Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
cedr

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

@tttlocke: ''Nu het om vrachtvliegtuigen blijkt te gaan, zal TS het wel begrijpen.''
Juist niet - andere landen hebben dan toch ook met vrachtvliegtuigen te maken? Maar hanteren geen prijsstijgingen in de vorm van toeslagen.

Jablan

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door Jablan »

De andere bedrijven
- DHL DoeHetLangzaam is dochter van Deutsche Post en gebruikt de eigen vrachtvliegtuigen - vanuit Duitsland, niet vanuit NL.
- Er wordt veel per schip verstuurd.

Benzineprijs is weliswaar buiten dit onderwerp, maar meestal is de prijs voor super in Noorwegen en in Italië hoger, voor diesel in een hele reeks andere landen, uit mijn hoofd het VK voorop.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

cedr schreef:
24 apr 2020 12:41
@lordi: Top. Omdat andere postbedrijven dit ook niet doen? Royal Mail niet, Canada Post niet, USPS niet, DHL Duitsland niet, Australia Post niet, UPS niet. Of is alleen PostNL aangewezen op vrachtverkeer?

DHL Duitsland verstuurt niet eens meer pakketten naar o.a. Canada. Site nr. 2 waar je niet goed leest!

Kanada:
Versande mit Wareninhalten nach Kanada (d.h. DHL Paket International, Päckchen International und Warenpost International) können aufgrund von Problemen bei Transport, Verzollung und/oder Zustellung im Zielgebiet bis auf Weiteres nicht mehr angenommen werden.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Elk transportbedrijf wordt betaald door de klanten. Toch.
Als post.nl besluit dat nu de transporten duurder zijn en daarom nu duurder betaald moeten worden is dat een goede zaak!
Als een andere transporteur besluit om dat te laten betalen door de kosten over alle klanten te verdelen blijf ik toch liever bij de post.nl.
Dan hoeven we daarvoor hier de postzegel niet duurder te maken om jouw pakje naar Canada te subsidiëren.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik betaalde bij de ontvangst van een internationaal pakket van DHL op basis van gewicht een 'emergency situation surcharge'.
En dat is volgens mij dus een toeslag.

Het duurde dan ook nog eens, met de gekozen verzendwijze van 2-3 dagen een maand voordat ik het ontving. Foei! Hoe durven ze!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

cedr schreef:
24 apr 2020 13:58
@Moederslink
Dank voor je reactie. Wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest en/of je hebt mij deels verkeerd begrepen. Ik ga het gewoon opsturen maar vind de zowel de toeslag als de argumenten van PostNL raar, mede omdat andere postbedrijven met hetzelfde zouden moeten kampen (...)
Ik heb het wel begrepen en gezegd het maar te accepteren.
Ik moet ook accepteren dat de ene winkel duurder is dan de ander.
Bovendien is deze verhoging tijdelijk.
Misschien gooien de andere vervoerders er straks ook het eea bovenop , want dit gaat nog wel een tijd duren en het moet wel lonen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt het pakket ook op uw rug tapen en er dan zelf naar toe zwemmen. Scheelt een hoop postzegels.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

cedr schreef:
24 apr 2020 14:01
@tttlocke: ''Nu het om vrachtvliegtuigen blijkt te gaan, zal TS het wel begrijpen.''
Juist niet - andere landen hebben dan toch ook met vrachtvliegtuigen te maken? Maar hanteren geen prijsstijgingen in de vorm van toeslagen.
U maakte er met de nodige fantasie 'schepen' van en vond het daarom niet te begrijpen dat het duurder werd, 'want de dienstverlening was juist slechter', daarmee volstrekt voorbijgaand aan het feit dat hogere kosten en niet de kwaliteit van de dienstverlening. hier kennelijk de hogere prijs veroorzaken.
Wat 'andere landen' doen, is niet relevant voor de verklaring waarom PostNL een prijsstijging doorvoert.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Nu is een vriend van mij vrachtvlieger, als voorbeeld neem ik even fictief land A. Normaal gesproken kan hij in A op 6 plaatsen landen en uitladen. Nu mag hij vanwege covid19 nog naar op 2 plaatsen landen in land A .
Er moet dus extra wegvervoer worden ingezet. Dat is duur. Dat betaald de verzender.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Advies. Emigreren zodra het kan. Bij de buren is het gras altijd groener.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Naar Canada bijvoorbeeld? Mooi land, met alle rust en ruimte. Zou er graag naar toe willen. Voordeel is ook dat TS het pakketje zelf kan brengen. Het is een stuk dichterbij dan vanaf hier, en het scheelt een eind zwemmen.

cedr

Wat een waardeloze, zure en zielige reacties allemaal. Zijn jullie allemaal postbezorgers bij PostNL ofzo? LOL.

