LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sleutelkluisje.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Diefstal zonder inbraak is gewoon gedekt op een inboedelverzekering. Ook als je per abuis de deur of een raam open hebt laten staan, of de sleutel onder een bloempot bewaart.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door moederslink »

Weet je dat wel zeker, Lady?
Bij ons is toen een fiets uit de carport gestolen , carport wel dicht maar niet op slot.
We kregen niets vergoed.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 sep 2018 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

Diefstal zonder inbraak is gewoon gedekt op een inboedelverzekering. Ook als je per abuis de deur of een raam open hebt laten staan,
Grote nonsens natuurlijk, als uw deur of raam wagenwijd openstaat en u vertrekt het pand dan is het nalatigheid en aanleiding geven tot diefstal.

Geen verzekering betaalt u uit, laat me eens een bron zien welke verzekering dat wel doet.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@blont007
Lees de polisvoorwaarden van uw inboedelverzekering. Nalatigheid is geen grond om de claim af te wijzen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

Nonsens, mijn inboedelverzekering dekt dit niet. Het is de deuren en ramen open zetten voor onbevoegden personen.

Ik vroeg u om een bron aan te tonen waar dat dan wel staat dat verzekering gewoon uit betaalt bij openstaande deuren en ramen.

Geen moeite toch!

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bron zijn uw polisvoorwaarden. Overigens zijn haast alle polisvoorwaarden van een gewone inboedel aan elkaar gelijk, dus u mag ook de polisvoorwaarden van uw buurvrouw nemen.

Daar is een verzekering namelijk op gebaseerd. De polisvoorwaarden dus.

Diefstal uit uw woning is gewoon gedekt. En nalatigheid is niet gelijk aan “grove schuld” , want dat grenst aan opzet.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

U slaat de plank volledig mis en ontwijkt mijn vraag om te beantwoorden.

U laat nog steeds nergens uit een bron zien dat ramen en deuren open mag blijven staan terwijl de dieven uw huis leeg halen. U veronderstelt maar wat.

Het is niet eens inbraak meer, want alles staat al open. U denkt nu echt dat een verzekering maatschappij zegt, Joh dat kan toch gebeuren en betaalt alles uit!!

U zegt met de vaste veronderstelling dat diefstal dan gewoon gedekt is, ik laat u in die waan, mijn lering is in ieder geval anders.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ga echt de polisvoorwaarden, want die zijn de bron, oftewel de basis van uw verzekering, niet aan u voorlezen.

En u hoeft mij niet in die waan te laten, want ik weet waar ik het over heb.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

Goede afsluiting van @lady1234, u weet nu allen dat u gewoon uw deur en raam open kan laten staan, de verzekering betaalt gewoon uit.
Ze weet waar ze het over heeft, en laat haar verder niks wijs maken.

Ok.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met de Nemef heb ik ervaring: werkt prima.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

Ik vind de masterlock met codeslot wel fijn.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

blont007 schreef:
15 sep 2018 20:41
Goede afsluiting van @lady1234, u weet nu allen dat u gewoon uw deur en raam open kan laten staan, de verzekering betaalt gewoon uit.
Ze weet waar ze het over heeft, en laat haar verder niks wijs maken.

Ok.
Zo is het. Ik laat me nooit wat wijsmaken. :lol:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er op tv in Radar of Kassa eens een test geweest van die sleutelkluisjes.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 sep 2018 22:33
blont007 schreef:
15 sep 2018 20:41
Goede afsluiting van @lady1234, u weet nu allen dat u gewoon uw deur en raam open kan laten staan, de verzekering betaalt gewoon uit.
Ze weet waar ze het over heeft, en laat haar verder niks wijs maken.

Ok.
Zo is het. Ik laat me nooit wat wijsmaken. :lol:
Ik zou de gok toch maar niet nemen Lady...
Wanneer betalen wij niet?
2.2 Schade door opzet
Wij betalen niet als u opzettelijk iets doet of nalaat en de schade hierdoor ontstaat. Met opzettelijk bedoelen we ook:
• roekeloosheid (bewust of onbewust);
• merkelijke schuld (bewust of onbewust);
Wat denk je wat er gebeurt als jij de boel open laat staan en er wordt ingebroken?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
15 sep 2018 18:02
Weet je dat wel zeker, Lady?
Bij ons is toen een fiets uit de carport gestolen , carport wel dicht maar niet op slot.
We kregen niets vergoed.
Had die fiets in uw open schuur gestaan, dus schuur in uw eigen tuin, dan zou die duefstal wel vergoed zijn.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moneyman.
Ik neem helemaal geen gok. Maar even voor de goede orde, als er iets openstaat, is het sowieso geen inbraak, maar insluiping.

Diefstal uit een woning is gedekt en daar hoeft dus geen braak voor te zijn.

Qoute. Uit een uitspraak van de Hoge Raad blijkt dat onder merkelijke schuld dient te worden verstaan: een 'ernstige mate van schuld'.
Binnenkort wordt de huidige verzekeringsrechtelijke wetgeving vernieuwd. In het wetsvoorstel is de uitdrukking merkelijke schuld aanvankelijk vervangen door de uitdrukking 'grove schuld'. Volgens de Hoge Raad grenst grove schuld in laakbaarheid aan opzet. In de nieuwe wet is dus een hogere mate van schuld vereist dan onder het huidige schuldcriterium. quote

En nalatigheid is dus niet hetzelfde als “grove schuld” . Nalatigheid is een stommiteit. En stommiteiten zijn gedekt.

Bron: recht.nl

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

Had die fiets in uw open schuur gestaan, dus schuur in uw eigen tuin, dan zou die duefstal wel vergoed zijn.
Bij de meeste verzekeringen is het wel zo dat juist bij gebouwen en schuurtjes juist wel op slot moeten zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding van diefstal.
De verzekering zegt immers, er zit een deur in en die kan op slot. Doet u dat niet dan heeft u pech.

Bron, verzekeringspolis.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@blont007

Lees uw polis. Diefstal uit bijgebouwen op uw eigen terrein is gedekt.en diefstal impliceert “geen braak”. Dus de deur van uw schuur hoeft niet op slot te zijn, hoewel dat uiteraard wel verstandiger is.

Uit uw tuin, dus niet uit uw schuur, is diefstal ook gedekt, maar dan met name genoemde zaken, zoals tuinmeubilair, parasols, en bijvoorbeeld wasgoed. Niet een fiets die in de tuin staat.

Een carport is een overkapping, geen schuur. Dus een fiets die daat staat en gestolen wordt, is niet gedekt. In ieder geval niet op de inboedelverzekering.

Woont u in een appartement en hebt u uw kelderbox open laten staan en wordt en dan iets uit gestolen, dan is dat niet gedekt, maar dat staat ook in die voorwaarden. Daar moeten dus wel sporen van braak aan zijn om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar goed, we dwalen af van het sleutelkluisje voor Scontra. :lol:

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door blont007 »

Dus scontra wat is dus de toegevoegde waarde van uw sleutelkluisje, als de deur gewoon open kan blijven staan. Alles is verzekerd!

Het vervelends wat ik kan bedenken is dat de insluiper de deur achter zich dicht trekt, en u verliest uw sleutel.

Gesloten