LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door anita1971 »

Een tv gids, zoals TVFilm word minimaal 3 weken vantevoren gedrukt.........
je kunt toch niet verwachten dat een tv gids (als de zenders de programering veranderen) up to date is.............

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 nov 2020 17:49
Moneyman schreef:
19 nov 2020 15:55
alfatrion schreef:
19 nov 2020 14:53
Volgens mij is het in de praktijk prima mogelijk om een TV gids te maken waarvan de informatie klopt.
Tot op het moment van drukken wel ja. Daarna uiteraard niet meer - dat is volkomen inherent aan het product.
Daar kunnen de gids en de zender afspraken over maken. De zender kan haar aanbod voor tenminste 95% plannen. De gids kan daar ook voor zorgen middels afspraken.
Dat is een wel heel theoretisch standpunt. Geloof je echt dat een tv-zender rekening houdt met een wijziging van het aanbod, alleen maar omdat er nog ergens een papieren TVgids is waar het oude aanbod in gedrukt staat? Dat is een utopie. Je veronderstelt een machts- of onderhandelingspositie die er in werkelijkheid niet is.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 20:05
Dat is een wel heel theoretisch standpunt. Geloof je echt dat een tv-zender rekening houdt met een wijziging van het aanbod, alleen maar omdat er nog ergens een papieren TVgids is waar het oude aanbod in gedrukt staat? Dat is een utopie. Je veronderstelt een machts- of onderhandelingspositie die er in werkelijkheid niet is.
Natuurlijk is dat een theoretisch standpunt. Ik denk dat zenders daar nu geen rekening mee houden. Ik zie geen reden waarom hier op branche niveau geen afspraken over zijn te maken. Waar een wil is is een weg. Maar stel dat dit niet kan, dat de zenders de vrijheid willen hebben om hun hele programmeren om te gooien en dat in de praktijk ook doen. De gids komt dan met dit argument dan écht niet ver.
Erthanax schreef:
19 nov 2020 17:52
Ik ben al meer dan mijn halve leven "gidslid" van een Nederlandse omroepvereniging. Elke week krijg ik de gids in de bus en elke week kom ik wel ergens een foutje in de programmagegevens tegen.
Dat is alleen ondersteuning voor de stelling dat een gids best kan garanderen dat 90% of 95% van de inhoud klopt.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 nov 2020 20:27
Moneyman schreef:
19 nov 2020 20:05
Dat is een wel heel theoretisch standpunt. Geloof je echt dat een tv-zender rekening houdt met een wijziging van het aanbod, alleen maar omdat er nog ergens een papieren TVgids is waar het oude aanbod in gedrukt staat? Dat is een utopie. Je veronderstelt een machts- of onderhandelingspositie die er in werkelijkheid niet is.
Natuurlijk is dat een theoretisch standpunt. Ik denk dat zenders daar nu geen rekening mee houden. Ik zie geen reden waarom hier op branche niveau geen afspraken over zijn te maken. Waar een wil is is een weg. Maar stel dat dit niet kan, dat de zenders de vrijheid willen hebben om hun hele programmeren om te gooien en dat in de praktijk ook doen. De gids komt dan met dit argument dan écht niet ver.
Natuurlijk houden de zenders geen rekening met een uitstervend medium. Juist daarom is het inherent aan het concept - en geen toerekenbare tekortkoming.
alfatrion schreef:
19 nov 2020 20:27
Erthanax schreef:
19 nov 2020 17:52
Ik ben al meer dan mijn halve leven "gidslid" van een Nederlandse omroepvereniging. Elke week krijg ik de gids in de bus en elke week kom ik wel ergens een foutje in de programmagegevens tegen.
Dat is alleen ondersteuning voor de stelling dat een gids best kan garanderen dat 90% of 95% van de inhoud klopt.
Natuurlijk niet. Een gids kan alleen iets garanderen als ze daar daadwerkelijk invloed op hebben. Dat de praktijk is dat verreweg het meeste klopt, maakt niet dat de tvgids dat ook kan garanderen.

Los daarvan zou het mij niets verbazen als in de gids van TS ook een soortgelijk percentage wordt gehaald.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 20:53
Natuurlijk houden de zenders geen rekening met een uitstervend medium. (...)
Lineaire zenders zijn zelf toch een uitstervend medium? :wink:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 20:53
Natuurlijk houden de zenders geen rekening met een uitstervend medium. Juist daarom is het inherent aan het concept - en geen toerekenbare tekortkoming.
Ik meen dat er nog best een aardige markt voor is. Verder gaan we voor mijn gevoel nu standpunt herhalen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
19 nov 2020 21:37
Moneyman schreef:
19 nov 2020 20:53
Natuurlijk houden de zenders geen rekening met een uitstervend medium. (...)
Lineaire zenders zijn zelf toch een uitstervend medium? :wink:
Haha absoluut. Iets met kip en ei, zeg maar :wink:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Veronica, AVRO, ect. brengen allemaal een gids uit.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

https://www.spreekbuis.nl/sterke-daling ... tv-gidsen/ Het is al van even geleden, maar er was een behoorlijke daling in de oplage van tv gidsen. Dat ze er nog zijn wil niet zeggen dat ze winstgevend zijn of dat er veel vraag naar is. Zie ook:https://www.mediacourant.nl/2018/07/var ... n-tv-gids/ van de Varagids.

https://bladendokter.nl/oplagedaling-ci ... n-20-jaar/ Hier een stuk van afgelopen jaar:
"Bij de omroepbladen daalde de betaalde weekoplage van 4,5 naar 1,8 miljoen".

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 nov 2020 22:07
Veronica, AVRO, ect. brengen allemaal een gids uit.
Nóg wel ja :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Jablan »

VPRO is aan het omschakelen naar digitaal. Er is blijkbaar wel behoefte aan iets van een gids, maar niet meer op papier.

Dan naar het eigenlijke probleem. Dit jaar is wel het jaar van de niet-actuele programmering, vanwege alle Coronamaatregelen. Shows kunnen niet doorgaan, extra nieuws- of achtergronduitzendingen, enz. Ook een andere gids dan TV-Film (bij mijn weten een uitgave van Avrotros, vroeger van Tros) is gewoon niet actueel.

Abonnement af laten lopen en tegelijk jezelf wennen aan het gebruik van een digitale gids lijkt mij de beste oplossing voor het probleem.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 22:36
alfatrion schreef:
19 nov 2020 22:07
Veronica, AVRO, ect. brengen allemaal een gids uit.
Nóg wel ja :wink:
Zender en blad in een. Dat maakt het maken van afspraken wel makkelijker.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door hebra98 »

Vroeger was het de tros kompas volgens mij.
Misschien nog steeds, dat weet ik zo niet.

Edit: Yup...
https://www.troskompas.nl/Service/

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is er nog een kritisch Avro-lid in de (bloemen)buurt?

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Ook NCRV gids is een papieren gids en ook daar klopt vaak niks van de werkelijke uitzendingen.deze worden vaak vlak ervoor gewijzigd.zij krijgen dit door en die gidsen worden al ver van tevoren gedrukt.belgische zenders houden zich al helemaal niet aan de tijden 1 en canvas de publieke omroep aldaar.de papieren gids heeft zijn langste tijd gehad denk ik

Gesloten