LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Traagschuimmatras

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Mybx »

Jackie schreef:Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met Energy+?! Na anderhalf jaar slapen op de matras heeft deze ernstige kuilvorming. Men weigert te komen om de matras goed te bekijken en zegt dat het onmogelijk is dat deze matras kuilvorming heeft. Ik ben niet gek en lig duidelijk in een kuil en sta iedere ochtend met pijn in de rug op. Na veel heen en weer gemail bieden ze mij nu aan een nieuwe matras te kopen tegen 50% korting. Maar ik heb 5 jaar garantie op die matras en wil dus kosteloos een nieuwe. Wat ik ook doe, zij gaan hier niet op in. Zelfs het inzetten van een jurist van het CNV maakt geen indruk. Ik ben € 600 kwijt en heb geen geld voor een nieuwe matras of een dure advocaat. Heeft iemand nog suggesties? Ik wil iedereen afraden een matras bij Energy+ te kopen, omdat ze hun garantieverplichtingen niet nakomen en de klant met de gebakken peren zit en een zak geld lichter is.
Ja! Wij hebben dus ook kuilvorming wat begon na zo'n 2 jaar! We hebben het matras nu ongeveer 3 jaar en gaan hem vervangen door een ander matras (ander merk ook uiteraard:) omdat ik iedere dag met rugpijn uit bed kom. Achteraf gezien dom geweest, had toen beter moeten googlen, want overal lees je dat een traagschuimlaag 7 tot 9cm hoort te zijn om effectief te zijn, en die van hen is 5cm. Verder is het matras gewoon echt veel te zacht en de materialen te goedkoop. Al met al is het een dure leerschool geweest.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw, heer,

Het Energy+ traagschuim matras is inderdaad voorzien van een 5 centimeter hoge toplaag traagschuim. Dat wij ons op deze hoogte richten heeft zijn reden.

Professor Dr. Bart Haex, verbonden aan de afdeling Biomechanica van de Universiteit van Leuven, is een gekende autoriteit op het gebied van matrassen. O.a. wordt Professor Haex met regelmaat uitgenodigd voor het televisie programma Vara Kassa.

Volgens Professor Haex heeft traagschuim als drukverlagende laag van maximaal 5 centimeter zijn verdienste. Op een matras met bijvoorbeeld een traagschuim bovenlaag van 8 of 9 centimeter hoogte zal, volgens Professor Haex, een mens op een plaats waar deze veel zwaarder is veel te diep doorzakken. Denk hierbij vooral aan het schouder- en heupgedeelte. Een slaper loopt bij een dergelijk hoge laag traagschuim het risico om in een put te komen te liggen. Vaak met pijn in de onderrug als gevolg. Het veranderen van slaaphouding wordt dan tevens bemoeilijkt.

De bijzondere eigenschap van traagschuim is dat het materiaal onder invloed van lichaamsgewicht en lichaamstemperatuur een mal maakt van het lichaam. Deze malvorming wordt wel eens verward met kuilvorming. Maar van dit laatste is dus geen sprake. Technisch gezien is het overigens niet mogelijk dat traagschuim tot kuilvorming leidt. Tenzij er sprake is van een productiefout.

Elk klacht die wij ontvangen over kuilvorming wordt samen met de fabrikant van het traagschuim onderzocht. Daarbij worden ook de detailgegevens van de productierun alsmede achtergehouden monsters van het materiaal betrokken. Indien er sprake is van een productiefout van het traagschuim dan worden uiteraard de betrokken matrassen vervangen. Indien het traagschuim aan alle kwaliteitseisen voldoet zullen wij de garantieclaim afwijzen. Immers aan de gemelde lichamelijke klachten behoeft het matras niet schuldig te zijn.

Mocht een klant het niet eens zijn met onze beslissing dan staat de weg naar de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) open. Het CBW, waar onze onderneming bij is aangesloten, heeft een onafhankelijke klachtencommissie. Uiteraard zijn wij bereid de klant te helpen bij het opstarten van een procedure.

Tevens willen wij u er op wijzen dat het Energy+ matras als een van de weinige matras merken in Nederland het TNO Productlabel mag voeren. Voor dit label komt een matras alleen in aanmerking als aan de aller hoogste kwaliteitseisen wordt voldaan.

Met vriendelijke groeten,
Directie The SelectComfort Company B.V.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Mybx »

Om een klacht te kunnen onderzoeken zullen jullie wel eerst moeten komen kijken. De houding van dat als je niet gaat kijken er dus ook geen klacht is wellicht iets te makkelijk. Ook in ons matras zitten er kuilen en ook ik heb iedere ochtend rugpijn. Dat zijn al twee mensen in 1 draadje.

