LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spa frisdrank met een schimmel

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Marko1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2018 20:06

Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door Marko1 »

Een week of 3 geleden een fles Spa duo gekocht in de smaak Raspberry/blackberry. Mijn jonge kinderen drinken dit graag dus we halen elke week een paar flessen.
Nu na een paar dagen pakken we een nieuwe fles en schenken deze uit. Plons horen we in het glas.... drijft er een vierkantachtige (met ronde hoeken) witte klont in de sap.
Dus gelijk alles terug in de fles, en Spa gebeld via het nummer dat op de fles staat om melding te maken.
Aardige mevrouw die mij te woord staat en mij uitlegt dat ze melding maakt en dat er een e-mail van een afdeling komt die over dit soort klachten gaat.
Ze wist ook nog te vertellen tussen neus en lippen dat ze wel is vaker zoiets hoorde.....
Afijn ik wachten op de mail die na het weekend kwam en las daar procedure. Inmiddels was de witte klont in de fles naar overduidelijke eilandjes schimmelt getransformeerd die op het oppervlak van de Sap dreven boven in de fles :shock:
Van Spa moest ik minimaal 30cc opsturen naar een antwoord nummer en zou ik na ontvangst ongeveer met een week of 4 horen wat er aan de hand zou zijn, en ze vergoeden 2 spa producten naar keuze op mijn rekening exc. statiegeld. Snel gerekend € 3.04

Ik ben hier zeer ontsteld over dat spa zich er zo makkelijk vanaf maakt en ik heb uiteraard voor eigen onderzoek (eventueel) Sap achtergehouden met Schimmel.
Wat als mijn 10 maanden oude zoon of 3 jarige zoon ernstig ziek waren geworden van weet ik wat voor schimmel???

Hoe nu verder?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe bedoeld u makkelijk er van af maakt? Moeten ze elke klacht door de telefoon of mail geloven? Graag willen ze een monster hebben om te zien wat er aan de hand is. U kunt dit gratis opsturen en ze vergoeden zelfs ook nog 2 flessen drinken. Natuurlijk krijgt u de statiegeld niet nogmaals, die krijgt u terug als u de flessen inlevert. Wat hadden ze anders moeten doen in uw ogen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat wil je dan? Duizenden euro's schadevergoeding voor iets wat eventueel had kunnen gebeuren? Overigens is het niet Spa's verantwoordelijkheid om te zorgen dat jouw kinderen geen rommel binnen krijgen. Als ouder controleer je of producten (nog) goed zijn voordat je ze aan je kinderen geeft. (ik zou me eerder zorgen maken over de hoeveelheid suiker die je je kinderen geeft; 1 glas van dit spul bevat meer dan 2 suikerklontjes, plus de suikers uit het fruit).

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik zou hem gewoon door de gootsteen gieten en een nieuwe openmaken.. :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door moederslink »

Marko1 schreef:Een week of 3 geleden een fles Spa duo gekocht in de smaak Raspberry/blackberry. Mijn jonge kinderen drinken dit graag dus we halen elke week een paar flessen.
Nu na een paar dagen pakken we een nieuwe fles en schenken deze uit. Plons horen we in het glas.... drijft er een vierkantachtige (met ronde hoeken) witte klont in de sap.
Dus gelijk alles terug in de fles, en Spa gebeld via het nummer dat op de fles staat om melding te maken.
Aardige mevrouw die mij te woord staat en mij uitlegt dat ze melding maakt en dat er een e-mail van een afdeling komt die over dit soort klachten gaat.
Ze wist ook nog te vertellen tussen neus en lippen dat ze wel is vaker zoiets hoorde.....
Afijn ik wachten op de mail die na het weekend kwam en las daar procedure. Inmiddels was de witte klont in de fles naar overduidelijke eilandjes schimmelt getransformeerd die op het oppervlak van de Sap dreven boven in de fles :shock:
Van Spa moest ik minimaal 30cc opsturen naar een antwoord nummer en zou ik na ontvangst ongeveer met een week of 4 horen wat er aan de hand zou zijn, en ze vergoeden 2 spa producten naar keuze op mijn rekening exc. statiegeld. Snel gerekend € 3.04

Ik ben hier zeer ontsteld over dat spa zich er zo makkelijk vanaf maakt en ik heb uiteraard voor eigen onderzoek (eventueel) Sap achtergehouden met Schimmel.
Wat als mijn 10 maanden oude zoon of 3 jarige zoon ernstig ziek waren geworden van weet ik wat voor schimmel???

