LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Traagschuimmatras

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
magiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2010 12:02

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door magiel »

Afgelopen maandag al gebeld en levering voor komende maandag afgesproken. Als verloopt dus tot nu toe zeer spoedig.

gr.

Magiel

magiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2010 12:02

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door magiel »

De matrassen zijn op de afgesproken dag geleverd (gisteren dus) en nu maar uitproberen.

gr.

Magiel

janet 45
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2006 20:51

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door janet 45 »

2 weken geleden heb een Energy matras besteld om 14 dagen proef te slapen , ik lig er nu handerhalve week op en ze krijgen hem mooi niet meer terug , want het matras lig heerlijk .

magiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2010 12:02

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door magiel »

besloten het matras te houden alles is prima verlopen.

gr.

Magiel

OdeHaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 15:35

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door OdeHaan »

Gisteren in Alphen ad Rijn geweest op afspraak voor verdere info en het bekijken van de matras. De showroom was open volgens afspraak en we zijn goed geholpen.

Het prijsverschil met de bekende merken traag schuim matrassen is groot en de eerste ervaring van kort liggen op de matras was positief.

Daarom hebben we besloten om een bestelling te doen om de Energy + matras echt te kunnen uitproberen thuis. Volgende week kunnen we de bestelling verwachten en zal ik onze ervaringen tav de service en kwaliteit van het product laten weten.

Vriendelijke groeten,

O.de Haan

jwestenwind
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:53

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door jwestenwind »

Ben even speciaal aangemeld hier omdat ik die berichten van magiel niet vertrouwde, ik zocht even verder en kwam precies dezelfde post tegen bij vergelijkbare forums van vara kassa op precies dezelfde dag, als iemand echt positief is en die mening wil geven ok, maar als ik zie dat iemand op meerdere forums waar negatieve dingen staan over een firma zogenaamd onafhankelijk positief reageerdt vraag ik me toch af waarom.
Ik geloof er niks van dat iemand dit zou doen en dan nog op meerdere site's op dezelfde dagen, zie hier maar:
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... c469c3ff46
Dan weet ik genoeg Magiel je bestaat niet echt, gewoon weer een keer een medewerker van deze firma.
bah!
Jan Westenwind

dee1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2010 21:09

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door dee1978 »

Ik heb net twee weken een mediActive matras uitgeprobeerd. Dit komt van een "zusterbedrijf" van energy+. Hier kun je ook twee weken lang een traagschuimmatras op proef krijgen. Aangezien ik al een aantal jaar met heel veel rugklachten kamp en ik op zoek ben naar een ander matras leek me dit een goed idee. Op de website staan veel lovende woorden over de traagschuimmatrassen, dus ik had er hoge verwachtingen van.
Nou, ik kan zeggen dat het me heel erg TEGENGEVALLEN is! Heb het matras 8 nachten uitgeprobeerd en kwam werkelijk gebroken uit bed 's ochtends. Het matras is veel te zacht, vraag me echt af of dit wel traagschuim is. Eerst had ik alleen last van mijn onderrug, nu doet alles van top tot teen zeer. De laatste nacht ben ik halverwege de nacht weer op mn oude matras gaan liggen, omdat het niet meer uit te houden was.
Dus ik heb de matras weer op laten halen. Dat is overigens keurig geregeld.
De vervoerder vertelde me, dat ik niet de enige ben met klachten! Hij krijgt de ene na de andere klacht over deze matrassen. Mensen krijgen eerder meer, dan minder rugklachten.
Wat vreemd is, is dat er op de site van mediActive niets negatiefs terug te vinden is en ook niet bij energy+ waar mee samengewerkt wordt.
Mede door de andere berichten die hier op dit forum staan, heb ik het gevoel dat er iets niet klopt! Ik hoop dat het uitgezocht gaat worden!

wazige
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2010 23:25

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door wazige »

Ook ik ben al een tijd op zoek naar en goed matras. Na lang zoeken viel de keuze op een medi-active matras op. Ik lees echter negatieve reacties hierover nadat ik deze besteld heb.
Echter een product dat je eerst 14 dagen mag proberen zonder enige kosten alvorens te beslissen lijkt me niet echt het werk van oplichters.
Volgens mij is het de enige manier om jezelf te overtuigen van dit product.
Ik heb er tot nu toe een goed gevoel over en het matras wordt pas volgende week geleverd.
Ik laat wel weten na 2 weken wat mijn ervaringen zijn.
Ook ik ben niet in dienst van dit bedrijf.

abc100
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door abc100 »

Heerlijk dat er zoiets bestaat als TROS RADAR....
eerst even naar de naam van een bedrijf zoeken en dan beslissen of het nep/oplichting is of niet...

In het geval van bovengenoemd bedrijf: Weg blijven!!

of nog beter...radar doe er wat aan!!!

abc100
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 okt 2010 14:04

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door abc100 »

Nou Wazige...

We hopen van je te horen zo omstreeks 4 november...
Maar begrijp dat de problemen pas beginnen als je met klachten/ garantie te maken krijgt.