Ik vind het matras gewoon echt van slechte kwaliteit. Heb er nu een paar jaar op geslapen en we hebben er meerdere, dus ik weet absoluut waar ik over praat. Ik heb ervaring met energy+, jammer dat het niet de ervaring is waar jullie op zitten te wachten maar dat kan gebeuren.

Van de enorm goedkope rits die er in de tijk gezet is, tot aan het minieme laagje traagschuim vind ik de kwaliteit van het energy+ matras minimaal. Dit is het eerste matras wat ik ooit heb gehad wat na 3 jaar al echt aan vervanging toe is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door bprosman »

Traagschuim in je bed, krijg je daar geen luie kinderen van ? :?

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw, heer,

Helaas zijn uw berichten op anonieme basis geplaatst. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om na te gaan of en wanneer u uw klacht formeel bij ons heeft neergelegd middels het garantieformulier. Uit uw berichten leiden wij af dat u dit formulier tot op heden nog niet aan ons heeft opgestuurd. Kunt u dit bevestigen?

Om uw situatie te kunnen beoordelen stellen wij het op prijs indien u uw bestelreferentienummer of factuurnummer middels een bericht op dit forum aan ons wilt doorgeven. Mocht u over een van beide nummers niet beschikken dan volstaat een vermelding van uw postcode met huisnummer. In ons klantenbestand kunnen wij u dan snel terugvinden.

Graag vernemen wij van u.

Met vriendelijke groeten,

Directie The SelectComfort Company B.V.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Mybx »

Hans Veenman schreef:Geachte mevrouw, heer,

Helaas zijn uw berichten op anonieme basis geplaatst. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om na te gaan of en wanneer u uw klacht formeel bij ons heeft neergelegd middels het garantieformulier. Uit uw berichten leiden wij af dat u dit formulier tot op heden nog niet aan ons heeft opgestuurd. Kunt u dit bevestigen?

Om uw situatie te kunnen beoordelen stellen wij het op prijs indien u uw bestelreferentienummer of factuurnummer middels een bericht op dit forum aan ons wilt doorgeven. Mocht u over een van beide nummers niet beschikken dan volstaat een vermelding van uw postcode met huisnummer. In ons klantenbestand kunnen wij u dan snel terugvinden.

Graag vernemen wij van u.

Met vriendelijke groeten,

Directie The SelectComfort Company B.V.
Tegen wie hebben jullie het nu? Tegen de dame die aangaf dat jullie niet wilden komen kijken of tegen mij? Dit is niet geheel duidelijk.

Ik ben helemaal niet anoniem. Ik heb ook een ander stukje hier neergezet waarin ik aangeef dat ik pas nog een nieuwe tijk heb gekregen van jullie voor een matras (140x200) waarvan de rits in een 40C was stuk is gegaan. De kwaliteit van die plastic ritsen is zo slecht, dat zou je niet op dure matrassen mogen zetten.

Dat is allemaal heel makkelijk na te kijken voor jullie, want pas nadat ik een klacht hierover op jullie forum wilde zetten werd er actie ondernomen. Ik heb zo'n vermoeden dat jullie ook best wel weten wie de dame is waarbij jullie weigerden te komen en aanboden tegen 50% korting een nieuw matras te kopen. Het is een vreemd spelletje wat jullie spelen online en dat valt op. Al die reacties onder verschillende namen om energy+ aan te prijzen. Komt zeer onbetrouwbaar over.

Ik heb 3 matrassen van Energy+ en ga ze alledrie vervangen. De kwaliteit laat gewoon echt heel erg te wensen over. Ik kan wel een klacht bij jullie neerleggen en dan? Dan krijg ik misschien een nieuw matras wat vervolgens net zulke slechte kwaliteit is als de 3 die ik al heb. Wat moet ik daarmee?

Nee, bedankt. Ik koop dit keer liever een ander en deugdelijker merk. Het was ook echt mijn eigen fout, voor kwaliteit betaald je gewoon meer. Goedkoop is uiteindelijk altijd duurkoop.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw, heer,

Betreft: berichten Mybx

Indien u van onze firma 3 Energy+ matrassen heeft aangeschaft die allen na 3 jaar niet meer voldoen, dan vinden wij het op zijn zachts gezegd vreemd dat u niet even de moeite neemt om een garantieformulier aan ons op te sturen. Ook wenst u niet in te gaan op ons verzoek om uzelf kenbaar te maken middels bijvoorbeeld een bestelreferentie- of factuurnummer of anderszins.

