LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sodastream bij Blokker

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moneyman
Berichten: 30043
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door Moneyman »

RonnieMahonie schreef:
16 sep 2018 20:37
Niks principe!
Ehm... lastig discussieren zo...
RonnieMahonie schreef:
31 aug 2018 20:49
Waar het mij om gaat is een principe.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door kweenie »

Die losse flessen kosten ongeveer 5 euro. Bij de meeste winkels zijn de sets van te gaspatronen dan ook rond de 5,euro goedkoper dan twee 'voordeelsets' van fles plus gaspatroon. Dan kosten te patronen bijvoorbeeld 55 euro en twee voordeelsets 60 euro. Daar zit dus niet heel veel verschil in. Het is daarom goed mogelijk dat bij een goedkope winkel goedkopere voordeelsets te koop zijn dan dat je elders losse gaspatronen kunt krijgen.

En het zou zelfs kunnen zijn dat, gezien het relatief kleine prijsverschil, twee combisets daar zelfs voordeliger zijn dan een set van twee losse patronen. Het kan dus zijn dat een set van twee patronen bijvoorbeeld 55 euro kost een twee losse voordeelsets samen maar 50 euro kosten. Als je principieel bent, dan kun je die duurdere variant kiezen. Maar je kunt ook denken dat die flessen niet het eeuwige leven hebben en dat te extra flessen nog wel eens van pas kunnen komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Sodastream bij Blokker

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RonnieMahonie schreef:
16 sep 2018 20:37
grun schreef:
08 sep 2018 07:17
Dan hou ik er snel over op want de ervaring leert dat principiele mensen niet altijd gemakkelijk openstaan voor rationele argumenten. En als ze al een keertje winnen, dan blijkt het vaak een pyrrhus overwinning te zijn.
Nee, zo makkelijk ligt het niet. Je kunt die (2x) CO2 cilinders slechts kopen als je er binnen twee weken ook twee inlevert. Aangezien ik er maar één heb, gaat dat dus niet lukken. Je betaalt dan voor twee cilinders € 25,99 + € 30,- = € 55,99.

M.a.w.: ik ben bij de Blokker voor 25 euro dus beter af!

Zou ik via de sodastream website één cilinder willen kopen, dan krijg ik daarbij weer die stomme fles 'kado' en betaal ik voor die cilinder € 29,95. Voor het ruilen van een lege cilinder betaal ik overigens maar € 12,50 voor de inhoud. Het zijn gewoon oplichters! Niks principe!
Eerst ging het om principes maar nu dus blijkbaar gewoon om geld en worden ze opeens oplichters.... Zucht....

Gesloten