LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPEEDO zwembril gebroken

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

Nog geen jaar geleden hebben wij een mooie SPEEDO zwembril van ongeveer 26 euro gekocht voor onze zoon die aan wedstrijdzwemmen doet. Dit was bij een winkel bij een zwemtoernooi in Duitsland. Echter is afgelopen weekend het brilletje in tweeën gebroken. Helemaal niks geks mee gedaan, hij wilde 'm opzetten en hij breekt in tweeën. Gelijk de SPEEDO gemaild. Kreeg vandaag antwoord terug dat ze niks voor mij kunnen betekenen, omdat er maar een half jaar garantie op zit en deze dus allang verstreken is. Ik was eigenlijk best verbaast...een half jaar garantie op een wedstrijd zwembril van €26?! Is dat niet een beetje weinig?!

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Vind het eigenlijk nog best veel! Wordt zo'n ding niet wekelijks gedragen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door crazyme »

Op gezeten ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door dhc »

En verder moet u in Duitsland bij de winkel zijn en niet bij de fabrikant....

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door prem »

bqcblom schreef:Nog geen jaar geleden hebben wij een mooie SPEEDO zwembril van ongeveer 26 euro gekocht voor onze zoon die aan wedstrijdzwemmen doet. Dit was bij een winkel bij een zwemtoernooi in Duitsland. Echter is afgelopen weekend het brilletje in tweeën gebroken. Helemaal niks geks mee gedaan, hij wilde 'm opzetten en hij breekt in tweeën. Gelijk de SPEEDO gemaild. Kreeg vandaag antwoord terug dat ze niks voor mij kunnen betekenen, omdat er maar een half jaar garantie op zit en deze dus allang verstreken is. Ik was eigenlijk best verbaast...een half jaar garantie op een wedstrijd zwembril van €26?! Is dat niet een beetje weinig?!
Wat zijn uw wensen nu?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door kokka »

watersport is duur.
je rijdt wel met je zoon naar een wedstrijd in duitsland, maar vind 26 euro voor een brilletje duur??

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

ik vind 26 euro voor een.brilletje niet duur maar vind het wel belachelijk dat er maar een half jaar garantie op zit en dat zo'n brilletje binnen een jaar doormidden breekt, zomaar...niks geks mee gedaan. SPEEDO wordt gebruikt door profs dus mag je wel kwaliteit verwachten. Mag van een koffiezet apparaat wat dagelijks gebruikt.wordt toch ook verwachten dat hij het na een jaar nog doet.

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

prem schreef:
bqcblom schreef:Nog geen jaar geleden hebben wij een mooie SPEEDO zwembril van ongeveer 26 euro gekocht voor onze zoon die aan wedstrijdzwemmen doet. Dit was bij een winkel bij een zwemtoernooi in Duitsland. Echter is afgelopen weekend het brilletje in tweeën gebroken. Helemaal niks geks mee gedaan, hij wilde 'm opzetten en hij breekt in tweeën. Gelijk de SPEEDO gemaild. Kreeg vandaag antwoord terug dat ze niks voor mij kunnen betekenen, omdat er maar een half jaar garantie op zit en deze dus allang verstreken is. Ik was eigenlijk best verbaast...een half jaar garantie op een wedstrijd zwembril van €26?! Is dat niet een beetje weinig?!
Wat zijn uw wensen nu?
Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door crazyme »

Ongezien durf ik wel te stellen wanneer je niets met zo'n brilletje doet, hij ook niet stuk gaat.

Kennelijk bent u helemaal niet van plan om naar de verkoper terug te gaan, maar kiest u er voor om de naam SPEEDO zoveel mogelijk te gebruiken in de hoop dat ze een nieuw brilletje opsturen ?
bqcblom schreef: Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
Edit: juist ja.

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

dhc schreef:En verder moet u in Duitsland bij de winkel zijn en niet bij de fabrikant....
tuurlijk moet ik bij de fabrikant zijn, als mijn strijkbout van philips kapot is, stuur ik m ook op naar de fabrikant. Deze geeft de garantie en niet de winkel.

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

crazyme schreef:Ongezien durf ik wel te stellen wanneer je niets met zo'n brilletje doet, hij ook niet stuk gaat.

Kennelijk bent u helemaal niet van plan om naar de verkoper terug te gaan, maar kiest u er voor om de naam SPEEDO zoveel mogelijk te gebruiken in de hoop dat ze een nieuw brilletje opsturen ?
bqcblom schreef: Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
Edit: juist ja.
is toch niet meer dan normaal? ik vind een half jaar garantie belachelijk. Volgens mij is het wettelijk verplicht om minimaal een jaar garantie te geven.

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

crazyme schreef:Ongezien durf ik wel te stellen wanneer je niets met zo'n brilletje doet, hij ook niet stuk gaat.

