Stoffen.net levert niet en reageert niet

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Wie heeft nog meer slechte ervaring met stoffen.net?

Ja, trage of geen levering
4
16%
Ja, verkeerde levering
0
Geen stemmen
Ja, onbereikbaar
0
Geen stemmen
Ja, reageren niet
0
Geen stemmen
Nee ik heb geen klachten.
21
84%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Onka54 »

Op 6 april heb ik voor meer dan € 100,- stoffen en aanverwante artikelen besteld. Al gauw kreeg ik een reactie dat het besteld was en dat ik de bestelling binnen enkele dagen zou ontvangen. Vervolgens krijg ik mails van ze dat het een wat langer kan duren ivm met de Corona pandemie en dat ziekenhuizen voorrang hebben (die bestellen stoffen?)
Dit herhaalt zich. Om na te gaan wanneer ik de bestelling dan krijg heb ik geprobeerd contact op te nemen. Helaas zijn ze niet bereikbaar. Het zou te druk zijn. Ook reageren ze niet op mail. Omdat ik echt verder wilde met de stoffen heb ik ze ergens anders besteld en toen had ik het met een dag in huis. Ik heb nu een week geleden de bestelling via de site van stoffen.net geannuleerd. Als reactie kreeg ik een mailtje dat contact zou worden opgenomen. Nu een week later nog steeds niets.
Ondertussen verschijnen steeds meer klachten over stoffen.net op internet. Trustpilot loopt nu over met klachten dat bestellingen niet geleverd worden en dat ze onbereikbaar zijn.
Corona tijd of niet, dit kan niet en stoffen.net moet op de vingers getikt worden.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan "heb je geen klachten" :wink:

Van wie zou trouwens die ene stem voor optie A zijn? :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Schrijf een brief naar Duitsland.

Uw contract-partner :

fabfab GmbH
Osterbrooksweg 35-45
D - 22869 Schenefeld
Duitsland
(in het vervolg: - fabfab -)

Richt ook uw klachten aan dit adres.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door riddert »

Toch nog 80 procent van de ondervraagden hebben totaal geen problemen met stoffen.net.
Vind dat wel meevallen in deze bijzondere tijd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

We zouden eens een enquête op kunnen zetten over de waarde van een enquête! Benieuwd naar de uitkomst.

IlseJanssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2020 21:02

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door IlseJanssen »

Corona of niet, ik ben zelf werkzaam in de fashion en kan je melden dat 90% van alle stoffen in Azië wordt geproduceerd. Dat lag de laatste 2 a 3 maanden behoorlijk op zijn gat.

Omdat er een enorme vraag is naar mondkapjes en noem ze maar op, werken veel ateliers (ook in Europa) in recordtempo om mondkapjes te maken. Daar zijn gezien het volume aan mondkapjes wat er nodig is kilometers aan stof.

Dat Fabfab (welke ik zelf als zeer betrouwbaar ken, en nee ik werk er niet voor) lever problemen heeft snap ik dan ook wel. Dat je geen contact krijgt is natuurlijk niet netjes, begrip voor de situatie zou wel op zijn plaats zijn.

Volgens de facebook pagina van de Duitse site werkt men momenteel in 3 ploegendiensten om de sterk toegenomen bestellingen te verwerken. Daarbij moeten ook nog eens de strenge Duitse Hygieneregels voor Corona in acht worden genomen. Via https://www.stoffe.de/orderstatus.htm kun je je bestelling tracken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stoffen.net verbeterd zich in een snel tempo! 92 % ondervindt al geen problemen meer.

Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Onka54 »

Toch apart dat op onafhankelijke beoordelingssites veel klachten staan. Ook apart dat stoffen.net onbereikbaar is en niet reageert. Vreemd dat andere sites die stoffen leveren wel binnen enkele dagen de stoffen kunnen versturen, wel reageren op mails en wel bereikbaar zijn.
Zijn de reacties hier misschien bevooroordeeld?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Onka54 schreef:
01 mei 2020 12:14
Zijn de reacties hier misschien bevooroordeeld?
Wij werken allemaal bij stoffen.net

Dit forum wordt overstelpt door klanten die een probleem hebben met een bedrijf en dan op zoek gaan naar andere mensen met een probleem. U komt met een poll welke totaal niet relevant is bij uw vraagstelling.

En dan gaat men hier los.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik online klachten zie neem ik een andere, vaak maar ietsje duurder en daarom klaag ik zelden zelf hier.

Als ik een Douchekop terug moet sturen is de Porto hoger dan de aanschaf, daarom krijg ik zelden iets retour!
Post NL, bedankt voor de hoge tarieven.

't Drop winkeltje....

Rucodem
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2020 09:44

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Rucodem »

Op 4-4 besteld nog steeds niets ontvangen. Niet bereikbaar en reageren niet op de e- mail. Bestelling van 74 euro. Ik vind het triest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door berndv »

Onka54 schreef:
01 mei 2020 12:14
Zijn de reacties hier misschien bevooroordeeld?
volgensmij werkt u gewoon bij onze concurrent. Ons een beetje zwart te maken hier. Beetje jammer hoor. Ik gok dat u nog nooit iets gekocht heeft bij ons, en ons nu gewoon zwart probeert te maken.