Mocht u bij uw anonimiteit blijven dan zal de kritische lezer al snel concluderen dat u nooit een matras van Energy+ heeft betrokken. Op vervolg berichten van u op dit forum zullen wij verder niet meer ingaan.

Met vriendelijke groeten,

Directie The SelectComfort Company B.V.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Mybx »

Hans Veenman schreef:Geachte mevrouw, heer,

Betreft: berichten Mybx

Indien u van onze firma 3 Energy+ matrassen heeft aangeschaft die allen na 3 jaar niet meer voldoen, dan vinden wij het op zijn zachts gezegd vreemd dat u niet even de moeite neemt om een garantieformulier aan ons op te sturen. Ook wenst u niet in te gaan op ons verzoek om uzelf kenbaar te maken middels bijvoorbeeld een bestelreferentie- of factuurnummer of anderszins.

Mocht u bij uw anonimiteit blijven dan zal de kritische lezer al snel concluderen dat u nooit een matras van Energy+ heeft betrokken. Op vervolg berichten van u op dit forum zullen wij verder niet meer ingaan.

Met vriendelijke groeten,

Directie The SelectComfort Company B.V.
Dat is heel simpel te verklaren. Een matras ligt op ons eigen bed (hierin hebben we al even kuilvorming), een matras hebben wij pas later voor onze zoon gekocht maar die slaapt er ook niet echt lekker op, hij vindt het te warm, wat het matras ook echt is. En een matras lag bij ons op het logeerbed, die hebben we inmiddels gelukkig via marktplaats verkocht.

Nogmaals, dan vul ik een garantieformulier in en dan krijg ik een nieuw matras. En dan? Heb ik nog steeds een matras waarvan ik de kwaliteit echt slecht vindt. Al valt wel op dat jullie matrassen in de loop der jaren goedkoper uitgevoerd zijn. In onze eerste matras lijkt een deugdelijkere rits te zitten en zit er een soort van hoes om het matras heen, de matrassen hierna hebben dit niet en daarvan is de rits in de tijk van schokkend goedkoop plastic wat erg snel smelt blijkbaar als je hem per ongeluk in de droger doet. Een rits die smelt in de droger, sorry, maar dit moet gewoon echt het goedkoopste van het goedkoopste zijn.

Ik heb op 16 januari verschillende malen gemailed met uw medewerkster Lysanne Baudet, die na 2 emails niets meer liet horen. Een week later heb ik zelf weer contact opgenomen met u via uw forum, en op 26 januari heeft u me een nieuwe tijk van 140x200 toe gezonden. Verzendt u zoveel nieuwe tijken dan, dat dit niet na te gaan is?

Een en ander moet erg gemakkelijk na te kijken zijn voor u. Als u en uw medewerkers zoveel moeite kunnen doen om onder verschillende namen en accounts fake meldingen op het internet achter te laten, kunt u vast uw eigen correspondentie ook wel nakijken. Nietwaar?

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte mevrouw, heer,

Indien een klant zich niet aan de was-en droogvoorschriften houdt dan is de daaruit ontstane schade voor rekening van de klant zelf. Als uitzondering op de regel heeft onze klantenservice besloten u van een nieuwe matrashoes te voorzien. Dat getuigt van een grote mate van betrokkenheid.

Uw suggestie dat wij het Energy+ matras door de jaren heen kwalitatief hebben uitgekleed kunnnen wij niet goed plaatsen. Het tegendeel is zelfs waar. Kennelijk is het aan uw aandacht voorbij gegaan dat het matras sinds 1 september van vorig jaar standaard wordt uitgerust met de ClimaBest Protector. Deze toevoeging zorgt er voor dat uw matras uitstekend ventileert, een anti-allergie bescherming kent en altijd schoon blijft. Voor meer informatie over dit unieke product verwijzen wij u naar onze website.

Met vriendelijke groeten,

Directie The Select Comfort Company B.V.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Mybx »

Hans Veenman schreef:Geachte mevrouw, heer,

Indien een klant zich niet aan de was-en droogvoorschriften houdt dan is de daaruit ontstane schade voor rekening van de klant zelf. Als uitzondering op de regel heeft onze klantenservice besloten u van een nieuwe matrashoes te voorzien. Dat getuigt van een grote mate van betrokkenheid.

Uw suggestie dat wij het Energy+ matras door de jaren heen kwalitatief hebben uitgekleed kunnnen wij niet goed plaatsen. Het tegendeel is zelfs waar. Kennelijk is het aan uw aandacht voorbij gegaan dat het matras sinds 1 september van vorig jaar standaard wordt uitgerust met de ClimaBest Protector. Deze toevoeging zorgt er voor dat uw matras uitstekend ventileert, een anti-allergie bescherming kent en altijd schoon blijft. Voor meer informatie over dit unieke product verwijzen wij u naar onze website.