Guicha
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2009 13:03

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Guicha »

ABC100 en andere mensen die nogal negatief zijn over dit bedrijf;

Wij hebben een tijd terug ook 14 dagen proef geslapen.
Heel het traject van bestelling tot levering en terug sturen verliep zonder problemen.

De matrassen sliepen perfect, over de duurzaamheid kan ik niets zeggen natuurlijk.

Natuurlijk zal er verschil zitten tussen een Tempur matras welke 2x zo duur is en dit matras!
Wat denk je dan?
De grote vraag is altijd; ben je bereid en in de gelegenheid dit verschil te betalen?!

Wij gaan binnenkort over te definitieve aanschaf van een Energy plus matras, aangezien het prijsverschil met Tempur zodanig is, en imo het slaapcomfort dit niet rechtvaardigt.

Althans, dat is onze mening.
Of ik er werk?
Nee,
Of dat te controleren is?
Geen idee, doe je best ;)
Gr.

thexfile
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:28

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door thexfile »

ik vind het grappig wat hier soms staat , zeker wat er staat over oplichting...

nu ben ik iemand die zowizo al argwanend / skeptisch is maar tog vind ik somige dingen hier raar...

je dasondanks heb ik de weg naar energie+ ook gevonden en heb en matras en latebodem nu 1 week in huis...

nu denk ik dat ik van een pocket vering naar een vol schuimrubber matras ga omdat ik deze dus best warm vind liggen...

maar over oplichting en zo vind ik geen spraken , men is vriendelijker dan in sommige bedden winkels , en als je dus op tv ziet hoe matrassen tegenwoordig worden gemaakt , en als je gaat opzoeken hoeveel bepaalde soorten schuimrubber kosten dan vind ik een matras van tussen de 800 en de 1500 euro wat de meeste bedden winkels vragen voor een"kwaliteids"matras eerder oplichting :-S

ik vind dat sterves duuur... en is niet alsof die dingen niet in massaproducktie gemaakt worden...

ik zou wel eens willen weten hoeveel bedrijven zoals auping en m-line etc vangen aan de verkoop van zo een matras.... natuurlijk zit er investering in en winkels etc waar ze mee zullen gooien maar waarom is iets wat tog zo bepalend is voor je gezondheid en zo veel verkocht word zo duur ??

en ja ik zit krap bij kas , maar mijn morele verplichting zecht ook na wat ik op tv gezien heb , 500 wil ik nog uitgeven , meer niet...

snap ook niet waarom een ziektekosteverzekering hier niet op inspeeld...
dit is tog net als preditive genezing in de zin voorkomen is beter als genezen.

het zou dus van groot belang zijn dat ziektekosten verzekeraars hun klanten op een goed bed zouden laten slapen om klachten in de toekomst te verminderen.

in zover met het bed en matras , zover geen slecht ding , enige minpunten is dat ik hem dus te warm vind , wat dus een eigenschap is van dat schuim wat als je wiki na gaat juist warmte moet hebben om zig aan jou aan te passen.

vind hem te dik , 23 cm is best groot als je van een 15 cm matras komt , en hij dus op hetzelvde bed moet , nu moet ik mijn bed aanpassen omdat de bedden brach het geacht vind die dingen in mijn ogen onnodig dikker te maken...

oke als er dikker mensne opliggen oke , maar weeg onder de 60 kilo dus waarom moet ik op een dikke matras liggen ?? dunner word bijna niet meer gemaakt :-S 23 is min of meer de standaard :-S

ander punt is dat ik de eigenschap van het traagschuim niet lekker vind , in de zin dat je er in zinkt , vele vinden dit prachtig , en ik wed dat het voor sommige toepassingen goed is zoals oordopjes , maar ik vind het onwennig liggen...

wat de mensne van energie + bevat , tot zo ver geen problemen , ze zijn aardig bellen je terug als de persoon zelf aan de tel zit , tot zover hebben ze me kunnen helpen met mijn vragen....

ik vind dat je eigenlijk bij alle matrassen die je koopt 14 dagen moet liggen...

ik heb een midag ervoor in een beddenwinkel gelegen en je weet niet wat je moet kiezen !! is er allicht niet te veel keuze nu ? of is het niet tijd voor stel je eigen matras samen actie ??

want sommige hebben ditw at ik niet lekker vind , andere hebben dat ... ga zo maar door o en die je dan kiest is dan weer 1200 euro... nee dank u...

dan riskeer ik me liever bij andere...

zeker omdat ik nu 34 ben en je tog zo ene ding voor 15 jaar koopt en dan kan er veel gebueren , samenwonen , kids , trouwen , wie zal het zeggen en dan is een 1200 euro matras als ie straks tog weer weg moet wel heel erg veel geld over de balk gegooid....

denk dat radar die beddenmafia eens moet aan pakken wnat nogmaals ik kan niet geloven dat als ik een 46"tv led tv kan kopen voor 1200 euro een matras net zoveel moet kosten

Jackie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:44

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Jackie »

