LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
cedr
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:59

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

Bob Schurkjens schreef:
25 apr 2020 12:17
Op zich haal je een interessant punt aan; de verzendtarieven zijn wel echt fors omhoog gegaan.

Pakket ROW (rest of world) Van 34,30 naar 46,80 bij PostNL valt relatief nog mee. Van 32,00 naar 104,50 bij DHL NL is wel bijzonder.

Ik dacht dat je het verkeerd had opgezocht, maar verrek, het staat er echt. Dit stimuleert het postpakkettoerisme naar Duitsland wel.

Kun je t.z.t. even posten wanneer je pakket is bezorgd? Ik ben wel nieuwsgierig naar de overkomstduur.

Verstuurde zelf ook veel ROW pakketten maar daar kan ik nu wel mee stoppen.
Zal ik doen!

cedr
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:59

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

Bob Schurkjens schreef:
24 apr 2020 22:15
U kunt het pakket ook op uw rug tapen en er dan zelf naar toe zwemmen. Scheelt een hoop postzegels.
Bijlagen
thumb_bottomless-pit-but-this-dead-meme-would-spread-the-dead-50591259.png
(48.96 KiB) 2309 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

cedr
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:59

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

witte angora schreef:
25 apr 2020 14:25
cedr schreef:
25 apr 2020 11:37
Wat een waardeloze, zure en zielige reacties allemaal. Zijn jullie allemaal postbezorgers bij PostNL ofzo? LOL.

Pakket is inmiddels op de post gedaan bij een DHL Duitsland filiaal net over de grens voor €37,99 tegenover €104,50 bij DHL Nederland. Bizar verschil in prijs
Jahhaa,... Maar het ging jou in dit topic om de hogere prijs bij Post.nl. Nu kom je ineens met een veel hogere prijs bij DHL aanzetten, terwijl Post.nl nog steeds 46,80 is. Minder dan de helft van DHL dus. Snap je nu echt niet dat DHL en Post.nl twee verschillende bedrijven zijn?

Met dit soort valse argumenten win je echt geen discussie. De enige waardeloze en zielige reactie is toch echt van jezelf.
Het andere topic over PostNL van Lexveen heb je nog niet gelezen? DHL Duitsland was/is duidelijk de beste optie.
Snap je dat nu echt niet?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke slimme Limburger kijkt voor grotere aankopen altijd over de grens.

Naast Postpakketten, ook voor boodschappen, Aldi & Lidl in alle 3 landen en toch verschillen in aanbod en prijzen!
Wel zie ik meer vracht vluchten van en naar de USA is toegenomen maar je moet wel geschikte kisten en piloten vinden.

Ik woon nu onder de DHL aanvlieg route van Zaventem. En ja hoor, steeds meer witte condens strepen en nu ik weer online ben even kijken en het is 3x zoveel als in begin maart.

cedr
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:59

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

lordi schreef:
24 apr 2020 12:30
jij wil persé nu een pakket versturen naar Canada.
Legendarisch domme reactie. Het virus heerst al 3 maanden, dus 3 maanden staat voor jou gelijk aan ''nu''? :lol:

Plus, je weet helemaal niet waarom ik een pakket wil en moet verzenden. Wat moet jij in een extreem klein wereldje leven zeg :lol:

cedr
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:59

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

Komkommertijd schreef:
26 apr 2020 13:41
Elke slimme Limburger kijkt voor grotere aankopen altijd over de grens.

Naast Postpakketten, ook voor boodschappen, Aldi & Lidl in alle 3 landen en toch verschillen in aanbod en prijzen!
Wel zie ik meer vracht vluchten van en naar de USA is toegenomen maar je moet wel geschikte kisten en piloten vinden.

Ik woon nu onder de DHL aanvlieg route van Zaventem. En ja hoor, steeds meer witte condens strepen en nu ik weer online ben even kijken en het is 3x zoveel als in begin maart.
Ik zou Limburger vervangen met Nederlander :wink:
Ik bestel zoveel mogelijk uit het buitenland omdat NL met vrijwel alles duurder is dan zijn buurlanden, plus veel minder uitzoek natuurlijk.
Kunstof kozijnen, fietsen, tv, telefoon, etc., etc. koop/bestel ik gewoon uit Duitsland.

Laatst zag ik op Marktplaats een set Chinese motorspiegels (KOSO) op de voorpagina staan (promotie oid) voor €85 die gewoon uit China komen en op Ebay staan voor €10. Zal je in het buitenland niet zo snel aantreffen. ECHT Hollands weer :lol:

cedr
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2020 10:59

Re: Tijdelijke toeslag PostNL door COVID-19 ondanks vertraging? Slechtere service, hogere prijs?

Ongelezen bericht door cedr »

lordi schreef:
24 apr 2020 12:30
In plaats van je op te winden, had je ook gewoon verder kunnen kijken dan je neus lang is:
Welke alternatieve vormen van transport gebruiken jullie precies?

Normaal gesproken gaat post mee met passagiersvluchten. Nu zijn we veelal aangewezen op vrachtvliegtuigen. Het tarief voor vrachtvluchten ligt aanzienlijk hoger.
Bron: https://www.postnl.nl/klantenservice/co ... ten-europa

En waarom zou PostNL de extra kosten niet mogen doorberekenen? jij wil PERSE NU een pakket versturen naar Canada.
Inmiddels 8-9 maanden aan de gang.
Tsja je zal in een jaar tijd maar ''per se'' een keer een pakket willen versturen. Belachelijk!

Gesloten