Met vriendelijke groeten,

Directie The Select Comfort Company B.V.
En ik maar denken dat u niet meer zou reageren, of in ieder geval een van jullie anderen talloze aliassen zou gebruiken waar jullie je op het internet graag van bedienen.

Je zou een tijk probleemloos moeten kunnen wassen op 40C. Kan dit niet, dan is er iets mis met de tijk. Oh, is die Climabest Protector stukken beter dan de goedkope tijken die jullie er eerst omheen deden? Hij heeft in ieder geval net zo'n ondeugdelijke rits, zag ik.

sleepy1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2013 14:51

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door sleepy1980 »

Heb matras geprobeerd service is goed vriendelijk door telefoon alleen ze beloven van het doet niet onder aan andere merk matrassen wat totaal niet klopt. Ik heb een dramatische ervaring met het matras en de kwaliteit traagschuim is zeer slecht. Voor mensen met schouder, heup of andere klachten is het totaal niet medisch zoals ze beweren. De klachten zullen toenemen en bedenk goed wat voor matras u aanschaft voor u iets koopt.Climaprotector is ook een drama sorry dat ik zo negatief ben maar ik wil mensen laten weten dat ze bij aanschaf van een matras goed moeten nadenken.kwaliteit van hoes begon los te komen de draden, gelukkig is alles goed verlopen met retourneren en slaap ik nu op een echt traagschuim matras ook al is de matras iets duurder

Gwendol
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2014 20:34

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Gwendol »

Ook wij hebben last van kuilen in ons matras, binnen 3 jaar tijd. Klacht ingediend met bijbehorende foto's van kuilen die meer dan 2 cm zijn en zijwangen die helemaal uitgezakt zijn en ruim 3 cm in hoogte afgenomen. Ook bij komt niemand kijken en geven ze aan dat het onmogelijk is!? Iemand ervaring met geschillen commissie?

Gwendol
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2014 20:34

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Gwendol »

Geschillen commissie ingeschakeld. Hebben een expert gestuurd en het is voorgekomen bij de rechter. We zijn in ons gelijk gesteld en energie plus moet ons het aankoop bedrag crediteren. Ook dit zijn ze tot op heden nog niet nagekomen binnen de gestelde termijn, dus zal de geschillen commissie weer stappen ondernemen. Ga dus niet met deze partij in zee, onbetrouwbaar en slechte kwaliteit.... Slapen nu heerlijk op ikea matrassen!

Anti-Energy plus
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2014 10:25

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Anti-Energy plus »

Hier hetzelfde ellende gehad met de Energy plus matras.

Bestellen gaat goed, levering gaat goed, omruilen gaat goed, allemaal niets mis mee, maar het matras is diepe ellende.

Het is inderdaad een matras van zeer lage kwaliteit :

-Zijkanten ( randen ) zakken in waardoor in centimeters minder is geworden.
-Kuilvorming na anderhalf jaar !!!
-Meer pijn van het matras dan dat het moet afnemen zoals ze beweren.
-De climabest protector is waardeloos, veel te warm en rimpelt om je hele matras heen.
-Matrashoes is van slechte kwaliteit, inderdaad de rits en allerlei halen komen in het stof.

Ook ik kon het één en ander invullen, maar ik hoef van dat bedrijf helemaal niets meer..ze opereren inderdaad op internet onder vele namen, heel jammer dat je zo wordt voorgelicht en het echt om waardeloos materiaal gaat.

MENSEN TRAP NIET IN DE MOOIE VERHALEN VAN ENERGY PLUS MATRASSEN...het is zo zonde van je geld !!!

Heb nu een matras met traagschuim van de IKEA, even 400 euro minder en zo zo lekker ligt dat, eindelijk een goed matras en dat voor iemand met veel rugklachten !!!

Grania
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 16:27

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Grania »

Hallo allemaal,

Ik ben ook al zeker een jaar op zoek naar een goed en betaalbaar matras .Ik ben in de bijstand en heb ook rugklachten . Ik heb me al helemaal suf gelezen over kwaliteit en waar je op moet letten.
Maar ik kom maar niet tot een keuze. Ik heb ook vaak wantrouwen en niet ten onrechte blijkt .

Nu was ik zaterdag in de winkel JYSK. Zij hebben heel fijne matrassen , vooral de traagschuim. Maarja..
Hoe weet ik of deze goed zijn? De prijs is betaalbaar.