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Energy+?! Na anderhalf jaar slapen op de matras heeft deze ernstige kuilvorming. Men weigert te komen om de matras goed te bekijken en zegt dat het onmogelijk is dat deze matras kuilvorming heeft. Ik ben niet gek en lig duidelijk in een kuil en sta iedere ochtend met pijn in de rug op. Na veel heen en weer gemail bieden ze mij nu aan een nieuwe matras te kopen tegen 50% korting. Maar ik heb 5 jaar garantie op die matras en wil dus kosteloos een nieuwe. Wat ik ook doe, zij gaan hier niet op in. Zelfs het inzetten van een jurist van het CNV maakt geen indruk. Ik ben € 600 kwijt en heb geen geld voor een nieuwe matras of een dure advocaat. Heeft iemand nog suggesties? Ik wil iedereen afraden een matras bij Energy+ te kopen, omdat ze hun garantieverplichtingen niet nakomen en de klant met de gebakken peren zit en een zak geld lichter is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan toch een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel? Daar zijn ze bij aangesloten: http://www.energy-plus.info/nl/klantens ... rantie.php

Persoonlijk geloof ik niet in die dure merkmatrassen, maar dat terzijde.

Jackie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:44

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Jackie »

Ook de thuiswinkel waarborg heb ik ingeschakeld, maar zijn doen ook niks.
Helaas, als consument heb je uiteindelijk niet veel te vertellen.

Kanita
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jan 2011 16:56

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Kanita »

Een tip voor iedereen dus:

NIET KOPEN BIJ Energy+ tenzij je niet zoveel lichamelijke klachten hebt en niet zo zwaar bent.

Ik heb gisteravond research gedaan naar deze firma en ik kom constant uit op fora waar meerdere medewerkers van van energy+ positieve berichten posten onder andere namen.

Dit heet ZWENDEL!

Een goed product heeft dit niet nodig om te verkopen maar verkoopt zichzelf.

Ze doen verdomd veel hun best om TE DOEN LIJKEN dat het een deugdelijk product is.
Echter heb ik meer ECHTE negatieve berichten gelezen dan positieve. Niet intrappen dus.

Ook wil ik graag laten weten dat ik met de volgende lichamelijke klachten: Rugklachten, heupklachten, knieklachten, reuma en chronische vermoeidheid (ME) niet tevreden ben met mijn M-line matrassen.

Ik heb mijn complete bed gekocht bij slaapgenoten in Amsterdam Zuidoost (villa arena) en de service was perfect dus die geweldige service hebben ze niet alleen maar bij energy+ *kots*

Anyhow, de M-line matrassen Slowmotion II vallen ontzettend tegen. Vanaf het begin voel ik al de bedbodem door de matras heen.

Nu zakt het matras door waardoor je denkt dat je scheef ligt. Draaien gaat moeilijk.

Ik word met meer klachten wakker dan hoe ik mijn bed in ga.
Ik heb nu ook meer klachten dan voor mijn bed.

Voor mij een echte kat in de zak

Ik weet ook niet zo goed of een traagschuimmatras wel gaat werken voor iemand met zoveel klachten als ik.
Ook tempur ligt niet lekker.

En het informeren van beddenzaken?
Sorry.. die zijn echt alleen maar ingesteld op het verkopen van mooie praatjes en houden zich echt niet bezig met je lichamelijke klachten.

Beter dus heel goed en specifiek zoeken.

M-line kun je overigens 90 dagen testen. Energy+ maar 14 dagen en dan leveren ze de matrassen ook nog niet juist met die geweldige service..

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

na diverse matrassen te hebben versleten nu een hele fijne
lig er nu anderhalf jaar op
geen kuilen, niet warm en ligt perfeckt
dat zijn de oprolmatrassen van aldi en de lidl
voor nog geen 60E voor 1 persoons en 90E voor een tweepersoons
raad het iedereen aan
deze oprolmatrassen worden ook verkocht op de verkoopreisjes voor heel veel geld

mamaforlife
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 16:14

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door mamaforlife »

Nou, wij hadden 2 electrische lattenbodems besteld. Bij aankomst bleken deze beschadigd en bezorgt door 2 enkel franssprekende chauffeurs. (wonen in vlaanderen)

Die nam ik dus mooi niet aan, heb ze dus retour laten nemen. Wat blijkt, dit is niet verwerkt bij hun, en nu kreeg ik dus ff lekker een betalingsherinnering binnen. Mail gestuurd, geen reactie op gehad behalve een standaard mail "gefeliciteerd met uw aankoop" ....

Nou ik zal jullie wel zeggen. Ik ga deze firma dus een brief sturen met mijn reactie per mail er bij. Is het niet in orde , hup naar de advocaat. Dit soort firma's wil je niet mee ingelaten zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan het zijn dat mijn kinderen wat traag zijn omdat ze zijn verwekt op een matras van traagschuim ? :wink:

Robert928
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2012 10:52

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Robert928 »

Eén groot drama met de klantenservice, levering en levertijd. Dubbele levertijd 15 ipv 7 weken (en nog niet binnen). Komen afspraken niet na en beloven alles wat je wilt.

Gesloten