LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SQULA

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
arthurvdmolen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2016 11:41
Locatie: Netherlands
Contacteer:

SQULA

Ongelezen bericht door arthurvdmolen »

Omdat ik inmiddels kritisch kijken naar automatische incasso's merkte ik dat al 4 jaar het bedrijf SQULA ( https://www.squla.nl/) al 4 jaar IC's doet terwijl mijn kind al bijna 16 is.

SQULA is Thuis spelen en leren voor groep 1 t/m 8 basisschool en onze dochter is inmiddels 16 en doet eindexamen!!!!!

Wat ik ze kwalijk neem is dat

1) ze geen elkel bericht sturen, in de incasso staat niet vermeld waar het bedrag over gaat
2) ze moeten weten dat we dienst niet gebruiken
3) het kind al lang niet meer op absisschool zit.

Dus koude douche!!!

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: SQULA

Ongelezen bericht door BL2 »

arthurvdmolen schreef:Omdat ik inmiddels kritisch kijken naar automatische incasso's merkte ik dat al 4 jaar het bedrijf SQULA ( https://www.squla.nl/) al 4 jaar IC's doet terwijl mijn kind al bijna 16 is.

SQULA is Thuis spelen en leren voor groep 1 t/m 8 basisschool en onze dochter is inmiddels 16 en doet eindexamen!!!!!

Wat ik ze kwalijk neem is dat

1) ze geen elkel bericht sturen, in de incasso staat niet vermeld waar het bedrag over gaat
2) ze moeten weten dat we dienst niet gebruiken
3) het kind al lang niet meer op absisschool zit.

Dus koude douche!!!
Ik denk dat je het bedrijf meer kwalijk neemt dan terecht is.
Ooit een abo begonnen en niet opgezegd. Daar ben je toch gewoon zelf verantwoordelijk voor.
Vier (!) jaar lang de afschrijvingen op je rekening niet gecontroleerd. Dat behoor je gewoon iedere week te doen.

Voor al je eigen slordigheden een ander de schuld geven, slaat natuurlijk nergens op !
Koude douche voor Arthur van der Molen.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: SQULA

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Ik lees vreemde dingen.
uw kind is 16 en u heeft 4 jaar een abonnement. Dat abonnement startte dus toen uw kind 12 was.
U heeft dat abonnement dus afgesloten toen zij vermoedelijk al op het voortgezet onderwijs zat, terwijl het bedoeld is voor kinderen op de basisschool.

U heeft kennelijk al 4 jaar niet ingelogd op uw internet bankomgeving. mij zou een incorrecte afschrijving in de 1e maand al opvallen, hooguit de 2e maand.

Squla valt niets te verwijten, misschien heeft u meer kinderen die van de dienst gebruik maken? dat weet Squla niet.
Als u een abonnement op de Donald Duck heeft zullen zij u ook niet aanschrijven na enige tijd, u zult zelf het abonnement moeten opzeggen.

Wat mij betreft dus een koude douche voor uzelf

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SQULA

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Arthur, hoe moet het bedrijf weten dat je dochter 16 is, en dat er geen jongere kinderen zijn? Of misschien zelfs een hele horde kleinkinderen? We hebben het hier over een commercieel bedrijf dat toch echt niet in de GBA kan kijken om te bepalen wat wel of niet nodig is.

Verder sluit ik me, wat de inhoudelijke kant betreft, aan bij de vorige twee schrijvers.

Het enige wat er op zit is het abonnement opzeggen en je verlies nemen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: SQULA

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad werkelijk nog nooit meegemaakt dat een bedrijf bezorgd informeert of ik de dienst welke ik afneem nog wel daadwerkelijk gebruik. Je sluit zelf het abo af, mag je hem ook zelf weer stopzetten.

Zie het al voor me, de krant belt elke maand of ik mijn abo nog wil voortzetten, of ik de kleine lettertjes nog wel kan lezen ondanks mijn leeftijd, en of ik echt al het papierwerk wat ze toezenden tot de laaste letter doorlees :D :shock:

SqulaNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2016 14:25

Re: SQULA

Ongelezen bericht door SqulaNL »

Hoi Arthur,

Mijn naam is Beau en ik help je graag verder :) Ik heb in onze inbox gezocht op de combinatie van jouw voor- en achternaam maar ik kan geen mail van je terugvinden. Kan dit kloppen? Voor ons zou het enorm fijn zijn als je contact met ons opneemt via de beschikbare kanalen, op die manier zijn wij meteen op de hoogte van jouw klacht(en).