Hoe nu verder ?
Tjeetje : wat dacht u van gewoon teruggaan naar de winkel of gewoon weggooien en ander drinken voor uw jonge kinderen kopen ipv deze suikerbommen? En gewoon doorgaan met ademhalen en leven :wink:)
Zo'n schimmelplak zie je toch ook wel drijven :shock:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:Ik heb ooit (serieus!) een stuk chocola gehad met een wesp erin gegoten. Toen was trosradar er helaas nog niet dus moest ik mij tevreden stellen met een pakket gratis snacks van de fabrikant. Tegenwoordig komt men daar niet meer weg mee en zijn er gelukkig tal van juridische mogelijkheden (zie hieronder) welke men kan ondernemen.
Maar dan is de vraag: wil je echt zo moeilijk gaan doen? Melding maken, dat snap ik, want mogelijk is er ergens iets fout gegaan in de productiemolen en dan kan men ervoor zorgen dat dit verder voorkomen wordt. Echter zult u er geen blijvende schade (als er überhaupt al schade was, buiten het moeten trekken van een gekke bek) aan overhouden en is dat gratis pakketje in mijn ogen voldoende.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door R. Proctor »

We gaan Amerikaanse toestanden krijgen hier met dit soort volk.
In elk productieproces kan wat mis gaan ondanks uitgebreide controles.
Je krijgt een excuses brief en wat gratis producten en dan is het klaar, nee we willen geld zien voor aangericht leed etc etc, al deze figuren die dit zo hoog opblazen gewoon levenslang opsluiten want die zijn niet 100%.

Maar om hun redenering ff te volgen zullen we tegen hun baas hetzelfde zeggen bij alles wat ie fout doet levert ie 1/3 van zijn salaris in bij 3x heeft ie dus 0,0 inkomsten die maand.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door Holy53 »

R. Proctor schreef:We gaan Amerikaanse toestanden krijgen hier met dit soort volk.
In elk productieproces kan wat mis gaan ondanks uitgebreide controles.
Je krijgt een excuses brief en wat gratis producten en dan is het klaar, nee we willen geld zien voor aangericht leed etc etc, al deze figuren die dit zo hoog opblazen gewoon levenslang opsluiten want die zijn niet 100%.

Maar om hun redenering ff te volgen zullen we tegen hun baas hetzelfde zeggen bij alles wat ie fout doet levert ie 1/3 van zijn salaris in bij 3x heeft ie dus 0,0 inkomsten die maand.
Ik vind jouw reactie toch ook niet kunnen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar om hun redenering ff te volgen zullen we tegen hun baas hetzelfde zeggen bij alles wat ie fout doet levert ie 1/3 van zijn salaris in bij 3x heeft ie dus 0,0 inkomsten die maand.

Dat helpt niet , ze zijn alleen maar aanwezig ,dus maken ze geen fouten. :(

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Marko1 schreef:Hoe nu verder?
Als je naar de verkoper gaat, dan krijg je zo een nieuw flesje mee. Koop je vaker iets in de winkel.
NeoDutchio schreef:Natuurlijk krijgt u de statiegeld niet nogmaals, die krijgt u terug als u de flessen inlevert.
Ik neem aan dat TS de fles met inhoud heeft opgestuurd, dan vindt ik niet vreemd om ook het statiegeld terug te willen. Aan de andere kant, is het geen slechte deal om een fles op te sturen en twee vergoed te krijgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door moederslink »

