LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sleutelkluisje.

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door scontra »

Wie heeft er gebruikerservaring en/of advies met/over het gebruik van een (zo veilig mogelijk) sleutelkluisje aan de buitenzijde van de woning.
Heb zowat het hele internet afgestruind, maar kom er niet uit welke wel en welke vooral niet.
Een aantal video's gezien, waardoor het vertrouwen in deze kluisjes niet echt is toegenomen.

Alvast vriendelijk dank voor uw reactie.

--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

Sleutel onder de mat is inderdaad goedkoper en even veilig

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Sleutel bij 2 buren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 13:55
Sleutel onder de mat is inderdaad goedkoper en even veilig
Even veilig? Lijkt me zeer onveilig en daarnaast ben je niet verzekerd bij een inbraak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja wij hebben daar ervaring mee , moeder had zo.n ding.
Maar , moet ik er wel bij zeggen , zij woonde in een superveilige buurt met veel sociale controle, veel buitenverlichting en veel honden :D

Zelf zou ik het , anno nu, beslist afraden en vooral in rustige, stille wijken zonder veel sociale controle .
Deze kluisjes , welke dan ook , zijn relatief makkelijk open te breken, zonder al teveel lawaai en dan heb je de sleutel voor het grijpen.
Reservesleutels bij de buren leggen is m.i. veiliger , mits de buren ok zijn natuurlijk en je daar goed contact mee hebt. :wink:

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Mijn overbuurvrouw heeft er één gehad (nu is ze verhuisd) omdat ze zelf niet in staat was de thuiszorg binnen te laten. Gelukkig nooit problemen mee gehad, maar zelf vond ik het niet zo veilig.
Voor de thuiszorg is een sleutel ophalen bij buren geen optie, dat mogen ze niet.
Het lijkt me voor de buren ook vervelend als zij 's morgens vroeg, verschillende malen overdag en 's avonds laat lastig worden gevallen door de thuiszorg van de buren.

--Soulmate--
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2018 03:08

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door --Soulmate-- »

sylvesterb schreef:
15 sep 2018 14:15
--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 13:55
Sleutel onder de mat is inderdaad goedkoper en even veilig
Even veilig? Lijkt me zeer onveilig en daarnaast ben je niet verzekerd bij een inbraak.
Je bent meestal wel verzekerd bij inbraak zonder sporen. Een sleutelkluisje valt meer op dan een sleutel onder de mat en een sleutelkluisje is eenvoudig te kraken met een breekijzer.
Vandaar dat je goedkopen en even veilig bent met een sleutel onder de mat. Sleutel bij de buren zoals al een paar keer eerder gezegd is hier is wellicht de beste oplossing.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Erthanax »

In mijn familie heeft een bejaard echtpaar dat een aantal jaren gehad. Het was geplaatst door, naar ik meen, de thuiszorgorganisatie. Ik heb nooit gehoord dat er problemen mee waren, zoals ongeoorloofd gebruik of inbraak. Maar zij woonden in een rustige en veilige buurt.

Ik heb zojuist gezien dat er ook gecertificeerde kluisjes zijn, al kosten die een lieve duit.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door thecure »


mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door mahadma »

Het minst onveilige is een sleutel aan een vaste verpleger en of hulp persoonlijk te geven.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door GJS »

Zoek eens op sleutelbuizen, die bouw je in de muur in en kan je uit het zicht houden door er een hangende plant o.i.d. voor te hangen.
Lijkt mij veiliger dan zo'n ding wat je op de muur schroeft.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
15 sep 2018 15:02
Het minst onveilige is een sleutel aan een vaste verpleger en of hulp persoonlijk te geven.
Maar wie heeft er nu een vaste verpleger van de thuiszorg? Een particuliere hulp in de huishouding kan ik me nog wel voorstellen, maar een hulp van een thuiszorgorganisatie mag je geen sleutel geven.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zag wel een soort buis waarvoor een gat in de muur geboord wordt, met een hele gladde afdekking. Is er in ieder geval niet simoel af te slaan of te breken.

Maar of die echt veilig zijn?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door scontra »

thecure schreef:
15 sep 2018 15:02
Je kan beter zoiets nemen :

https://www.deurmeesters.nl/nl/nemef-en ... oAQAvD_BwE
Had ik ook al naar gekeken, maar de buuf heeft een oplegslot i.v.m. te dunne deur en kozijn.
Dit soort slot past daar helaas niet op.

Vr.gr.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
15 sep 2018 15:36
Ik zag wel een soort buis waarvoor een gat in de muur geboord wordt, met een hele gladde afdekking. Is er in ieder geval niet simoel af te slaan of te breken.

Maar of die echt veilig zijn?
Deze sleutelkluisjes zijn voor een binnenruimtes en niet geschikt voor buiten.\

Vr.gr.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door crazyme »

Lady1234 schreef:
15 sep 2018 15:36
Ik zag wel een soort buis waarvoor een gat in de muur geboord wordt, met een hele gladde afdekking. Is er in ieder geval niet simoel af te slaan of te breken.

Maar of die echt veilig zijn?
Sleutelbuizen zijn veilig. Die gebruikt de brandweer ook. Maar de installatie is nogal ingrijpend en de verpleging moet met een loper op pad, daar zit dan weer het risico.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door GJS »

crazyme schreef:
15 sep 2018 15:56
Sleutelbuizen zijn veilig. Die gebruikt de brandweer ook. Maar de installatie is nogal ingrijpend en de verpleging moet met een loper op pad, daar zit dan weer het risico.
Je hebt ze ook met een codeslot: https://www.kluisstore.nl/kruse-code-sleutelbuis.html

Volgens die website: Speciaal geschikt voor buitenlocaties.

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Upstairs »

De oma van mijn schoonzoon had een systeem dat aan de binnenkant op de deur bevestigd was en de deur kon met een afstandsbediening door haar geopend worden (ze was bedlegerig). Het slot werd dan ontgrendeld. Dit is veilig. Z'n sleutelkluisje is makkelijk te openen. Hoe haar systeem heette weet ik niet maar op google kom je ze vast wel tegen.

Succes, Upstairs

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit is een sleutelbuis voor buiten.
https://www.kluisstore.nl/kruse-code-sleutelbuis.html

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sleutelkluisje.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 14:42
Je bent meestal wel verzekerd bij inbraak zonder sporen.
hier is wellicht de beste oplossing.
[/quote]

Meestal, maar niet in het geval je zelf de sleutel hebt neergelegd onder een bloempot. Meldt je dit niet dan pleeg je fraude en gezien aangifte verplicht is bij de politie, pleeg je ook nog eens een misdrijf. Dus je advies is erg slecht.
--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 14:42
Een sleutelkluisje valt meer op dan een sleutel onder de mat en een sleutelkluisje is eenvoudig te kraken met een breekijzer.
Dan is er braakschade en daarnaast met een breekijzer krijg je ook elke deur open. Los dat je een echte sleutelkluis niet zo eenvoudig open krijgt als jij stelt.
--Soulmate-- schreef:
15 sep 2018 14:42
Vandaar dat je goedkopen en even veilig bent met een sleutel onder de mat. Sleutel bij de buren zoals al een paar keer eerder gezegd is hier is wellicht de beste oplossing.
Sleutel bij de buren /kennissen is een degelijk advies, maar onder de mat is geen goed advies. Inbrekers kijken veelal als eerste daar voordat ze de deur gaan forceren.

Gesloten