Heeft iemand ervaring met deze matrassen van JYSK?

Grania
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2014 16:27

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Grania »

Anti-Energy plus schreef:Hier hetzelfde ellende gehad met de Energy plus matras.

Bestellen gaat goed, levering gaat goed, omruilen gaat goed, allemaal niets mis mee, maar het matras is diepe ellende.

Het is inderdaad een matras van zeer lage kwaliteit :

-Zijkanten ( randen ) zakken in waardoor in centimeters minder is geworden.
-Kuilvorming na anderhalf jaar !!!
-Meer pijn van het matras dan dat het moet afnemen zoals ze beweren.
-De climabest protector is waardeloos, veel te warm en rimpelt om je hele matras heen.
-Matrashoes is van slechte kwaliteit, inderdaad de rits en allerlei halen komen in het stof.

Ook ik kon het één en ander invullen, maar ik hoef van dat bedrijf helemaal niets meer..ze opereren inderdaad op internet onder vele namen, heel jammer dat je zo wordt voorgelicht en het echt om waardeloos materiaal gaat.

MENSEN TRAP NIET IN DE MOOIE VERHALEN VAN ENERGY PLUS MATRASSEN...het is zo zonde van je geld !!!

Heb nu een matras met traagschuim van de IKEA, even 400 euro minder en zo zo lekker ligt dat, eindelijk een goed matras en dat voor iemand met veel rugklachten !!!
Hoi, welk matras van Ikea is dat dan ?En hoe lang heb je het al?
Veel matrassen zijn na een paar jaar ( soms 3 soms 4 ,5) toch niet goed meer. Ik heb dat vaak gelezen op verschillende sites. Daarom ben ik zo voorzichtig ..
Groetje

VRogier
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2015 11:34

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door VRogier »

Wij kochten zopas een Energie+ matras (608,95€) met een speciale laag.(09_09_2015)
Na netjes, zoals afgesproken, in een doos geleverd te zijn heeft mijn zoon er nu een nacht op geslapen.
Hij is er meteen weg van, wat een comfort zegt ie, na enkele jaren een matras van de Aldi te hebben gebruikt, die een harde stugge matras was (99€)
Nu elk zijn mening, maar hij is voor 14 in test, en als het goed blijft, dan komt en nog 1 matras bij voor de dochter.
Later, na een langere evaluatie zal ik mijn bevindingen hier melden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door bprosman »

Wij kochten zopas een Energie+ matras (608,95€)
Aldi te hebben gebruikt, die een harde stugge matras was (99€)
99 versus 600 dat is ook wel appels met pruimen vergelijken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door newmikey »

VRogier schreef:Wij kochten zopas een Energie+ matras (608,95€) met een speciale laag.(09_09_2015)
Na netjes, zoals afgesproken, in een doos geleverd te zijn heeft mijn zoon er nu een nacht op geslapen.
Hij is er meteen weg van, wat een comfort zegt ie, na enkele jaren een matras van de Aldi te hebben gebruikt, die een harde stugge matras was (99€)
Nu elk zijn mening, maar hij is voor 14 in test, en als het goed blijft, dan komt en nog 1 matras bij voor de dochter.
Later, na een langere evaluatie zal ik mijn bevindingen hier melden.
Ik vind het in eerste instantie erg triest dat uw zoon in een doos geleverd werd, de mijne kwam toch anders verpakt. :D :lol: :mrgreen:

Dan even serieus: een eerste keer een bericht plaatsen met een vergelijking gebaseerd op één nachtje slapen op een nieuwe matras en dat tegenover een Aldi matrasje van €99 van enkele jaren is uiteraard een zinloos en nutteloos bericht.

De verdenking bestaat dan direct dat dit weer één van de alter ego's van fabrikant of verkoper betreft.

Toofishy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2016 10:46

Re: Traagschuimmatras

Ongelezen bericht door Toofishy »

Ik zou als directeur of medewerker energie plus uit de forums blijven. Dit zijn discussies tussen consumenten. Zodra een medewerker van een bedrijf zijn bedrijf of product gaat verdedigen, raakt die medewerker alle vertrouwen van de consument kwijt. Dan kan het product alleen maar tegenvallen. Ik stond ook op het punt een matras bij energie plus te kopen. Door uw commentaar heb ik het niet gedaan. Laat de producten voor zichzelf spreken. Kijk naar amazon.com of bol.com. Als de producten en diensten verdediging nodig hebben, dan zijn de producten niet goed. Werk daar aan. Woorden zijn geen daden.

Gesloten