Via onze FAQ op http://www.squla.nl/help kan je niet alleen het antwoord vinden op vele vragen, maar ook onze contactgegevens: http://bit.ly/2dAwMWa. We hopen snel van je te horen en wensen iedereen alvast een heel fijn weekend!

Groetjes,

Beau
Squla NL

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SQULA

Ongelezen bericht door witte angora »

SqulaNL schreef:wensen iedereen alvast een heel fijn weekend!
Aahh, dank je wel Beau.

Mfvi
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2017 08:35

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Mfvi »

Wat bijzonder dat jullie het opnemen voor squla. Beetje verdacht. Squla weet precies hoe oud de kinderen zijn. Je meldt ze namelijk aan met geb datum en groepsniveau krijgen ze het squla aanbod.
In deze tijd is het toch zeker wel gebruikelijk dat je even een melding krijgt rondom het verlengingsmoment.
Daarnaast zijn de nieuwe tarieven veel lager en verlengen zij gewoon met hogere oude tarieven. Ook niet echt een klantvriendelijk gevoel.

Ik geef squla ook een koude douche. Ook ik heb te maken met kind dat al een tijd op de middelbare school zit.
Daarnaast is contact met hen krijgen heel lastig. En nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet.

SqulaNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2016 14:25

Re: SQULA

Ongelezen bericht door SqulaNL »

Hi Mfvi,

Wat vervelend dat je dit zo ervaart.
Lidmaatschappen worden automatisch verlengd voor het reguliere tarief, waarna het lidmaatschap op elk gewenst moment op te zeggen is met een maand opzegtermijn. Indien je je lidmaatschap weer verlengd met bijvoorbeeld een jaar krijg je als trouw lid uiteraard ook korting. Meer korting zelfs als onze nieuwe leden ;).

Daarnaast houden wij niet in de gaten in welke groep elk kind zit. Sommige kinderen spelen bijvoorbeeld op groep 8 niveau, maar zitten pas in groep 6 of juist andersom. Hierdoor kunnen wij nooit exact weten wanneer een kind naar de middelbare school gaat en geen gebruik meer wilt maken van Squla. We bieden daarentegen ook content voor de brugklas aan.

Als je een e-mail wilt sturen naar [email protected], dan kan ik het lidmaatschap voor je opzeggen.

We wensen je alvast fijne feestdagen!

Groetjes,

Riëlle van team Squla

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mfvi schreef:Wat bijzonder dat jullie het opnemen voor squla. Beetje verdacht. Squla weet precies hoe oud de kinderen zijn. Je meldt ze namelijk aan met geb datum en groepsniveau krijgen ze het squla aanbod.
In deze tijd is het toch zeker wel gebruikelijk dat je even een melding krijgt rondom het verlengingsmoment.
Daarnaast zijn de nieuwe tarieven veel lager en verlengen zij gewoon met hogere oude tarieven. Ook niet echt een klantvriendelijk gevoel.

Ik geef squla ook een koude douche. Ook ik heb te maken met kind dat al een tijd op de middelbare school zit.
Daarnaast is contact met hen krijgen heel lastig. En nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet.

Ja, zal je geheimpje verklappen.......wij werken allemaal bij Squla. Niet verder vertellen hoor :mrgreen:
Verdacht kan ook zijn dat jij meer als een jaar na dato dit topic nieuw leven inblaast.

Betreffende aanmaken nieuwe wachtwoord.....kijk eens in je SPAMbox. Wellicht komt daar de link voor je nieuwe wachtwoord.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mfvi schreef:Wat bijzonder dat jullie het opnemen voor squla. Beetje verdacht. Squla weet precies hoe oud de kinderen zijn. Je meldt ze namelijk aan met geb datum en groepsniveau krijgen ze het squla aanbod.
In deze tijd is het toch zeker wel gebruikelijk dat je even een melding krijgt rondom het verlengingsmoment.
Daarnaast zijn de nieuwe tarieven veel lager en verlengen zij gewoon met hogere oude tarieven. Ook niet echt een klantvriendelijk gevoel.

