met moeite bijkomen. Tijdens mijn beklag over het leer heb ik het probleem met de voetenrem gemeld, Batavia deelde mede dat de monteur de situatie zou beoordelen en of het mogelijk was dit aan te passen, hetgeen de monteur bevestigde. Er zou naar een oplossing worden gezocht. Na vele telefonische gesprekken bleven ze maar vertellen dat ik het bed maar hoger moest zetten. Batavia zei dat ze een offerte zouden sturen voor de aanpassing, echter de kosten waren voor mij. Ik deelde mede dat ik voor een aangepast bed had betaald en niet van plan was deze kosten zelf te betalen. Tevens zijn de voeteneinden niet meer gelijk geplaatst ze staan scheef naast elkaar, Toen ik hierover belde zei men dat ik de bedden goed moest zetten. De service is heel ver te zoeken. Hierna werd het stil, toen ik van de week belde met Batavia werd gezegd dat de heer Knotters, mijn contact persoon, mij zou terug bellen, maar zo als zo vaak geen telefoon. Ik het Batavia verteld dat ik eventueel Radar zou inschakelen, geen reactie. Op de site van Radar heb ik inmiddels verschillende referenties mbt Batavia gelezen. Als ik deze eerder had gezien, op hun eigen site staan betere, was ik natuurlijk nooit in zee gegaan met Batavia.
Bijlagen
Brief Radar.odt
(6.55 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte service Batavia Boxsprings

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies. Of Acom (Militaire vakbond) je kunt helpen, ik denk van niet maar ik heb mij daar niet in verdiept.

Mijn advies is om hun een mail te sturen met wat nu de gebreken zijn. Geef hun 4 weken de tijd om dit probleem op te lossen. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten staat een voorbeeldbrief. Hierna kan je de koop ontbinden en je geld terug vragen.

Mocht je je geld niet terug krijgen, dan zal je een rechtzaak moeten starten.

Plaats reactie