StockX Marketplace NL BV: slechte service of fraude?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
silvama3
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2021 22:22

StockX Marketplace NL BV: slechte service of fraude?

Ongelezen bericht door silvama3 »

StockX.com Marketplace NL BV: gewoon slechte service of is hier sprake van fraude?

Mijn puberdochter had op 7 september 2021 Jordans besteld op StockX.com (een soort marktplaats voor o.a. sneakers die erg gewild zijn) en betaald via iDEAL en tijdens bestelling zou, omdat er teveel tijd in de betaaltransactie zou zitten, een andere klant de Jordans gekocht hebben en zou de bestelling van mijn dochter dus geannuleerd worden en het geld binnen 24 uur terugbetaald worden.

Tot op heden (nu bijna 3 maanden geleden) nog steeds niets ontvangen en geen reactie. Ook raar: in haar account is helemaal niets terug te vinden over de bestelling en in de mail m.b.t. annulering staat ook geen ordernummer o.i.d. alleen haar voornaam. Ik lees net op nl.Trustpilot.com meer reviews met allemaal hetzelfde probleem (of allemaal slachtoffer van dezelfde truc?)
Jammer dat mijn dochter niet zo snugger was om deze reviews eerst te lezen... Nu is ze € 259,11 armer..

https://nl.trustpilot.com/review/stockx ... =1&stars=5

Hopelijk komen er niet meer mensen bij.
Wat kunnen we hier tegen doen? Aangifte?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 nov 2021 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: StockX Marketplace NL BV: slechte service of fraude?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

3 maanden wachten is heel lang, zelfs als uit de buitenland komt

Met aangifte (wat ik altijd aan raad) vraag je voor strafrechtelijk vervolging.

Daarna kan je ook civiel proberen. Neem daarvoor contact op met je rechtsbijstandverzekering, deurwaarder of www.juridischloket.nl. In dat geval moet je wel weten wie de verkoper is.
Echter, de kans dat het geld terug komt is zeer klein.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: StockX Marketplace NL BV: slechte service of fraude?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Wat Seinhuis zegt: aangifte zal vrij zeker niet in behandeling worden genomen want het is een civielrechtelijke zaak. Er is geld niet terugbetaald waar je recht op hebt.
Of is er een valse identiteit gebruikt?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: StockX Marketplace NL BV: slechte service of fraude?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
26 nov 2021 15:34
Daarna kan je ook civiel proberen.
Daarnaast, niet daarna.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: StockX Marketplace NL BV: slechte service of fraude?

Ongelezen bericht door JozJan »

Stockx, ik heb er prima ervaringen mee. Het is niet zomaar ene amateurwebsite. Fraude lijkt me hier uitgesloten. Service is wel slecht als er na 3 maanden nog geen geld terug is. Waarom lukt het niet me ze in contact te komen?

Gesloten