Pakket is inmiddels op de post gedaan bij een DHL Duitsland filiaal net over de grens voor €37,99 tegenover €104,50 bij DHL Nederland. Bizar verschil in prijs maar aan de reacties te zien vind iedereen het prima om opgelicht te worden, dus wie ben ik om daar iets van te zeggen. Succes, haha.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar het ging toch om een tijdelijke toeslag van PostNL? Of doet DHL het nu ineens ook?

cedr

@Zeerprive

''Der Versand von Warenpost- und Päckchensendungen ist ab sofort wieder möglich. Briefsendungen (d.h. Dokumentenversand über Brief Einzeltarif, Brief zum Kilotarif usw.) sind von diesem Annahmestopp ebenfalls nicht betroffen.'' ;-)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op zich haal je een interessant punt aan; de verzendtarieven zijn wel echt fors omhoog gegaan.

Pakket ROW (rest of world) Van 34,30 naar 46,80 bij PostNL valt relatief nog mee. Van 32,00 naar 104,50 bij DHL NL is wel bijzonder.

Ik dacht dat je het verkeerd had opgezocht, maar verrek, het staat er echt. Dit stimuleert het postpakkettoerisme naar Duitsland wel.

Kun je t.z.t. even posten wanneer je pakket is bezorgd? Ik ben wel nieuwsgierig naar de overkomstduur.

Verstuurde zelf ook veel ROW pakketten maar daar kan ik nu wel mee stoppen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

cedr schreef:
25 apr 2020 11:37
Wat een waardeloze, zure en zielige reacties allemaal. Zijn jullie allemaal postbezorgers bij PostNL ofzo? LOL.

Pakket is inmiddels op de post gedaan bij een DHL Duitsland filiaal net over de grens voor €37,99 tegenover €104,50 bij DHL Nederland. Bizar verschil in prijs
Jahhaa,... Maar het ging jou in dit topic om de hogere prijs bij Post.nl. Nu kom je ineens met een veel hogere prijs bij DHL aanzetten, terwijl Post.nl nog steeds 46,80 is. Minder dan de helft van DHL dus. Snap je nu echt niet dat DHL en Post.nl twee verschillende bedrijven zijn?

Met dit soort valse argumenten win je echt geen discussie. De enige waardeloze en zielige reactie is toch echt van jezelf.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

cedr schreef:
25 apr 2020 12:04
@Zeerprive

''Der Versand von Warenpost- und Päckchensendungen ist ab sofort wieder möglich. Briefsendungen (d.h. Dokumentenversand über Brief Einzeltarif, Brief zum Kilotarif usw.) sind von diesem Annahmestopp ebenfalls nicht betroffen.'' ;-)
En ga nu eens proberen een tarief te achterhalen voor verzending Canada? Gaat je dus niet lukken want ze verzenden niet. Voor iedereen die roept "Ga naar DHL" dat wilt Cedr niet want daar zijn de prijzen ongeveer 2 keer zo hoog als bij PostNL omdat ze standaard met hun eigen vrachtvliegtuigen vliegen. UPS is niet anders.... PostNL is altijd de goedkoopste geweest voor internationale zendingen omdat ze passagiersvluchten gebruikte, die nu niet meer vliegen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelukkig maar dat de kosten betaald worden door degene die transport daar naar toe in deze tijd nodig hebben en niet verdeeld over alle andere binnenlandse gebruikers.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Vanaf volgende week kunnen aangetekende zendingen uit het buitenland ook door de gewone postbezorgers worden afgeleverd. Zo worden de pakketbezorgers ontlast.

cedr

Lady1234 schreef:
25 apr 2020 00:02
Advies. Emigreren zodra het kan. Bij de buren is het gras altijd groener.
Welke buren?
Het gaat hier over een postbedrijf, niet over welk land we het leukst vinden om in te wonen. Lees de OP nog eens door, wellicht met een ouder/voogd die e.e.a. aan je kan uitleggen?

Als een Amerikaan in Amerika zegt ''we moeten de doodstraf afschaffen net zoals ze in de Europa ook hebben gedaan'' zeg je dan ook ''ga maar emigreren''? Wat een topoplossing :lol:

Plaats reactie