LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SQULA

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Nou dat viel mee Lady1234, je begrijpt dat ik dan meteen even gedaan heb. Bleek alleen Squla te zijn die zonder machtiging incasseerde. We leven tenslotte niet in een bananenrepubliek.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SQULA

Ongelezen bericht door kuklos »

@Spaans1963, nogmaals, als jij de term diefstal gebruikt moet je doorzetten. Ik blijf daarop hameren omdat je zo stellig bent dat jij het gelijk aan je kant hebt, maar feitelijk de discussie wat er nu precies gebeurd is en hoe en waarvoor je toestemming hebt gegeven blijft ontwijken.
Zoals moederslink al aangaf, als jij bij het oorspronkelijke abonnement toestemming hebt gegeven tot een automatische incasso mogen ze bij verlenging die ook gebruiken.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Even teruglezen kuklos; dat is het punt. Ik heb Squla geen toestemming gegeven tot automatische incasso. Ook niet éénmalig bij het aangaan van het 6 maanden abonnement.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 16:37
Nou dat viel mee Lady1234, je begrijpt dat ik dan meteen even gedaan heb. Bleek alleen Squla te zijn die zonder machtiging incasseerde. We leven tenslotte niet in een bananenrepubliek.
Persoonlijk vind ik dat iemand na vier jaar geen recht van spreken meer heeft.

Een “onterechte” incasso zou mij niet meer dan één maand overkomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: SQULA

Ongelezen bericht door moederslink »

SqulaNL schreef:
11 dec 2017 11:28
Hi Mfvi,

Wat vervelend dat je dit zo ervaart.
Lidmaatschappen worden automatisch verlengd voor het reguliere tarief, waarna het lidmaatschap op elk gewenst moment op te zeggen is met een maand opzegtermijn. Indien je je lidmaatschap weer verlengd met bijvoorbeeld een jaar krijg je als trouw lid uiteraard ook korting. Meer korting zelfs als onze nieuwe leden ;).

Daarnaast houden wij niet in de gaten in welke groep elk kind zit. Sommige kinderen spelen bijvoorbeeld op groep 8 niveau, maar zitten pas in groep 6 of juist andersom. Hierdoor kunnen wij nooit exact weten wanneer een kind naar de middelbare school gaat en geen gebruik meer wilt maken van Squla. We bieden daarentegen ook content voor de brugklas aan.

Als je een e-mail wilt sturen naar [email protected], dan kan ik het lidmaatschap voor je opzeggen.

We wensen je alvast fijne feestdagen!

Groetjes,

Riëlle van team Squla
Een oude quote van Squla....

u zegt ook niet op, u laat € 600 gedurende 3 jr (!) ongezien , automatisch afschrijven , heeft ook niets aangevinkt om bv automatisch te incasseren zegt u , nou dan rest u toch nog maar 2 dingen ?
- aangifte doen
- en een gang nd rechter.
Succes!

Laat ons svp weten hoe het e.e.a is afgelopen 8)
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 sep 2018 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: SQULA

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ok. De boel is gestorneerd. Vergeet nu niet de rekening te betalen!

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Dank allen. Alles is nu wel gezegd denk ik. Heel veel plezier op dit forum, zie dat sommigen al duizenden berichten hebben geplaatst, moet een fijne hobby zijn! Ik zal de discussie verlaten, er komen vast nog wel meer Squla slachtoffers! De concrete afloop beloof ik jullie nog te melden.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Erthanax »

Weet u heel zeker dat er destijds op het bestelformulier/winkelmandje geen melding werd gemaakt van een doorlopend abonnement en het afgeven van een machtiging?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Slachtoffers? : :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: SQULA

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
12 sep 2018 21:18
Slachtoffers? : :mrgreen:
ja, want als je zelf niet oplet, dan is dat de schuld van een ander en ben je dus diens slachtoffer. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:
12 sep 2018 22:05
Lady1234 schreef:
12 sep 2018 21:18
Slachtoffers? : :mrgreen:
ja, want als je zelf niet oplet, dan is dat de schuld van een ander en ben je dus diens slachtoffer. :mrgreen:
Ah, vandaar. Dan maar slachtofferhulp inschakelen. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SQULA

Ongelezen bericht door witte angora »

Spaans1963 schreef:
12 sep 2018 15:45
Ik heb het idee dat jullie de discussie een wending willen geven naar de definitie van diefstal. Feit blijft dat Squla zonder rechtsgeldige toestemming geld van mijn rekening heeft afgeschreven. Ik noem dat diefstal, een ander kan het oneerlijke handelspraktijken noemen of iets in die geest. Allereerst zal ik Squla de kans geven eea recht te zetten, tussentijds waarschuw ik anderen. Oa bij deze.
Je kan het noemen zoals je wilt, maar juridisch houdt dat toch echt geen stand.

En wat wil je dat ze recht zetten? Dat ze het geld terug storten en een nota sturen, waarna jij alsnog betaald? Mag je best eisen hoor...

Gesloten