Kennelijk bent u helemaal niet van plan om naar de verkoper terug te gaan, maar kiest u er voor om de naam SPEEDO zoveel mogelijk te gebruiken in de hoop dat ze een nieuw brilletje opsturen ?
bqcblom schreef: Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
Edit: juist ja.
naar de winkel terug gaan heeft geen zin, die zit in Duitsland, dan kan ik net zo goed gelijk een nieuwe bril kopen. Mijn punt is dat ik een half jaar garantie veel te weinig vind! Ongeacht om wat voor artikel dit gaat. En tuurlijk moet je naar de fabrikant, deze geeft de garantie en NIET de winkel!!

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

kokka schreef:watersport is duur.
je rijdt wel met je zoon naar een wedstrijd in duitsland, maar vind 26 euro voor een brilletje duur??
watersport is helemaal niet duur. En zo'n toernooi in Duitsland is maar 1 keer per jaar, daar gaat het in dit hele verhaal niet om. Het gaat mij om het half jaar garantie, dat klopt niet. Volgens mij is een fabrikant wettelijk verplicht om minimaal een jaar garantie te geven.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bqcblom schreef:
dhc schreef:En verder moet u in Duitsland bij de winkel zijn en niet bij de fabrikant....
tuurlijk moet ik bij de fabrikant zijn, als mijn strijkbout van philips kapot is, stuur ik m ook op naar de fabrikant. Deze geeft de garantie en niet de winkel.


Euuhhh, zou toch eens verdiepen hoe garantie regels werken. Blijkbaar ben jij niet bekend ermee.
Je moet inderdaad bij de winkel zijn waar je hebt gekocht.

Om verder te gaan met jouw Philips strijkbout. Kans is zeer groot dat je even hard weer retour gestuurd krijgt.

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

sweet-devil schreef:Vind het eigenlijk nog best veel! Wordt zo'n ding niet wekelijks gedragen?
een koffiezetapparaat gebruik je dagelijks, zit toch 2 jaar garantie op! Naar mijn idee is een jaar garantie verplicht.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door angel1978 »

bqcblom schreef:
crazyme schreef:Ongezien durf ik wel te stellen wanneer je niets met zo'n brilletje doet, hij ook niet stuk gaat.

Kennelijk bent u helemaal niet van plan om naar de verkoper terug te gaan, maar kiest u er voor om de naam SPEEDO zoveel mogelijk te gebruiken in de hoop dat ze een nieuw brilletje opsturen ?
bqcblom schreef: Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
Edit: juist ja.
naar de winkel terug gaan heeft geen zin, die zit in Duitsland, dan kan ik net zo goed gelijk een nieuwe bril kopen. Mijn punt is dat ik een half jaar garantie veel te weinig vind! Ongeacht om wat voor artikel dit gaat. En tuurlijk moet je naar de fabrikant, deze geeft de garantie en NIET de winkel!!
Onjuist! De fabrikant hoeft helemaal niets.
Wellicht eens verdiepen in consumentenrecht?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bqcblom schreef:
crazyme schreef:Ongezien durf ik wel te stellen wanneer je niets met zo'n brilletje doet, hij ook niet stuk gaat.

Kennelijk bent u helemaal niet van plan om naar de verkoper terug te gaan, maar kiest u er voor om de naam SPEEDO zoveel mogelijk te gebruiken in de hoop dat ze een nieuw brilletje opsturen ?
bqcblom schreef: Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
Edit: juist ja.
naar de winkel terug gaan heeft geen zin, die zit in Duitsland, dan kan ik net zo goed gelijk een nieuwe bril kopen. Mijn punt is dat ik een half jaar garantie veel te weinig vind! Ongeacht om wat voor artikel dit gaat. En tuurlijk moet je naar de fabrikant, deze geeft de garantie en NIET de winkel!!

NEEN !!! Jij koopt in een winkel voor mijn part in Verweggistan, is jouw keus. Dan zul je voor garantie dus ook naar diezelfde winkel in Verweggistan moeten om garantie te claimen.

Wellicht dat deze fabrikant jouw wilt matsen maar dat is dan wel een uitzondering. De winkel regelt de verkoop voor de fabrikant en dus ook de garantie afhandelingen.

bqcblom
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2015 19:47

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

Teunbosseman schreef:
bqcblom schreef:
dhc schreef:En verder moet u in Duitsland bij de winkel zijn en niet bij de fabrikant....
tuurlijk moet ik bij de fabrikant zijn, als mijn strijkbout van philips kapot is, stuur ik m ook op naar de fabrikant. Deze geeft de garantie en niet de winkel.


Euuhhh, zou toch eens verdiepen hoe garantie regels werken. Blijkbaar ben jij niet bekend ermee.
Je moet inderdaad bij de winkel zijn waar je hebt gekocht.

Om verder te gaan met jouw Philips strijkbout. Kans is zeer groot dat je even hard weer retour gestuurd krijgt.
dacht het niet, toevallig onlangs aan de hand gehad, daarom heb ik het als voorbeeld genomen, keurig netjes door PHILIPS gerepareerd en terug gestuurd gekregen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door witte angora »

Neem de consumentenbond in de arm, of het juridisch loket. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Neem de consumentenbond in de arm, of het juridisch loket. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Zinloos, nergens recht op.

Gesloten