Je gaat toch geen aangebroken fles Spa fruit met schimmel opsturen? :shock:
TS moest minimaal 30 cc opsturen en dat kan ook in een " plaspotje" oid ( :D ) .
Ik neem niet aan dat ie dat ook daadwerkelijk zo heeft gedaan.
Het makkelijkst is toch gewoon nd winkel teruggaan, je krijgt een nw fles en de winkel zoekt het maar uit met de leverancier.
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 feb 2018 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door sjohie »

Marko1 schreef:Een week of 3 geleden een fles Spa duo gekocht in de smaak Raspberry/blackberry. Mijn jonge kinderen drinken dit graag dus we halen elke week een paar flessen.
Nu na een paar dagen pakken we een nieuwe fles en schenken deze uit. Plons horen we in het glas.... drijft er een vierkantachtige (met ronde hoeken) witte klont in de sap.
Dus gelijk alles terug in de fles, en Spa gebeld via het nummer dat op de fles staat om melding te maken.
Aardige mevrouw die mij te woord staat en mij uitlegt dat ze melding maakt en dat er een e-mail van een afdeling komt die over dit soort klachten gaat.
Ze wist ook nog te vertellen tussen neus en lippen dat ze wel is vaker zoiets hoorde.....
Afijn ik wachten op de mail die na het weekend kwam en las daar procedure. Inmiddels was de witte klont in de fles naar overduidelijke eilandjes schimmelt getransformeerd die op het oppervlak van de Sap dreven boven in de fles :shock:
Van Spa moest ik minimaal 30cc opsturen naar een antwoord nummer en zou ik na ontvangst ongeveer met een week of 4 horen wat er aan de hand zou zijn, en ze vergoeden 2 spa producten naar keuze op mijn rekening exc. statiegeld. Snel gerekend € 3.04

Ik ben hier zeer ontsteld over dat spa zich er zo makkelijk vanaf maakt en ik heb uiteraard voor eigen onderzoek (eventueel) Sap achtergehouden met Schimmel.
Wat als mijn 10 maanden oude zoon of 3 jarige zoon ernstig ziek waren geworden van weet ik wat voor schimmel???

Hoe nu verder?
Door het op te sturen kunnen ze kijken of de bewering terecht is, en nog belangrijker, eea microbiologisch onderzoeken. Daarmee kunnen ze vaak tot op machine-niveau bepalen waar een eventuele besmetting weg komt.

En bacteriën en schimmels groeien, zeker als er eenmaal lucht in de fles is gekomen, dus dat is niet zo gek. :wink:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door Brahms »

Wat als mijn 10 maanden oude zoon of 3 jarige zoon ernstig ziek waren geworden van weet ik wat voor schimmel???
Ernstig ziek wordt je daar niet van, hoogstens wat misselijk en goed voor de opbouw van wat weerstand.
In een openbaar zwembad zwemmen, dat is pas megavies.

Verder deel ik de mening van anderen: dit soort suikerwater kan je beter niet drinken.

Jdvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2018 13:32

Re: Spa frisdrank met een schimmel

Ongelezen bericht door Jdvm »

Uhm...,
Ik dronk zaterdag een glaasje spa duo. Tot mijn grote schrik, voelde ik ineens een slijmerige substantie in mijn mond. Ik haalde vervolgens een grote roze sliert uit mijn mond. Vervolgens nog een kleine. Ik kijk in mijn glas en zie daar nog meer in drijven. Ik heb vervolgens de fles uit de koelkast gehaald en hier dreven ook allemaal (witte)slierten in en 1 grote wolk sliertjes.
Mijn glas had ik al voor meer als de helft leeg toen ik de substantie voelde.

Volgens spa lijkt het erop dat in zeer zeldzame gevallen het aardbeiensap besmet was met een bepaalde schimmel die op fruit kan voorkomen. Volgens hen kan de schimmel geen kwaad voor de gezondheid, maar mag deze er natuurlijk niet in zitten.

Voordeel van de twijfel dan maar.?.
1 ding is zeker, ik hoef voorlopig even geen spa duo meer...

Gesloten