Ik geef squla ook een koude douche. Ook ik heb te maken met kind dat al een tijd op de middelbare school zit.
Daarnaast is contact met hen krijgen heel lastig. En nieuw wachtwoord aanvragen lukt ook niet.
Waar is het begrip "eigen verantwoordelijkheid" in vredesnaam gebleven?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door mahadma »

De mensen die allemaal een koude douche willen geven: kijk regelmatig uw bankafschriften na, en bedenk dat een abonnement ZONDER vastgestelde EINDdatum het abo doorloopt en met een auto incasso ook geïncasseerd wordt. U dient dus gewoon ZELF op tijd en op de juiste wijze op te zeggen en dat bewijs goed te bewaren. U kunt na de einddatum het rekening selectief blokkeren bij uw bank. Als u niet opzegt en zou gaan storneren, wordt het alleen maar duurder en dàt wilt u niet. Wellicht dat de "klagers" een koud washandje kunnen gebruiken 's ochtends in de douche. O ja, een beetje kromme gedachte dat wij hier allemaal voor squala zouden werken.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: SQULA

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toch maar eens op bankafschrift kijken of dit bedrijf mijn maandsalaris wel heeft ivergemaakt want het inderdaad wel heel verdacht dat op een consumentengorum een bedrijf door de meerderheid in het gelijk wordt gesteld. Foei hoe durven we.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: SQULA

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Waar is het begrip "eigen verantwoordelijkheid" in vredesnaam gebleven?
Weggespoeld met het instellen van de koude douches.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Ook ik heb een dergelijk probleem met Squla. In 2015 voor een periode van 6 maanden een abonnement genomen en op geen enkele wijze erop geattendeerd dat dit daarna stilzwijgend zou worden verlengd. Squla verwijst naar de Algemene Voorwaarden die je akkoord geeft bij de betaling. Ik vraag mij of dit stand houdt bij de rechter. Vervolgens schrijven ze zonder daartoe gemachtigd te zijn doodleuk ieder half jaar de abonnementsgelden van je rekening, het nummer bemachtigen ze via de Ideal betaling die je doet bij het aangaan van het abonnement voor een bepaalde periode.
Inderdaad, ik moet misschien beter opletten en mijn afschrijvingen in de gaten houden. Maar toch, het blijft diefstal. De laatste bedragen heb ik gestorneerd en de voorgaande bij mijn bank als MOI (Melding Onterechte Incasso) gemeld, dat kan tot 13 maanden terug.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, dan niet klagen straks als je gedagvaard wordt voor niet-betaalde abonnementsgelden. Ik hoop voor je dat je keihard kunt bewijzen wat je hier zegt, anders ga je onderuit in de procedure.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: SQULA

Ongelezen bericht door tttlocke »

Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
De laatste bedragen heb ik gestorneerd en de voorgaande bij mijn bank als MOI (Melding Onterechte Incasso) gemeld, dat kan tot 13 maanden terug.
Dan is het gelukkig opgelost. :roll:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: SQULA

Ongelezen bericht door mahadma »

Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Maar toch, het blijft diefstal.
Kijk aub uit met termen als diefstal, als zoiets ten onrechte gepubliceerd wordt, dan kunt u een aanklacht verwachte van hun advocaat wegens laster of smaad, google maar.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
11 sep 2018 15:41
Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Maar toch, het blijft diefstal.
Kijk aub uit met termen als diefstal, als zoiets ten onrechte gepubliceerd wordt, dan kunt u een aanklacht verwachte van hun advocaat wegens laster of smaad, google maar.
Dit vrijwel altijd onterechte statement kennen we inmiddels wel... :roll: voegt niets toe.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SQULA

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
11 sep 2018 15:41
Spaans1963 schreef:
11 sep 2018 15:14
Maar toch, het blijft diefstal.
Kijk aub uit met termen als diefstal, als zoiets ten onrechte gepubliceerd wordt, dan kunt u een aanklacht verwachte van hun advocaat wegens laster of smaad, google maar.
Dit vrijwel altijd onterechte statement kennen we inmiddels wel... :roll: voegt niets toe.

Gesloten