FrankLa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2020 13:11

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door FrankLa »

Beste @crazyme die zegt "Wij werken allemaal bij stoffen.net": ik wil alle begrip hebben voor keuzes die een bedrijf in deze vreemde tijden moet maken, echter moet dit wel met respect voor àlle betrokkenen gebeuren. Ik ben respectvol in mijn reacties, en open in mijn pogingen een dialoog aan te gaan. Helaas stelt stoffen.net (of fabfab, het bedrijf dat hier kennelijk achter zit) andere prioriteiten welke wat mij betreft niet van respect voor de klant getuigen. Als bekend is dat men mijn bestelling niet kan leveren, of voorrang zou geven aan 'medische' bestellingen, heb dan het fatsoen dit mij te vertellen en mij de keuze te geven de order te annuleren of in te stemmen met een nieuwe levertermijn (welke dan ook wordt gerespecteerd). Die proactieve houding heb ik de laatste maand niet meer mogen ervaren. Ook worden mijn contactpogingen (email/telefoon) niet beantwoordt, dus geeft men 'niet thuis' en komt stoffen.net haar eigen toezeggingen en verplichtingen niet na. Wees respectvol naar de klanten die die helaas moeten ervaren, en schuif niet de schuld voor deze situatie af op deze klanten.
Zet meer mensen aan de telefoon en de email zodat die ook beantwoordt wordt -dat kan coronaproof met thuiswerkers- en stuur proactief berichten over de reële situatie. Als stoffen.net dat was blijven doen, had ik meer begrip, geduld en vertrouwen gehad. Ik heb op 1 april een order voor één lapje stof ter waarde van ruim 160 euro geplaatst. Nu 7 weken verder is mijn bestelling nog steeds 'in behandeling' terwijl 9-14 werkdagen was toegezegd. Sinds 14 april geen teken van leven meer ontvangen van stoffen.net ... wat verwacht u van uw klanten? Dat die dat als 'het nieuwe normaal' gaan accepteren?!

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

FrankLa schreef:
20 mei 2020 13:31
Zet meer mensen aan de telefoon en de email zodat die ook beantwoordt wordt -dat kan coronaproof met thuiswerkers- en stuur proactief berichten over de reële situatie. Als stoffen.net dat was blijven doen, had ik meer begrip, geduld en vertrouwen gehad.
Ik denk dat je verwachtingen voor wat betreft het type bedrijf waar je zaken mee hebt gedaan nogal overtrokken zijn.

EmilioS
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2010 19:06

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door EmilioS »

:( Stoffen.net levert héél erg laat, foute levering.
Geheel onbereikbaar, email geen reactie, telefonisch wachtstand (tot 30 mij gewacht, zonder terugmelding hoe lang nog)
Duitse moederbedrijf (fabfab) ook geheel onbereikbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EmilioS schreef:
16 feb 2021 14:02
:( Stoffen.net levert héél erg laat, foute levering.
Geheel onbereikbaar, email geen reactie, telefonisch wachtstand (tot 30 mij gewacht, zonder terugmelding hoe lang nog)
Duitse moederbedrijf (fabfab) ook geheel onbereikbaar.
Dat was vorig jaar al bekend, waarom daar dan bestellen?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Na bijna een jaar is het wel tijd voor de levering, of geld terug. Ik begrijp dat door corona vertraging kan ontstaan, maar dit is heel lang.

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering. Mocht je dat niet hebben, stuur een mail dat je binnen 14 dagen geleverd wil hebben, en anders de koop gaat ontbinden en je geld terug eist.

Neem contact op met je creditcard maatschappij (doe een beroep op aflevering verzekering, echter elke creditcard maatschappij heeft zijn eigen voorwaardes). Geen creditcard betaling en geen rechtsbijstandverzekering? Dan moet je zelf een deurwaarder inhuren.

Corine Polman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2021 11:32

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Corine Polman »

Op 11-04-2021 heb ik stof besteld voor €60,72. Toen ik mijn account aanmaakte zag ik dat mijn order was geannuleerd. Door wie? Niet door mij. Er is geen €60,72 bijgeschreven op mijn rekening, ook op mijn mail richting klantenservice wordt niet gereageerd, tot tweemaal toe. Het telefoonnummer wat er vermeld staat, is ook niet bereikbaar. Als ik de klachten op deze site zie, hoe kan zo'n firma nog bestaan??? Ik baal enorm en ja, de stof is nodig voor mijn brocante zaak. 80% die geen problemen heeft? Geloof ik niks van, eerder andersom, 20% geen problemen, dit zullen dan ook bekenden zijn (is schieten in het wilde weg, maar toch). Hopelijk kan er iets aan gedaan worden, niet alleen voor mij maar ook voor alle andere die stoffen nodig hebben. Hoe onschuldig wil je het product en de mensen die dit helaas via internet moeten zoeken hebben? Ben er knap pissig over. Hopelijk kan iemand hier iets mee, alvast bedankt.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hierboven in deze topic staan genoeg tips.

ToonvD
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2021 15:15

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Ongelezen bericht door ToonvD »

Ik heb ook slechte ervaringen hier.

Mijn mond valt ook open als het personeel hier met trots roept dat het in 80% (of 92%) van de klanten wel goed gaat. Begrijp ik dan goed van één op de vijf (!) hun spullen niet (goed) binnenkrijgen?

Ook triest dat er hier personeelsleden antwoord komen geven op een puberale manier. Lever gewoon wat de klanten hebben gekocht. Inlcusief mijn spullen.

Gesloten